LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bitcoin laat me in de steek

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
blont007
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 sep 2018 20:24

Re: Bitcoin laat me in de steek

Ongelezen bericht door blont007 »

. Erg serieus lijkt mij zijn oorspronkelijke vraag niet.
Ik zie hier wel minder serieuze vragen voorbij komen met nog mindere antwoorden, maar dat terzijde.

Heeft u al èèn iemand duidelijk horen uitleggen waarom de bitcoin zo sterk daalt en dan weer stijgt? nee ik ook niet. Ik probeer mij er in te verdiepen o.a. in de technische analyse van het verloop van de bitcoin om zo een en ander wijzer te worden in de materie. Wat @kweenie uitlegt en heeft uitgelegd in het begin dat begrijp ik al een stuk beter en ook waarom.

En reacties dat ik er geen hout van snapt, kan ik ook niet erg serieus nemen en neemt de zin en aardigheid om verder te reageren bij mij weg. Mijn vragen zijn beantwoord en alles is mij duidelijk.

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Bitcoin laat me in de steek

Ongelezen bericht door kuklos »

blont007 schreef:
17 nov 2018 10:16
En reacties dat ik er geen hout van snapt, kan ik ook niet erg serieus nemen
Als jij reageert met
blont007 schreef:
16 nov 2018 10:05
Leedvermaak kom maar op meiden, de bitcoin zakt lekker en mag van mij nog wel meer zakken om daarna voor een paar duizend euro te kopen.

De bitcoin zal zich weer herstellen na zo`n dieptepunt kan niet missen, maar dat horen we natuurlijk wel van onze gelouterde forumleden die houden het in ieder geval in de gaten.
als iemand post dat de koers gedaald is, dan moet je de hand in eigen boezem steken.

En als je daarna op de vraag waarom de koers nu zo gedaald is reageert met een stukje technische analyse geschreven vóór die koersdaling en dat uitleg noemt dan snap je er inderdaad geen hout van. Geeft niet. Want niemand hier kan verklaren waarom die koers ineens met meer dan $800 daalt in 1 dag.

Jouw oorspronkelijke vraag:
Er is direct al de vergelijking getrokken met de tulpenmanie uit de 17e eeuw. Dat is er nu ook aan de hand. De koers steeg vanwege de verwachtingen tot 20.000, mensen werden wakker, koers klapte in, stabiliseerde zich weer iets, maar blijft nu schommelen en loopt langzaamaan leeg.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Tulpenmanie

Radar
Site Admin
Berichten: 5504
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Bitcoin laat me in de steek

Ongelezen bericht door Radar »

Enkele offtopic berichten door moderator verwijderd.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Bitcoin laat me in de steek

Ongelezen bericht door 16again »

blont007 schreef:
17 nov 2018 10:16
Heeft u al èèn iemand duidelijk horen uitleggen waarom de bitcoin zo sterk daalt en dan weer stijgt?
Bitcoin is geen officieel betaalmiddel, (al was dat ooit wel de bedoeling), en is verworden dat subject van speculanten. Hierdoor is de koers erg beweeglijk. En gebeurt er iets (bijvoorbeeld hacked exchange), dan heeft dat gelijk invloed op het vertrouwen en dus de koers.
Uiteraard zijn er ook partijen actief die flinke posities innemen, dan met nep-nieuws koers manipuleren, om vervolgens de winst te incasseren.

Iedereen die zijn bitcoin winst verzilverd in echte euros, heeft dat geld eigenlijk van andere bitcoin beleggers verdiend.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Bitcoin laat me in de steek

Ongelezen bericht door kweenie »

blont007 schreef:
17 nov 2018 10:16
Heeft u al èèn iemand duidelijk horen uitleggen waarom de bitcoin zo sterk daalt en dan weer stijgt? nee ik ook niet.
Je kunt de vraag beter andersom stellen. Waarom de koers niet redelijk stabiel is. Daar is volgens mij ook al wel wat over geschreven. Even heel kort door de bocht, omdat er geen, of nauwelijks, enig verband is met reële zaken in de reële economie. Daarom is de koers vooral afhankelijk van 'wat de gek ervoor geeft'. En dat sentiment varieert van dag tot dag.

jonis
Berichten: 2714
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Bitcoin laat me in de steek

Ongelezen bericht door jonis »

Nou ja, bijv technische analyse van 5 dagen oud:

https://www.iex.nl/Crypto/287485/Prijsa ... oeken.aspx

Alle steunen in elk geval gebroken, valluik staat open en kijken wat ze daar voor lijntje aan gaan recht breien.
Ik ben nu wel een stukje positiever voor de BTC tov mijn 1ste post dikke week geleden....ik zie nu in elk geval geen $6000,- neerwaarts risiko maar nog slechts zo'n dikke $5000,-

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Bitcoin laat me in de steek

Ongelezen bericht door Erthanax »

En wat staat er dan zoal in deze technische analyse? Leest u allen even mee?
De volatiliteit en het lage volume duiden erop dat een forse koersbeweging op komst is, maar hoe lang het duurt voordat deze plaats zal vinden is lastig in te schatten.
Er gaat dus iets gebeuren. Maar wanneer? Geen idee.
Maar wat gaat er dan eigenlijk gebeuren? Leest u weer mee?
De driehoek die vanaf juni te zien is, wordt een Symmetrical Triangle genoemd. Dit patroon heeft een 50/50 kans op een opwaartse of neerwaartse uitbraak.
Kortom: weer geen idee.

Wat heeft deze gedegen technische analyse (met steunlijnen, weerstandslijnen, symmertrical triangles, descending triangles en horizontale bodems) opgeleverd? Niet meer dan dat er vroeg of laat iets gaat gebeuren.

Eerlijk gezegd ben ik wel eens bij een waarzegster op de kermis geweest die nauwkeuriger voorspellingen deed.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Bitcoin laat me in de steek

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het blijft een gebakken luchtkasteel.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bitcoin laat me in de steek

Ongelezen bericht door Moneyman »

Haha mooie analyse erthanax :mrgreen:

Lees overigens ook de reacties onder dat artikel.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Bitcoin laat me in de steek

Ongelezen bericht door 16again »

Erthanax schreef:
17 nov 2018 20:13
Wat heeft deze gedegen technische analyse (met steunlijnen, weerstandslijnen, symmertrical triangles, descending triangles en horizontale bodems) opgeleverd? Niet meer dan dat er vroeg of laat iets gaat gebeuren.
Indien er maar genoeg mensen geloven in al dat steunlijn gedoe, en er naar gaan handelen.....wordt het wel een self fulfilling prophecy:
Verkopen in de buurt van de bovenste lijn , kopen bij de onderste maakt dat de koers gedempt wordt bij bewegingen welke lijn zou kunnen overschrijden..

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Bitcoin laat me in de steek

Ongelezen bericht door Erthanax »

U weet het, ik weet het. Bitcoinbezitters kennelijk niet, want er is inmiddels sprake van een negatieve uitbraak, waarbij de ene steunlijn na de andere gebroken wordt. Nu de koers flink zakt, verliezen steeds meer "beleggers" het vertrouwen en stappen uit de bitcoin.

Na analyse van mijn theeblaadjes verwacht ik dat de daling op zeker moment stopt, waarna de koers wat opkrabbelt en met wat schommelingen lijkt te stabiliseren. Daarna volgt er weer een nieuwe koersval.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bitcoin laat me in de steek

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De volgende keer dan maar de koffieprut inspecteren,

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Bitcoin laat me in de steek

Ongelezen bericht door Erthanax »

De vlucht van vogels, kaartleggen, sterrenwichelen, stokjes opgooien, het kan allemaal. (Alleen de ingewanden van een offerdier inspecteren, daar begin ik niet aan.)

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Bitcoin laat me in de steek

Ongelezen bericht door 16again »

Erthanax schreef:
17 nov 2018 23:03
U weet het, ik weet het. Bitcoinbezitters kennelijk niet, want er is inmiddels sprake van een negatieve uitbraak, waarbij de ene steunlijn na de andere gebroken wordt.
Beide steunlijnen waren schuin, en vormden een punt van een driehoek. Naarmate de tijd voorschreed was er steeds minder ruimte voor de koers om tussen die lijnen te bewegen, dus 100% zeker was dat de koers zou uitbreken. Die bewering is mijn vertaling van het verhaal dat 50 procent kans op neerwaartse en 50% kans op opwaartse uitbreken is.
Nu de speculanten (=lemmingen) deze fictieve steunlijnen hebben losgelaten in hun handelen, is marktwerking weer hersteld en bepalen vraag en aanbod de nieuwe koers

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Bitcoin laat me in de steek

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dat is toch een open deur intrappen? Natuurlijk blijft die koers nooit in dat leuke driehoekje. Wanneer verandert de koers en welke kant gaat het op? Dat willen speculanten en beleggers weten. Technische analyse geeft daar dus geen antwoord op.
En als een technisch "analist" een driehoekje tekent, is er geen marktwerking en geldt de wet van vraag en aanbod niet?

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Bitcoin laat me in de steek

Ongelezen bericht door 16again »

Erthanax schreef:
18 nov 2018 08:55
En als een technisch "analist" een driehoekje tekent, is er geen marktwerking en geldt de wet van vraag en aanbod niet?
Tuurlijk komt de koers tot stand door vraag en aanbod.
Maar als flink veel beleggers de oren laten hangen naar die technisch analist, en verkopen bij bovenste steunlijn, en kopen bij onderste steunlijn, dan is dat een extra kracht , om binnen de driehoek te blijven.

Die steunlijnen zijn er.....zolang de beleggers denken dat ze er zijn.

jonis
Berichten: 2714
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Bitcoin laat me in de steek

Ongelezen bericht door jonis »

bitcoin-still-fooling-buyers-into-believing-those-200-plus-gains-are-coming-back-2018-11-16
https://www.marketwatch.com/story/bitco ... 2018-11-16

blont007
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 sep 2018 20:24

Re: Bitcoin laat me in de steek

Ongelezen bericht door blont007 »

Analyse`s laten zien wat er gebeurd is in een bepaalde tijd, dus het zegt niets over de toekomst en is dus geen waarzeg instrumentje. Je kan er wel conclusies uit trekken en afvragen waarom het nu juist zo hard daalt.

U zegt de btc zal weer opkrabbelen en stabiliseren, daarna weer een nieuwe koersval. Waarom denkt u dat? Op dit moment krabbelt het weer een beetje omhoog dus het dieptepunt is bereikt.

Nogmaals ik ben geen trader en ook geen waarzegger en heb geen glazen bol, dat zou iedere belegger wel willen. Ik ben een gezelfschap inlegger van een paar honderdjes.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bitcoin laat me in de steek

Ongelezen bericht door Lady1234 »

“Op dit moment krabbelt het weer een beetje omhoog DUS het dieptepunt is bereikt”.

Dat is DUS helemaal niet te zeggen,

jonis
Berichten: 2714
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Bitcoin laat me in de steek

Ongelezen bericht door jonis »

blont007 schreef:
18 nov 2018 10:09

U zegt de btc zal weer opkrabbelen en stabiliseren, daarna weer een nieuwe koersval. Waarom denkt u dat? Op dit moment krabbelt het weer een beetje omhoog dus het dieptepunt is bereikt.
Dieptepunt bereikt?
BTC daalt al bijna 11 maanden met daarbinnen oplevingen en opkrabbelen.
Klamp je vast aan de laatste opleving (en levert het je wat op?) of blijf je zitten ( en raak je je laatste beetje winst ook kwijt ) als zometeen het volgende valluik opengaat?

Gesloten