LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo wordt steeds duurder

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
verjos
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jul 2018 00:51

Ziggo wordt steeds duurder

Ongelezen bericht door verjos »

Ruim een jaar geleden sloot ik een contract met Ziggo voor aansluiting op het internet. Geen telefonie, geen (digitale) tv. Voor € 45,- per maand, dat leek me geen slechte prijs. Maar 15 maanden later is het abionnement € 54,- per maand, dus ik betaal 20% meer, terwijl ik niet kan zeggen dat de dienst ook 20% beter is geworden. Al staat er in de leveringsvoorwaarden dat dat mag, vind ik het toch merkwaardig dat een dergelijke verhoging van de kosten voor de gebruiker in zo'n korte tijd geoorloofd is. Is hier iets tegen te beginnen?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ziggo wordt steeds duurder

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Ja opzeggen en overstappen. Verder is Ziggo een commercieel bedrijf wat zelf zijn tarieven mag bepalen. De consument wilt graag "gratis" formule 1 zien Ziggo moet die rechten ergens van betalen.

Fleur71
Berichten: 85
Lid geworden op: 15 feb 2018 12:08

Re: Ziggo wordt steeds duurder

Ongelezen bericht door Fleur71 »

Overal zijn de prijzen omhoog gegaan afgelopen maand. Ik weet niet wat je met "iets" bedoelt, maar waar denk je zelf aan?
En denk je dat dat echt zin gaat hebben? Is een verloren zaak
Overstappen lijkt me de beste optie; Ziggo is nu eenmaal duur(der)

HansieZant

Re: Ziggo wordt steeds duurder

Ongelezen bericht door HansieZant »

€45 per maand voor alleen maar internet? Dat vind ik dan behoorlijk duur. Dat kan bij Tele2 bijvoorbeeld al voor €25 p/m.

verjos
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jul 2018 00:51

Re: Ziggo wordt steeds duurder

Ongelezen bericht door verjos »

Voor mij blijft het een beetje alsof je bij een restaurant eet en tijdens de maaltijd gaat de afgesproken prijs omhoog...

Cro
Berichten: 2077
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Ziggo wordt steeds duurder

Ongelezen bericht door Cro »

HansieZant schreef:€45 per maand voor alleen maar internet? Dat vind ik dan behoorlijk duur. Dat kan bij Tele2 bijvoorbeeld al voor €25 p/m.
Ook met een vergelijkbare snelheid, latency en dat soort zaken. Ziggo is redelijk prijzig, maar naar mijn mening is de kwaliteit er ook naar. Heb sinds eind jaren 90 kabel internet van Ziggo (of haar voorlopers) en in al die tijd amper een storing gehad, ik verwacht in totaal een dag of 2 in ongeveer 20 jaar, ook altijd de geadverteerde snelheid behaald.

stofzuigertje

Re: Ziggo wordt steeds duurder

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als ze werkelijk te duur worden ga je op zoek naar voordeliger aanbieder of.....
Je kunt ook de buren vragen, net als vele samen de krant lezen....

Ik heb de wifi gebruikersnaam + wachtwoord en dan ga je voor half geld online!
Met dit soort bedragen is fraude wat het officieel is rendabel en de controle nihil of zeer moeilijk.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ziggo wordt steeds duurder

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De boodschappen worden ook steeds duurder.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ziggo wordt steeds duurder

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Cro schreef:
HansieZant schreef:€45 per maand voor alleen maar internet? Dat vind ik dan behoorlijk duur. Dat kan bij Tele2 bijvoorbeeld al voor €25 p/m.
Ook met een vergelijkbare snelheid, latency en dat soort zaken. Ziggo is redelijk prijzig, maar naar mijn mening is de kwaliteit er ook naar. Heb sinds eind jaren 90 kabel internet van Ziggo (of haar voorlopers) en in al die tijd amper een storing gehad, ik verwacht in totaal een dag of 2 in ongeveer 20 jaar, ook altijd de geadverteerde snelheid behaald.
Voor die € 45 (is trouwens € 43,95) krijg je 40Mbit/s download en 4Mbit/s upload bij Ziggo. Bij Telfort heb je 50Mbit/s en 5Mbit/s upload voor € 35,00 per maand. De latency bij VDSL en coax is nagenoeg gelijk. Verdere zaken zijn er niet niet echt voor de gemiddelde consument en je kunt Telfort en Ziggo dus prima vergelijken.

Elke provider heeft klanten met storingen, het verschil zit zich vaak in hoe ze opgelost worden door de klantenservice. Bij Telfort is dit ook prima in orde voor een low budget provider.

Enige nadeel van VDSL is dat je te maken hebt met de afstand tot de wijkcentrale, echter is sinds enige tijd het verplicht om de verwachte snelheid weer te geven op hun website, dit is dus vooraf in te zien.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Ziggo wordt steeds duurder

Ongelezen bericht door renewouters »

verjos schreef:Voor mij blijft het een beetje alsof je bij een restaurant eet en tijdens de maaltijd gaat de afgesproken prijs omhoog...
Slechte vergelijking. Dat zou betekenen dat je tijdens het kijken van Formule1 (bijvoorbeeld) opeens bij moet gaan betalen.

Maar goed, alle CAO lonen gaan omhoog (niet alleen van direct medewerkers maar ook bij toeleveranciers, en dat gebeurt overal, niet alleen bij Ziggo) en die extra kosten moeten ergens van betaald worden. Ik hoop voor jou dat jouw werkgever de gestegen kosten ook doorberekend aan jullie klanten. Zo niet dan ziet de toekomst er niet goed uit voor je....

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Ziggo wordt steeds duurder

Ongelezen bericht door Julie4444 »

sylvesterb schreef:Voor die € 45 (is trouwens € 43,95) krijg je 40Mbit/s download en 4Mbit/s upload bij Ziggo. Bij Telfort heb je 50Mbit/s en 5Mbit/s upload voor € 35,00 per maand. De latency bij VDSL en coax is nagenoeg gelijk. Verdere zaken zijn er niet niet echt voor de gemiddelde consument en je kunt Telfort en Ziggo dus prima vergelijken.
Pff, wij moeten verplicht ziggo want er zijn geen alternatieven tenzij wij een inbelverbinding nemen of supertraag internet over koper van KPN.

Je hebt niet altijd een (fatsoenlijke) keus.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ziggo wordt steeds duurder

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Julie4444 schreef:
sylvesterb schreef:Voor die € 45 (is trouwens € 43,95) krijg je 40Mbit/s download en 4Mbit/s upload bij Ziggo. Bij Telfort heb je 50Mbit/s en 5Mbit/s upload voor € 35,00 per maand. De latency bij VDSL en coax is nagenoeg gelijk. Verdere zaken zijn er niet niet echt voor de gemiddelde consument en je kunt Telfort en Ziggo dus prima vergelijken.
Pff, wij moeten verplicht ziggo want er zijn geen alternatieven tenzij wij een inbelverbinding nemen of supertraag internet over koper van KPN.

Je hebt niet altijd een (fatsoenlijke) keus.
Jammer dat je het stukje waarin ik dat ook aangeef niet hebt meegenomen. Je kunt via https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ zien welke snelheid op je adres beschikbaar is als maximum. Let wel Bonded Koper/DSL wordt niet geleverd door de low budget aanbieders zoals Online, NLE en Telfort.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Ziggo wordt steeds duurder

Ongelezen bericht door Julie4444 »

sylvesterb schreef:
Julie4444 schreef:
sylvesterb schreef:Voor die € 45 (is trouwens € 43,95) krijg je 40Mbit/s download en 4Mbit/s upload bij Ziggo. Bij Telfort heb je 50Mbit/s en 5Mbit/s upload voor € 35,00 per maand. De latency bij VDSL en coax is nagenoeg gelijk. Verdere zaken zijn er niet niet echt voor de gemiddelde consument en je kunt Telfort en Ziggo dus prima vergelijken.
Pff, wij moeten verplicht ziggo want er zijn geen alternatieven tenzij wij een inbelverbinding nemen of supertraag internet over koper van KPN.

Je hebt niet altijd een (fatsoenlijke) keus.
Jammer dat je het stukje waarin ik dat ook aangeef niet hebt meegenomen. Je kunt via https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ zien welke snelheid op je adres beschikbaar is als maximum. Let wel Bonded Koper/DSL wordt niet geleverd door de low budget aanbieders zoals Online, NLE en Telfort.
Ben ik me van bewust. Kijk hier zelf maar wat het resultaat daar is. Wij hebben met ziggo meer dan 13 mbit/sec over de kabel. Met KPN is de totale snelheid te ruk om te voldoen aan onze gebruikseisen.

Dus zoals ik aangaf, geen fatsoenlijke alternatieven.

lpc
Berichten: 51
Lid geworden op: 21 jan 2004 15:37

Re: Ziggo wordt steeds duurder

Ongelezen bericht door lpc »

Ik ben (eindelijk) overgestapt. Niet vanwege de prijs maar de slechte kwaliteit. Nu heb ik voor minder geld sneller internet en een uitstekend tv beeld. 3 x win voor mij.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Ziggo wordt steeds duurder

Ongelezen bericht door grun »

lpc schreef:Ik ben (eindelijk) overgestapt.
Waar naar toe, als ik vragen mag?

lpc
Berichten: 51
Lid geworden op: 21 jan 2004 15:37

Re: Ziggo wordt steeds duurder

Ongelezen bericht door lpc »

NLE

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Ziggo wordt steeds duurder

Ongelezen bericht door reggie2 »

lpc schreef:NLE

Daar lees je alleen maar klachten over.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ziggo wordt steeds duurder

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dan kom je hier nog wel eens terug.

Erthanax
Berichten: 9665
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Ziggo wordt steeds duurder

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dit is volgens mij het eerste topic waarin iets positiefs wordt geschreven over NLE.

Wat mij betreft mag de topictitel aangepast worden in "Het leven wordt steeds duurder". Een bolletje schepijs voor een stuiver, een heel brood voor negentig cent, een auto voor zesduizend, een huis voor dertigduizend. In guldens, ja! Alleen jammer dat mijn vader toen niet verdiende wat ik nu verdien.
Lees het boek "Gouden jaren", verbaas u over de toegenomen welvaart en prijs u gelukkig dat u nú leeft.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ziggo wordt steeds duurder

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Overgestapt naar NLE, niet vanwege de prijs, maar de slechte kwaliteit.
Het staat er echt.

Gesloten