Telefonisch opzeggen voldoende?

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
JG1997
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 sep 2022 09:19

Telefonisch opzeggen voldoende?

Ongelezen bericht door JG1997 »

Hallo,

Ik was laatst niet zo slim geweest en ben verleid door een online advertentie waar groot in aangegeven stond dat je, gratis en zonder andere afspraken kan deelnemen. Wel de algemene voorwaarde geaccepteerd waar toch wel gesproken wordt over een lidmaatschap en moeilijk op te zeggen. (Kwam ik pas te laat achter, omdat je toch nooit die dingen leest)

In hun voorwaarde staat dat opzeggen binnen 14 dagen alleen kan middels een aangetekende brief of mail, maar ik heb hun gebeld en de telefoniste was wel zo aardig om mij te helpen en mijn aanmelding te annuleren.

Kan ik er nu vanuit gaan dat dit goed is gegaan en niet dat ik na 14 dagen voor verassingen kom te staan en dat ik het niet goed heb geannuleerd en dan vast zit aan een contract?

Cro
Berichten: 2077
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Telefonisch opzeggen voldoende?

Ongelezen bericht door Cro »

Ik zou daar niet vanuit gaat, zorg dat je schriftelijk bewijs hebt van annulering. Of bijvoorbeeld een opname van het gesprek waarin dit bevestigd wordt.

Methusalah
Berichten: 1165
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Telefonisch opzeggen voldoende?

Ongelezen bericht door Methusalah »

En vervolgens 'vergeet' ze het om het te verwerken de volgende keer dat je belt kan niemand zich het eerste gesprek herinneren. Als de oorspronkelijk advertentie al misleidend was, waarom nu wel vertrouwen dat het eerlijk gaat?

Stuur een brief en email, dan sta je achteraf een stuk sterker.

Seinhuis
Berichten: 2374
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Telefonisch opzeggen voldoende?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Indien u geen bevestiging van opzegging gekregen heeft in de mail dan kunt u het beste alsnog een mail sturen. Verzorg dat u altijd een bewijs van opzegging hebt.

Indien u na het mail sturen alsnog problemen ondervindt neem dan contact op met uw rechtsbijstandverzekering of met www.juridischloket.nl/

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Telefonisch opzeggen voldoende?

Ongelezen bericht door arvandongen »

Sowieso een aangetekende brief of een email sturen zoals in de voorwaarden verplicht is gesteld. Ga er maar vanuit dat de opzegging anders niet in behandeling is genomen.

Plaats reactie