Lotisico B.V.

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
redhead55

Re: Lotisico B.V.

Ongelezen bericht door redhead55 »

Gisteren gesprek gehad met de advocaat. Situatie is nu meer duidelijk. Veel kan ik er op dit moment niet over vertellen, vanwege het verrassingselement, behalve dan dat volgende week actie in gang gezet gaat worden. Uiteraard houden we iedereen hier op het forum, zodra dit kan, wel op de hoogte.

Jerkna

Ongelezen bericht door Jerkna »

Ik heb inmiddels ook een lot geërfd en geen idee of er Kanis een prijs op gevallen is. Maar wil graag meedoen met juridische stappen want ik begrijp dat die actueel zijn. Waar moet ik me melden?

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U kunt zich op deze manier aanmelden.

meld je aan via lotisico at gmail punt com. “

redhead55

Goed nieuws! De KvK heeft Lotisico (en nog een aantal andere BV's) (weer) ingeschreven op een Nederlands vestigingsadres, t.w. de KvK Arnhem. Dit is de opmaat naar ontbinding van de BV's. Reden: de KvK slaagt er al geruime tijd niet in contact te krijgen met de bestuurder.
Voor "ons" betekent dit dat weer procedures naar Nederlands recht gevoerd kunnen worden!

De actuele stand van zaken is dat er momenteel 134 deelnemers zijn, die in bezit zijn van 340 polissen.

De Stichting Platform Aandelen Lease heeft inmiddels offerte ontvangen voor het voeren van een procedure. Die offerte is inmiddels akkoord bevonden door het bestuur, waarmee de weg vrij is voor het starten van een procedure.
De stichting overweegt nog om zich op te werpen als behartiger voor die deelnemers welke in de 254e en 255e trekking wel prijswinnaar waren, maar zich (nog) niet hebben aangemeld. Normaliter is daarvoor een volmacht benodigd, maar door het ontbreken van een administratie is het onmogelijk deze deelnemers te benaderen.
Voor de goede orde: de Stichting Platform Aandelen Lease draagt de kosten van de procedure ZONDER een succesfee in rekening te brengen. Voor de deelnemers kost deelname dus niets!

Vast staat eveneens dat de procedure moet zijn aangevangen vóór 27 maart 2020. Dit om een beroep van Lotisico op verjaring tijdig te stuiten. (Prijzen vervallen 3 jaren na publicatie van de betreffende trekkingslijst volgens de AV). Kortom, we gaan een cruciale periode tegemoet!

Zodra er meer nieuws is over de procedure melden we dat hier.

Stichting Platform Aandelen Lease
Laatst gewijzigd door redhead55 op 12 jan 2020 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Goed nieuws - en goed bezig!

Je kunt, als je nog niet klaar bent voor de procedure, ook een “gewone” stuitingsbrief laten betekenen he?

redhead55

@Moneyman: uiteraard is me dat, met de ervaring van Dexia, DSB en Aegon Sprintplan, bekend!
Collectieve stuiting namens de 63.000 polishouders is zeker een optie, maar de verwachting is eerder dat de procedure nog deze maand wordt opgestart. In principe is het totale vorderingsbedrag bekend, maar dient nog uitgesplitst te worden in het bedrag van de individuele deelnemers. Pluraliteit in geval van een Fw procedure is in elk geval geen probleem! Maar verzet (binnen 8 dagen) is natuurlijk nog steeds mogelijk (zie https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzie ... utton=true) De welbekende jurist B.M.

We willen echter niet in een lastige, en veel gecompliceerder 3:305a BW procedure belanden, zeker niet nu de nieuwe Wamca (Wet Afhandeling Massaschade in collectieve acties) per 1-1-2020 van kracht is geworden. Daarin kan weliswaar een vordering tot schadevergoeding in geld worden gedaan (het stadium van onderhandelen met de schade veroorzakende partij is reeds gepasseerd nu ook de KvK geen contact krijgt met de bestuurder) maar daar gelden dermate veel eisen voor dat andere procedures de voorkeur genieten.

Loterij2020

Ongelezen bericht door Loterij2020 »

Ik las, nadat ik op zoek was naar de trekkingslijst van Lotisico, allerlei verontrustende berichten, die leidden naar dit Forum. Ook ik heb een polis van Lotisico geerfd van 1955, waarop naar mijn mening nog nooit een prijs opgevallen is.
Waar moet ik e.e.a. aanmelden?

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Loterij2020 schreef:
17 jan 2020 12:34
Waar moet ik e.e.a. aanmelden?
Dat staat toch wel heel duidelijk in dit topic. Zie hieronder.

Lady1234

Lady1234 schreef:
03 dec 2019 12:02

lvbaar

Ongelezen bericht door lvbaar »

Ik ben toevallig op het forum van Lotisico terecht gekomen. Ik heb een polis geerfd van mijn ouders. Inmiddels heb ik een bericht gestuurd hierover naar [email protected] om mij aan te sluiten als belanghebbende.

Andre_P

Ongelezen bericht door Andre_P »

Ik weet dat er nu heel wat andere zorgen zijn in het land, maar ben toch ook benieuwd of er nog ontwikkelingen zijn.
Ik heb mij in 2018 al aangemeld met 8 polissen en tot dusver niets meer vernomen. Mijn vraag is natuurlijk of ik ooit nog iets ga ontvangen op deze polissen .

Vriendelijk groet,

redhead55

Andre,
Alles was klaar om de procedure te starten. De stukken waren gereed, de vorderingen vastgesteld.
En toen was daar Corona. Rechtbanken werden gesloten, er zijn door de Presidenten van de Rechtbanken tijdelijke Reglementen opgesteld voor de behandeling van zaken. Kortom, we zoeken op dit ogenblik even naar "het juiste moment" om de zaak aan te kunnen brengen.

Razrblade

Ongelezen bericht door Razrblade »

Als zovelen bij toeval hier terechtgekomen en respect voor het intensieve werk van redhead55.

Inmiddels aangemeld via het bekende emailadres en ook ik ben via een erfenis in het bezit gekomen van een Lotisico lot.

Als belanghebbende reuze benieuw naar het verloop van dit loterij 'gedrocht'.

Manmila3

Ongelezen bericht door Manmila3 »

Goed om te lezen dat er stappen gezet zijn. Nu afwachten wanneer er formeel een gang naar de rechter gedaan kan worden.

Het is wel al lang geleden dat ik een nieuwsbrief o.i.d. per e-mail ontvangen heb. Kan dat kloppen?

Hieta

Ongelezen bericht door Hieta »

Ik heb vorige week een mail gestuurd om mij met 9 polissen aan te melden, maar ik heb daar (nog) geen bevestiging van ontvangen. Krijg ik die alsnog? Mijn vader van 92 zou graag nog meemaken dat het goed komt met zijn polissen.

i.j.dejong

Ongelezen bericht door i.j.dejong »

Deze week kwam ik een polis van Lotisico tegen (uitgegeven in 1934) die mijn man in 2002 geërfd heeft van zijn oom. Ik was de polis al lang vergeten, er is sinds 2002 nooit een prijs op uitgekeerd. Benieuwd naar wat deze polis/loterij inhield, kwam ik op de website van Radar terecht en las met verbazing het verhaal van de afgelopen jaren. Ik hoor graag wat ik kan doen om me evt. nog aan te melden?

Lady1234

@i.j.de jong
Lady1234 schreef:
17 jan 2020 21:16
Lady1234 schreef:
03 dec 2019 12:02

@i.j. De jong

Hieta

Ongelezen bericht door Hieta »

Als je je hebt aangemeld bij [email protected], wanneer hoor je dan iets?

Plaats reactie