LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Postcodeloterij laks met bekendmaken uitslagen

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
GGG
Berichten: 193
Lid geworden op: 08 jan 2007 18:11

Postcodeloterij laks met bekendmaken uitslagen

Ongelezen bericht door GGG »

In november vond er weer een extra trekking plaats van de Postcodeloterij. Het is inmiddels half december en nog steeds is de trekkingsuitslag van die extra trekking niet bekend gemaakt.

Wat ik me nu afvraag: moeten loterijen niet binnen een redelijke termijn de uitslagen publiceren?
De staatsloterij publiceert de uitslagen normaliter gewoon op de dag van de trekking. Maar bij de Postocodeloterij moet je voor de maandtrekking doorgaans al dagen wachten en nu bij deze extra trekking zelfs weken. Dat is toch niet normaal?

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Postcodeloterij laks met bekendmaken uitslagen

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Ben het helemaal met je eens. Heb al een paar keer gekeken, maar helaas is alleen de normale trekking nog maar bekend.
Helaas ben ik niet op de hoogte van de regels, maar ik zal er vanavond een telefoontje naar amsterdam aan wagen, om het te vragen hoe het zit.
ik vind het niet kunnen dat men zo lang wacht met publiceren.

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Postcodeloterij laks met bekendmaken uitslagen

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Heb al gebeld net en de uitslag van de extra trekking gaan ze bekendmaken via een show op tv op 20 december a.s. Ik heb gezegd dat het niet normaal is, dat mensen dit gewoon nog niet weten en dat ze op hun site, dat gewoon even moeten aangeven hoe de
uitslag bekend wordt gemaakt.
Ik zeg dat het niet klopt dat we alles op de site van de postcodeloterij
terug kunnen vinden, want ik heb al een paar keer gezocht en niets gevonden.
De mevrouw zei, vertel het maar voort, maar ik zei toen dat is toch jullie taak
om de deelnemers te informeren over de uitslag en wanneer die dan wordt gegeven. Ze zou het doorgeven dat er klachten over waren. Ben benieuwd. :idea:

GGG
Berichten: 193
Lid geworden op: 08 jan 2007 18:11

Re: Postcodeloterij laks met bekendmaken uitslagen

Ongelezen bericht door GGG »

Beste Jeanne,

Bedankt voor je antwoorden. Misschien moeten we met zijn allen gaan klagen. Zowel bij de Postoceloterij als bij het Minsterie van Justitie. Die hebben immers een vergunning verleend voor die extra trekkingen (die ik overigens flauwekul vind!).

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Postcodeloterij laks met bekendmaken uitslagen

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

vind ik ook, maar de postcodeloterij zegt me ook net, dat ze zelf mogen uitmaken wanneer de trekking wordt bekendgemaakt. (ZEGGEN ZE)
Ze doen niets wat niet mag, vertelde de dame en ze houden zich aan de regels.
Ik ken die regels dus niet, misschien heb je gelijk en moeten we met zijn allen
er tegenaan.
Die extra trekking had voor mij trouwens ook niet gehoeven.

groetjes :D

GGG
Berichten: 193
Lid geworden op: 08 jan 2007 18:11

Re: Postcodeloterij laks met bekendmaken uitslagen

Ongelezen bericht door GGG »

Ik heb zojuist het reglement (staat op hun eigen site) nagelezen en die mevrouw verkoopt echt onzin.
Lees maar mee:

"Artikel 11, Bericht aan deelnemers, uitkering
De Nationale Postcode Loterij N.V. maakt de winnende lotnummers en de daarbij behorende prijzen binnen een week na de desbetreffende trekking door publicatie daarvan via door haar gekozen media –internet, teletekst en periodieken- bekend. Postcode- en wijkprijzen worden gespreid over de maand bekendgemaakt. De met de trekking belaste notaris houdt de nog niet bekendgemaakte winnende postcode- en wijkprijzen onder zich tot het moment van bekendmaking."

Zo overtreden dus hun eigen reglement door de uitalg van die trekking niet tijdig bekend te maken. Volgens mij kunnen we nu met z'n allen onze inleg gaan terug eisen, want als een loterij zich niet aan zijn regelment houdt, dan is de trekking niet rechtsgeldig en moeten de deelnemers hun inleg terug krijgen!

brieziet
Berichten: 265
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:09

Re: Postcodeloterij laks met bekendmaken uitslagen

Ongelezen bericht door brieziet »

die voorwaarden zat ik idd net ook te lezen.
zat overigens ook te zoeken naar de trekkingsdata, kon ik echter niet vinden, zal vast wel ergens weggestopt op de site staan?

GGG
Berichten: 193
Lid geworden op: 08 jan 2007 18:11

Re: Postcodeloterij laks met bekendmaken uitslagen

Ongelezen bericht door GGG »

Nee, de uitslag van die extra trekking is echt nog niet bekend gemaakt. En daarmee hebben ze nu dus echt een probleem! Ik heb de redactie van Radar inmiddels getipt.

Het Minsterie van Justitie heeft de vergunning vrij recent aangepast. Het lijkt me dat ze de Postcodeloterij minimaal op hun vingers tikken of dreigen met het intrekken van de vergunning!

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Postcodeloterij laks met bekendmaken uitslagen

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Zoals je misschien al had begrepen, ben ik in de telefoon geklommen met je verhaal en het heeft nogal wat voeten in de aarde gehad (50 minuten ongeveer)
voor ik een fatsoenlijk antwoord kreeg.
De winnaars hebben al bericht gehad dus en ik heb aangegeven dat het echt niet
kan, om de rest van de spelers in het ongewisse te laten.
Iedereen is benieuwd naar de uitslag,
dus als je niets hoort, heb je niets gewonnen, daar komt het op neer.
Dat verdiend dan geen schoonheidsprijs en het staat ook nergens aangegeven, dat alleen de winnaars
iets horen en de rest 3 weken later.
Kan dus echt niet, heb ik gezegd.
Ze waren het eens met mijn stelling en voor de volgende extra trekking zullen ze
op de website aangeven hoe het gaat werken met de uitslag.
Ook het bandje als je belt met: Al uw vragen staan op de website, dus niet want
op de uitslag extra trekking, krijg je geen antwoord, dat heb ik ook aangegeven.
Dit was het dan weer.
groetjes :D

GGG
Berichten: 193
Lid geworden op: 08 jan 2007 18:11

Re: Postcodeloterij laks met bekendmaken uitslagen

Ongelezen bericht door GGG »

Bedankt voor al je moeite!
Dat de winaars al wel wat gehoord hebben, kunnen ze makkelijk zeggen, want dat kunnen wij toch niet controleren.
Ze houden zich dan echter nog steeds niet aan het reglement, want daarin staat dat de uitslag binnen een week gepubliceerd moet worden. Alleen de winnaar inlichten is geen publiceren, dus zitten ze fout.

Ik heb de Radar-redactie een mailtje gestuurd met het verzoek hier aandacht aan te besteden.

En eigenlijk wil ik mijn inleggeld van die extra trekking gewoon terug, want geld dat gewoon van mijn rekening verdwijnt voor een loterij waarbij je kan fluiten naar de trekkingsuitslag, dat zint me niet!

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Postcodeloterij laks met bekendmaken uitslagen

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Je hebt helemaal gelijk hierin. Ze vonden het inmiddels zelf ook niet kunnen, maar daar zijn wij niets mee.
Ik geloof trouwens wel dat de winnaars iets hebben gehoord, want dat zie je straks ook op TV bij die extra-uitzending.
Het is goed dat je een mailtje heb gedaan, vind ik toch, want er moet zeker iets gebeuren wil je het vertrouwen in de PC loterij niet verliezen, maar dat is aan hun zelf natuurlijk.

GGG
Berichten: 193
Lid geworden op: 08 jan 2007 18:11

Re: Postcodeloterij laks met bekendmaken uitslagen

Ongelezen bericht door GGG »

Inmiddels hebben ze de hoofdprijs van die extra trekking bekend gemaakt, maar nog steeds niet alle andere prijzen. Een loterij die zich niet aan haar reglement houdt is illegaal. Laten we ons inleggeld terugeisen!!!

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Postcodeloterij laks met bekendmaken uitslagen

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

We kunnen natuurlijk ook gewoon de boel opzeggen ipv ellenlange discussies met ze
te moeten aangaan, ook al hebben we 100% gelijk. Afgelopen week heb ik bijna 1 uur aan de telefoon met ze gehangen om een antwoord op 1 simpele vraag te krijgen.
Wat denk je dat geld terugeisen aan energie gaat kosten :mrgreen:
Zelf denk ik om op te zeggen, als ik zo ontevreden blijf. :(

guzzioot
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 okt 2003 22:24

Re: Postcodeloterij laks met bekendmaken uitslagen

Ongelezen bericht door guzzioot »

Ik ben woensdag bij de opname van een show geweest die met de Postcode loterij te maken heeft en op 20 december wordt uitgezonden: Nederlander van het jaar, maar daar is geen sprake geweest van een trekking. Misschien dat ze dat er apart in monteren, maar dat is tijdens de gehele opname niet aan de orde geweest. Er werden winnaars uit het verleden getoond en er was wel een trekking van 1 miljoen, deze ging naar 1 persoon met een postbusnummer en was dus al opgenomen
Laatst gewijzigd door guzzioot op 18 dec 2009 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.

BenHagen
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 dec 2009 15:32

Re: Postcodeloterij laks met bekendmaken uitslagen

Ongelezen bericht door BenHagen »

volgens mij zijn we toch allemaal lid geworden om het goede doel te steunen?

waarom mekkeren jullie allemaal over het teruggeven van je inleg? Je bent er zelf mee akkoord gegaan dat je mee wil doen met de extra trekking. Dat ze laks zijn met het bekendmaken van de uitslag? Alle andere uitslagen zijn wel op tijd.

Kortom: complete onzin dit onderwerp.

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Postcodeloterij laks met bekendmaken uitslagen

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Dat was inderdaad 1 van de redenen, neemt niet weg dat mensen altijd benieuwd zijn, wanneer de trekking is geweest.
Het klopt dat de andere uitslagen op tijd zijn en dan vraag ik me af, waarom deze niet. Ik ben dit topic trouwens niet begonnen, maar ze heeft voor een stukje gelijk.
Tot op heden heb ik nooit iets bij de PC gewonnen en omdat de goede doelen meespelen, ben ik tot op heden lid.
We mogen ons best afvragen waarom er niet wordt gepubliceerd, want ik denk dat de vele deelnemers zich dat ook afvragen, alleen hoor je die niet.
Het is trouwens geen gemekker, wat we doen.
Dat doen die paar geitjes, die nog overgebleven zijn .

koekie52
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 okt 2009 18:57

Re: Postcodeloterij laks met bekendmaken uitslagen

Ongelezen bericht door koekie52 »

BenHagen schreef:volgens mij zijn we toch allemaal lid geworden om het goede doel te steunen?

waarom mekkeren jullie allemaal over het teruggeven van je inleg? Je bent er zelf mee akkoord gegaan dat je mee wil doen met de extra trekking. Dat ze laks zijn met het bekendmaken van de uitslag? Alle andere uitslagen zijn wel op tijd.

Kortom: complete onzin dit onderwerp.
Hoe bedoelt U? met akkoord gaan van die extra trekkingen?Heb zelf moeten bellen waarom er geld van mijn rekening gehaald was in één maand.Ik heb nergens kunnen terugvinden over extra trekkingen.

Rieny
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:41

Re: Postcodeloterij laks met bekendmaken uitslagen

Ongelezen bericht door Rieny »

Ik heb inmiddels opgezegd.
Was het zat met dat geleuter!!!

:mrgreen:

BenHagen
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 dec 2009 15:32

Re: Postcodeloterij laks met bekendmaken uitslagen

Ongelezen bericht door BenHagen »

Rieny schreef:Ik heb inmiddels opgezegd.
Was het zat met dat geleuter!!!

:mrgreen:

welk geleuter???

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Postcodeloterij laks met bekendmaken uitslagen

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Daar hebben ze het zelf naar gemaakt. Je hebt als PC ook plichten, buiten het innen van de miljoenen elke maand. En zoveel plichten zijn er niet naar ons toe.
Gewoon zorgen dat Alle uitslagen op tijd bij de mensen zijn. :D
Ze halen het geld toch ook ruim :mrgreen: op tijd van onze rekening?

Gesloten