Loterijverlies: wie van de drie

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Krullenbol49
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2021 12:42

Loterijverlies: wie van de drie

Ongelezen bericht door Krullenbol49 »

In mijn speurtocht na de Radar uitzending en alle publicaties over de heer R. loop ik inmiddels tegen drie clubs aan die zich inzetten voor spelers van de Staatsloterij die zijn misleid.
Als eerste de club van de heer R. nl. Loterijverlies.nl BV
Als tweede de stichting Loterijverlies en als derde de stichting Loterij Incasso.
De eerste club vroeg weer om een betaling voor 31 januari (heb ik niet gedaan en ben benieuwd naar weer een reactie)

Maar welke club is nu dé betrouwbare partner in deze al jaren slepende geschiedenis??

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Loterijverlies: wie van de drie

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Krullenbol49 schreef:
09 feb 2021 12:50
In mijn speurtocht na de Radar uitzending en alle publicaties over de heer R. loop ik inmiddels tegen drie clubs aan die zich inzetten voor spelers van de Staatsloterij die zijn misleid.
Als eerste de club van de heer R. nl. Loterijverlies.nl BV
Als tweede de stichting Loterijverlies en als derde de stichting Loterij Incasso.
De eerste club vroeg weer om een betaling voor 31 januari (heb ik niet gedaan en ben benieuwd naar weer een reactie)

Maar welke club is nu dé betrouwbare partner in deze al jaren slepende geschiedenis??
Loterijverlies.nl BV en stichting Loterijverlies zijn van dezelfde partij. Stichting Loterij Incasso vermeld weinig op de site. Deze partijen weerspiegelen een uitkomt die positief is echter kun je na alle procedures wel stellen dat het allemaal zinloos is. Meeste winst die je kon halen was door deel te nemen aan de compensatie regeling die de Staatsloterij heeft gehouden.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Loterijverlies: wie van de drie

Ongelezen bericht door grun »

Ik zou het na al die jaren laten rusten en doorgaan met uw leven. De kans dat u ooit nog een cent terugziet acht ik nihil.

D1958
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 aug 2018 22:12

Re: Loterijverlies: wie van de drie

Ongelezen bericht door D1958 »

Het is net een soap... Het is eigenlijk te triest voor woorden ..
Ik kies niets, blij dat ik er vanaf ben
Vandaag staat die beste Dhr R(oet) voor de rechter wegens fraude, zegt genoeg denk ik zo

sake1987

Re: Loterijverlies: wie van de drie

Ongelezen bericht door sake1987 »

grun schreef:
11 feb 2021 11:21
Ik zou het na al die jaren laten rusten en doorgaan met uw leven. De kans dat u ooit nog een cent terugziet acht ik nihil.
Als je van gokken houdt

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Loterijverlies: wie van de drie

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ferdy R. mag twee jaar de bak in. De gedupeerden krijgen er hun geld niet mee terug, maar het is toch een beetje gerechtigheid. Nu maar hopen dat de plukze-wetgeving z'n werk doet...
De rechtbank Overijssel veroordeelt een 41-jarige man tot een gevangenisstraf van 24 maanden. De man verduisterde een bedrag van in totaal ruim 2,8 miljoen euro. Hij ontving het geld van inschrijfgeld en donaties die betaald werden door mensen die wilden procederen tegen de Nederlandse Staatsloterij. Het geld dat loterijdeelnemers aan het bedrijf van de man betaalden was bedoeld om te procederen, maar van een deel van het ontvangen geld kocht hij onder andere een privéwoning. Naast verduistering maakte de man zich schuldig aan witwassen, valsheid in geschrifte en belastingfraude.

witte angora
Berichten: 30755
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Loterijverlies: wie van de drie

Ongelezen bericht door witte angora »

Hmmm... 24 maanden logies met ontbijt in ruil voor 2,8 miljoen... ton per jaar. Denk dat hij er niet slecht van af komt als het daarbij blijft.

Nu maar hopen dat Dirk de Boef, met wie hij in de cel komt, niet toevallig bij hem heeft geïnvesteerd... :mrgreen:

juliomariner
Berichten: 4808
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Loterijverlies: wie van de drie

Ongelezen bericht door juliomariner »

Antwoord op de vraag van TS, geen van de drie.
Ik vraag me nog steeds af welke schade deze "slachtoffers nu precies hebben geleden?

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Loterijverlies: wie van de drie

Ongelezen bericht door Moneyman »

juliomariner schreef:
27 dec 2021 17:06
Ik vraag me nog steeds af welke schade deze "slachtoffers nu precies hebben geleden?
Dat blijkt toch wel overduidelijk uit het door mij al geciteerde stuk tekst...
De man verduisterde een bedrag van in totaal ruim 2,8 miljoen euro. Hij ontving het geld van inschrijfgeld en donaties die betaald werden door mensen die wilden procederen tegen de Nederlandse Staatsloterij. Het geld dat loterijdeelnemers aan het bedrijf van de man betaalden was bedoeld om te procederen, maar van een deel van het ontvangen geld kocht hij onder andere een privéwoning.

juliomariner
Berichten: 4808
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Loterijverlies: wie van de drie

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik bedoel de zogenaamde slachtoffers van de Staatsloterij

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Loterijverlies: wie van de drie

Ongelezen bericht door Moneyman »

juliomariner schreef:
27 dec 2021 17:22
Ik bedoel de zogenaamde slachtoffers van de Staatsloterij
Dat zijn die gedupeerden. Eerst waren ze slachtoffer omdat de Staatsloterij het niet zo nauw nam met de waarheid en de winkans veel kleiner was dan voorgeschoteld, en daarna werden ze slachtoffer van Ferdy.

juliomariner
Berichten: 4808
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Loterijverlies: wie van de drie

Ongelezen bericht door juliomariner »

Als je meedoet aan een loterij weet je dat je erg weinig kans hebt op een (grote) prijs.
Het lijkt dat het hele proces tegen de Staatsloterij is opgezet door loterijverlies en de klonen daarvan.

lordi
Berichten: 163
Lid geworden op: 20 jan 2017 16:53

Re: Loterijverlies: wie van de drie

Ongelezen bericht door lordi »

Natuurlijk weet je dat je erg weinig kans hebt op een grote prijs als je meedoet aan een loterij maar hoe je het ook wendt of keert, het staat onomstotelijk vast dat de Staatsloterij jarenlang (en ongestraft) aan misleiding heeft gedaan. Juist het feit dat de staatsloterij deed voorkomen alsof alle prijzen werden vergeven is voor veel mensen een (extra) aanleiding geweest om aan deze loterij mee te doen en daarmee zijn zij dus slachtoffer van misleiding.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Loterijverlies: wie van de drie

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Welnee, de meeste mensen hebben zich daar helemaal niet in verdiept. Pas toen dat claimgedoe begon, dachten ze ook een graantje mee te kunnen pikken.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Loterijverlies: wie van de drie

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

lordi schreef:
27 dec 2021 18:58
Natuurlijk weet je dat je erg weinig kans hebt op een grote prijs als je meedoet aan een loterij maar hoe je het ook wendt of keert, het staat onomstotelijk vast dat de Staatsloterij jarenlang (en ongestraft) aan misleiding heeft gedaan. Juist het feit dat de staatsloterij deed voorkomen alsof alle prijzen werden vergeven is voor veel mensen een (extra) aanleiding geweest om aan deze loterij mee te doen en daarmee zijn zij dus slachtoffer van misleiding.
Als mensen zich hadden verdiept in het concept "loterij" hadden ze nooit meegedaan. Er zullen weinig mensen die een ROI analyse hebben gedaan voordat ze een lot gingen kopen. De meesten zullen het voor de lol hebben gedaan (de spanning van de trekking, de dromen vooraf), niet als middel om rijkdom te vergaren.

lordi
Berichten: 163
Lid geworden op: 20 jan 2017 16:53

Re: Loterijverlies: wie van de drie

Ongelezen bericht door lordi »

Lady1234 schreef:
27 dec 2021 19:10
Welnee, de meeste mensen hebben zich daar helemaal niet in verdiept. Pas toen dat claimgedoe begon, dachten ze ook een graantje mee te kunnen pikken.
De Hoge Raad is van mening dat de misleidende informatie over de winstkans wel degelijk van invloed is geweest op de beslissing van de gemiddelde speler om mee te doen.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Loterijverlies: wie van de drie

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan heeft de Hoge Raad mijns inziens een te hoge pet op van de gemiddelde speler.

lordi
Berichten: 163
Lid geworden op: 20 jan 2017 16:53

Re: Loterijverlies: wie van de drie

Ongelezen bericht door lordi »

PeterPeters1966 schreef:
27 dec 2021 19:18
De meesten zullen het voor de lol hebben gedaan (de spanning van de trekking, de dromen vooraf), niet als middel om rijkdom te vergaren.
Heb je een link naar het onderzoek waar dat uit blijkt of is dat je persoonlijke mening?

Persoonlijk denk ik namelijk dat veel deelnemers wel degelijk meedoen in de hoop een grote prijs te winnen en als ze hadden geweten dat de prijzen niet uit de verkochtte lotnummers werden getrokken (ongeveer 3 miljoen) maar alle beschikbare lotnummers (21 miljoen) ze minder vaak of helemaal niet hadden meegedaan. En de Hoge Raad denkt dat ook.

lordi
Berichten: 163
Lid geworden op: 20 jan 2017 16:53

Re: Loterijverlies: wie van de drie

Ongelezen bericht door lordi »

Lady1234 schreef:
27 dec 2021 19:37
Dan heeft de Hoge Raad mijns inziens een te hoge pet op van de gemiddelde speler.
Dat is jouw mening, persoonlijk hecht ik meer waarde aan een (onderbouwde) uitspraak van het hoogste rechtscollege in dit land.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Loterijverlies: wie van de drie

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er staat ook “mijns inziens”. En onderbouwde mening? De Hoge Raad zal echt al die personen die claimden niet om hun motivatie om mee te spelen gevraagd hebben.

Men zag de schadevergoeding al schitteren.

Plaats reactie