LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gebruik van IDIN door staatsloterij

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
ossiemant
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jul 2012 16:39

Gebruik van IDIN door staatsloterij

Ongelezen bericht door ossiemant »

Ik speel al een tijd mee met de staatsloterij. De staatsloterij schrijft elke maand mijn geld automatisch af en als ik iets win (meestal kleine bedragen) wordt dit gestort in mijn "wallet", een online portefeuille zeg maar. Tot zover geen probleem.

Nu wil ik dit geld uit mijn wallet graag uit laten betalen naar de bankrekening waar het geld ook wordt afgehaald (automatisch) door de staatsloterij. Maar.... Ik moet ineens een leeftijdsverificatie doen middels IDIN.
1. De leeftijdsverificatie hoort natuurlijk aan de voorkant te zitten, want ik mag onder de 18 niet meedoen aan kansspellen (ik ben deze leeftijd overigens ruim gepasseerd).
2. IDIN is een commercieel product van de banken, als ik het goed begrijp. Het is geen DIGID tenslotte. Maar mijn bank werkt niet met IDIN! En ik wil niet afhankelijk zijn van een commercieel product waar ik zelf niet om vraag.
3. De geboden "oplossing" aan de telefoon met de klantenservice van de staatsloterij is dat ik twee documenten (legitimatie en bankpas foto) moet opsturen, voordat het geld kan worden uitgekeerd.

Ik vind dat zeer vreemd! Mijn leeftijd is al geverifieerd, want anders mag ik niet meedoen. Dus als ik mijn geld op wil nemen, wil ik dat zonder problemen kunnen.

Ben ik de enige die hier tegenaan loopt? Of is dit een goed onderwerp om eens aan te kaarten, RADAR? Het kan toch niet zo zijn dat ik niet bij mijn geld kan?! Het is tenslotte goed genoeg om elke maand af te schrijven.

Ik ben benieuwd naar een inhoudelijke reactie.

thecure
Berichten: 2704
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Gebruik van IDIN door staatsloterij

Ongelezen bericht door thecure »

U kunt wel bij uw geld. Gewoon doen wat ze vragen ...

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Gebruik van IDIN door staatsloterij

Ongelezen bericht door kweenie »

Mijn leeftijd is al geverifieerd, want anders mag ik niet meedoen.
Hoe is je leeftijd dan geverifieerd? Heb je je identiteitsbewijs al opgestuurd? Of via idin of DigiD aangetoond wat je leeftijd is? Zo nee, dan hebben ze je leeftijd dus niet kunnen verifiëren. Een moeten ze dat bij het uitkeren doen.

Overigens is de loterij natuurlijk ook gewoon een normaal bedrijf en is het logisch dat ze daar deze idin voor gebruiken en niet DigiD. DigiD is immers bedoeld voor contact met overheid of andere aan overheid en de publieke zaak gerelateerde zaken zoals de zorg.

Gesloten