LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Deurverkoop Loten

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
piet987654
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 dec 2017 17:16

Deurverkoop Loten

Ongelezen bericht door piet987654 »

Vorige week werd er bij aangebeld of ik een lootje wilde kopen voor de stichting (De naam ben ik weer vergeten). Waarop ik
vroeg: Wat kosten die loten??? Waarop zij de prijs vertelde. Ik zei: Doe er maar 1, waarop zij een tablet computer uit haar tas haalde.
Ik vroeg: Waar is die voor??? Nou voor een machtiging om het geld te kunnen innen van uw rekening, en voor het geval U prijs hebt, kunnen wij U mailen of bellen was haar antwoord.
Mijn antwoord was: Ik wil wel een lotje kopen, maar alleen contant zonder dat U ook maar iets van mijn gegevens noteert.
Nee was haar antwoord, met al die overvallers van tegenwoordig werken wij niet meer met contant geld lans de deur.
Nee was mijn antwoord, Met al die (pogingen tot) oplichting tegenwoordig geef in nooit mijn gegevens langs de deur en ook nooit op internet. Hoewel zij een ID badge aan haar jas had hangen vertrouwde ik de zaak niet helemaal ( eigenlijk helemaal niet)
Teleurgesteld ging zij naar de buren, die, hoorde ik later, de boel ook niet vertrouwde.
Nu is dus mijn vraag: ervan uit gaande dat die een echte loterij was, en geen (poging tot) oplichting, beseffen ze dan echt niet
dat deze manier van verkoop totaal niet werkt.??
Ik neem aan dat ik er goed aan heb gedaan om helemaal geen prive gegevens te zeggen tegen haar.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Deurverkoop Loten

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Zelfs kinderpostzegels worden via automatische incasso betaald en kan je niet meer cash betalen. Helaas lijden de goede dus onder de kwade.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Deurverkoop Loten

Ongelezen bericht door moederslink »

piet987654 schreef:
19 nov 2018 10:56
Vorige week werd er bij aangebeld of ik een lootje wilde kopen voor de stichting (De naam ben ik weer vergeten). Waarop ik
vroeg: Wat kosten die loten??? Waarop zij de prijs vertelde. Ik zei: Doe er maar 1, waarop zij een tablet computer uit haar tas haalde.
Ik vroeg: Waar is die voor??? Nou voor een machtiging om het geld te kunnen innen van uw rekening, en voor het geval U prijs hebt, kunnen wij U mailen of bellen was haar antwoord.
Mijn antwoord was: Ik wil wel een lotje kopen, maar alleen contant zonder dat U ook maar iets van mijn gegevens noteert.
Nee was haar antwoord, met al die overvallers van tegenwoordig werken wij niet meer met contant geld lans de deur.
Nee was mijn antwoord, Met al die (pogingen tot) oplichting tegenwoordig geef in nooit mijn gegevens langs de deur en ook nooit op internet. Hoewel zij een ID badge aan haar jas had hangen vertrouwde ik de zaak niet helemaal ( eigenlijk helemaal niet)
Teleurgesteld ging zij naar de buren, die, hoorde ik later, de boel ook niet vertrouwde.
Nu is dus mijn vraag: ervan uit gaande dat die een echte loterij was, en geen (poging tot) oplichting, beseffen ze dan echt niet
dat deze manier van verkoop totaal niet werkt.??
ik neem aan dat ik er goed aan heb gedaan om helemaal geen prive gegevens te zeggen tegen haar
Heel goed aan gedaan , Piet !
Treurige ontwikkeling dit zo allemaal , maar je kunt niet voorzichtig genoeg meer zijn.

Ik koop he- le- maal niets meer ad deur , straks zelfs geen oliebol meer :!:

Charrels
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 mar 2011 16:08

Re: Deurverkoop Loten

Ongelezen bericht door Charrels »

Ja ik vraag me ook wel eens af of ze niet beseffen dat er zo minder verkocht wordt.

Zelfde als collectanten van goede doelen stichtingen waar geen loterij aan vast zit. Komen met een machtiging en de belofte dat je een mailtje krijgt waarop je reageren kunt en het zo bij 1 afschrijving laten kunt.
Het eerste signaal is al het niet dragen van een collectebus.
Dat mailtje komt nooit en als je belt om op te zeggen moet je voet bij stuk houden omdat men erop aan gaat dringen dat je beter blijven kunt *zucht*.

Nee nooit anders meer dan cash hier. Twee euro munt of met lege handen vertrekken kunnen ze...

Teunbosseman
Berichten: 4359
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Deurverkoop Loten

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

piet987654 schreef:
19 nov 2018 10:56
Vorige week werd er bij aangebeld of ik een lootje wilde kopen voor de stichting (De naam ben ik weer vergeten). Waarop ik
vroeg: Wat kosten die loten??? Waarop zij de prijs vertelde. Ik zei: Doe er maar 1, waarop zij een tablet computer uit haar tas haalde.
Ik vroeg: Waar is die voor??? Nou voor een machtiging om het geld te kunnen innen van uw rekening, en voor het geval U prijs hebt, kunnen wij U mailen of bellen was haar antwoord.
Mijn antwoord was: Ik wil wel een lotje kopen, maar alleen contant zonder dat U ook maar iets van mijn gegevens noteert.
Nee was haar antwoord, met al die overvallers van tegenwoordig werken wij niet meer met contant geld lans de deur.
Nee was mijn antwoord, Met al die (pogingen tot) oplichting tegenwoordig geef in nooit mijn gegevens langs de deur en ook nooit op internet. Hoewel zij een ID badge aan haar jas had hangen vertrouwde ik de zaak niet helemaal ( eigenlijk helemaal niet)
Teleurgesteld ging zij naar de buren, die, hoorde ik later, de boel ook niet vertrouwde.
Nu is dus mijn vraag: ervan uit gaande dat die een echte loterij was, en geen (poging tot) oplichting, beseffen ze dan echt niet
dat deze manier van verkoop totaal niet werkt.??
Ik neem aan dat ik er goed aan heb gedaan om helemaal geen prive gegevens te zeggen tegen haar.

Is steeds meer en meer en zal alleen meer en meer gaan gebeuren dat er alleen via automatische incasso geincasseerd gaat worden. Mede ivm de veiligheid van diegene welke aan de deur komen.

Bij mij komen ze ook voor de grote club aktie. Kan ook alleen maar via incasso. Tsja, je kan die kinderen toch ook niet met een zag geld laten lopen ?

limburgs
Berichten: 76
Lid geworden op: 05 jun 2018 17:04

Re: Deurverkoop Loten

Ongelezen bericht door limburgs »

Zelf heb ik dit nog nooit meegemaakt ! Hier komt nog altijd iedereen met een collectebus. Nu wonen wij in een klein dorp en kennen meestal ook de collectant persoonlijk. Het lijkt mij wel een heel gedoe als je van iedere donateur alle gegevens aan de deur moet gaan invullen , duurt heel wat langer dan een muntje in de bus deponeren. Daarbij weet ik niet of het veiliger is met een laptop over straat te moeten in plaats van de collectebus.....

Teunbosseman
Berichten: 4359
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Deurverkoop Loten

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

breien schreef:
19 nov 2018 13:14
Het lijkt me heel verstandig om aan de deur geen gegevens aan derden te geven. Kinderpostzegels daargelaten. Dat zijn kinderen en die organisatie is wel heel bekend. Met zo'n loterij zit je misschien wel aan een abonnement vast als je hen de gegevens geeft. Loten aan de deur koop je contant of helemaal niet.
Vorige week ben ik nog met een collectebus langs de deuren geweest. Men kon, volgens de papieren dan, bij mij ook met ideal geven. Niemand deed het en als collectant raadde ik het eigenlijk af.

De grote club aktie wordt ook veel door kinderen gelopen net als kinderpostzegels. Het is aan de koper of deze wel / niet aan de deur wilt kopen met afgeven automatische incasso.
Maar aangezien de meeste kinderen bekend zijn zal dit meer "vertrouwd" zijn dan een onbekend persoon.

Gesloten