LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Global Collect BV en HOSHI NL

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
EK1974
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2006 11:58

Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door EK1974 »

Goedendag,

Ik weet niet of ik hier goed zit, maar lees erg veel in dit forum gedeelte over Global Collect BV.

Er is bij mij op 16 november 2006, € 4,95 van mijn bankrekening afgeschreven, onder vermelding van het volgende.

GLOBAL COLLECT BV BETALINGSKENM. 324250150006 HOSHI NL

Inmiddels heb ik het geld al terug laten storten en een mail naar Global Collect BV gestuurd, met een dringend verzoek alle incasseringen van mij rekening te staken en als ze dat niet doen, dat ik dan aangifte ga doen bij de politie. Nog geen reactie gehad overigens.

Mijn vraag is nu of iemand mij kan vertellen wie of wat HOSHI NL is.
Ik heb nooit ergens op gereageerd of nooit ergens aan mee gedaan, dus weet niet wie of wat dit is.

Op het internet kan ik niets vinden over HOSHI NL. www.hoshi .nl .com .org levert ook niets duidelijks op

Hoop dat iemand mij iets meer kan vertellen of dat er iemand is die hetzelfde probleem heeft.

Met vriendelijke groet,
Erik Korte

WJM Walrave
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 nov 2006 14:15

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door WJM Walrave »

Beste Erik,
je zou kunnen kijken naar de domeinregistratie van www.hoshi.nl.
Op www.sidn.nl kun je checken wie de betreffende site heeft geregistreerd. In dit geval gaat het om een bedrijf in Groningen. Misschien hebben ze er niks mee te maken, maar mogelijk kun je zo ergens een aanknopingspunt vinden.
Succes!
groet,
WJM Walrave

faatje
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jan 2007 19:10

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door faatje »

ik ben op 12 dec.gebeld door een "aardige meneer",hij vertelde dat ik mee deed aan een puzzelwedstrijd via i-net en dat ik in de finale zat en de uitreiking zou dan in jan.2007plaat vinden, omdat ik "het zo goed deed"mag ik een (puzzel)pakket van €29,95 voor €4,95 hebben.Nou na 2 weken nog steeds geen puzzels gezien ,wel die €4,95 van mijn bankrekening was afgeschreven.Ik vertrouwde het niet en zocht het op i-net en zag al jullie reacties ,waar ik heel blij mee ben.ik ben gelijk naar mijn bank om dat bedrag terug te krijgen en ook geblokkeerd.Ik hoop dat het helpt.Wat een vieze oplichters! :twisted: [/b]

ronkrabben
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jun 2005 16:31

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door ronkrabben »

Ook bij mij is er op 29-12-2006 een bedrag van € 4,95 afgeschreven en als omschrijving 43.37.76.927 Global Collect Hoshi nl

faatje
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jan 2007 19:10

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door faatje »

Bij mij ook.betalingskenm.324236421006
rekeningnr.433776927
Global collect bv hoshi nl
OPLICHTERS!!! :evil: :evil: :evil:

Martin0412
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jan 2007 21:04

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Martin0412 »

Bij mij hetzelfde geval, geld afgeschreven en nooit een puzzelboek ontvangen.

KN: 324247031006
GLOBAL COLLECT BV
HOSHI NL

Mzzl

faatje
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jan 2007 19:10

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door faatje »

ik heb vandaan zo een hele dunne puzzelboekje ontvangen,hij is nog niet eens €1,00 waard.Ik heb mijn geld terug laten stoneren en geblokkeerd!Ik heb Global collect ook een e-mail getsuurd, nu maar :oops: afwachten

spongebobje
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 jan 2007 11:24

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door spongebobje »

dit is bij mij ook gebeurd,heb naar de bank gebeld en alles laten blokeren en terug laten storten.
ben toen naar domeinnaam gegaan kreeg ik een bedrijf in groningen bleek de gemeente te zijn.
de contactpersoon E.TERPSTRA bestaat daar niet.
heb puzzelrijk gebeld en meteen opgezegd.

GGG
Berichten: 193
Lid geworden op: 08 jan 2007 18:11

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door GGG »

Nou je kunt in ieder geval niet zeggen dat ze onduidelijk zijn met hun naam, en kennelijk hebben ze nog wereldwijde aspiraties ook...

Gert

ellepelgld
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jan 2007 11:16

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door ellepelgld »

Ik werd 2 januari gebeld en nu zie ik dat Global collect BV 4.95 er af heeft gehaald want ik had een maand gratis hondenvoer gewonnen. Tot nu toe nog niets ontvangen. Wat zal ik doen? Het terug halen of nog even wachten? Whaaa na al jullie reacties zie ik het niet meer zo zitten :x

MAXIEM

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag ellepelgld,

Dom, dom, dom.

Je bent niet alleen accoord gegaan met een maand gratis hondenvoer, maar óók met de vervolgzendingen die daarna komen. Advies: het bedrag onmiddellijk storneren en een selectieve blokkade bij je bank vragen voor het nummer van Global Collect BV. Daarna de firma die zogenaamd gratis hondenvoer verstrekt, schrijven (aangetekend en met bewijs van ontvangst) dat je alsnog niet je prijs in ontvangst neemt en geen prijs stelt op (maandelijkse) vervolgzendingen. Bellen kan ook, maar dan voert deze firma gewoon niet uit wat je vraagt, terwijl ze dat wél beloven.
Dom, dom, dom. :oops:

Vriendelijke groet, Maxiem,

Ps. staat het adres toevallig ook bij de afschrijving. Zo ja, geef dat dan even hier door. Met dank.

ellepelgld
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jan 2007 11:16

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door ellepelgld »

Hoi hoi,

Ja ik weet het, dom dom dom, maar ze belden toen ik aan het rijden was en ik hoorde alleen maar 1 maand gratis hondenvoer bla bla bla en ik had ergens aan meegedaan, dat klopte allemaal dus heb toegegeven. Ik kom net terug van de bank, heb alles geblokkeerd en teruggehaald. Er stond geen adres bij helaas...alleen betalinkskenmerk en hun bankrekening. Dat er zo veel mensen intrappen...pff ik dus niet meer :oops:

Greetz el

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Daarna de firma die zogenaamd gratis hondenvoer verstrekt, schrijven (aangetekend en met bewijs van ontvangst)
4,95 laten terugstorten, en 6,75 uitgeven om van dit ongewenst gedoe af te komen?

Zou ik nooit doen, want dan kost het je hoe dan ook geld. Wel alles doen om de boel te blokkeren, en als ze verhaal halen: via email en ontvangstbevestiging kosteloos bezwaar maken, moet eveneens afdoende zijn.

ellepelgld
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jan 2007 11:16

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door ellepelgld »

Ja als het goed is heb ik er geen last meer van. Alles is geblokkeerd. En zo niet, dan ga ik weer terug naar de bank. Maar zelfs daar kenden ze Global huppeldepup...waren al meer 'slachtoffers' of 'dommerikken', tis maar net hoe we ons zelf noemen :roll: , geweest.

doppie29
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jan 2007 21:39

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door doppie29 »

hoi
ben er ook ingetrapt met soduko dus morgen maar ff naar bank
en blokkeren .
schijnbaar mag je niemand meer vertrouwen . Ik vind dit schandalig en ik hoop dat ze er in stikken mogen ze mij die 4.95 houden.
gaat alles er aan doen om mijn geld terug te krijgen.
stom stom en je loopt er zo in. Het is zo jammer dat je dadelijk niets meer op deze manier doet en de goede er onder moet lijden,

groet
Aad

ellepelgld
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jan 2007 11:16

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door ellepelgld »

Het toeval wil dat ik vandaag na al deze berichten het pakketje hondenvoer kreeg...het waren ENERGIEPILLEN!!!! Psycho's! 60 pillen om een hond meer energie te geven...een maand lang gratis hondenvoer...amehoela! Mooi dat ik mijn geld terug heb, en heb ze per mail ook vriendelijk verzocht het niet te flikken om over 10 dagen 50 euro van mn rekening af te houden...hopelijk gaat het lukken!

Succes allemaal!

Groetjes, el

Ronaldsneek
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 okt 2006 17:11

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Ronaldsneek »

Bij mij is ook 4,95 afgeschreven, ik heb af en toe een "memory" vlak gekrast op internet, die kwam met een pop up, daarop stonden allemaal mini's (auto's). Was wel geinig, vandaar.
Naar aanleiding daarvan werdt ik gebeld, ik zat een ronde verder om zo'n auto te winnen. Ik kon nu een puzzelboek ter waarde van 24,95 euro krijgen voor die 4,95. Heb ik gedaan, puzzelen is ok en ik dacht wie weet met die auto.. Meteen gestraft natuurlijk, tenminste, als ik dit allemaal zo lees.
Straks maar even naar de bank en de boel terughalen en blokkeren, dat zoiets maar mag. Oplichters!
En geen aanloop adres natuurlijk, net als die Kinderparade, ook zo'n stelletje oplichters. Triest dat het zo moet.

Ronald Abelskamp

pianrami
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jan 2007 17:33

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door pianrami »

Ik ben er ook ingestonken.
€4,95 afgeschreven maar niets ontvangen
probeer het opgegeven 0800 nummer te bellen is afgesloten of niet in gebruik
Zij zouden iedere volgende maand €29,95 afschrijven voor het puzzelpakket dit heb ik bij de bank laten blokkeren.

hans007
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jan 2007 17:54

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door hans007 »

Mij is het zekfde overkomen er is €4,95 van mijn rekening afgehaald, maar heb nog steeds geen puzzel boekje ontvangen.
Wilde gaan bellen om het verder stop te zetten maar het nummer is niet meer in gebruik. Na wat zoeken op internet kwam ik ook hier terecht. heb gelijk de bank gebeld en het bedrag terug laten storten en gevraagt of ze het nummer willen blokkeren.
Ik vind dat zulke praktijken hard aangepakt moeten worden met die stiekeme oplichters.

malieske
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 okt 2003 15:15

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door malieske »

Op 12 januari werd bij mij ook € 4,95 van mijn rekening afgehaald.
Ik had eerst een verkeerd nummer gebeld, maar uiteindelijk achter het nummer van Hoshi gekomen.
Deze heb ik gisteren opgebeld en gevraagd waarom er een bedrag van mijn rekening was gehaald. Ik had niets ontvangen.
Tja......het zou onderweg zijn, want zo stond het in hun computer.
Nou, ik moet het nog zien.
Ik ga vandaag naar de bank en blokkeer Global Collect.
O ja........het telefoonnummer van Hoshi is : 040-2302412
Deze mevrouw vond het niet zo leuk volgens mij.
Oplichters zijn het...........en weer trap je erin.
Vanaf nu..........NEE zeggen.

Gesloten