LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De Geluksbode???????wie heeft daar ook ellende mee???

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
NicoNel48
Berichten: 43
Lid geworden op: 06 sep 2005 12:06

De Geluksbode???????wie heeft daar ook ellende mee???

Ongelezen bericht door NicoNel48 »

Zo rond eind juli 2005 kreeg ik ineens een brief in de bus van de geluksbode???? en die brief ging over het volgende: PRIJSUITBETALING!! verder stond erin dat ze mijn bankgegevens nodig hadden om mijn prijs uit te betalen (voor die tijd nooit iets van hun gehoord, wist en weet niet eens wat voor bedrijf het is) dus heb ik in het bijzijn van getuigen (slechte ervaringen in het verleden met zulk soort gedoe) alleen mijn bankrekening ingevuld en verder helemaal niets!! geen handtekening niets en wat scherts mijn verbazing, afgelopen week een 2de brief ontvangen, niks geen prijs natuurlijk terwijl dat het woordelijk in stond! maar een of ander lidmaatschap van een geluksbode????? waar ze elke maand 19.95 automatisch voor willen gaan afschrijven.....en dat zonder mijn handtekening? nou dat gaat mooi niet door, heb hun al een vreselijke brief geschreven met een aantal eisen.
Vanmorgen zag ik via internetbankieren dat ze dus idd 19,95 hadden geincasserd via automatische incasso en ik heb dat direkt laten storneren door mijn bank en voor de toekomst een blokkade erop laten zetten. Geprobeerd te bellen maar er wordt of niet opgenomen, of is in gesprek of ze nemen op en zeggen niets! ook staan ze niet vermeld in welke telefoongids dan ook, waarschijnlijk bestaat dit hele bedrijf niet en proberen ze op korte termijn snel veel geld op onrechtmatige wijze bij mensen weg te halen om vervolgens met de noorderzon snel weer te verdwijnen en wat tot gevolg heeft dat iedereen naar zijn geld ed kan fluiten, mensen wees op uw hoed, nu ben ik zo voorzichtig, achterdochtig en alert geweest en toch dat gezeur!!!
Zijn er nog meer mensen met dezelfde ervaring als wij? dan gaarne kontakt! want samen sta je sterk!

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: De Geluksbode???????wie heeft daar ook ellende mee???

Ongelezen bericht door karr-2 »

Waarom vul je die onzin uberhaupt in? Je kunt toch wel na gaan dat dat hardstikke nep is en je nooit geen cent zult ontvangen?

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: De Geluksbode???????wie heeft daar ook ellende mee???

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

^^ What he said


Kan hier niet anders dan mijn wenkbrauwen fronsen. Ik frons ze nu zo hard dat mijn voorhoofd pijn doet. Voortaan eerst post lezen, daarna pas aan de paddo's. Niet andersom. Anders teken je per ongeluk voor hele stomme dingen!

NicoNel48
Berichten: 43
Lid geworden op: 06 sep 2005 12:06

Re: De Geluksbode???????wie heeft daar ook ellende mee???

Ongelezen bericht door NicoNel48 »

die brief kregen wij binnen via de wsnp, ja onze bv! en normaal gooi ik die onzin idd gelijk weg maar ja dat kan niet als je in de wsnp zit he!! stel je voor dat je een prijs hebt gewonnen dan moet dat naar de schuldeissers toe!! Vandaar dat ik niet anders kon maar het is nog steeds zo dat wij hier niet aan de PADDOOS zitten hoor, wat is dat nou weer voor een stomme en respectloze opmerking! en ik scheldt toch ook niemand uit....... en ook heb ik geen hadtekening nergens niet opgezet dus de aut incasso is onrechtmatig verkregen en de bank heeft het al gestorneerd en er een blokkade opgezet voor de toekomst. Ik heb dit stukje hier neer gezet voor mensen die ook met deze praktijken te maken hebben gehad en niet om op deze manier te kakken te worden gezet! denk daar maar eens over na!

NicoNel48
Berichten: 43
Lid geworden op: 06 sep 2005 12:06

Re: De Geluksbode???????wie heeft daar ook ellende mee???

Ongelezen bericht door NicoNel48 »

en wat ook jammer is dat jullie voluit mensen onderuit lopen te halen en dat terwijl jullie zelf schijnbaar niet goed mijn verhaal hebben gelezen WANT IK HEH HELEMAAL NIETS GETEKEND

NicoNel48
Berichten: 43
Lid geworden op: 06 sep 2005 12:06

Re: De Geluksbode???????wie heeft daar ook ellende mee???

Ongelezen bericht door NicoNel48 »

Zelf aan de paddo's misschien????

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: De Geluksbode???????wie heeft daar ook ellende mee???

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Niet iedereen scheldt hier op anderen.

Maar ik heb een goede tip:

brieven, emails, en dergelijke, waar met grote letters op gedrukt staat: Prijswinnaar: u wordt miljonair, en ik weet niet wat er allemaal verzonnen wordt, zijn per definitie OF reclame voor een loterij, OF opliichting. Vaak is het een combinatie.

Ga er gweoon vanuit, dat iemand die het echt goed met je voor heeft, en je een grote som geld wil toestoppen, hier geen ruchtbaarheid aan wil geven.

Ik kan je boosheid over dit soort post wel begrijpen, iedereen zou graag een leuke som geld zomaar willen ontvangen, ik weet er persoonlijk ook wel raad mee.

Jammer is dat justitie en politie hier altijd in gebreke blijven, en nooit eens uit zichzelf dergelijke praktijken aanpakken. Ik neem tenminste toch aan dat er ook bij DIE instanties mensen werken die ooit dergelijke post hebben ontvangen. Maar er vervolgens niets mee doen.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: De Geluksbode???????wie heeft daar ook ellende mee???

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Niet getekend, maar wel ingevuld (bankgegevens) dus erin getrapt. En het is gewoon stom, naïef en misschien ronduit inhalig om te reageren op post waarin staat "GEFELICITEERD! U HEEFT DIT EN DIT GEWONNEN! NU ALLEEN UW BANKREKENING NOG!!" Niks is gratis tegenwoordig. Een instantie die je niet kent die je iets laat winnen, geloof je het zelf?

De "gefeliciteerd, u bent miljonair" truc bestaat al sinds 1988, ik dacht dat wel algemeen bekend was dat dat onzin is.

Gelukkig heb je het via de bank goed op kunnen lossen.


Er is door consumentenprogramma's wel eens onderzoek gedaan naar de mensen achter dit soort acties. Dat blijken vaak hele kleine tweemansbedrijfjes uit Zwitsterland en België te zijn, die snel hun slag slaan, werken achter een postbusnummer en na korte tijd opdoeken en ergens anders mee verder gaan.

Je kunt weinig doen aan die gasten. Ik zou ze graag op hun bek slaan omdat ze zo irritant bezig zijn. Een beetje misbruik maken van goedgelovige en/of hallucinerende-middelen-gebruikende mensen :P

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: De Geluksbode???????wie heeft daar ook ellende mee???

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Enigszins begrijpelijk klinkt het wel, als ik zie wat de term WSNP (Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen) betekent. Ieder lichtpuntje is er immers 1, iedereen zou blij ermee zijn als hij of zij ineens wat licht in de duisternis ziet.

Ik wil helemaal niet weten hoe NicoNel48 in deze situatie terechtgekomen is/zijn (uit de nickname haal ik dat het om 2 personen gaat), maar ik begrijp de saneerders in dit geval niet: hoe kunnen ZIJ er toestemming voor hebben gegeven om die gegevens te verstrekken?

NicoNel48
Berichten: 43
Lid geworden op: 06 sep 2005 12:06

Re: De Geluksbode???????wie heeft daar ook ellende mee???

Ongelezen bericht door NicoNel48 »

Wat ik nou ontzettend jammer vindt en dan met name van een captein pervert????? waarom hij zo moet uithalen en en met woorden als stom of inhalig loopt te gooien : :evil:
Ik vraag om reaktie's van mensen die er ook problemen mee hebben. hij dus niet, snap ook niet waarom meneer alles en betweter hier op moet reageren en dan ook nog op die manier, aangezien hij over paddo's en halluchnatie's blijft praten mag ik daar uit op maken dat hij daar zelf problemen mee heeft, wij doen niet aan die ongein maar dat moet ieder voor zich weten daar gaat mijn verhaal niet over!
Ik ben geen klein kind en zit zeker niet op dit soort reaktie's te wachten laat dat heel duidelijk zijn en volgens mij is dit forum daar ook helemaal niet voor, laat mensen in hun waarden! id dat nou zo moeilijk???

netten
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 okt 2005 13:22

Re: De Geluksbode???????wie heeft daar ook ellende mee???

Ongelezen bericht door netten »

hoi ook ik kreeg vandaag voor de tweede keer een brief van de geluksbode.
De eerste keer had ik 5.000 euro gewonnen en nu heb ik ineens weer 15000 euro gewonnen .
Er staat ook bij dat mijnheer janssen uit utrecht 5.000 en mevrouw swinkels uit zaltbommel 1.000. euro heeft gewonnen .
Ook ik heb een aantal keer naar het telefoonnummer geprobeerd te bellen maar hij is echt de hele tijd in gesprek.
Ik snap echt niet hoe deze mensen aan mijn adres en naam komen.
hier moeten we toch iets aan kunnen doen.

Loesje008
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 okt 2005 14:19

Re: De Geluksbode???????wie heeft daar ook ellende mee???

Ongelezen bericht door Loesje008 »

ik heb vandaag ook een brief gehad van de geluksbode, ik snap niet hoe ze aan mijn adresgegevens komen ik ben er niet in getrapt. ben blij dat ik vele reacties van andere mensen lees die dit ook meemaken.Die mensen die dit doen met als naam geluksbode zijn gek...het bedrijf bestaat niet eens...hier moet echt iets aan gedaan worden.groetjes Loes...

Caspervw
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 okt 2005 14:15

Re: De Geluksbode???????wie heeft daar ook ellende mee???

Ongelezen bericht door Caspervw »

Hallo netten,

Dat is nou toevallig ik heb vandaag ook al 15000 euro gewonnen met de geluksbode. Wel erg toevallig nietwaar allebei de hoofdprijs maargoed.

Bij mij staat ook dat mijnheer janssen uit utrecht 5.000 en mevrouw swinkels uit zaltbommel 1.000. euro hebben gewonnen.

Bellen is niet het eerste waar ik aan dacht, dan lichten ze je daar ook net zo makkelijk op of het telefoonnummer het nu wel of niet doet. Je kan beter even googlen want als het fake is ben je vast niet de enige. :wink:

Je hoopt, je denkt na en dan twijfel.

Gr. Casper

Rinske02
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 okt 2005 15:03

Re: De Geluksbode???????wie heeft daar ook ellende mee???

Ongelezen bericht door Rinske02 »

:evil: inderdaad ook ik kreeg de brief en het is al de tweede en weer was ik er bijna ingetrapt maar als ik al lees dat je ze machtigt dan gaat er bij mij een bijsmaak aan zitten....En het zijn steeds dezelfde namen die ik zien staan onderaan de brief ik vraag me af hoe men dit maar oogluikend toelaat deze praktijken..Men aast gewoon op gevoel ze weten dat iedereen wel extra centje kan gebruiken maar nee ze gebruiken jou centen als niet oplet ..En die meneer Janse en meneer Swinkel moesten ze aan schampaal nagelen..Kan hier wat aan gedaan worden aan dit soort praktijken? En hoe pak je dat dan aan ?Groet Rinske02

pipo2
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 okt 2005 14:55

Re: De Geluksbode???????wie heeft daar ook ellende mee???

Ongelezen bericht door pipo2 »

Laat ik vandaag ook een winnaar zijn. Ik heb er niet aan gedacht om te bellen. Mijn eerste reactie is even op de Radarsite kijken wat die er over te zeggen hebben

Ik kan best begrijpen dan iemand die het financieel niet al te breed heb het toch terug stuurt. Het zou maar waar wezen. En het ziet er allemaal heel betrouwbaar uit. Net een envelop van de Postcode loterij

Het blijft natuurlijk wel, dat het veel te makkelijk gaat met de machtiging incasso. Hier in kunnen de Banken nog het nodige verbeteren.
Het schijnt ook al zo te zijn dat een telefonische ja voldoende is om een bedrag van je bank te laten afschrijven dat is toch raar. Moet niet kunnen. De Banken moeten daar beter op gaan controleren.

Het is jammer dat dat zo weinig aan te doen is. Voor iedereen dus blijf waakzaam

hansjoma
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 okt 2005 15:03

Re: De Geluksbode???????wie heeft daar ook ellende mee???

Ongelezen bericht door hansjoma »

Vandaag heb ik ook een brief gekregen van de geluksbode.
Ik heb namelijk een brief gekregen van dhr Joep van der Ven,dat ik officieel 15.000 euro heb gewonnen bij de loterij van de lopende grote geluksaktie.Hiep Hoi, ook vermeld staat dat ik zsm een formulier in moet vullen met mijn wincoupon met persoonlijke winnummer en vermelding van mijn bankrekeningnummer - e-mailadres alle pers.gegevens+ daum en handtekening .
Ik vertrouw zulke reclame al helemaal niet en kwam via een google opdracht via internet op dit forum terecht,die mijn vermoedens bevestigde.
Ik kan voorstellen dat er mensen zijn die hier in trappen, het plaatsen van een berichtje op dit forum heeft dus wel degelijk zin, om die mensen te waarschuwen.
Via het tel.nr.040-2302468 of een briefje naar geluksbode - postbus133-5670AC nuenen zoals ze zelf vermelden krijg je toch geen antwoord.

kermia
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 okt 2005 15:29

Re: De Geluksbode???????wie heeft daar ook ellende mee???

Ongelezen bericht door kermia »

Hoera vandaag heb ik 15.000 euro gewonnen!! Gebeld voor de zekerheid naar Nuenen, steeds in gesprek maar de aanhouder wint en kreeg te horen dat ik het bewijs van toekenning op kon sturen zonder lid te worden en zou ook dan niets in hoeven te vullen omdat mijn adres daar al bekend was, na 3 maanden kreeg ik dan het bedrag uit betaald. Afijn, ik ben netjes te woord gestaan en het klonk safe!
Tot dat ik ging surfen op het internet en gelukkig dit allemaal tegen kwam.
Bedankt voor de waarschuwing, ik was er bijna ingetrapt!

kanonnutje
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 okt 2005 15:40

Re: De Geluksbode???????wie heeft daar ook ellende mee???

Ongelezen bericht door kanonnutje »

yes!
Ik ben blijkbaar 1 van de vele gelukkigen! Heb vandaag (4 oktober)
Ook net als jullie de hoofdprijs gewonnen van wel € 15.000,00 gewonnen.

Samiah
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 okt 2005 15:54

Re: De Geluksbode???????wie heeft daar ook ellende mee???

Ongelezen bericht door Samiah »

Ik heb vanmorgen ook een brief ontvangen van de geluksbode, hierin stond vermeld dat ik 15.000 heb gewonnen. Natuurlijk wilde ik het geloven (als studente wil je maar al te graag zoiets winnen), maar na het lezen van deze forum ben ik blij dat ik niks heb getekend en teruggestuurd heb. Wel heb ik geprobeerd te bellen naar de geluksbode en zoals ik al had verwacht was de lijn constant in gesprek. Wat is hier tegen te doen, soort van misleiding.

malou_2005
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 okt 2005 16:00

Re: De Geluksbode???????wie heeft daar ook ellende mee???

Ongelezen bericht door malou_2005 »

Ik heb vonmorgen ook een brief ontvangen van de Geluksbode. Ik doe veel mee aan prijsvragen, maar kon me hier niets van herinneren. Ik vertrouwde het niet, en ben achter het internet gedoken om informatie van die club te vinden. Gelukkig kwam ik toen verschillende Forums tegen, van mensen die ook vage brieven hadden gekregen. Heel erg bedankt dus dat iedereen reageert op dit soort criminaliteit! Laten we er voor kunnen zorgen dat niemand nog in dit soort onzin tuint.

Gesloten