BankGiro loterij en Vriendenloterij gaan samen, opeens twee afschrijvingen

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Jet Mulder
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2021 17:59

BankGiro loterij en Vriendenloterij gaan samen, opeens twee afschrijvingen

Ongelezen bericht door Jet Mulder »

De reden waarom ik dit meld is om anderen alert te maken op wat er momenteel gebeurt met de Bankgiroloterij en dus met argeloze consument:

De Bankgiroloterij is plots samengegaan met de Vriendenloterij. Ik was lid van de Bankgiroloterij en zag bij toeval en tot mijn verbazing dat beide loterijen stilletjes €14,25 afschrijven van mijn rekening. De Bankgiroloterij heb ik ooit gemachtigd, de Vriendenloterij helemaal nooit.

Ik heb de bedragen gestorneerd en de machtigingen geblokkeerd. Ik ben klaar met de Bankgiroloterij en zal ze opzeggen. Blijkbaar moet ik dan nu ook de Vriendenloterij opzeggen, terwijl ik me daar nooit voor heb aangemeld?

Ik vind het schandalig dat er zomaar geld wordt afgeschreven door een loterij waar ik niks mee te maken wil hebben.
Ondertussen zullen veel Bankgiroloterij-deelnemers niet in de gaten hebben hoe zij nu geflest worden.

Seinhuis
Berichten: 2370
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: BankGiro loterij en Vriendenloterij gaan samen, opeens twee afschrijvingen

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Je hebt kans dat 1 aan het einde van de maand en de andere aan het begin van de maand afschrijft.

Mijn advies is om contact met hun op te nemen om zeker van te zijn dat je niet met duurdere incassobureau te maken krijg.

J. Deltoer
Berichten: 3077
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: BankGiro loterij en Vriendenloterij gaan samen, opeens twee afschrijvingen

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik heb een zelfde probleem Ooit een antenneabonnement afgesloten bij de gemeente. Plotseling ging combivisie geld afschrijven, daarna upc en tegenwoordig schrijft ziggo geld af. En ik had alleen de gemeente een automatische incasso gegeven. Snap er niets van.

HandigeHarrie
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: BankGiro loterij en Vriendenloterij gaan samen, opeens twee afschrijvingen

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

"Samengaan" betekent waarschijnlijk dat de Vriendenloterij de Bankgiroloterij overneemt, dan nemen ze het contract over en kunnen de automatische incasso laten doorlopen. Maar natuurlijk niet dubbel afschrijven; mogelijk is er een fout gemaakt in de timing. Als je bericht hebt gekregen van fusie/samengaan/overname dan staat daar vast in waar je de correspondentie aan moet richten. Beide betalingen intrekken lijkt mij niet slim, want je had nog niet opgezegd en moet wel het maandbedrag 1x betalen tot de datum waarop je contract afloopt.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: BankGiro loterij en Vriendenloterij gaan samen, opeens twee afschrijvingen

Ongelezen bericht door mahadma »

Als een bedrijf 100% wordt overgenomen/samengaat met een ander, dan worden alle rechten en plichten overgenomen en mogen ze dus ook de machtiging gebruiken. Door te storneren wat eigenlijk niet kan bij loterijen heeft u nu kennelijk geluk dat u deze trekking 2 x een eigen geldje heeft!

Ruud Sni
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 aug 2021 19:11

Re: BankGiro loterij en Vriendenloterij gaan samen, opeens twee afschrijvingen

Ongelezen bericht door Ruud Sni »

Ik had ook 2 afschrijvingen op 25 augustus voor hetzelfde bedrag. De ene was van De vriendenloterij en de andere was van de postcode loterij.

Gesloten