LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eindejaarslot gekocht bij Kruidvat

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Eindejaarslot gekocht bij Kruidvat

Ongelezen bericht door Dirkie »

Op 31 december hebben wij een Eindejaarslot gekocht bij het Kruidvat. Daar is een prijs van €100 op gevallen. Bij het Kruidvat blijk je de loten niet in te kunnen leveren. Ik heb vervolgens bij 3 inleverpunten geprobeerd dit lot in te leveren maar het is niet leesbaar door de apparatuur. Het lot is namelijk in de vorm van een kassastrook. Ook het handmatig intikken van de code werkt niet. De inleverpunten kennen dit probleem en kunnen niets anders dan verwijzen naar de klantenservice van de Staatsloterij.
Daar werd mij verteld dat dit een bekend probleem is. De enige manier om mijn prijs de innen is een brief (als brievenbus pakket) sturen naar de Staatsloterij met daarin het originele lot en mijn gegevens inclusief een kopie van mijn ID om te bewijzen dat ik oud genoeg ben.
Dat betekent dat ik dus extra kosten (€ 4,10) moet maken om mijn prijzen geld te innen. En een brievenbus pakket betekent volgens mij niet dat het gegarandeerd afgeleverd wordt, alleen dat ik kan volgen waar het is en als het kwijt raakt krijg ik de verzendkosten terug. Dat bied dus eigenlijk geen zekerheid.
Iemand een goed idee hoe ik mijn prijs kan innen?

NeoDutchio
Berichten: 12310
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Eindejaarslot gekocht bij Kruidvat

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dat is een nadeel van het kopen van loten bij een verkoper zonder terminal van De Staatsloterij. Daar wordt al jaren over geklaagd, maar er worden al jaren loten gekocht.
De enige manier is toch bij de Staatsloterij afgeven, filialen van Kruidvat betalen het ook niet zelf uit. Dat is het nadeel van daar kopen.

Seinhuis
Berichten: 2370
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Eindejaarslot gekocht bij Kruidvat

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Je kunt het ook aangetekend versturen. Maar dat kost ongeveer 10 euro.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Eindejaarslot gekocht bij Kruidvat

Ongelezen bericht door Sira »

Ik heb dit gevonden, maar of de Staatsloterij daarmee akkoord gaat, weet ik niet.

Nederlandse Staatsloterij Antwoordnummer 13073 2501 VC Den Haag
Nederlandse Staatsloterij Antwoordnummer 99999 2501 ZZ Den Haag
Nederlandse Staatsloterij Antwoordnummer 7720 5902 WH Venlo
Staatsloterij Antwoordnummer 10589 2501 WB 's Gravenhage
Staatsloterij Antwoordnummer 16019 2501 VE 's Gravenhage

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Eindejaarslot gekocht bij Kruidvat

Ongelezen bericht door D34M0N »

Van de website van de staatsloterij:
Lot in de winkel gekocht? Voor uitbetalingen tot €50 kun je bijna overal terecht, m.u.v. winkel met zonder terminal (Etos, Trekpleister en Kruidvat). De meeste winkels zijn echter bereid om uitbetalingen tot €600 te accepteren. Hier vind je de actuele verkooppunten. Hou je aan de maatregelen vanuit de Rijksoverheid en betreffende winkel. Je kunt er ook voor kiezen om even te wachten met het verzilveren van je prijs tot na 19 januari 2021.
Ik zou aanraden om het lot bij een ander verkooppunt te verzilveren.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 931
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Eindejaarslot gekocht bij Kruidvat

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Ik heb zelf voor het eerst een lot gekocht bij Trekpleister en nu kan ik de prijs niet ophalen bij Trekpleister. Deze informatie is bij de aankoop van het lot niet verstrekt. Evenmin is in de winkel aangegeven dat loten niet inwisselbaar zijn in de winkel. Voor de rest hebben ze wel alle reclame van de staatsloterij bij de kassa staan. Op het lot (kassabon) staat niets vermeld over het niet kunnen inwisselen fan het lot bij de verkooppunt. Wel staat vermeld dat het reglement op de website staat vermeld. Het adres van de website wordt niet gegeven. Ik vraag me af of de Staatsloterij hiermee voldoet aan de wet? Mogen andere verkooppunten een dergelijk lot weigeren uit te betalen?

angel1978
Berichten: 10941
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Eindejaarslot gekocht bij Kruidvat

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ik vraag me af of de Staatsloterij hiermee voldoet aan de wet?
Welke wet. De wet op de staatsloten?

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Eindejaarslot gekocht bij Kruidvat

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik_weet_niet_alles schreef:
10 jan 2021 23:25
Ik heb zelf voor het eerst een lot gekocht bij Trekpleister en nu kan ik de prijs niet ophalen bij Trekpleister. Deze informatie is bij de aankoop van het lot niet verstrekt. Evenmin is in de winkel aangegeven dat loten niet inwisselbaar zijn in de winkel. Voor de rest hebben ze wel alle reclame van de staatsloterij bij de kassa staan. Op het lot (kassabon) staat niets vermeld over het niet kunnen inwisselen fan het lot bij de verkooppunt. Wel staat vermeld dat het reglement op de website staat vermeld. Het adres van de website wordt niet gegeven. Ik vraag me af of de Staatsloterij hiermee voldoet aan de wet? Mogen andere verkooppunten een dergelijk lot weigeren uit te betalen?
Ja, dat mag.

https://staatsloterij.nederlandseloteri ... rijs-innen

Overigens kunt u een lot inleveren tot 1 jaar na de trekking, dus zodra een Bruna, Primera etc. weer open is, kunt u het winnend lot inleveren.

alfatrion
Berichten: 21897
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Eindejaarslot gekocht bij Kruidvat

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik zou een kopie per gewone brief sturen.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Eindejaarslot gekocht bij Kruidvat

Ongelezen bericht door Lowieze »

alfatrion schreef:
11 jan 2021 10:05
Ik zou een kopie per gewone brief sturen.
:lol: 👍

Hommer
Berichten: 107
Lid geworden op: 24 dec 2020 11:39

Re: Eindejaarslot gekocht bij Kruidvat

Ongelezen bericht door Hommer »

alfatrion schreef:
11 jan 2021 10:05
Ik zou een kopie per gewone brief sturen.
Wat is uw verwachting dat de Staatsloterij met een kopie doet? En raadt u aangetekende versturing aan?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Eindejaarslot gekocht bij Kruidvat

Ongelezen bericht door Brahms »

alfatrion schreef:
11 jan 2021 10:05
Ik zou een kopie per gewone brief sturen.
En 3 weken later nog eens een kopie of desnoods het origineel: $$$$$
Gewoon even wachten tot de winkels weer open zijn, geduld is soms zo mooi.....

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Eindejaarslot gekocht bij Kruidvat

Ongelezen bericht door Radar »

We hebben de situatie uitgezocht. Waar kun je wél je lot verzilveren? Dat lees je hier: https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hul ... rzilveren/

alfatrion
Berichten: 21897
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Eindejaarslot gekocht bij Kruidvat

Ongelezen bericht door alfatrion »

Hommer schreef:
11 jan 2021 11:24
alfatrion schreef:
11 jan 2021 10:05
Ik zou een kopie per gewone brief sturen.
Wat is uw verwachting dat de Staatsloterij met een kopie doet?
Stel je eens voor dat TS tot de kleine groep behoort van wie PostNL de envelop is kwijt geraakt.
Hommer schreef:
11 jan 2021 11:24
En raadt u aangetekende versturing aan?
Nee. Als je echt zekerheid wil dan stuur je via exploot van de deurwaarder. Dat kost een paar centen maar dan heb je ook wat.

Cro
Berichten: 2077
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Eindejaarslot gekocht bij Kruidvat

Ongelezen bericht door Cro »

alfatrion schreef:
12 jan 2021 16:28


Stel je eens voor dat TS tot de kleine groep behoort van wie PostNL de envelop is kwijt geraakt.
Goed punt uiteraard, maar geen antwoord op de vraag.

Ik verwacht eigenlijk niet dat er iets gedaan zal worden met een kopie van een lot en dat het versturen van een kopie via de normale post eigenlijk gewoon zonde is van de eventuele kosten die je moet maken.

Seinhuis
Berichten: 2370
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Eindejaarslot gekocht bij Kruidvat

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Misschien is een idee om te wachten tot de lock down voorbij is, en dat je persoonlijke naar Den Haag gaat om je lot bij hoofdkantoor in te leveren?

Let dan wel op, je lot heeft een houdbaarheidsdatum (meestal 1 jaar).

Sippie13
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 jan 2008 15:54

Re: Eindejaarslot gekocht bij Kruidvat

Ongelezen bericht door Sippie13 »

Ja leuk van de Staatloterij om op hun site te vermelden dat je bij de Appie of Jumbo je staatsloten in kunt leveren.
Nou bij ons hier op het winkelcentrum is het een puinhoop zeg maar.
Jumbo die er zit heeft geen Terminal en verkoopt ook geen loten. (onze andere 2 verkooppunten zijn alleen nog voor Pakketjes van Postnl open.
Blijft alleen de Appie over. Nou weet niet of het landelijk zo is ,maar hier hebben ze niet genoeg contant geld in de kassa bij de klantenbalie en je word doodleuk geweigerd, terwijl we daar wel ons lot hebben moeten kopen.
Is ook zo met de oude zegelboekjes als je die in wil leveren .Men zucht hardop en klaagt steen en been bij de Appie balie,maar aan de andere kant ; men kon dit toch wel van te voren weten en vooral inschatten ?
Luister zij verkopen die loten ook en verdienen er zelf ook mee en dan hoort daar ook de uitbetaling bij.
De meeste mensen willen meteen cashen als ze iets hebben gewonnen. Kun je weer bijv. boodschappen van doen zeg maar.

Opsturen via de Post ook al is het aangetekend zou ik nooit doen. Niemand is meer te vertrouwen helaas en je staatslot raakt zo kwijt hoor als het poststuk afwijkt volgens de controleer computer.
Dan maar geduldig wachten totdat de andere inleverpunten weer open mogen . Je hebt 1 jaar de tijd om een gewonnen prijs te innen.

Nijogeth
Berichten: 9957
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Eindejaarslot gekocht bij Kruidvat

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Meestal geef ik mijn winst weer uit aan nieuwe loten. Als je er dan toch staat, kun je ze net zo goed meteen halen, anders moet dat later in de maand nog eens. En als je het geld nodig hebt voor boodschappen, dan moet je geen gokspellen doen.

katjanneke
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 apr 2017 17:03

Re: Eindejaarslot gekocht bij Kruidvat

Ongelezen bericht door katjanneke »

Bij AH in (Meerzicht) Zoetermeer kon ik mijn lot van 110 euro ook niet inwisselen, een vage reden waarom het niet kon, onder de 100 betalen wij wel, bijv. 10 of 20 euro, liever niet hoger. Belachelijk vind ik dat, wel loten verkopen, maar niet uitbetalen.
Zij stuurde mij naar de Jumbo en idd daar kon het wel.
De mevrouw die mij het geld betaalde zei " dit maken wij vaker mee, AH wil liever het geld in de la houden"

Ik vond het irritant dat ik met zo,n lot moet gaan lopen leuren.

Nijogeth
Berichten: 9957
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Eindejaarslot gekocht bij Kruidvat

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Heel simpel, bij AH is het geld dat in kas ligt gewoon een stuk minder. Als iemand dan ineens zoveel wil hebben, dan is er verder geen wisselgeld meer. Briefjes van 50 worden meteen afgeroomd, dus die hebben ze al niet. Bij Jumbo roomt men pas af later af, dus die hebben wat meer in kas altijd.

Gesloten