Lotisico B.V.

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Hansp17
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 dec 2017 10:59

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door Hansp17 »

Goede middag, het is allemaal heel erg duister, ik heb ook inderdaad 3 loten van mijn ouders georfen en mijn moeders van haar oom georfen, dit speeld ook al vanaf de jaren 50 en totaal ongeveer €10,- aan prijzengeld gewonnen en dat al in wel 70 jaar tijd.
Nu het volgende, in maart heb ik €28,28 gewonnen, ik heb kontact met ze gehad via de telefoon, ik moest het even via de mail even doorgeven en mijn rekeningnummer opgeven en dan zouden zij het begin juni overmaken, juli weer contact gehad, zij hadden het namelijk nog niet over gemaakt, ik kreeg te horen dat deze medewerkster er er net een week zat en haar collega op vakantie was en er was een storing in het systeem, het word allemaal in Engeland geregeld zij ze, dus het is een organisatie dat in Engeland zit, september ook weer prijs, het gaat nu om ongeveer €17,- maar van de eerste keer ook nog niets uitgekeerd gekregen, daar na ook weer contact proberen te leggen via mail, daar werd ook niet meer op gereageerd, dan maar bellen, tot mijn verbazing is de lijn afgesloten.
Ik denk ook inderdaad dat zij met de noorderzon zijn vertrokken en dat wij kunnen fluiten naar het geld.
Maar toch, kunnen zij zo'n loterij zomaar afsluiten zonder geld uit te keren, de loten zijn toch totaal €4800,- waard en zijn zij nu niet verplicht om aan de lot houders het geld gewoon uit te keren.
Ik hoop dat hier wel werk van word gemaakt.

Hans

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door joep873 »

redhead55 schreef: Men spreekt over "polissen" en sommigen hier melden zelfs een "gegarandeerde" uitkering. Dat duidt vooralsnog op een "verzekering". Daar is immers sprake van een "polis" en een eventueel gegarandeerd kapitaal (tegen een navenante premie/inleg).
Om je op weg te helpen: het is het restant van een juridische constructie van ruim 100 jaar geleden; door zogenaamd een verzekeringsbedrijf op te richten kon men zogenaamd verzekeringspolissen verkopen tegen het risico op verlies in de Staatsloterij. Feitelijk was het gewoon een loterij, maar via deze truc kon de oprichter de Loterijwet omzeilen.

Deze artikelen kunnen je ook verder helpen:
http://creatavist-sq52m3f.atavist.com/d ... me-loterij
http://www.nrc.nl/nieuws/1994/01/27/lot ... 682-a18994

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Grappig om eens te lezen. Bizarre constructie wel! Nu maar hopen dat er nooit iemand met mindere bedoelingen aan het roer komt, want dan halen we resterende duizend jaar looptijd niet...

arpiko
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 dec 2017 14:28

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door arpiko »

ik denk dat er "mis"is met Lotisico. Waar ze gevestigd zijn is "te huur"
Hoogste tijd voor juridische akties. Wie begint , wie heeft een "ruime rechtbijstandsverzekering"als Radar ons niet helpt.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door Moneyman »

arpiko schreef:ik denk dat er "mis"is met Lotisico. Waar ze gevestigd zijn is "te huur"
Hoogste tijd voor juridische akties. Wie begint , wie heeft een "ruime rechtbijstandsverzekering"als Radar ons niet helpt.
Juridische acties? Waarom? Wat is je probleem?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door sylvesterb »

arpiko schreef:ik denk dat er "mis"is met Lotisico. Waar ze gevestigd zijn is "te huur"
Hoogste tijd voor juridische akties. Wie begint , wie heeft een "ruime rechtbijstandsverzekering"als Radar ons niet helpt.
Een rechtsbijstandverzekering zal weinig doen enkel op basis van een vermoeden. Een bedrijf wat verhuist van Amsterdam naar Den Haag is niet zo bijzonder. Er is geen faillissement aangevraagd en het bedrijf bestaat al meer dan 100 jaar.

juliomariner
Berichten: 4808
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door juliomariner »

Goh als ze meer dan 100 jaar bestaan kunnen ze hofleverancier worden ;-)

arpiko
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 dec 2017 14:28

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door arpiko »

Als op het adres in Amsterdam Googled dan zie je dat misschien dan een deel te huur staat. Ik heb ook gekeken bij de KvK maar in dit forum mogen geen adressen en namen genoemd worden. Laatste deponering jaarstukken was 2015 op januari 2017. De naam van de bestuurder doet Engels aan en hij is 7 jaar in functie bij Lotisico. Welke jurist wil hier induiken? Hoe krijgen we publiciteit?

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door Moneyman »

arpiko schreef:Als op het adres in Amsterdam Googled dan zie je dat misschien dan een deel te huur staat. Ik heb ook gekeken bij de KvK maar in dit forum mogen geen adressen en namen genoemd worden. Laatste deponering jaarstukken was 2015 op januari 2017. De naam van de bestuurder doet Engels aan en hij is 7 jaar in functie bij Lotisico. Welke jurist wil hier induiken? Hoe krijgen we publiciteit?
Zou je niet eerst eens gestelde vragen beantwoorden? En wie gaat die jurist betalen? Jij?
Moneyman schreef:
arpiko schreef:ik denk dat er "mis"is met Lotisico. Waar ze gevestigd zijn is "te huur"
Hoogste tijd voor juridische akties. Wie begint , wie heeft een "ruime rechtbijstandsverzekering"als Radar ons niet helpt.
Juridische acties? Waarom? Wat is je probleem?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door sylvesterb »

redhead55 schreef:
arpiko schreef:Als op het adres in Amsterdam Googled dan zie je dat misschien dan een deel te huur staat. Ik heb ook gekeken bij de KvK maar in dit forum mogen geen adressen en namen genoemd worden. Laatste deponering jaarstukken was 2015 op januari 2017. De naam van de bestuurder doet Engels aan en hij is 7 jaar in functie bij Lotisico. Welke jurist wil hier induiken? Hoe krijgen we publiciteit?
Dan is er voor 2016 in principe sprake van een economisch delict. Vanaf boekjaar 2016 is de maximale termijn voor deponering 11 maanden en 8 dagen.
Dat zou dus gebeurd moeten zijn uiterlijk op 8 of 9 november j.l.
En de (achter)naam van die bestuurder is niet toevallig Heighton ? (de eigenaar van deze loterij annex verzekering).

Ik heb aan de Kansspelautoriteit de volgende vragen voorgelegd:

Daarom graag een aantal vragen ter beantwoording.

1. Is de Kansspelautoriteit bekend met Lotisico ?
2. Zo niet, is de Kansspelautoriteit bereid hiernaar nader onderzoek te verrichten ?
3. Klopt het dat Lotisico niet over een kansspelvergunning beschikt/hoeft te beschikken omdat het een verzekering betreft ?
4. Klopt het dat er een KB uit 1931 bestaat waarin een uitzonderingspositie voor Lotisico zou zijn gecreeerd ?
5. Indien de vorige vraag bevestigend moet worden beantwoord: is dit KB ooit herroepen ?
6. Is de Kansspelautoriteit bereid om nader onderzoek te verrichten naar m.n. de laatste (256e) trekking en de vraag waarom
deze, zo deze heeft plaatsgevonden, nog niet is gepubliceerd ?

Het zal vanwege de feestdagen wel enige tijd duren voor er antwoord komt op deze vragen.
Waarom bel je niet eens de notaris die de laatste (bekende) trekking heeft gedaan?

Je verwacht nu dat de kansspelautoriteit onderzoek gaat doen (of gaat onderzoeken om jouw vragen te beantwoorden) naar een loterij die al meer dan 100 jaar bestaat en geen kansspel is maar een verzekering, waarbij al meer dan 60 jaar geen loten meer worden verkocht.

Je kunt zelf uitzoeken of het KB besluit ooit is herroepen, zover ik kan vinden is dit niet het geval.

Los dat als je iets wilt claimen je eerst zal moeten uitzoeken of er wat te claimen valt met jouw loten. Als er inmiddels al meer dan 10.000 gulden op is gevallen in die 100 jaar dan heb je nergens recht op.

Heb je al eens een e-mail gestuurd naar Lotisico B.V. of een brief gestuurd naar hun adres?

arpiko
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 dec 2017 14:28

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door arpiko »

Het feit dat er duidelijk iets mis is bij Lotisico is te vermoeden bij geen telefoon aanpakken geen emails beantwoorden.
geen jaarrekening 2016 op tijd deponeren.
Wie woont in Amsterdam en kan eens langsgaan bij Ditlaar 1, kijken of ze daar nog gevestigd zijn.
Volgens de Kamer van koophandel wel maar ik woon te ver van A'dam om te gaan kijken. Wie kan dit doen ??

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door Moneyman »

arpiko schreef:Het feit dat er duidelijk iets mis is bij Lotisico is te vermoeden bij geen telefoon aanpakken geen emails beantwoorden.
Van een vermoeden naar een feit in één zin...

arpiko
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 dec 2017 14:28

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door arpiko »

Dat er iets mis is is een feit, geen trekkingen meer sedert 31-7-2017, terwijl dit ruim 100 jaar wel 3 x keer per jaar gebeurde.
Geen uitbetalingen meer sedert 31-7-2017. Geen deponering jaarrekening 2016, althans niet op tijd. Geen email en geen tlefoon meer beantwoorden geen ( nepnieuws) maar feiten.

WillemIII
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 dec 2012 11:03

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door WillemIII »

De trekkingen waren altijd eind januari/mei/september. De laatste twee trekkingen waren ook al verzet.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door sylvesterb »

redhead55 schreef:Tot op heden zijn het nog steeds vermoedens en geen feiten. Er zijn weliswaar een aantal indicatoren die er op zouden kunnen wijzen dat er mogelijk iets mis is bij Lotisico, zoals bijvoorbeeld de (on)bereikbaarheid via mail en telefoon en het niet uitkeren van prijzengeld sinds juli 2017, zoals dat gesteld is door enkele forumleden, maar dat is één kant van het verhaal. Zolang er geen plausibele verklaring van de andere partij is ( bijv. ziekte, persoonlijke omstandigheden) of vermoedens die door hen worden weersproken, kun je iets nog niet als feit presenteren.
Het journalistieke principe van hoor en wederhoor.
Toegegeven, dat wordt wat lastig als de andere partij niet (meer) reageert. Dan wordt het vermoeden versterkt.

Inmiddels heb ik ook een aantal vragen bij DNB neergelegd.
Mogelijk dat ze als kleine maatschappij onder de uitzonderingen op de vergunningsplicht vallen. Zo ja, dan rijst van daaruit weer de vraag of dat tevens impliceert dat ze daarmee niet in het (openbaar) register van verzekeraars worden vermeld.
Daarnaast gevraagd wat de tekst: Laatstelijk goedgekeurd bij Ministeriële Verklaring van Geen Bezwaar (vvgb) d.d. 17 juni 1932 inhoudt.
(mogelijk sluit dit aan op het KB uit 1931 ?)

Niet uit te sluiten valt dat DNB in wat algemene bewoordingen zal reageren. Vanuit haar prudentieel toezicht, zo dat van toepassing is, zal zij in elk geval uiteraard geen mededelingen doen over lopende of opgestarte onderzoeken.

DNB is in elk geval voor de goede orde van het bestaan van dit topic op de hoogte gesteld (overigens net als de Kansspelautoriteit)
Maar wat denk je te bereiken door Lotisico hun werkwijze (welke al 100 jaar bestaat) ter discussie te stellen. Jouw vragen zijn gericht om aan te tonen dat ze niet wettelijk bezig zijn. Welk doel dient dit?

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik denk dat Redhead eerder gericht is op duidelijkheid en transparantie.

arpiko
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 dec 2017 14:28

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door arpiko »

Is er een polishouder die in Amsterdam en/of omgeving woont en Ditlaar 1, 1066EE Amsterdam kan bezoeken om
te zien of Lotisico B.V. daar gevestigd is. ( volgens KvK).

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door Moneyman »

arpiko schreef:Is er een polishouder die in Amsterdam en/of omgeving woont en Ditlaar 1, 1066EE Amsterdam kan bezoeken om
te zien of Lotisico B.V. daar gevestigd is. ( volgens KvK).
Waarom moet dat een polishouder zijn? :wink:

Los daarvan: het pand staat te huur, de kans dat ze er nog zitten lijkt me nihil. Maar waag er anders eens een telefoontje aan?

arpiko
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 dec 2017 14:28

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door arpiko »

Ditlaar1, Amsterdam is een verzamelgebouw. Ik kan niet zien of "alles"te huur /koop staat of een deel.
Iedereen kan daar kijken . Ik hoor het graag.
Ik heb intussen de gedeponeerde jaarrekening 2015 ingezien bij de K.V.K. Het is een zeer beknopte Balans
en geen V & W. Ik kan er geen conclusie uit trekken omdat het allemaal zeer gecomprimeerd is.
Mijn waarneming is er 31-12-2015 -eigen vermogen- was. Omdat 2016 nog niet is gedeponeerd
kan ik 2016 niet inzien en ook niet vaststellen of er eigen vermogen was per 31-12-2016.

Hansp17
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 dec 2017 10:59

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door Hansp17 »

Uit betrouwbare bronnen weet ik dat er aanstaande zaterdagmiddag 6 januari tussen 15:00 uur En 16:00 uur in de uitzending van tros radar op radio 1 aandacht word besteed over het gebeuren van lotisico.

Plaats reactie