LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bijzondere trekking Staatsloterij

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Diederikvdtanden
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mei 2017 13:43

Bijzondere trekking Staatsloterij

Ongelezen bericht door Diederikvdtanden »

Ik ben heel benieuwd naar jullie meningen over de bijzondere trekking van de Staatsloterij 27 mei as als oplossing voor de misleidende reclame en communicatie over hoge prijzen in de jaren tussen 2000 en 2007.

Snoodaard
Berichten: 116
Lid geworden op: 01 dec 2016 13:57

Re: Bijzondere trekking Staatsloterij

Ongelezen bericht door Snoodaard »

?????






Wat wil je weten dan?...

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Bijzondere trekking Staatsloterij

Ongelezen bericht door berndv »

wat moet ik er van vinden. Het is een goedmakertje voor mensen die werkelijk in de wassen neus van loterijen geloven. En het is gratis. En iedereen kan zich aanmelden. En we zijn Nederlanders. Dus als wij gratis horen, gaan we ons allerlei bochten wringen om zoveel mogelijk gratis te krijgen. Dus voor deze loterij zullen nog meer loten in omloop zijn dan in de jaren dat ze loten mee lieten tellen die niet verkocht werden, ergo, de winkans is nog kleiner dan de jaren waar ze de mensen "gedupeerd" hebben.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Bijzondere trekking Staatsloterij

Ongelezen bericht door newmikey »

berndv schreef:... ergo, de winkans is nog kleiner dan de jaren waar ze de mensen "gedupeerd" hebben.
Ja, zij het dat de "verlieskans" hier nihil is. Ik vind het eigenlijk wel een charmante oplossing om weer met een schone lei verder te kunnen. Het is in ieder geval een stuk charmanter dan de oplichting van stichting Loterijverlies met haar zelfverrijkende kopman F.R.

harkja
Berichten: 376
Lid geworden op: 14 jul 2015 01:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Bijzondere trekking Staatsloterij

Ongelezen bericht door harkja »

Is dit dan maar eenmalig volgens mij moet iedere burger met minimaal 1 lot per maand gratis meespelen. Dat is pas een mooie oplossing van deze club. We betalen al genoeg belasting.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Bijzondere trekking Staatsloterij

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik als gedupeerde vind het wel een werkbare oplossing, ik heb me dan ook opgegeven voor 4 loten.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Bijzondere trekking Staatsloterij

Ongelezen bericht door scontra »

Diederikvdtanden schreef:Ik ben heel benieuwd naar jullie meningen over de bijzondere trekking van de Staatsloterij 27 mei as als oplossing voor de misleidende reclame en communicatie over hoge prijzen in de jaren tussen 2000 en 2007.
@diederik..........,

Als je meedoet doe je automatisch afstand van elke mogelijkheid om nog iets te claimen en als de gedupeerde speler zich daarin kan vinden moet hij/zij meespelen met een kans van één op weet ik veel hoeveel miljoen om iets gecompenseerd te kunnen krijgen.
De Staatsloterij doet er overigens alles aan om zoveel mogelijk (mogelijk) gedupeerden mee te laten spelen en verstuurd aan iedereen, die nu op de e.o.a. wijze meespeelt, ook de aanbieding om "gratis"mee te spelen, ook al heb je destijds nooit een lot gekocht.
Dus de Staatsloterij heeft er een duidelijk belang bij om zoveel als mogelijk eventuele gedupeerden mee te laten spelen om op die manier van zoveel mogelijk potentiële claimers af te komen en dat voor een koopje.

marcogroningen
Berichten: 90
Lid geworden op: 14 jan 2011 20:26

Re: Bijzondere trekking Staatsloterij

Ongelezen bericht door marcogroningen »

Gratis loten terwijl je nooit mee doet is nooit verkeerd.

JohnR61
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mei 2017 22:42

Re: Bijzondere trekking Staatsloterij

Ongelezen bericht door JohnR61 »

Als het klopt dat men ook mensen die in de jaren 2000 t/m 2007 die niet meespeelden gratis loten geeft, dan vraag ik mij af, of de verplichting die de staatsloterij ons, de gedupeerden, heeft opgelegd, om niet verder te mogen procederen na ontvangst van de 40€ en 4 gratis loten, dan ook nog geldig is?

JokeStaal
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 apr 2016 15:57

Re: Bijzondere trekking Staatsloterij

Ongelezen bericht door JokeStaal »

Ik zou het leuker gevonden hebben dat ze bij deze "bijzondere" trekking geen grote prijzen in de prijzenpot zouden hebben gehad maar allemaal kleinere prijzen van o.a. €1000,= en nog wat kleinere prijzen. :idea:
Zo is de kans dat je wat wint veel groter. En €1000,= winnen is toch ook nog heel leuk om te krijgen. Niet waar?

Dat is dan een echte trekking met en grotere win kans. :wink:

John van Drongelen
Berichten: 258
Lid geworden op: 15 sep 2014 21:27

Re: Bijzondere trekking Staatsloterij

Ongelezen bericht door John van Drongelen »

De Staatsloterij moet gewoon de abonnees​,die in de opgelichte periode meededen hun inleg terug betalen.
Dit is volksverlakkerij!

harkja
Berichten: 376
Lid geworden op: 14 jul 2015 01:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Bijzondere trekking Staatsloterij

Ongelezen bericht door harkja »

Hoe groot is de kans dat je een redelijke prijs wint...nul , nul. Maar er is altijd iemand die wint...De Staatsloterij :D

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Bijzondere trekking Staatsloterij

Ongelezen bericht door Nijogeth »

John van Drongelen schreef:De Staatsloterij moet gewoon de abonnees​,die in de opgelichte periode meededen hun inleg terug betalen.
Dit is volksverlakkerij!
Wat een onzin. Ik koop al sinds ik 18 ben (speel al sinds ik 16 ben mee, omdat ik mijn vader loten liet kopen) elke trekking 2 loten, zelfs elke keer met dezelfde eindcijfers. Dus omdat ik niet online mijn loten koop (de voornaamste reden is het feit dat ik dan de eindcijfers niet kan bepalen) ben ik minder gedupeerd dan iemand die online loteb koopt? Nee, toch?

JohnR61
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mei 2017 22:42

Re: Bijzondere trekking Staatsloterij

Ongelezen bericht door JohnR61 »

"Wat een onzin. Ik koop al sinds ik 18 ben (speel al sinds ik 16 ben mee, omdat ik mijn vader loten liet kopen) elke trekking 2 loten, zelfs elke keer met dezelfde eindcijfers. Dus omdat ik niet online mijn loten koop (de voornaamste reden is het feit dat ik dan de eindcijfers niet kan bepalen) ben ik minder gedupeerd dan iemand die online loteb koopt? Nee, toch?"

Dit is nu net het probleem, zo kan iedereen beweren dat hij in die periode meespeelde, maar hij/zij heeft totaal geen bewijs dat hij/zij geen enkel "hard" bewijs, dit in tegenstelling tot de mensen die een abonnement hadden en hebben.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Bijzondere trekking Staatsloterij

Ongelezen bericht door sjohie »

John van Drongelen schreef:De Staatsloterij moet gewoon de abonnees​,die in de opgelichte periode meededen hun inleg terug betalen.
Dit is volksverlakkerij!
Men deed nog steeds mee met een trekking, alleen de winkans was kleiner dan gedacht. :wink: Nou is dus de vraag, wat is een billijke vergoeding voor een winkans die niet 1:2.000.000 was, maar 1:2.500.000. Je kan beargumenteren dat die daardoor van extreem klein, naar ongelofelijk klein is gegaan, en dat er praktisch gezien geen verschil is geweest.

medeleeuw
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 mar 2008 11:38

Re: Bijzondere trekking Staatsloterij

Ongelezen bericht door medeleeuw »

Meerdere keren heb ik de staatsloterij een mail gestuurd met de vraag of alleen de verkochte loten mee deden aan de trekking.
Steeds opnieuw werd ik voor gelogen door de staats loterij.
Ik heb me dan ook aangemeld bij loterij verlies heb ongeveer 65 euro betaald en nu wil de staatsloterij me afschepen met 4 loten.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Bijzondere trekking Staatsloterij

Ongelezen bericht door newmikey »

medeleeuw schreef:Meerdere keren heb ik de staatsloterij een mail gestuurd met de vraag of alleen de verkochte loten mee deden aan de trekking.
Steeds opnieuw werd ik voor gelogen door de staats loterij.
Ik heb me dan ook aangemeld bij loterij verlies heb ongeveer 65 euro betaald en nu wil de staatsloterij me afschepen met 4 loten.
En waarmee scheept de Stichting Loterijverlies u af? Mag u een stukje meerijden in de Ferrari van F.R.?

Nee, even serieuzer gesproken: deze oplossing is misschien de best denkbare onder de omstandigheden. Ook ik heb in het verleden wel eens een lot gekocht (met de nadruk op "wel eens") maar ik heb me altijd gerealiseerd dat meedoen aan een loterij een volstrekt irreeële bezigheid is. Ik deed het dus voor de lol en eerlijk is eerlijk: we hebben thuis altijd enorm véél voorpret gehad bij het plannen van het uitgeven van de miljoenen. Wat dat betreft heeft de incidentele aanschaf van een lot aan zijn doel beantwoord.

Rekenkundig had ook het slechts meedoen van verkochte loten mijn winkansen niet materieel vergroot - van 1 op 2,7 miljoen naar misschien wel 1 op de miljoen - en dat betekent in èchte kansberekening niet heel veel. Het had ook mijn voorpret niet noemenswaardig vergroot.

De zaak is nu rechtgetrokken en u moet dit zien als een gebaar om het verleden af te sluiten. De claimcultuur gaat hierin te ver door te denken dat je overal maar schadeloos voor moet worden gesteld - verkeerde beleggingen, gekochte loten, te hoge geldleningen of hypotheken, mislukte pyramidespel-bestedingen etc. Uiteindelijk gebruik je gezond verstand en moet je ook verantwoordelijkheid nemen voor eigen beslissingen.

Moneyman
Berichten: 29869
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bijzondere trekking Staatsloterij

Ongelezen bericht door Moneyman »

JohnR61 schreef:Als het klopt dat men ook mensen die in de jaren 2000 t/m 2007 die niet meespeelden gratis loten geeft, dan vraag ik mij af, of de verplichting die de staatsloterij ons, de gedupeerden, heeft opgelegd, om niet verder te mogen procederen na ontvangst van de 40€ en 4 gratis loten, dan ook nog geldig is?
Waarom zou dat niet zo zijn?

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Bijzondere trekking Staatsloterij

Ongelezen bericht door peewee »

In Nederland is men zeer bedreven in het afdoen van misleidings schadeclaims met een luizenfooitje.
De voorbeelden van de afgelopen 12 jaar zijn glashelder.

2006: Duisenberg schikking in Dexia affaire: deel restschuld wordt kwijtgescholden waarvan het bestaan (die restchuld) nimmer door Dexia hoefde te worden bewezen en die zeer onaannemelijk is omdat aandelenaankopen feitelijk konden worden en werden vervangen door derivatenconstructies. Betrokkenen bij deze schikking: de heren Knuppe en Lemstra

2010: schikkingen in woekerpolis-affaire tussen verzekeraars en Stichting Verliespolis ( voorzitter ook hier de heer Lemstra !) waarmee circa 5 (VIJF) procent (sic) van de door verzekeraars veroorzaakte schade wordt vergoed;

2017: schikking zaak misleiding Staatsloterij: een luizenfooitje......... tot stand gekomen met behulp van.........ja, daar zijn ze weer.... de heren Knuppe en Lemstra.

Nederland.................Zwendelland !

Gesloten