LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitkeringen Staatsloterij in je wallet

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Volmerm
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 mei 2017 11:02

Uitkeringen Staatsloterij in je wallet

Ongelezen bericht door Volmerm »

Heb je een prijs gewonnen bij de staatsloterij en heb je sinds kort een account aangemaakt in Mijn Staatsloterij dan wordt je prijs zonder enige aankondiging en overleg gestort in je wallet. Je kan je prijs wel zelf overmaken naar je eigen rekening, maar moet bellen met de staatsloterij om prijsuitrijkingen standaard naar je rekening te laten storten.

Dit is weer zo'n fijne methode van de staatsloterij om de toegekende prijzen in en virtuele pot te plaatsen en dus feitelijk niet uit te keren. Hebben ze net een afkoopregeling in het leven geroepen voor prijswinnende loten uit niet verkochte loten, nu dit weer.

M.v.g. Marcel Volmer

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Uitkeringen Staatsloterij in je wallet

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Volmerm schreef:Heb je een prijs gewonnen bij de staatsloterij en heb je sinds kort een account aangemaakt in Mijn Staatsloterij dan wordt je prijs zonder enige aankondiging en overleg gestort in je wallet. Je kan je prijs wel zelf overmaken naar je eigen rekening, maar moet bellen met de staatsloterij om prijsuitrijkingen standaard naar je rekening te laten storten.

Dit is weer zo'n fijne methode van de staatsloterij om de toegekende prijzen in en virtuele pot te plaatsen en dus feitelijk niet uit te keren. Hebben ze net een afkoopregeling in het leven geroepen voor prijswinnende loten uit niet verkochte loten, nu dit weer.

M.v.g. Marcel Volmer
Een voordeel, zolang het in uw virtuele pot zit hoeft u geen vermogensbelasting te betalen. Maar ja, dan moet u wel iets winnen.

Volmerm
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 mei 2017 11:02

Re: Uitkeringen Staatsloterij in je wallet

Ongelezen bericht door Volmerm »

Heb een straatje met 1/5 loten, loopt via automatische afschrijving. Kortom altijd prijs, nl € 10, geen aftrek mogelijk op automatsche betaling, en mag dus allen extra loten kopen., of storten op de eigen rekening. Als je de wallet niet in de gaten hebt en belt zeggen ze (voor de derde keer al) dat er betalingproblemen zijn bij de staatloterij vanwege nieuwe software. Dit gedoe loopt al een maand.

Die wallet is een slimme truuk om niet uit te keren aan niet oplettende deelnemers.

John van Drongelen
Berichten: 258
Lid geworden op: 15 sep 2014 21:27

Re: Uitkeringen Staatsloterij in je wallet

Ongelezen bericht door John van Drongelen »

Nooit online zakendoen met de Staatsloterij!

harkja
Berichten: 376
Lid geworden op: 14 jul 2015 01:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Uitkeringen Staatsloterij in je wallet

Ongelezen bericht door harkja »

John van Drongelen schreef:Nooit online zakendoen met de Staatsloterij!
Dat maken mensen zelf wel uit :mrgreen:

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Uitkeringen Staatsloterij in je wallet

Ongelezen bericht door sjohie »

Volmerm schreef:Heb je een prijs gewonnen bij de staatsloterij en heb je sinds kort een account aangemaakt in Mijn Staatsloterij dan wordt je prijs zonder enige aankondiging en overleg gestort in je wallet. Je kan je prijs wel zelf overmaken naar je eigen rekening, maar moet bellen met de staatsloterij om prijsuitrijkingen standaard naar je rekening te laten storten.

Dit is weer zo'n fijne methode van de staatsloterij om de toegekende prijzen in en virtuele pot te plaatsen en dus feitelijk niet uit te keren. Hebben ze net een afkoopregeling in het leven geroepen voor prijswinnende loten uit niet verkochte loten, nu dit weer.

M.v.g. Marcel Volmer
Ik heb. als langer meespelende klant, laatst ook zo'n account aangemaakt, zonder bewust te zeggen dat ik het niét in mijn wallet wil, en mijn gewonnen prijsje van 10 mei werd net als de laatste 8 jaar gewoon overgemaakt naar mijn bankrekening. Het betalen naar mijn wallet kan ik overigens in de instellingen ervoor wel aanzetten, maar dat is dan een bewuste keuze en handeling.

michieldejong
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 dec 2015 15:04

Re: Uitkeringen Staatsloterij in je wallet

Ongelezen bericht door michieldejong »

NeoDutchio schreef:Een voordeel, zolang het in uw virtuele pot zit hoeft u geen vermogensbelasting te betalen. Maar ja, dan moet u wel iets winnen.
Waarom zou je er geen vermogensbelasting over hoeven te betalen? Is het niet een 'overige vordering'?
(https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... ntant_geld)

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Uitkeringen Staatsloterij in je wallet

Ongelezen bericht door sjohie »

michieldejong schreef:
NeoDutchio schreef:Een voordeel, zolang het in uw virtuele pot zit hoeft u geen vermogensbelasting te betalen. Maar ja, dan moet u wel iets winnen.
Waarom zou je er geen vermogensbelasting over hoeven te betalen? Is het niet een 'overige vordering'?
(https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... ntant_geld)
Lijkt me idd van wel, anders ga ik nú even wat stallen bij Paypal.. :shock:

Gesloten