LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzeggen Postcodeloterij ivm overlijden

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
EdN
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 aug 2018 12:09

Opzeggen Postcodeloterij ivm overlijden

Ongelezen bericht door EdN »

Beste redactie,
Probeer eens bij de Postcodeloterij een lot op te zeggen bij overlijden! Hier wordt je digitaal zo misleid en omgeleid dat het onmogelijk is. Het contactformulier invullen wordt aangegeven echt onmogelijk! Dan maar bellen, keuze 1 opzeggen krijg je steeds het antwoord: wachtrij langer dan 10 min u kunt beter terugbellen, ook onmogelijk. Keuze 2 loten bestellen, binnen 20 sec. iemand aan de lijn, dat gaat blijkbaar wel snel.
Begin je over opzeggen, "ik moet u even in de wacht zetten"! Maar uiteindelijk wordt er een formulier naar het hoofdkantoor gestuurd en zij gaan binnen 24 uur terugbellen, ik ben benieuwd. Pfffff Het GOEDE DOEL

Beste redactie, drie dagen geleden heb ik mijn ongenoegen geuit over het opzeggen van een lot van de Postcodeloterij ivm overlijden. Dit is onmogelijk en schandalig. Ik zou uiteindelijk binnen max. 24 uur gebeld worden voor op te zeggen echter tot vanmorgen niets vernomen. Maar weer eens gebeld en bij keuze 1, opzeggen van loten, kreeg ik wederom de melding dat de wachttijd meer dan 10 min. bedraagt en er beter teruggebeld kan worden. Het servicenummer met als keuze 1 heb ik de laatste weken op meerdere momenten gebeld en steeds hetzelfde antwoord.
Wederom keuze 2 gepakt, loten bestellen en binnen 10 sec. iemand aan de lijn! De eerste reactie is dat ik de verkeerde optie heb gekozen maar als ik dan zeg op te willen zeggen ivm overlijden willen ze me blijkbaar wel helpen. ook nu zijn de gegevens weer opgenomen en wordt er op zeer korte termijn contact opgenomen. Ik ben wederom benieuwd.
Ik heb dit verhaal nu al tegen meerdere verteld en blijkbaar heeeel herkenbaar. Als ik bedrijfsmatig met opzet de boel misleid of op deze manier te werk ga was ik allang op de vingers getikt echter De Postcodeloterij heeft hiervoor blijkbaar een vrijbrief.

henk51
Berichten: 1676
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Opzeggen Postcodeloterij ivm overlijden

Ongelezen bericht door henk51 »

Allereerst gecondoleerd.

Er is ook een schriftelijke optie en optie via contactformulier dit al geprobeerd

Hoe kan ik een deelname opzeggen in verband met overlijden?
U kunt de deelname beëindigen via het contactformulier of door een brief te sturen. Ons postadres is:

Nationale Postcode Loterij
Van Eeghenstraat 70
1071 GK Amsterdam

Vermeldt u alstublieft de naam, de adresgegevens en het IBAN (rekeningnummer) van de overledene.
U kunt ook bellen met onze Ledenservice. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 16.00 uur. Het telefoonnummer is 088 - 020 1010.


groeten Henk

GJS
Berichten: 331
Lid geworden op: 04 jan 2007 13:43

Re: Opzeggen Postcodeloterij ivm overlijden

Ongelezen bericht door GJS »

EdN schreef:Beste redactie,
Probeer eens bij de Postcodeloterij een lot op te zeggen bij overlijden! Hier wordt je digitaal zo misleid en omgeleid dat het onmogelijk is. Het contactformulier invullen wordt aangegeven echt onmogelijk! Dan maar bellen, keuze 1 opzeggen krijg je steeds het antwoord: wachtrij langer dan 10 min u kunt beter terugbellen, ook onmogelijk. Keuze 2 loten bestellen, binnen 20 sec. iemand aan de lijn, dat gaat blijkbaar wel snel.
Begin je over opzeggen, "ik moet u even in de wacht zetten"! Maar uiteindelijk wordt er een formulier naar het hoofdkantoor gestuurd en zij gaan binnen 24 uur terugbellen, ik ben benieuwd. Pfffff Het GOEDE DOEL

Beste redactie, drie dagen geleden heb ik mijn ongenoegen geuit over het opzeggen van een lot van de Postcodeloterij ivm overlijden. Dit is onmogelijk en schandalig. Ik zou uiteindelijk binnen max. 24 uur gebeld worden voor op te zeggen echter tot vanmorgen niets vernomen. Maar weer eens gebeld en bij keuze 1, opzeggen van loten, kreeg ik wederom de melding dat de wachttijd meer dan 10 min. bedraagt en er beter teruggebeld kan worden. Het servicenummer met als keuze 1 heb ik de laatste weken op meerdere momenten gebeld en steeds hetzelfde antwoord.
Wederom keuze 2 gepakt, loten bestellen en binnen 10 sec. iemand aan de lijn! De eerste reactie is dat ik de verkeerde optie heb gekozen maar als ik dan zeg op te willen zeggen ivm overlijden willen ze me blijkbaar wel helpen. ook nu zijn de gegevens weer opgenomen en wordt er op zeer korte termijn contact opgenomen. Ik ben wederom benieuwd.
Ik heb dit verhaal nu al tegen meerdere verteld en blijkbaar heeeel herkenbaar. Als ik bedrijfsmatig met opzet de boel misleid of op deze manier te werk ga was ik allang op de vingers getikt echter De Postcodeloterij heeft hiervoor blijkbaar een vrijbrief.
Gecondoleerd.

Je wordt i.d.d. in een cirkeltje rondgeleid als je kiest voor Opzeggen bij overlijden.
Heb je deze al geprobeerd: https://www.postcodeloterij.nl/opzeggen/opzegformulier
Je moet dan een stuk naar beneden op die pagina gaan, daar kan je de lotnummers invullen die je wilt opzeggen.

Misschien kan je ook bij de bank van de overledene het rekeningnummer van de postcodeloterij (laten) blokkeren.

limburgs
Berichten: 76
Lid geworden op: 05 jun 2018 17:04

Re: Opzeggen Postcodeloterij ivm overlijden

Ongelezen bericht door limburgs »

Vorig jaar is mijn vader overleden die ook 1 lot bij de postcodeloterij had. Ik heb online als bijlage een ingescande kopie van de overlijdensacte mee verzonden , en mijn gegevens vermeld voor evt. verdere correspondentie of vragen. Dit was gelukkig prima gegaan. Binnen 24 uur kreeg ik een mailtje terug dat het lot gestopt was.

Gesloten