LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] FICTORY.eu

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Johan1956 schreef:Mijn schoonmoeder is gebeld. Ze is 86 en slechthorend. Helaas heeft ze een keer via de telefoon het woordje "ja"' genoemd en zit ook zij vast aan een abonnement.
Ronduit schandalig deze praktijken. Nu maar weer zien dat we er vanaf komen.
Haar nu diverse malen het advies gegeven om bij telefonisch benadering te zeggen "geen interesse" en de verbinding te verbreken.
Voor abonnementen moet een handtekening gezet worden. Is die er niet? Dan is er geen abonnement.

Peterken68
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 apr 2015 11:16

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door Peterken68 »

Ook ik heb er mee te maken gehad. Met zowel Fictory als Saranza Paris. Heb in februari 1 keer telefonisch contact (met Fictory) gehad m.a.w. er werd toen zowaar wel een keer opgenomen op het aangegeven telefoonnummer. Maar door alle berichten hier op het forum, werd ik dus ook behoorlijk achterdochtig. Heb vorige week beide afgeschreven bedragen laten storneren, en heb beide rekeningnummers permanent laten blokkeren bij mijn bank (via internetbankieren). Als 2e heb ik ook nog 2 rode kaarten (opzegging machtiging) gehaald bij mijn bank, en heb deze (samen met alle ingevulde benodigde gegevens) opgestuurd naar het op internet gevonden adres. En heb beide rode kaarten, voor alle zekerheid, ingescand om te dienen als bewijslast.

Wat mij wel i.i.g. opviel dat het adres in Echt, bij beide incassanten, hetzelfde was.

Mensen die nadere informatie wensen kunnen dat aan mij laten weten, en wellicht is dit onderwerp ook iets voor het TV programma Radar!
Laatst gewijzigd door Peterken68 op 21 mei 2015 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door tenormin »

Men kan wel in het-bel-me-niet register staan; als je klant bent geweest mogen ze je nog benaderen, helaas. Dus nogmaals je aanmelden bij het register, duurt weer 6 weken, maar dan zou je eraf moeten komen.

Sneekes69
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2015 11:22

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door Sneekes69 »

Ook mijn vader heeft een telefoontje gehad van het bedrijf FICTORY.eu. Gelukkig kon ik op tijd achterhalen dat het fout zat. Heb meteen het bedrag wat geïnd werd gestorneerd en ook de rekening geblokkeerd. Dat kun je als je bij ING zit zelf via de online site regelen gelukkig. Je hoeft er niet voor naar ING te bellen. Hoe het bij andere banken zit weet ik niet. Nu heb ik laatst de brief van mijn vader meegekregen om eens te kijken wat het is. Je logt in op de site van hun en het is nogal duister. Je kunt je persoonlijke gegevens op zoeken maar er staat summier wat ze aan gegevens hebben. Je kunt ook niet opzeggen. Je moet echt bellen. Ik heb dat gedaan maar kreeg niemand aan de lijn. Belde woensdag om 11.00 uur maar je krijgt eerst een bandje waarna je een van onze medewerkers aan de lijn zal krijgen. Niet dus. Heb na 1,24 minuten maar weer opgehangen want dit zal ook wel weer geld kosten. Mensen trap hier niet in en laat het rekeningnummer dat op je afschrift staat blokkeren. Ze blijven innen heb ik gezien maar als het geblokkeerd is kunnen ze dat niet.

Radar kunnen we dit soort praktijken nu eindelijk eens uit de wereld helpen. Ongelooflijk dat ze mensen die zo goed gelovig zijn in deze loterijzaken iedere keer weer moeten hebben. Mijn vader heeft ook al veel geld gestoken in de Australische loterijen waar iedere week wel een envelop van op de mat valt. En in de kleine lettertjes lees je dan dat je er vanaf kunt maar van deze lijk je wel niet af te komen pfff.... :evil:

roosjesaap
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 apr 2015 14:04

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door roosjesaap »

weet iemand het vestigingsadres van dit bedrijf?

Leentjeb
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 mei 2015 12:34

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door Leentjeb »

Half maart jl. werd ik gebeld door Fictory met de mededeling dat ik leuke prijsjes kon winnen. Wat er allemaal gezegd is, wil ik jullie besparen. Ik wilde niet en gaf ook mijn rekeningnummer niet (had al eerder problemen gehad met zulk soort bedrijven). Omdat ze een bandje aan zette met mijn gegevens, heb ik ja gezegd op de naw-gegevens want die klopte. Toen vroegen ze om mijn rekeningnummer en die heb ik niet gegeven. Toen hebben ze opgehangen. 14 April kreeg ik een brief, gedateerd 8 april 2015, en zij heette mij van harte welkom. Ik las de brief verder en ja hoor mijn rekeningnummer stond vermeld.
Ik heb gelijk gebeld met de mededeling dat ik er niet in toegestemd heb en dat ze geen gebruik van mijn rekening mochten maken. Ze wilden het onderzoeken en vroegen toen of ik mijn rekeningnummer wilde geven want anders konden ze mij niet helpen. Ik vond het niet nodig om mijn nummer te geven dat wisten ze immers, stond in de brief. Toen heeft deze man opgehangen. Ik zag dat op 29 april een bedrag van € 24,95 was afgeschreven. Ik heb dit 12 mei teruggeboekt. Over wat ik gedaan heb, wilde ik Fictory even inlichten. Vandaag 20 mei had ik contact met hen en verteld wat ik had gedaan. Dat kon hij zien want hij zei dat ik dat op 12 mei had gedaan. (14 april konden ze mij niet helpen zonder rekeningnummer!!).
Deze man ook gezegd dat ik geen afschrijvingen meer wil zien, dat betekent, ik wil hier “nogmaals” niet aan meedoen, schrap mij. Dat kan hij niet doen, omdat de eerste rekening niet betaald is, dus het gaat gewoon door en het incassobureau zal op den duur de inningen op zich nemen.
Oh ja, hij heeft het bandje teruggeluisterd. Na een tijdje kwam hij terug aan de lijn en zei: “alles staat erop”.
Mag ik het even horen? Nee, dat kan niet. Mevrouw betaal maar, want ik kan u niet helpen en anders krijgt u bericht van het incassobureau. Mijn vraag was, welk incassobureau wordt er ingeschakeld? Oh dat weet ik niet.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Leentjeb schreef:Mag ik het even horen? Nee, dat kan niet. Mevrouw betaal maar, want ik kan u niet helpen en anders krijgt u bericht van het incassobureau. Mijn vraag was, welk incassobureau wordt er ingeschakeld? Oh dat weet ik niet.
Maakt helemaal niets uit. Als u geen enkele keer akkoord bent gegaan met een abonnement is er geen abonnement en kunnen ze de pot op. Wanneer een incassobureau een brief stuurt hen duidelijk maken dat er geen overeenkomst is en dat u niets gaat betalen. Verder brieven in een map doen en negeren als ze blijven komen. Wacht maar op de dagvaarding die nooit komt.

Leentjeb
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 mei 2015 12:34

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door Leentjeb »

Zal ik doen. Thanx

q1w2e3
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mei 2015 14:16

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door q1w2e3 »

zonder fictory.eu op te zeggen heb ik hun rekening geblokkeerd. loopt dus door vandaag 21 mei opgezegd en moet 74.85 euro betalen binnen 2 weken. Is het verstandig om te betalen of niet ik heb wel bandopname bij afsluiten gehad maar geen handtekening gezet. Kan iemand mij helpen? Bedankt.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door Julie4444 »

q1w2e3 schreef:zonder fictory.eu op te zeggen heb ik hun rekening geblokkeerd. loopt dus door vandaag 21 mei opgezegd en moet 74.85 euro betalen binnen 2 weken. Is het verstandig om te betalen of niet ik heb wel bandopname bij afsluiten gehad maar geen handtekening gezet. Kan iemand mij helpen? Bedankt.
Dus je bent een overeenkomst aangegaan via de telefoon en je hebt zonder op te zeggen gestorneerd? Dan moet je dus eigenlijk gewoon betalen, mits ze ook "geleverd" (prijsvragendeelname) hebben volgens de afspraak.

Je dient dingen op te zeggen als je je bedenkt.

Barbara-86
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 aug 2014 15:42

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door Barbara-86 »

Julie4444 schreef:
q1w2e3 schreef:zonder fictory.eu op te zeggen heb ik hun rekening geblokkeerd. loopt dus door vandaag 21 mei opgezegd en moet 74.85 euro betalen binnen 2 weken. Is het verstandig om te betalen of niet ik heb wel bandopname bij afsluiten gehad maar geen handtekening gezet. Kan iemand mij helpen? Bedankt.
Dus je bent een overeenkomst aangegaan via de telefoon en je hebt zonder op te zeggen gestorneerd? Dan moet je dus eigenlijk gewoon betalen, mits ze ook "geleverd" (prijsvragendeelname) hebben volgens de afspraak.

Je dient dingen op te zeggen als je je bedenkt.
henkA1966 schreef:klopt helemaal ze hebben mij afgelopen woensdag twee weken daarvoor ook benaderd
helaas ben ik er wel ingetrapt. heb wel mijn gegevens doorgegeven ,in februari zou de eerste automatische incasso zijn van 24,95.
kan iemand mij advies geven wat ik het beste kan doen om de automatische incasso stop te zetten
Storneren en tegenrekeningen laten blokkeren. Kun je gewoon zelf in je ING ABN of wat dan ook online regelen. Er mag geen telefonische toestemming meer worden verleend voor afschrijvingen per februari 2014 dus maak je geen zorgen zij kunnen je niets maken

Barbara-86
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 aug 2014 15:42

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door Barbara-86 »

q1w2e3 schreef:zonder fictory.eu op te zeggen heb ik hun rekening geblokkeerd. loopt dus door vandaag 21 mei opgezegd en moet 74.85 euro betalen binnen 2 weken. Is het verstandig om te betalen of niet ik heb wel bandopname bij afsluiten gehad maar geen handtekening gezet. Kan iemand mij helpen? Bedankt.
Je moet helemaal niets betalen. Gewoon zo geblokkeerd Laten staan. Je mag niet eens meer telefonisch toestemming geven voor afschrijvingen per februari 2014 dus zij kunnen je niets maken

Barbara-86
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 aug 2014 15:42

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door Barbara-86 »

Julie4444 schreef:
q1w2e3 schreef:zonder fictory.eu op te zeggen heb ik hun rekening geblokkeerd. loopt dus door vandaag 21 mei opgezegd en moet 74.85 euro betalen binnen 2 weken. Is het verstandig om te betalen of niet ik heb wel bandopname bij afsluiten gehad maar geen handtekening gezet. Kan iemand mij helpen? Bedankt.
Dus je bent een overeenkomst aangegaan via de telefoon en je hebt zonder op te zeggen gestorneerd? Dan moet je dus eigenlijk gewoon betalen, mits ze ook "geleverd" (prijsvragendeelname) hebben volgens de afspraak.

Je dient dingen op te zeggen als je je bedenkt.
Welnee er niets aan de hand hoor gewoon laten staan zo. Lekker geblokkeerd Laten staan. Ze mogen niet eens per telefoon toestemming vragen voor automatische incasso's per februari 2014... Het zijn oplichters dus niets betalen

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Barbara-86 schreef:
Julie4444 schreef:
q1w2e3 schreef:zonder fictory.eu op te zeggen heb ik hun rekening geblokkeerd. loopt dus door vandaag 21 mei opgezegd en moet 74.85 euro betalen binnen 2 weken. Is het verstandig om te betalen of niet ik heb wel bandopname bij afsluiten gehad maar geen handtekening gezet. Kan iemand mij helpen? Bedankt.
Dus je bent een overeenkomst aangegaan via de telefoon en je hebt zonder op te zeggen gestorneerd? Dan moet je dus eigenlijk gewoon betalen, mits ze ook "geleverd" (prijsvragendeelname) hebben volgens de afspraak.

Je dient dingen op te zeggen als je je bedenkt.
Welnee er niets aan de hand hoor gewoon laten staan zo. Lekker geblokkeerd Laten staan. Ze mogen niet eens per telefoon toestemming vragen voor automatische incasso's per februari 2014... Het zijn oplichters dus niets betalen
Er is een verschil tussen een overeenkomst aangaan via de telefoon en het geven van permissie om af te schrijven van een bankrekening. Via de telefoon kun je wel degelijk een overeenkomst aangaan en daar horen dus ook bepaalde verplichtingen bij. Dat het een dubieuze partij is doet wat dat betreft niet ter zake. In het algemeen dient men een overeenkomst gewoon op te zeggen en kan je niet gewoon de wanbetaler uithangen.

That said, omdat dit een dubieuze partij is kom je er waarschijnlijk wel gewoon mee weg en is dat wel degelijk een optie. Er is immers wel zonder geldige machtiging afgeschreven en daarvoor kan een Melding Onterechte Incasso gemaakt worden bij de bank.

Wat betreft de wetgeving m.b.t. automatische incasso: volgens mij was dat per Augustus 2014, niet Februari.

mjw109
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jun 2015 17:17

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door mjw109 »

Ik heb ook geprobeerd op te zeggen, wat niet is gelukt. En dat kan ook niet als de telefoon niet wordt opgenomen, en er verder geen adres of e-mailadres bestaat. Alle bedragen heb ik laten storneren en de bank opdracht gegeven het te stoppen. Er werd mij verteld dat er veel storneringen hebben plaatsgevonden w.b. Fictory. Ook wisten ze dat "het bedrijf" eerder in opspraak is geweest. Fictory probeert alsnog via een brief, met dreiging van een incasso de 'openstaande betalingen" op te eisen. Mij is geadviseerd om aangifte te doen bij de politie,van valse loterij praktijken, en dat proces verbaal op te sturen naar de bank zodat Fictory op een zgn. fraudelijst komt te staan en er geen enkele afschrijving meer gedaan wordt.
Wie weet wie hier achter zit ( het schijnt dat ie nog meerdere "bedrijven" heeft) zodat dit voorgoed gestopt kan worden. Elke informatie is welkom!

Nouka
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jun 2015 13:42

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door Nouka »

Ik had de moed al bijna opgegeven, zeker nadat ik de berichten hier gelezen had over Fictory. Maar... gelukkig gaat het gezegde 'de aanhouder wint' in dit geval op. Ik heb me suf gebeld op die zeer beperkte tijden waarop je Fictory kunt bereiken, want je kunt alleen telefonisch afmelden. Dat hebben ze slim gedaan; ze zijn nauwelijks te bereiken en je bent van dat telefoontje afhankelijk. Er werd gewoon niet opgenomen, hoe lang ik het ook probeerde.
Vandaag had ik geluk. Eerst werd na eindeloos lang te hebben gewacht, wel opgenomen maar vrij snel ook weer de verbinding verbroken tot vier keer toe. En opeens, toen ik het eigenlijk al had opgegeven, werd er opgenomen en heb ik de hele handel op kunnen zeggen. Maar ik was wel te laat voor deze maand, ik had voor de 20e op moeten zeggen. Mijn argument dat zij onbereikbaar waren, werd in de wind geslagen. Wat een ongelooflijke [ongefundeerde bewering verwijderd] is dit! En heb ik al iets gewonnen? Nee, natuurlijk niet! Behalve dan mijn besluit nooit meer op dit soort dingen in te gaan. Pfff. Ik wens iedereen hier succes met het afkomen van Fictory. Fictory? Alleen voor het bedrijf zelf ja...
Laatst gewijzigd door Radar op 24 jun 2015 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd

deborah80
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jul 2015 06:17

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door deborah80 »

Weet iemand een telefoonnummer of adresgegevens van saranza paris boxershorts.ik ben er ook ingetrapt en heb inmiddels een brief van het incassobureau ontvangen terwijl ik het stopgezet heb tijdens mijn proefverzending al.en het word van mijn rekening afgeschreven en heb nooit geen vervolgzendingen gekregen maar betaal er wel voor.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door Jan1 »

nooit geen
Dus wel.

Chris Loeve
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jul 2015 10:17

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door Chris Loeve »

Ook ik schijn het niet goed gedaan te hebben in de ogen van Fictory. Op grond van een werving per telefoon (volgens hun op 08-03-2015) belde ze me op. Ik laat alle incasso's storneren en blokkeren en nu dreigen ze met het uit handen geven van hun vordering van slechts € 124,75. Op 23/7/15 kreeg ik een brief gedateerd 20-07-2015 waarop een handtekening ontbreekt. Of ik maar binnen 14 dagen wil betalen, Nee dus. Nooit niet. Ook gezien de vele klachten op deze site. Hou me poot stijf..... Doen jullie dat ook. Moet ik hun nog iets laten weten?

Jolanda 1976
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 aug 2015 14:13

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door Jolanda 1976 »

Ik heb een half jaar geleden opgezegd (na 3 dagen van 10 tot 14.00 aan de telefoon gehangen hebben..eindelijk iemand te pakken)

Werd gezegd dat het per direct werd opgezegd,
Maar vervolgens werd er gewoon elke maand weer geïncasseerd
Ik heb het bedrag steeds teruggeboekt en krijg uiteindelijk een brief met de mededeling dat er 3 openstaande termijnen zijn, of ik dat even over wil maken..

Weer gebeld.. Uurtje In de wacht dit keer,

Krijg ik te horen, dat ze niets in de computer kunnen vinden over een opzegging.. En dat ik nu niet kan opzeggen , zolang de openstaande termijnen niet zijn betaald..

Ik denk er niet aan om te betAlen, maar vraag me toch af of ik straks een incassobureau op me dak krijg

Wie weet daar iets meer over?

Gesloten