JLV loterij

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
A.deBruin

Re: JLV loterij

Ongelezen bericht door A.deBruin »

3x raden. Ook ik kan binnen 48 uur een mercedes rijker zijn. Ik zou volgens de brief toch echt de enige zijn, dus hebben jullie mijn post soms ontvangen ;-)

Piet

Re: JLV loterij

Ongelezen bericht door Piet »

Nu ben ik redelijk nuchter en een zeer kritische consument, maar hier ben ik aardig in getrapt (had ik maar naar radar moeten kijken oké)!!
bellen naar Venlo en Duitsland, maar uiteraard geen response.

Kunnen we niet de krachten bundelen een proces aanspannen tegen deze lieden!!! Zijn er mensen die daar iets voor voelen?

Mila

Re: JLV loterij

Ongelezen bericht door Mila »

Het programma Kassa heeft een paar weken geleden aandacht besteed aan dit onderwerp.Ik ontvang de brieven ook
weekelijks, ik heb ook een tv, een Mercedes, 45.000 euro ontvangen en ik ben de enige!!!!!!!!!!!!!hahahahaha

Dit staat op het internetsite van Kassa:
"(8-3-2003) ILM, JLV, ABC Club, Dr. Geissler, DSA? Dit zijn allemaal Duitse loterijen, die géén vergunning hebben om in Nederland te worden verkocht. Toch gebeurt het!

Je krijgt een folder in de bus. U heeft een prijs gewonnen! Antwoord nu en vraag uw prijs op. Voor je het weet heb je je aangemeld voor een Duitse lotto. Erg misleidend volgens Lucia Klemann van de Consumentenbond. Je geeft daarmee automatisch toestemming om elke maand geld van je rekening te halen. En die auto of die 25000 euro? Die krijg je nooit.
Bovenstaande loterijen hebben geen vergunning van het college van toezicht op de kansspelen om de loterijen te verkopen. Om na te gaan of een loterij een vergunning heeft, kunt u kijken op www.gamingboard.nl. Staat de loterij daar niet bij, ga er dan niet mee in zee. Het college van toezicht op de kansspelen geeft aan dat er dan geen enkele garantie bestaat dat het om een eerlijk en betrouwbaar spel gaat.

De consumentenbond is nog in overleg met het Openbaar Ministerie om deze loterijen een halt toe te roepen. Nu is het advies van de Consumentenbond: gooi de folder direct in de prullenbak!

Helmer

Re: JLV loterij

Ongelezen bericht door Helmer »

hmm....ik heb volgens mij het laatste half jaar zeker 10 keer post gehad van deze firma.

Op het laatst heb ik de post dus gewoon 'retour afzender' gedaan.

Sinds dien heb ik overigens niets meer vernomen van de JLV loterij....

Zarioh

Re: JLV loterij

Ongelezen bericht door Zarioh »

Man, wat zijn die mensen toch stom. NEE betekent NEE.
Regelmatig ontvang ik post van allerlei duitse loterijen.
Dit komt omdat ik 2 jaar geleden (erg stom) heb meegedaan.
Ruim 200,00 gulden was ik kwijt (+ telefoonkosten naar duitsland) en zo'n 10 gulden gewonnen.
Heb vaker moeten bellen om deze stop te zetten en telkens een stom antwoordapparaat aan de lijn. De postbank helpt niet mee om deze te stoppen (misschien terecht: omdat ik ABC-loterij had gemachtigd voor automatische incasso, ook erg stom).
Uiteidelijk is het gelukt, maar men had al zijn slag geslagen (200 gulden).

Nooit meespelen met zulke loterijen.
De post dat ik ontvang gaat direkt de prullebak in, zonder deze open te maken. Ik ben namelijk bang dat ik weeeeeer de winnaar word van Eur 50.000,00.

Maurice Lardenoije

Re: JLV loterij

Ongelezen bericht door Maurice Lardenoije »

U kent ze vast wel, die kansspelen van ILM, JLV, ABC Club ed. Mijn advies is om de bijgesloten envelope niet weg te gooien, maar vol te stoppen met bv oud papier (het liefst zo zwaar mogelijk) en dan terug sturen naar het bedrijf. Op deze enveloppen staat een antwoordnummer, dus zij moeten de post betalen! Hoe zwaarder de envelope weegt, hoe meer ze moeten betalen! Als u de envelope niet (meer) heeft maar wel iets leuks wil opsturen, dan hier het adres van JLV (postzegel is dus niet nodig!!!):

JLV
Antwoordnummer 6006
5902 VB Venlo

Dennis

Re: JLV loterij

Ongelezen bericht door Dennis »

Wat kost een doosje die je bij de supermarkt voor nop kunt meenemen en hoeveel stenen passen daarin of oud hout? Een kilo is ongeveer een kostenplaatje voor hen van 6 à 7 euro.... Een antwoordummer is gratis voor de verzender (jij) en de ontvanger (zij), waarvan het antwoordnummer is betaald de gemaakte kosten. Hoe zit dat dan met die envelop? Nou die plak je op de doos en daar staat het adres op...

Diederik

Re: JLV loterij

Ongelezen bericht door Diederik »

Ook ik heb, net als de rest van Nederland, een Mercedes-bolide gewonnen. Waarom ik deze nooit zal krijgen heeft volgens mij drie redenen:
1. Reageren binnen 48 uur? Vanag welk tijdstip dan? Er staat geen tijdstip/datum van ontvangst of verzending op de formulieren of de enveloppe.

2. In de (beroemde/beruchte) kleine lettertjes op het formulier met de technische gegevens van de auto staat heel geniepig: "JLV houdt zich nadrukkelijk het recht voor een andere, gelijkwaardige of(!!!) gelijksoortige prijs uit te reiken". Het woordje "of" impliceert hier dat die mooie kar de worst is die je wordt voorgehouden.

3. Het formulier stuur ik niet terug. Het idee om hen wekelijks met het antwoordnr. op een paar kilo oud materiaal te trakteren spreekt mij echter wel aan. Misschien dat ze daarmee een mooie Mercedes kunnen maken.

GERRIT

Re: JLV loterij

Ongelezen bericht door GERRIT »

Ook in Warnsveld rijd binnen kort een Mercedes van die uitzonderlijke klasse rond, wanneer je er in geloofd.
Wat zullen die andere dealers er van op kijken dat er nu ineens honderden van deze autos rond rijden.
Wij hebben er een keer aan meegedaan met de belofte dat we een grote prijs hadden gewonnen wanneer we meededen.
Nou dat hebben we geweten een heeeeele grote prijs n.l. € 4.32. dat was onze grote prijs.

Ton Quist

Re: JLV loterij

Ongelezen bericht door Ton Quist »

Ook ik ontvang regelmatig JLV troep en zou al veel gewonnen hebben maar helaas O, ja een prijs van €1.00 maar moets het formulier terug sturen in een gefrankeerde enverlop €0.39 leuke prijs.
Ik heb nu een boze brief gestuurd om met onmiddellijke ingang mij uit hun bestand te verwijderen, we zullen zien!!!!

h.kruydenberg

Re: JLV loterij

Ongelezen bericht door h.kruydenberg »

Stuur een doos van een TV vol met kranten boeken ect naar JLV en wie heeft een antwoordnummer van DSA en ABC allemaal hetzelfde doen.

Kim

Re: JLV loterij

Ongelezen bericht door Kim »

Nou ik behoor ook tot 1 van de zovele gelukkige winnaars. Ik heb dus een mercedus c-200 gewonnen en ik moest ook binnen 48 uur reageren want anders ging inderdaad de prijs naar iemand anders. Nu ben ik meteen gaan zoeken op internet en het bedrijf jlv bestaat helemaal niet!!! Ben verder gaan zoeken en gelukkig kwam ik op deze site terecht en las ik berichtjes van mensen die hiermee ook bedonderd zijn. Jammer genoeg zijn er genoeg mensen die erin trappen dus houden ze er gewoon niet mee op. Ik ben blij dat ik weet dat het een grote oplichterij is en zal er daarom ook nooit meer intrappen.

Diederik

Re: JLV loterij

Ongelezen bericht door Diederik »

Antwoordnummers vind je op www.antwoordnummer.nl

Groetjes.

John

Re: JLV loterij

Ongelezen bericht door John »

En ja hoor......ik heb ook een tv gewonnen en of ik onderhand eens wil reageren.
Ik ben er gelukkig niet in gestonken.
Ik hoop dat er iets aan gedaan wordt.

John

John

Re: JLV loterij

Ongelezen bericht door John »

Nou,ik heb de raad van vorige mailers opgevolgd en een doos van ong. 4 kilo opgestuurd.
Gewoon een klein doosje met een klinker erin.

Ik hoop dat meer mensen dit doen.

John

kingpin

Re: JLV loterij

Ongelezen bericht door kingpin »

Stuur er de volgende ook een briefje bij, dat ze die auto's daar kunnen steken waar de zon nooit schijnt

p.jongste

Re: JLV loterij

Ongelezen bericht door p.jongste »

Ik vind het een schande. Afgezien van de zinloze bomenkap voor al dat papier en karton en de drukinkt nodig voor dit soort ongein, is dit puur misleidend en m.i. illegaal. Wanneer doen ze hier iets aan in Den Haag!

Peter

Ward

Re: JLV loterij

Ongelezen bericht door Ward »

Ja, ja ook ik heb weer eens prijs in de duitse Loterij. Eerst een Audi nu weer een Philips TV... (....nog maar 48 uur.....) Ik kan nergens uithalen dat ik die prijs niet krijg, echter weet ik wel beter (Voor niets gaat de zon op). Dit is gewoon oplichterij.

Ik kan hem krijgen als ik meedoe met minimaal 400 rijtjes a € 6,95 per trekking...... maar wel 8 a 9 trekkingen per maand, dit is dus € 55,60 per maand minimaal !!!!!!! :shock:

Op het formulier staat dat als ik vragen heb dat ik kan bellen naar een 0900 nummer. Je krijgt er dus echt niemand aan de lijn en wordt verwezen naar het document waar je vragen over hebt. Ook dit is oplichterij, de suggestie wordt gewekt dat je iemand aan de lijn krijgt!!! :evil:

De topic starter had het over post sturen naar het antwoordnummer. Nou ik ben bezig met een verbouwing en i.p.v. een container om het afval af te voeren, koop ik kartonnen dozen en de rotzooi gaat richting de LLC.
:twisted:
Kan Radar hier niet eens wat aan doen?

mechelina
Berichten: 47
Lid geworden op: 05 jul 2003 21:17

Re: JLV loterij

Ongelezen bericht door mechelina »

Hoi ook ik heb hem gewonnen, niet dus. Oplichters heb alles meteen in de prullenbak gegooit. Er stond gisteren en vandaag een heel stuk over in de telegraaf.Daar werd je het advies gegeven om eens op de site van het college van toezicht op de kansspelen. Daar zijn ze niet bekent dus illegaal. www.gamingboard.nl.

En jongens daags er na het ik een tv gewonnen ook weer de lotto en ook weer reageren binnen 48 uur.
Groetjes Mechelina :roll: :idea:

Barbara

Re: JLV loterij

Ongelezen bericht door Barbara »

Ik wil binnenkort een nieuwe bank gaan kopen, maar weet niet goed wat ik met de oude moet doen: nu weet ik het!! Strik erom en naar het antwoordnummer van de ABC-club sturen!!!
Ook voor oude auto's, caravans, je noemt het maar op

Gesloten