LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Postcode loterij betaald niet uit

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
hlodewijks
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 mar 2017 13:34

Postcode loterij betaald niet uit

Ongelezen bericht door hlodewijks »

Beste lezer('s),

Wij zijn tot vandaag ruim 10 jaar betalend lid geweest van de postcode loterij, waarvan de laatste 7 jaar op een nieuw adres. Dit adres is niet goed doorgekomen bij de postcode loterij waardoor zij ons op "adres incorrect" hebben gezet. Bij navraag bleek dat wij voor een kleine € 900 aan prijzen hebben toegewezen gekregen waar nu van wordt gezegd dat deze niet worden uitbetaald omdat de postcodeloterij als beleid heeft om tot 1 jaar na dato uit te betalen en alle toezeggingen ouder zijn dan 1 jaar. Wij zijn hier nooit over geïnformeerd.
Dit kan toch niet? Wie heeft hier ervaring mee?
Met vriendelijke groet,

Hans Lodewijks

rvjapio
Berichten: 1001
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Postcode loterij betaald niet uit

Ongelezen bericht door rvjapio »

Geen ervaring. maar misschien kunt u hun algemene voorwaarden eens opvragen?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Postcode loterij betaald niet uit

Ongelezen bericht door sylvesterb »

hlodewijks schreef:Beste lezer('s),

Wij zijn tot vandaag ruim 10 jaar betalend lid geweest van de postcode loterij, waarvan de laatste 7 jaar op een nieuw adres. Dit adres is niet goed doorgekomen bij de postcode loterij waardoor zij ons op "adres incorrect" hebben gezet. Bij navraag bleek dat wij voor een kleine € 900 aan prijzen hebben toegewezen gekregen waar nu van wordt gezegd dat deze niet worden uitbetaald omdat de postcodeloterij als beleid heeft om tot 1 jaar na dato uit te betalen en alle toezeggingen ouder zijn dan 1 jaar. Wij zijn hier nooit over geïnformeerd.
Dit kan toch niet? Wie heeft hier ervaring mee?
Met vriendelijke groet,

Hans Lodewijks
Dit is conform hun voorwaarden waarmee u akkoord bent gegaan. U heeft in die 7 jaar nooit post ontvangen op uw nieuwe adres en schijnbaar kwam de post nu retour afzender waardoor u een melding kreeg "adres incorrect". U bent zelf verantwoordelijk voor het aanpassen van het adres en het eventueel het goed doorkomen hiervan.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Postcode loterij betaald niet uit

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als je adres verkeerd is kunnen ze je toch niet informeren?
Dan ligt de fout toch bij jezelf.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Postcode loterij betaald niet uit

Ongelezen bericht door kweenie »

Ook bij andere loterijen zul je binnen een jaar achter een gewonnen prijs moeten aangaan. Overigens zou je natuurlijk zelf ook hebben kunnen zien dat er op jouw postcode een prijs was gevallen. Een dat achteraan gaan.

hlodewijks
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 mar 2017 13:34

Re: Postcode loterij betaald niet uit

Ongelezen bericht door hlodewijks »

Beste mensen,

Dank voor de terugkoppeling. Ik begrijp dat mijn mening niet gedeeld wordt. Dat is een goede graadmeter en misschien hebben jullie gelijk dat ik zelf erachteraan had moeten gaan. Conclusie; het gemak van automatisch afschrijven heeft ook een andere kant waar je scherp op dient te blijven.

Groet,

Hans

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Postcode loterij betaald niet uit

Ongelezen bericht door mahadma »

Volgens de snel in google te vinden voorwaarden staat in art 10 punt 8 dar u uw prijs binnen een jaar moet incasseren. Als niet vervalt de prijs aan de loterij. Dus de topic titel is fout. Had moeten zij: ik heb mijn prijs niet op tijd geincasseerd.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Postcode loterij betaald niet uit

Ongelezen bericht door arvandongen »

Op elk bankafschrift zou je kunnen zien of de adreswijziging doorgekomen was.
Voorwaarden Postcode loterij Artikel 5 schreef:9. Een deelnemer van wie een volledig bericht van verhuizing (d.w.z. adreswijziging) door de Nationale Postcode Loterij N.V. is ontvangen, zal bij de eerstkomende trekking waarvoor dit mogelijk is een nieuw lotnummer toegewezen krijgen overeenkomstig (...)
Deelnemers ontvangen een bevestiging op schrift (per normale post dan wel per e-mail) van een door hen opgegeven verhuizing. Vermelding van het nieuwe lotnummer op het bankrekeningafschrift van de deelnemer geldt als een schriftelijke bevestiging van de ingangsdatum van de verhuizing: met ingang van de trekking vermeld op het bankrekeningafschrift speelt de deelnemer met het nieuwe lotnummer mee.
Nu je niet meegespeeld hebt, kan je wellicht de inleggelden terugvragen:
Voorwaarden Postcode loterij Artikel 5 schreef:7. Bij fouten en gebreken, waaronder maar niet beperkt, tot technische verstoringen, ten gevolge waarvan deelname aan de loterij niet tot stand gekomen of niet mogelijk is, neemt degene die wilde deelnemen niet deel aan welke trekking ook en ontvangt hij - op zijn verzoek of op initiatief van de Nationale Postcode Loterij N.V. - het eventueel door hem betaalde inleggeld retour.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Postcode loterij betaald niet uit

Ongelezen bericht door Moneyman »

arvandongen schreef:Nu je niet meegespeeld hebt, kan je wellicht de inleggelden terugvragen:
Voorwaarden Postcode loterij Artikel 5 schreef:7. Bij fouten en gebreken, waaronder maar niet beperkt, tot technische verstoringen, ten gevolge waarvan deelname aan de loterij niet tot stand gekomen of niet mogelijk is, neemt degene die wilde deelnemen niet deel aan welke trekking ook en ontvangt hij - op zijn verzoek of op initiatief van de Nationale Postcode Loterij N.V. - het eventueel door hem betaalde inleggeld retour.
Hoe zou dit artikel volgens jou op de casus van toepassing zijn? TS heeft immers gewoon deelgenomen aan de trekkingen.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Postcode loterij betaald niet uit

Ongelezen bericht door arvandongen »

Moneyman schreef:Hoe zou dit artikel volgens jou op de casus van toepassing zijn? TS heeft immers gewoon deelgenomen aan de trekkingen.
Uit de openingspost begrijp ik dat TS mogelijk NIET heeft deelgenomen aan de trekkingen.
Dit adres is niet goed doorgekomen bij de postcode loterij waardoor zij ons op "adres incorrect" hebben gezet.

Je lot is je postcode......

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Postcode loterij betaald niet uit

Ongelezen bericht door Moneyman »

Maar er is negenhonderd euro aan prijzen op het lot gevallen. Dat gebeurt alleen als je deelneemt.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Postcode loterij betaald niet uit

Ongelezen bericht door arvandongen »

Moneyman schreef:Maar er is negenhonderd euro aan prijzen op het lot gevallen. Dat gebeurt alleen als je deelneemt.
Op het lot, of theoretisch op de postcode?

Indien gevallen op het lot, dan heb je enerzijds gelijk.
Echter dan zou ik de postcodeloterij aanspreken op:
Voorwaarden schreef:Zowel de deelnemer als de Nationale Postcode Loterij N.V. zijn verplicht elkaar zo spoedig mogelijk van geconstateerde fouten en gebreken op de hoogte te stellen.
De Postcodeloterij heeft dan tenminste de correcte postcode, de correcte deelnemernaam, correcte bankrekening, en mogelijk telnr, emailadres.
De loterij heeft dan haar melding-verplichting verzaakt toen zij constateerde: "Adres incorrect"

Het is dan uiterst nalatig als er prijzen vallen op het lot, en de prijzen niet overgemaakt worden op het bekende bankrekeningnummer, terwijl de loterij weet dat er in hun administratie een fout zit in het postadres.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Postcode loterij betaald niet uit

Ongelezen bericht door Moneyman »

Maar ja, waar moet de melding dan heen gestuurd worden?

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Postcode loterij betaald niet uit

Ongelezen bericht door arvandongen »

Moneyman schreef:Maar ja, waar moet de melding dan heen gestuurd worden?
Het prijzengeld zou automatisch overgemaakt kunnen worden naar de bekende rekening.

1) Een mededeling zou gedaan kunnen worden bij de betaling.
2) Een email naar het emailadres (indien bekend bij loterij......Topic starter? afgegeven?)
3) Een telefoontje naar het tel nr (indien bekend......Topic starter? afgegeven?)
4) Met de postcode en naam zou met minimale inspanning het juiste adres terug te vinden zijn. Ik bedoel maar: 7 jaar inleggelden innen, prijzen achterhouden en geen enkele moeite doen? Ik snap wel dat dat niet altijd kan, maar 7 jaar weten dat het adres fout is met het vermoeden dat de klant dat niet weet is wel errrrug lang gratis inleggelden innen.
5) Automatisch stoppen van het innen van de gelden. nadat een prijs uitgekeerd moest worden en "adres incorrect" staat. Hopen dat de onbekende klant wakker wordt.

Er zijn vast nog meer mogelijkheden te verzinnen.

Nijogeth
Berichten: 9966
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Postcode loterij betaald niet uit

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik vraag me af wat nu het probleem precies is. Als TS automatisch betaald, dan wordt er voor zover ik weet ook automatisch uitbetaald door de Postcodeloterij.

Het probleem lijkt hem er in te zitten dat er op het huidige adres meer gewonnen is dan op het oude adres waar TS nog mee speelt. Correct me if I'm wrong.

Gesloten