LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] betrouwbaarheid Morand inzake loterijverlies

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Martin_zwolle
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jan 2008 18:41

betrouwbaarheid Morand inzake loterijverlies

Ongelezen bericht door Martin_zwolle »

Hoe weet ik of Morand wel een betrouwbare firma is die de belangen van de loterij-gedupeerden echt goed gaat vertegenwoordigen? Ik ging hieraan twijfelen toen ik zowel op de website als in de algemene voorwaarden talloze domme taal- en spelfouten aantrof. Ook de website van Morand zelf (morand.nl) geeft me geen goed gevoel; deze is namelijk erg summier en vaag en geeft mij de indruk dat hier snelle commerciële jongens aan de gang zijn met bij elkaar geharkte kreten en plaatjes uit managementboeken. De eigenaar van de website Morand.nl en dus ook loterijverlies.nl is volgens de domein-registratie who.is "Ferdy's optiehuis" in Noord Scharwoude. Kortom: hebben we hier te maken met echte betrouwbare juristen die gebonden zijn aan regelgeving en gedragscodes van de advocatuur of maken we straks mee dat loterijverlies uitmondt in morandverlies? Wie helpt me uit de droom? Tros Radar zelf misschien?

liempd
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 apr 2008 20:16

Re: betrouwbaarheid Morand inzake loterijverlies

Ongelezen bericht door liempd »

Helemaal mee eens. Ik heb zelf ook het gevoel dat het hier enkele slimme jongens betreft die snel zeg 10000x 25 Euro willen scoren.

De volgende vragen heb ik aan Morand gestuurd (nog geen antwoord):
1. Heeft u bewijs dat de Staatsloterij gedurende al de jaren 2003 t/m 2007 misleidende reclame heeft gemaakt? Of alleen van het laatste jaar?

2. Wat gebeurt er met eventueel gewonnen prijzen als de overeenkomst vernietigd wordt? Moeten die dan ook terug betaald worden?

loterijverliess
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 apr 2008 20:04

Re: betrouwbaarheid Morand inzake loterijverlies

Ongelezen bericht door loterijverliess »

Preambule:
1.1 Er worden géén extra kosten in rekening gebracht naast het inschrijfgeld. Wanneer de procedure succesvol wordt afgerond, wordt alléén in dat geval een percentage van 15% van het teruggevorderde bedrag in rekening gebracht. De procedure is dus afgezien van het inschrijfgeld geheel no cure, no pay. In verband met onvoorzienbaarheid van kosten en hoge opstartkosten zijn wij genoodzaakt het inschrijfgeld te vragen. De procedure is verder financieel gezien geheel ons risico.
A Begripsomschrijvingen

1.2 Morand: Morand Rechtsbijstand gevestigd te Alkmaar aan de Jan Ligthartstraat 1, 1817 MR te Alkmaar en geregistreerd bij de KvK te Alkmaar onder nummer 37099921. Loterijverlies.nl is een product van Morand. Morand is per post bereikbaar via het volgende postadres; Morand Juridische Bijstand, t.a.v. Actie Loterijverlies, Postbus 9334, 1800 GH te Alkmaar
1.3 Cliënt: degene die een overeenkomst met Morand aangaat, waarbij deze algemene voorwaarden van toepassing worden verklaard.
1.4 Zaak/ (onderliggende) procedure: procedure tegen de Staatsloterij in verband met het onjuist weergeven van prijzen, als de 100.000 euro (periode tot en met 2007) en wellicht in het verleden andere prijzen in andere prijzenpakketten. Doel van de procedure is het bewerkstelligen van een schadevergoeding in de vorm van geld dan wel nader overeen te komen soort schadevergoeding. Uitgangspunt is cliënt datgene te doen toekomen waar hij/ zij redelijkerwijs recht op heeft.
1.5 De Staatsloterij: de Stichting Exploitatie Nederlandse Staatsloterij.
B Voorwaarden

1.6 De overeengekomen No Cure, No Pay-voorwaarden geeft cliënt recht op rechtsbijstand tot een uitspraak in eerste aanleg of een schikking. Indien Morand besluit de zaak verder te behandelen na een uitspraak in eerste aanleg is Morand daartoe gerechtigd volgens de eerst overeengekomen voorwaarden. Indien Morand een procedure eerder wil beëindigen, is Morand daartoe bevoegd mits dit in het belang van cliënt is.
1.7 Wanneer Morand een wijziging in de algemene voorwaarden wil aanbrengen, kan Morand dat voor zover het redelijk is. Indien cliënt gegronde redenen heeft om de zaak niet verder te laten behandelen door Morand, zal Morand de zaak niet verder behandelen. Dit voorgaande overeenkomstig de redelijkheid en billijkheid.
1.8 Morand communiceert met cliënt in principe uitsluitend per email. Cliënt is zich daarvan bewust en zal in dat kader regelmatig zijn of haar email controleren en indien nodig daarop reageren. Morand zal in correspondentie per email in principe een uiterlijke reactietermijn van 20 dagen aanhouden na verzending van haar berichten.
1.9 Cliënt is verplicht zijn of haar medewerking te verlenen aan zaken als; het verschaffen van bewijs dan wel nadere inlichtingen voor zover dat in zijn of haar mogelijkheid ligt en in redelijkheid door Morand kan worden verlangd.
1.10 Na ontvangst van het inschrijfgeld van Morand neemt cliënt deel in de procedure tegen de Staatsloterij.
1.11 Morand is gemachtigd cliënt binnen en buiten rechte te vertegenwoordigen ten aanzien van een overeengekomen zaak.
1.12 Als resultaat uit de werkzaamheden van Morand waarvoor de no Cure, no Pay voorwaarden zijn overeengekomen zal datgene gelden dat op één of andere manier, nadat Morand de zaak in behandeling heeft genomen, door een gedaagde/ wederpartij aan cliënt zal worden uitgekeerd.
1.13 Morand is voorbehouden te bepalen of cliënt met een bepaald schikkingsvoorstel akkoord dient te gaan. Morand tracht altijd het beste voor de cliënt te bewerkstelligen, waarbij ook de belangen van Morand en andere belanghebbenden meewegen. Raadpleging van cliënt zal te allen tijden voorafgaand aan een dergelijk besluit plaatsvinden.
1.14 Cliënt is op de hoogte van de gehele inhoud van de website van Loterijverlies.nl.
1.15 Indien cliënt opzettelijke valse informatie aan Morand verschaft met het oogmerk van wederrechtelijk voordeel, worden de overeengekomen percentages, kosten en dergelijke in rekening gebracht alsmede de opbrengsten welke Morand in redelijkheid kon verwachten.
1.16 Indien in het online aanmeldformulier op de knop aanmelden wordt gedrukt, wordt de onderliggende overeenkomst als overeengekomen beschouwd.
1.17 Morand behoudt te allen tijden het recht voor een cliënt te weigeren, wanneer Morand daar goede redenen voor heeft. Wat goede redenen zijn is aan Morand voorbehouden.
1.18 Artikel 46d lid 1 alsmede artikel 46 e Wet Koop op Afstand is niet van toepassing.
1.19 Als de Staatsloterij zal worden beschouwd; de Staatsloterij en alle lichamen welke betrokken kunnen zijn dan wel verhaal kunnen bieden voor mogelijke vordering(en) van cliënt dan wel een andere een in rechte te betrekken belang van cliënt kunnen behartigen.
1.20 Het moment waarop het resultaat wordt bepaald en Morand de zaak als afgesloten beschouwd, is aan Morand voorbehouden.
1.21 Morand spant zich in de belangen van cliënt zo goed mogelijk te behartigen.
C Toepasselijk Recht en Bevoegde Rechter

1.22 Op deze overeenkomst is Nederlands recht van toepassing.
1.23 Bij geschillen met cliënt wordt altijd geprobeerd in goed overleg tot een oplossing te komen.
1.24 Deze algemene voorwaarden treden in werking op 1 april 2008.

Janneke_
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 apr 2008 21:43

Re: betrouwbaarheid Morand inzake loterijverlies

Ongelezen bericht door Janneke_ »

Ik ging vanavond achter mijn computer zitten om me aan te melden op loterijverlies.nl, maar na een blik op die site en enig googlewerk heb ik toch sterke bedenkingen.

Enkele vraagtekens:
Ik las ergens dat advocaten niet op basis van no-cure-no-pay mogen werken. Weet iemand daar meer van?
Ik vind je vraag terecht, Martin: Staat TrosRadar hierachter of melden ze het alleen?
Beetje onpersoonlijk van Loterijverliess om zo te reageren op de vragen. Lijkt mij toch belangrijk voor ze dat ze op deze site goed te boek staan. Dat schept bij mij niet zo'n vertrouwen.
En dan ga ik mijn vraagtekens bij alles zetten. Zo ook artikel 1.20 (Het moment waarop het resultaat wordt bepaald en Morand de zaak als afgesloten beschouwd, is aan Morand voorbehouden. ). Zit er nog een rendabele renteperiode voor Morand aan vast misschien?

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: betrouwbaarheid Morand inzake loterijverlies

Ongelezen bericht door gravedigger »

Ik las ergens dat advocaten niet op basis van no-cure-no-pay mogen werken.
Ze afficheren zich ook niet als advocatenkantoor, maar als jurische bijstand. Als je naar de site van Morand zelf gaat, zal je lezen dat je na aanmelding een JURIST toegewezen krijgt en geen advocaat.

Spotter
Berichten: 122
Lid geworden op: 11 feb 2008 22:34

Re: betrouwbaarheid Morand inzake loterijverlies

Ongelezen bericht door Spotter »

Mijn onderbuik gevoel zegt dat dit loterijverlies.nl stinkt als een zwerende vinger. Ik zou mijn geld er niet aan geven in ieder geval.

Het begint al met het feit dat alleen maar betaald kan worden middels een machtiging. Vreemd, waarom niet een acceptgiro oid. Zogenaamd om kosten te besparen. Mm, als de zaak wordt gewonnen wordt er door loterijverlies 15 % ingehouden van wat de Staatsloterij zou betalen.
De reden dat er met een eenmalige machtiging moet worden betaald is dat deze niet gestorneert kan worden. Is het bedrag geincasseerd, dan krijg je het niet meer terug van loterijverlies. Hooguit van de bank maar of dat lijkt mij uitgesloten aangezien je zelf akkoord bent gegaan met de voorwaarden.

Verder zijn de algemene voorwaarden zo geschreven van loterijverlies er altijd beter van wordt.

Zeer triest dat Tros Radar zich ervoor leent om dit soort organisaties een podium te geven in de uitzending. Eens te meer blijkt dat Radar journalistiek niet zuiver op de graat is. Een beetje goed lezen van de voorwaarden had op zijn minst achterdocht moeten wekken.
Ook het samenwerken met een commercieel bedrijf als Independer is bedenkelijk

UncleSjra
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 apr 2008 09:18

Re: betrouwbaarheid Morand inzake loterijverlies

Ongelezen bericht door UncleSjra »

Ik vind het ook een zeer duistere zaak.

EEN WAARSCHUWING AAN ALLEN:

Inleg is 25 euro voor het EERSTE lot, voor alle andere loten in die periode geld 10 euro per lot inleggeld.

Even rekenen: ging over een periode van 5 jaar x 12 loten = 60 loten, misschien dat er nog iemand met de oudejaar heeft meegedaan kom je al op 65 loten. Kom ik op een bedrag van 665 euro!!!!

Ik heb heel sterke twijfels of dat bedrag wel terug te verdienen is. No Cure No Pay, maar dit bedrag valt daar buiten!

UncleSjra
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 apr 2008 09:18

Re: betrouwbaarheid Morand inzake loterijverlies

Ongelezen bericht door UncleSjra »

Nog even een reactie van mijn zijde:

Degenen die zich inmiddels hebben ingeschreven staan juridisch NERGENS.

Dit valt namelijk niet onder de wet "koop op afstand", maar is een financiële dienst aldus een medewerker van Jurofoon. Je kan dit bestrijden door hun op hun algemene voorwaarden aan te vallen, maar dat zou een gevecht voor de rechtbank worden.

Nu is het hopen dat dit toch goed komt. Als er 10.000 deelnemers zijn die al die jaren hebben meegespeeld en zich hebben gemeld bij loterijverlies Kom ik op een bedrag van 10.000 x 665 euro = 6.650.000 euro aan ADMINISTRATIEKOSTEN!!!! Daar kan je een proces mee aanspannen tot aan het VN hof!!!

Het volgende heb ik naar hun gemaild
LS,



Vanmorgen heb ik u gemaild met het verzoek mijn aanmelding te anuleren. Dit vanwege het feit dat uw algemene voorwaarden sterk in twijfel kan worden genomen. Daarnaast is uw informatievoorziening niet optimaal geweest en spreekt u op uw site in eerste instantie over een inleg van 25 euro maar veel verderop onderaan een pagina van 10 euro per extra lot dat u hebt meegespeeld. Dit zouden administratiekosten zijn.



Daarnaast bent u zelf ook misleidend door te spreken over no cure no pay terwijl hier sprake is van een grote som inschrijfgeld en achteraf blijkt dat er inschrijfgeld PER LOT betaald dient te worden. Hoe verklaart u dan no cure no pay?



Daarnaast maakt u zich onder een groep ingeschrevenen verdacht door telefoontjes niet te beantwoorden. Bovenaan de contactpagina staat namelijk een telefoonnummer en in de FAQ schrijft u:

"Loterijverlies.nl heeft geen telefoonnummer"



U schrijft: Wanneer de Staatsloterij daar negatief op antwoord zal er in principe geprocedeerd gaan worden.

Nergens is terug te lezen over welke principe u wel of niet verder zal procederen bij negatief bericht van de Staatsloterij. Dit is een tekortkoming en reden om af te zien van de aanmelding zonder hierbij kosten te maken.



U roept bij velen grote twijfel op over deze zaak. U bouwt daarnaast teveel onzekerheden in.



Ik wil u dan dringend doch vriendelijk te verzoeken om mijn overeenkomst kosteloos te beëindigen en binnen 2 werkdagen dit te bevestigen.



Met vriendelijke groet,

Mijn naam en contactgegevens

Erik138
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 apr 2008 17:16

Re: betrouwbaarheid Morand inzake loterijverlies

Ongelezen bericht door Erik138 »

Even een kleine aanvulling op alles wat al geschreven is en waar ik me van harte bij aansluit.

Een uittreksel uit het handelsregister geeft het volgende te zien:
- Morand is een eenmanszaak
- Het aantal werkzame personen is 1
- De onderneming heeft 14 handelsnamen (waaronder Loterijverlies)
- De onderneming heeft 5 handelsnamen gehad die inmiddels zijn opgeheven
- De bedrijfsomschrijving is 4 maal aangepast

Veel van de (oude) handelsnamen en bedrijfsomschrijvingen hebben verband met beleggingsadvies en de huidige bedrijfsomschrijving luidt:

Beleggingsadviesbureau met name in opties,
uitgeven van e-mail adressen en startpagina's
alsmede adviesbureau op juridisch gebied en
op het gebied van de bijstand

Al met al, samen met de spel- en stijlfouten op de site en het feit dat nergens blijkt dat er "echte" advocaten bij betrokken zijn, niet zo'n betrouwbaar plaatje.

Wat ik niet snap is dat Tros Rader met zo iemand in zee gaat. Of beschikken jullie over meer informatie die de twijfels aan de betrouwbaarheid kan wegnemen?

Pat1234
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 apr 2008 22:31

Re: betrouwbaarheid Morand inzake loterijverlies

Ongelezen bericht door Pat1234 »

N.a.v. een aantal reacties op dit forum heb ik contact opgenomen met het bedrijf om te informeren hoe het nu zit met het verrekenen van het aantal loten. Ik heb me nl aangemeld en speel al enkele jaren automatisch mee. Mocht het rekenvoorbeeld van UncleSjra ook zo verrekend worden, zou me dat nogal wat gaan kosten.
Telefonisch is me uitgelegd dat het echt om eenmalig inschrijfgeld ging, te vermeerderen met 10 euro per lot wanneer je met meer dan één lot per maand hebt meegespeeld.
Hierop heb ik per e-mail de bevestiging gevraagd. Een dag later werd per e-mail het volgende bevestigd;
Iemand die al 3 jaar automatisch meespeelt met één lot per maand betaalt eenmalig 25 euro.
Iemand die bijvoorbeeld 3 jaar meespeelt met 2 loten per maand betaalt eenmalig 35 euro.

In het gunstigste geval komt er procedure zoals beschreven, in het ergste geval ben je dus 25 euro kwijt. Wellicht dat je nu een grotere winkans hebt dan bij de staatsloterij zelf.

UncleSjra
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 apr 2008 09:18

Re: betrouwbaarheid Morand inzake loterijverlies

Ongelezen bericht door UncleSjra »

Vandaag inderdaad de ontknoping bij mij geweest. Het gaat inderdaad niet om 10 per lot, maar om deelname van 25 euro wanneer je maandelijks met één lot meespeelt.

Het is en blijft verwarrend, maar ik rectificeer bij deze.

jgeene
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jul 2008 07:30

Re: betrouwbaarheid Morand inzake loterijverlies

Ongelezen bericht door jgeene »

Zelf ben ik in gegaan op de mooie woorden, maar ben nu vreselijk aan het twijfelen.
Nou zal 25 euro mijn kop niet kosten maar indien die niet echt niet klopt dan ben ik en ik hoop de zelfde gedupeerden bereid tegen hun proces te beginnen. Want dit is echt misbruik maken dan.
Maar laten we het nog even afwachten!!!

Jaensj
Berichten: 58
Lid geworden op: 06 feb 2006 10:51

Re: betrouwbaarheid Morand inzake loterijverlies

Ongelezen bericht door Jaensj »

Volgens mij zijn de mensen die in succes van loterijverlies geloven, toch al niet de slimsten. Het is gewoon goed geld naar kwaad geld gooien. Wie nadenkt geloofde dit bij de aanvang al niet.

Costa del Sol
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 aug 2009 10:07

Re: betrouwbaarheid Morand inzake loterijverlies

Ongelezen bericht door Costa del Sol »

Ik ben het eens met een aantal mensen..... het ziet er niet echt veelbelovend uit in eerste instantie.... echter... gezien de media aandacht EN het aantal aanmeldingen zal er ongetwijfeld sterke juridische begleiding noodzakelijk zijn... tijdens het verolg van de procedure... mocht Morand hiertoe zelf niet in staat zijn... dan zullen er ongetwijfeld een aantal grote advocaten opstaan om hun naam opnieuw onder de aandacht te brengen.... :o

tot slot heb ik zelf 3 jaar meegedaan met 10 loten (straatje met alle eindcijfers) per maand..... in geen enkele trekking heb ik meer dan
€ 100 terug gehad dit is INCL. het bedrag dat je garandeerd wint door de eindcijfers. Op zich geen probleem risico van t gokken ECHTER mijn broer die excact hetzelfde spel gespeeld heeft.... echter de loten willekeurig bij de sigarenboeren kocht heeft talloze keren prijzen gehad varieerend van € 200 - 1000.... AUTOMATISCHE LOTEN ZOUDEN EVT. EEN LAGER WIN PERCENTAGE KUNNEN HEBBEN.... helaas niet te controleren.... ik ben ermee gestopt omdat de resultaten niet echt bevredigend waren.....

Ik heb heden besloten deel te nemen aan de procedure van Loterijverlies.... dit kost me eenmalig 115 euro maar ik acht de winkans minimaal net zo groot als al die tijd die ik meegedaan heb.... :D

stofzuigertje

Re: betrouwbaarheid Morand inzake loterijverlies

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

@ Costa,

Uw bericht bevatte minder fouten dan deze aanbieder van hulp...

Dus als je iemand inschakelde die niet eens goed Nederlands beheerste?

Ook diverse gagage's die spellingsfouten maken komen hier vaak voor en die zijn zelden Bovag lid.....

Tussen automatisch en loten kopen zit geen verschil.
Elk lot word door dezelfde computer gemaakt en de winkel kreeg ze ook online!

Mijn buurtwinkel heeft elke maand sterk wisselende winnaars en hij kreeg ze dus allemaal binnen!
Ik kreeg dit te horen na sorry, Uw prijs is te hoog, ik mag dit niet hier uitbetalen, maar dit was een rustige maand te horen!

Online kom je de andere nooit tegen dus zie je ook geen winnaars.
Ik doe nooit online mee want ik gun deze boekenwinkel/postkantoor ook een provisie!

In September wil ik alleen een 8 want daar viel deze keer erg weinig op!

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: betrouwbaarheid Morand inzake loterijverlies

Ongelezen bericht door gravedigger »

Vriend Roet heeft al weer een nieuw speeltjw www.liftkartel.nl

GezondVerstand10
Berichten: 263
Lid geworden op: 04 mei 2009 10:48

Re: betrouwbaarheid Morand inzake loterijverlies

Ongelezen bericht door GezondVerstand10 »

mensen, die lui denken alleen aan hun eigen beurs. Lekker juristje spelen van jullie geld. En als het geld op is kappen ze er mee of jullie moeten bijstorten. Dit soort rechtszaken is toch kansloos dat snapt iedereen als in zijn hart kijkt. Het is hier goddank Amerika niet.
Trouwens wel een gewiekste manier om makkelijk aan een hoop poen te komen. Creatief zijn ze wel. Maar goed slaap lekker en bijstorten hoor, voor die puistenkoppen in pakken. :mrgreen:
1 gek kan meer vragen dan 10 wijzen kunnen beantwoorden

kdebeuker
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 feb 2009 11:04

Re: betrouwbaarheid Morand inzake loterijverlies

Ongelezen bericht door kdebeuker »

Meneer Roet, heeft nog steeds niet geleerd van zijn fouten. Hij heeft in het verleden al eens een rechtszaak tegen ons verloren. De rechter haalde met name zijn knip en plakwerk naar voren in zijn verweren. :mrgreen:

Maar goed; on topic. De leden van de stichting kunnen hun 25,- terugvragen want de rechtbank lacht hem vierkant uit in de staatsloterij kwestie. Ook hier had de rechter weer een opmerking over zijn voorbereiding en onderbouwing.

En de bluf is ook nog niet vedwenen bij meneer Roet; getuige zijn hoger beroep dat zijn stichting wil instelllen;

citaat:

In hoger beroep
De gedupeerdenstichting vindt de uitspraak tegelijkertijd positief, omdat de redeneringen van de rechtbank 'relatief eenvoudig te weerleggen zijn'. De Stichting Loterijverlies gaat dan ook in hoger beroep. :lol: :lol: :lol:


Mensen die 25.- betaald hebben: jullie zijn er in getrapt.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: betrouwbaarheid Morand inzake loterijverlies

Ongelezen bericht door Jan1 »

[quote]Jan1


Kansloze actie, evenals loterijverlies.


12 maart 2009 00:15 /quote]

Zie wat ik een jaar geleden schreef over wisselverlies.

ellobo64
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 apr 2010 21:16

Re: betrouwbaarheid Morand inzake loterijverlies

Ongelezen bericht door ellobo64 »

Zachtjens maar zeker is Tros Radar er aardig ingestonken inzake het loterijverliesvehaal van Morand over de Staatsloterij.
Eigenlijk zou Tros Radar alle deelnemers hun bijdrage moeten terugbetalen en het maar terug zien te krijgen van Morand.

Gesloten