LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Global Collect BV en HOSHI NL

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Max de Mooij
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mar 2012 17:49

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Max de Mooij »

Op 6 maart is 19,95 Euro van mijn ING rekening afgeschreven door Puzzel4U terwijl ik niets heb besteld. De ING kwam met het verhaal dat Puzzel4U en haar Bank een vergissing hadden gemaakt. De bank had zogenaamd de klantnummers en de banknummers verwisseld... Ik was de tweede klant vandaag die met een klacht kwam. Het bedrag wordt door de ING teruggeboekt op mijn rekening. Niet meer dan normaal natuurlijk. Heb meteen een klacht ingediend en aangegeven dat ik in de toekomst geen geld afgeschreven wil zien van mijn rekening zonder dat ik daar zelf opdracht voor heb gegeven. Nu gaat het om 19,95 Euro, maar het zou dus ook met andere bedragen kunnen gaan... En hoeveel mensen zullen hiun geld terugvragen? Veel mensen stan niet stil bij een onverklaarbare afschrijving en reageren niet. Dat is dan kassa voor Puzzel4U.
De twijfelachtige reputatie van Puzzel4U was bij de kantoormedewerkster niet bekend. Van hogerhand had zij de verklaring gekregen dat het om een vergissing zou gaan. ING is wel vaker geneigd onzorgvuldig om te springen met de belangen van haar rekeninghouders en vervolgens onjuiste verklaringen te geven voor hun handelen. Als het hier echt een vergissing van Puzzel4U en haar bank betrof, had ING al lang actie kunnen ondernemen en mijn geld terugstorten en mij informeren over de gang van zaken.

nefertiti
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mar 2012 17:01

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door nefertiti »

Vandaag gebeld met puzzel4u en wat denk je???? excuus, excuus.........
ze hebben de klantnummers en rekeningnummers met elkaar verwisseld?????
Ik moest mijn geld maar terug halen bij de ING en dan was alles opgelost en zou ik niks meer van hun horen. Ben benieuwd !!!!!

Max de Mooij
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mar 2012 17:49

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Max de Mooij »

Hallo nefertiti,

Dat gaven ze bij de ING ook aan als reden, maar het is gewoon oplichterij. Als het een fouje was geweest had Puzzel4U de gedupeerden zelf moeten benaderen en het geld terugstorten. dat is niet gebeurd, en gezien de info op dit forum kan ik alleen maar concluderen dat het een doortrapte oplichtersbende is. Als normaal bedrijf hoef je ook niet in Spanje te zitten en in december 2011 is het bedrijf van naam veranderd. Is een mooie zaak voor Tros Opgelicht! Je kunt wel bij de ING terugboeking van je geld eisen, maar dat het een verwisseling van klantnummers en banknummers zou zijn geweest is klinkklare onzin. Ze hebben willens en wetens geld van duizenden mensen afgeschreven en als mensen niet piepen is het voor hen cashen. Dat de ING dat toelaat is schandalig. Ik hoop dat veel ING klanten zich beklagen, ook bij Tros Radar, want ING is geneigd dit soort fraudegevalen onder de pet te houden. De klant is dan de dupe. ING is gewoon fout geweest om deze oplichtersbende geld te laten afschrijven zonder dat rekeninghouders toestemming hebben gegeven.

MAXIEM

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Max de Mooij

Je schrijft:
...een doortrapte oplichtersbende is...
Dat kan ik natuurlijk niet beoordelen, maar wel weet ik dat er al heel lang problemen met dit bedrijf zijn.

Maxiem.

de Geus
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mar 2012 22:12

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door de Geus »

Op 9 maart 2012 is bij onze zoon van 12 ook 19,95 door puzzel4u afgeschreven met als bijschrift "stichting pay.nl"
Mijn zoon had geen enkel idee waar dit vandaan kwam en weet zijn rekeningnummer niet eens. We hebben geen telefoontjes gehad en ook geen vage websites bezocht.
Ik vermoed dat de boevenclub die dit afboekt per incasso willekeurig rekeningen intikt en daar onopvallende bedragen afboekt in de hoop dat mensen er niet op reageren. Zo is de bedrijfsrekening zonder inspanning snel vol.
Ook hier was het een ING rekening en hebben we laten terug laten storten en de afboekende rekening laten blokkeren.
Dit soort transacties worden volgens de ING door banken bijna niet gecontroleerd dus je wordt geacht je eigen afschriften goed in de gaten te houden.
Ik vermoed dat dit bij heel veel mensen geprobeerd is rond deze datum.
Mooie zaak voor RADAR.

Mousy
Berichten: 324
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:29

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Mousy »

ik vul wel eens een enquete in en daar staat ook een vraag met of je een gratis puzzelboekje wil. Heeft uw zoon niet toevallig een enquete ingevuld , er staat gratis maar je zit aan een abonnement vast.

de Geus
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mar 2012 22:12

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door de Geus »

Met die mogelijkheid hebben wij ook rekening gehouden. We hebben dan ook onze webgeschiedenis van de laatste paar maanden nagelopen en niets in die richting aangetroffen.
En nee, hij weet dat hij nooit persoonlijke gegevens in moet vullen op internet.
Verder hebben wij dat beruchte puzzelboekje ook nooit ontvangen. Ook het bedrag op de site van puzzel4u is niet 19,95 maar 29,50 per !!maand!!
Daarbij komt dat de voorgaande forumschrijvers (rond 6 maart) precies hetzelfde hebben meegemaakt. Ook zonder ooit met dit bedrijf contact te hebben gehad.
Kortom, ik vermoed dat door deze stichting gebruik wordt gemaakt van de mogelijkheid incasso's te doen op willekeurige rekeningnummers.

Mousy
Berichten: 324
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:29

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Mousy »

t Zou kunnen nl providers doen t ook smsjes op je nota zetten die je nooit verstuurd hebt en terwijl je bij het smsdienstfilter staat ingeschreven.
Dus technisch ook niet eens mogelijk is (verteld door trouble shooter van de provider)
Dus zou niet raar staan te kijken als andere bedrijven ook op die manier proberen geld binnen te krijgen nl zomaar wat op de nota's zetten.

Weet wel dat je ook enquetes in kan vullen als kind op habbo hotel site en dan krijg je credits ipv geld.
Ook bij ander chasts gebruiken ze dit systeem en zo kan je t ook niet weer vinden in je geschiedenis.

sveld
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mar 2012 16:19

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door sveld »

Kon er juist achter dat er bij mijn zoon op 6 maart 2012 ook 14,95 door puzzel4u afgeschreven met als bijschrift "stichting pay.nl"
Mijn zoon is 6 en weet niet eens dat hij een rekening heeft, laat staan het nummer. Bedrag vandaag door de bank direct laten terugboeken.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Guardian72 »

sveld schreef:Kon er juist achter dat er bij mijn zoon op 6 maart 2012 ook 14,95 door puzzel4u afgeschreven met als bijschrift "stichting pay.nl"
Mijn zoon is 6 en weet niet eens dat hij een rekening heeft, laat staan het nummer. Bedrag vandaag door de bank direct laten terugboeken.
Ik zou gelijk aangifte doen ook.
Kennelijk gebruiken of zij, of iemand anders, willekeurige rekeningnummers.

Beetje triest bedrijf - om van een 6 jarige te stelen.
(ja, ze zullen het niet weten, maar daar gaat het niet om)

(pay.nl is trouwens een of ander login portal.. nogal vreemd)

ilonas.
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2012 11:40

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door ilonas. »

Hallo,

In januair en febrauri is 1x een bedrag van 4.95 en 1x een bedrag van 19.95 afgeschreven van de ING rekening van mijn man. Door puzzel4u. De afschrijvingen staan onder een andere naam, idd iets van pay. Goed opletten dus! We zijn hier achter gekomen omdat wij op 2 maart opeens een tijdschrijft van Puzzel4U ontvingen.
We hebben de bedragen meteeen laten storneren, ik heb een klacht ingediend bij consuwijzer en een e-mail gestuurd naar Puzzel4U. Hierop een mail teruggekregen met excuses en dat ze een onderzoek zijn gestart hoe hun aan die foute gegevens komen, omdat het vaker voorkomt(!). Ook moest ik de afgeschreven bedragen maar laten storneren.
Dit zo gedaan, en jawel 2 wkn later de eerste brief van incasso bureau MKBusiness. en nu 2 wkn verder de 3e brief van incasso bureau gekregen, ondanks een e-mail naar het incasso bureau en nog een e-mail naar puzzel4U.
Ik ga nu 2 aangetekende brieven opsturen naar Puzzel4U en MKBusiness, hopende dat het dan over is, maar ik ben er bang voor.
Nog iemand tips? Wij hebben trouwens nooit contact gehad met Puzzel4U, ook geen abonement aangegaan bij hun, helemaal niets, we hadden er nog nooit van gehoord.

MAXIEM

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door MAXIEM »

ilonas

Wat ik me dan wel afvraag is, hoe zij automatisch kunnen incasseren. Of anders gezegd: hoe komen ze aan jouw bankrekeningnummer?

Maxiem.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ ilonas,

Weest niet bevreesd. (mooi, zo rond de paastijd:) ).
Aangezien je de mail van puzzelonzin hebt - geven zij daar al toe dat een en ander fout is gelopen.

Ik zou in dit geval niet eens aangetekend schrijven, maar volstaan met een mail met een strekking als :

U heeft aangegeven dat er een fout is opgetreden, en desondanks probeert u onterecht te incasseren via een incassoburo. Dit is overduidelijk een poging tot oplichting en of afpersing - indien wij binnen 5 werkdagen niet op schrift van zowel u als uw incassomedewerker bevestigd krijgen dat deze onterechte acties gestaakt worden, zullen wij overgaan tot het doen van aangifte van diefstal en incassofraude wegens onterecht incasseren van onze rekening, alsmede van oplichting en afpersing door middel van bedreiging met juridische stappen.

Deze handelswijze is ook bekend gemaakt op diverse consumentenforums.

Ik zou als aanvullende maatregel langs de bank gaan, en een 'selectieve blokkade' laten aanbrengen op de rekening van deze club (en dus van pay.nl) wegens incassofraude. Als maar genoeg mensen dit aanvragen kunnen ze de incassovergunning kwijtraken.

Zowiezo zou ik bij de bank vragen of er geen onderzoek mogelijk is - aangezien ze zelf al aangeven dat dit 'vaker' voorkomt. (Ik vermoed dat het hun bedrijfsmodel is)

@ Maxiem,

ik vermoed dat men willekeurige namen en nummers opgeeft, in de hoop dat een en ander niet opgemerkt word.

Max de Mooij
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mar 2012 17:49

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Max de Mooij »

De ING heeft officieel gereageerd op mijn klacht over her frauduleuze incasseren van Puzzel4U. Geen sorry, geen excuus. Alleen maar een briefje om te vertellen dat incasso door bepaalde instellingen gedaan mag worden en dat de ING niet controleert of het terecht is. Ze gaan ervan uit dat het goed is. De rekeninghouder moet maar regelmatig zijn afschriften in de gaten houden en dan heb je 56 dagen de tijd om het bedrag terug te laten boeken. De arrogantie ten top! Een bank moet toch gewoon op je geld passen? Oplichters als Puzzel4U kunnen dus ongehinderd hun gang gaan. Jammer dat zelfs Tros Radar of Tros Opgelicht dit soort praktijken niet aanpakken! Als je geen geweten hebt en snel rijk wilt worden, begin je en willekeurig bedrijf met postadres in een babanenrepubliek en ga je "per ongeluk" bedragen incasseren van willekeurige rekeninghouders. De ING (en ik vermoed heel veel andere banken) legen je geen strobreed in de weg! Grof schandaal! Zijn er banken die wel eerlijk en integer handelen? Tips zijn welkom!

chrisvanbreugel87
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mei 2012 21:39

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door chrisvanbreugel87 »

Beste forumlezers
Ik heb op 14 april 2011 een proefexemplaar van hoshi sudoku ontvangen nadat deze mij gebelt hebben met daarbij een brief dat ik binnen 14 dagen kosteloos op zou kunnen zeggen.
Dit binnen 1 dag al gedaan maar geen ontvangst bevesteging gekregen, dus nog maar 7 keer geprobeert.
Wederom geen gehoor. Proberen te bellen naar hoshi sudoku tussen 10 en 14uur, want dat zijn de belachelijke openingstijden, krijg ik een bandje van 15 min en dan wordt het gesprek automatisch stop gezet.
Na een week krijg ik een 2de exemplaar toegestuurd die meteen retour gaat met daarbij een mailtje dat ik het contract via 4 verschillend vermelde e-mail adressen heb opgezegt binnen de termijn van 2 weken.
Ik ben nu inmiddels 8 mkbusinessincasso's en 20 opzeggingen zonder gehoor verder en nu gaat mkbusiness een rechtzaak beginnen.
Van iedere maand hoshi sudoku 19,95 p/m, krijg ik een incasso van tussen de 54,76 en 88,35 iedere keer verschillend. Daarop een gerechtelijke procedure van €510,67 voor iedere maand, want iedere maand wordt een nieuw dossier gemaakt incl. incasso en rechtskosten. Ik heb het bandje opgevraagt van het gesprek aan de telefoon met een medewerker van hoshi sudoku en netjes ontvangen. Daarop word ik vanaf het opnemen van de telefoon opgenomen waarna na 3 minuten pas gevraagt wordt of het verdere gesprek opgenomen mag worden. Daarnaast word mij een standaard riedeltje vertelt dat ik binnen twee weken per mail op kan zeggen en dat dit tcontract anders per 3 maanden opzegbaar is maar daar krijg ik dus geen reacties op terug.
Inmiddels is hoshi sudoku overgegaan in puzzel4u en nog steeds hetzelfde.
Ik ben ten einde raad wat kan ik hier aan doen

plasso
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jun 2012 20:05

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door plasso »

Zaterdag 2 juni is door Global Collect bij mij het bedrag van € 300,00 van mijn rekening afgeschreven, o.v.v. moneybookers.
Het ergste van alles is dat ik dit bedrag niet kon laten terug boeken door mijn bank.
Ik heb een proces-verbaal moeten laten opmaken om in aanmerking te komen voor teruggaaf van dit bedrag.
Niemand heeft mij kunnen uitleggen hoe zoiets heeft kunnen gebeuren en wat alsnog een keer kan gebeuren.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Guardian72 »

plasso schreef:Zaterdag 2 juni is door Global Collect bij mij het bedrag van € 300,00 van mijn rekening afgeschreven, o.v.v. moneybookers.
Het ergste van alles is dat ik dit bedrag niet kon laten terug boeken door mijn bank.
Ik heb een proces-verbaal moeten laten opmaken om in aanmerking te komen voor teruggaaf van dit bedrag.
Niemand heeft mij kunnen uitleggen hoe zoiets heeft kunnen gebeuren en wat alsnog een keer kan gebeuren.
@ Plasso,

hoezo, waarom niet terugboeken?
Terug naar je bankkantoor - eisen dat ze het terugboeken, en anders bewijzen dat deze jokers een machtiging hebben (hebben ze kennelijk niet).
Als de bank geen medewerking wil verlenen - dan aangifte doen, en daarbij vermelden dat de bank weigert om een terugboekingsactie te starten (dat moeten ze bij onterechte incassomeldingen).

Zowiezo een 'selectieve blokkade' laten aanbrengen - reden incassofraude.

Welke bank heb je? ABN, ING? (Beiden doen soms moeilijk over terugboeken etc.).

Ik zou ook moneybookers aanschrijven - en om opheldering vragen - en daarbij aangeven dat als zij niets weten, zij verzocht worden aangifte te doen tegen global collect (hun naam word misbruikt), en indien zij wel opdrachtgever zijn, ze binnen 48 uur met bewijs van machtiging moeten komen, daar anders tegen hen ook aangifte gedaan word.

Laat je niet met een kluitje in het riet sturen, zeker niet door de banken.
Ons in een crisis storten, houden en dan ook nog eens vrolijk meewerken aan diefstal? Beetje triest..

MAXIEM

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door MAXIEM »

plasso

Storneren en de 13maandenregel:

Wanneer je een machtiging voor een automatische incasso hebt afgegeven, heb je een aantal rechten. Zo kun je bij een doorlopende automatische incasso iedere betaling binnen 56 dagen laten terugboeken door je eigen bank.

Een vrijwel onbekende regel is echter, dat je bij een onterechte automatische incasso (bijvoorbeeld als je helemaal geen machtiging hebt gegeven) de eigen bank binnen 13 maanden na de betreffende incasso kunt vragen die incasso ongedaan te maken: de zogenoemde 13maandenregeling. Je kunt/moet dan een formulier “melding onterechte incasso”(MOI) invullen.

Sommige banken hebben de neiging om deze regel zogenaamd niet te kennen. Zij zijn echter wettelijk verplicht hieraan mee te werken! en je dit formulier te verstrekken.

http://www.veiligbankieren.nl/index.php?p=17163

Sukses, Maxiem.

lady-ice
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jun 2012 21:10

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door lady-ice »

chrisvanbreugel87 schreef:Beste forumlezers
Ik heb op 14 april 2011 een proefexemplaar van hoshi sudoku ontvangen nadat deze mij gebelt hebben met daarbij een brief dat ik binnen 14 dagen kosteloos op zou kunnen zeggen.
Dit binnen 1 dag al gedaan maar geen ontvangst bevesteging gekregen, dus nog maar 7 keer geprobeert.
Wederom geen gehoor. Proberen te bellen naar hoshi sudoku tussen 10 en 14uur, want dat zijn de belachelijke openingstijden, krijg ik een bandje van 15 min en dan wordt het gesprek automatisch stop gezet.
Na een week krijg ik een 2de exemplaar toegestuurd die meteen retour gaat met daarbij een mailtje dat ik het contract via 4 verschillend vermelde e-mail adressen heb opgezegt binnen de termijn van 2 weken.
Ik ben nu inmiddels 8 mkbusinessincasso's en 20 opzeggingen zonder gehoor verder en nu gaat mkbusiness een rechtzaak beginnen.
Van iedere maand hoshi sudoku 19,95 p/m, krijg ik een incasso van tussen de 54,76 en 88,35 iedere keer verschillend. Daarop een gerechtelijke procedure van €510,67 voor iedere maand, want iedere maand wordt een nieuw dossier gemaakt incl. incasso en rechtskosten. Ik heb het bandje opgevraagt van het gesprek aan de telefoon met een medewerker van hoshi sudoku en netjes ontvangen. Daarop word ik vanaf het opnemen van de telefoon opgenomen waarna na 3 minuten pas gevraagt wordt of het verdere gesprek opgenomen mag worden. Daarnaast word mij een standaard riedeltje vertelt dat ik binnen twee weken per mail op kan zeggen en dat dit tcontract anders per 3 maanden opzegbaar is maar daar krijg ik dus geen reacties op terug.
Inmiddels is hoshi sudoku overgegaan in puzzel4u en nog steeds hetzelfde.
Ik ben ten einde raad wat kan ik hier aan doen
Dit is exact mijn verhaal, eerst Hoshi sudoku en opeens puzzle4u! Wordt al meer daan een jaar lang doodgegooid met brieven, mailtjes en telefoontjes door het MKB Incasso bedrijf. Zij zeggen zoek het maar uit met Hoshi sudoku. Ik heb een brieg geschreven in oktober 2010 dat ik het per 1 januari 2011 niet meer wenste puzzelboekjes te ontvangen! Half jaar rust en pats daar gaan we weer. Heb bijna dagelijks brieven nu van het mkb en ze dreigen met gerechtelijke stappen. Heb mijn voicelog en die begint meteen vanaf het moment van dat ik opneem maar eerlijk, dat is gunstig voor mij omdat er gedaan wordt alsof ik het verdiend had door die enquete in te vullen. het is niet duidelijk dat het om een abonnement gaat tot vlak voor het einde. Binnen 2 weken moest ik opzeggen maar ik heb nooit wat ontvangen. Geen brief, puzzelboek of de hotelbon! Ja kreeg 8 weken later een puzzelboekje maar verder geen brief erbij. En trouwens ik was altijd te laat geweest met opzeggen omdat ik het eerste boekje pas 8 weken later ontving! Toch blijven ze maar door gaan. Aangifte doen lijkt mij nu nog de enige optie! Ben al gestopt met betalen in januari 2011, helaas heb ik 1x 51 euro nog wat overgemaakt. Maar ik weet wel dat het maar niet ophoud. Oook MKB incasso is oneerlijk, zij hebben het in voicemailtjes over het niet na komen van gemaakte betaling regelingen, terwijl ik met hen nooit afspraken gemaakt heb. Ik zie wel dat het al jaren zo gaat op allerlei manieren, vraag me af waarom hier nog nooit goed naar gekeken is?

chrisvanbreugel87
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mei 2012 21:39

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door chrisvanbreugel87 »

MKBusiness dreigt nu al een klein half jaar met rechtzaken maar zijn er nog steeds niet aan begonnen. Ze blijven maar bellen met het verzoek in termijnen te gaan betalen. Zo niet gaan ze het bij de rechter leggen, maar dit zeggen ze dus nu al een half jaar, waarop ik constant antwoord dat ze het dan maar bij de rechter neer moeten leggen. In dit geval geldt tot nu toe: Blaffende honden bijten na een half jaar nog niet.

Gesloten