LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] postcodeloterij

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Rebella
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 dec 2006 12:35

Re: postcodeloterij

Ongelezen bericht door Rebella »

Wie controleert er nou eigenlijk de trekking? Kan dat niet live op tv, zoals ze bij de lottoballen doen? Alles gebeurt achter de schermen....

gerter
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 dec 2006 02:54

Re: postcodeloterij

Ongelezen bericht door gerter »

Klopt, maar de Lotto trekking vind nooit LIVE plaats! Altijd vooraf opgenomen. Maar bij de Lotto is er wel minder kans op fraude dan bij de Postcodeloterij of de Staatsloterij.

GGG
Berichten: 193
Lid geworden op: 08 jan 2007 18:11

Re: postcodeloterij

Ongelezen bericht door GGG »

Als het goed is, dan kun je bij de trekking van alle loterijen die een vergunning hebben in Nederland, gewoon aanwezig zijn.
De trekking dient te gebeuren in het bijzijn van een notaris die een verslag van de trekking moet opmaken.

Dus ook al is de lotto-trekking opgenomen, het zou mogelijk moeten zijn om daarbij aanwezig te zijn. En ook bij de trekking van de postcodeloterij mag men je niet weigeren. Misschien eens proberen?

groeten,
Gert

gerter
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 dec 2006 02:54

Re: postcodeloterij

Ongelezen bericht door gerter »

Een goede kennis van mij heeft enkele jaren geleden de Lotto verzocht of hij de trekking bij mocht wonen. Antwoord was Nee.

stekel
Berichten: 298
Lid geworden op: 20 jun 2005 08:16

Re: postcodeloterij

Ongelezen bericht door stekel »

De Postcodeloterij moet verboden worden
Prima idee!!!!

SCHOENMAECKERS
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jan 2007 12:23

Re: postcodeloterij

Ongelezen bericht door SCHOENMAECKERS »

Heer John,

Dit is mijn laatste reactie , mede omdat 't blijkbaar alleen maar mogelijk is antwoorden te krijgen zoals ; "bril opzetten" of "zielig" Hoe dat komt is ook een discussie waard.
Terwijl je zelf aangeeft e.e.a. ook vreemd te vinden. En dat is het enige dat ik vind.........
Gaf de Postcodeloterij nou maar eens antwoord. Die vraag ik om te antwoorden en geen John of anderszins. Maar helaas .

GGG
Berichten: 193
Lid geworden op: 08 jan 2007 18:11

Re: postcodeloterij

Ongelezen bericht door GGG »

@ Gerter: Ik zal even een mailtje sturen naar het college van toezichthouders. Lijkt me sterk dat de trekking niet openbaar is.
Zou niet erg veel vertrouwen meer hebben als dat waar blijkt te zijn...

Enfin, ik laat het antwoord weten, zodra ik het heb.

groeten,
Gert

GGG
Berichten: 193
Lid geworden op: 08 jan 2007 18:11

Re: postcodeloterij

Ongelezen bericht door GGG »

Ondertussen nog geen reactie van het college van toezicht.
Wel ben ik in een jaarverslag van de Staatsloterij tegengekomen dat bij hen de trekking in elk geval openbaar is.

Ik heb nu ook maar een mailtje rechtstreeks naar de lotto gestuurd met het verzoek te melden wie de notaris is die de trekking veriicht, waar hij/zij dat doet, hoe laat en bij wie ik me moet melden als ik daarbij aanwezig wil zijn.
Als ze dit weigeren meld ik dat eerst hier en neem ik vervolgens contact op met het college van toezicht en met het Ministerie van Justitie.
En uiteraard maak ik het dan aanhangig ik bij de Tros Radar-redactie.

Gert

gerter
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 dec 2006 02:54

Re: postcodeloterij

Ongelezen bericht door gerter »

Oke, ik ben zeer benieuwd!

GGG
Berichten: 193
Lid geworden op: 08 jan 2007 18:11

Re: postcodeloterij

Ongelezen bericht door GGG »

Ondertussen zijn er twintig dagen verstreken en ik heb geen reactie gehad. Ik ga ze nogmaals mailen...

Gert

GGG
Berichten: 193
Lid geworden op: 08 jan 2007 18:11

Re: postcodeloterij

Ongelezen bericht door GGG »

Ondertussen maar eens het reglement van Lotto geraadpleegd. Daarin staat artikel 21, lid 4: "De trekkingen zijn openbaar en vinden plaats onder notarieel toezicht."

Maar mooi dat ze me nu al drie weken laten wachten op antwoord waar ik me kan melden om de trekking bij te wonen...

Gert

Gezondverstand
Berichten: 57
Lid geworden op: 25 jun 2005 23:54

Re: postcodeloterij

Ongelezen bericht door Gezondverstand »

Je krijgt geen reactie van de Lotto omdat volgens mij de trekking van de lottogetallen plaatsvindt terwijl de verkoop van de loten voor die trekking nog aan de gang is. Dit om Robert ten Brink in staat te stellen abonneespelers te verrassen. Het staat namelijk niet zo leuk als een abonneespeler reageert met "ik wist het al". Lotenverkoop is 's zaterdags gewoon tot 17 uur mogelijk. Toch presteert de Lotto het om in hartje winter mensen bij daglicht te verrassen. Wie weet vindt de trekking dagen of zelfs een week voor de desbetreffende zaterdag plaats.

gerter
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 dec 2006 02:54

Re: postcodeloterij

Ongelezen bericht door gerter »

Ja je kunt het niet bijwonen dat zei ik ja al

GGG
Berichten: 193
Lid geworden op: 08 jan 2007 18:11

Re: postcodeloterij

Ongelezen bericht door GGG »

Hou zouden ze het risico kunnen nemen dat de verkoop nog plaatsvindt als de trekking al is geweest?

Stel dat ze meneer X blij maken met de mededeling dat hij de jackpot van 10 miljoen heeft gewonnen, maar ondertussen vult (puur toevallig, maar die kans is er immers) meneer Y hetzelfde rijtje in. Die meneer heeft dan recht op de andere helft en zal 's avonds verbaasd zitten te kijken hoe een ander 10 miljoen krijgt en hij niks.

Geloof je echt dat hij zich er dan bij neerlegt? Nee dus. Dus dat risico kan de Lotto niet nemen.

Dus leg me maar eens uit waarom je denk dat de trekking al geweest is voordat de verkoop stopt. Dat kan gewoon niet waar zijn. Veel te link dat het uitkomt.

Daarnaast staat dus echt in het reglement dat de trekking openbaar is en rust ik niet voordat ik antwoord heb. Desnoods van de Minister van Justitie!

Gert

nongwill
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 feb 2007 20:09

Re: postcodeloterij

Ongelezen bericht door nongwill »

de postcodeloterij mag van mij zeker verboden worden.
ik doe zeker niet mee want je wordt opgelicht. er zijn namelijk 100 miljoen loten wat de meeste spelers niet weten. per postcode zijn er 499 loten b.v. 1000 aa 499, 1000 ab 499 enz. waar ik ook op tegen ben is de hoeveelheid word uitgekeerd. tot 2004 werd er 60% van de inleg aan "goede doelen" uitgekeerd, in 2004 50% en nu 40%. maar dan zijn we er nog niet. de kosten die ze berekenen vind ik ook heel hoog. 20%. dus 40% voor de "goede doelen" 40% voor de prijzen en dus 20% voor de kosten. van de 420 miljoen in 2005 inleg geld was dus 84 miljoen kosten.

vandaar dat ik zeker niet meedoe aan deze oplichting.

dan nog wat

de postcodeloterij, de sponsorloterij en de bankgiroloterij is één organisatie maar de kosten?

dus

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: postcodeloterij

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Hoera, als gewone jongen mag je voor de hele maand december gratis meedoen!!

Jippiieeee.

Maar...... dat lot kreeg ik pas op 30 december dus er was geen sprake van gratis in december mogen meedoen.
Mijn direct geschreven en gefaxte brief waar heel duidelijk mijn ongenoegen stond vermeld en ik deze Nationale PostcodeLoterij verbood om geld van mijn rekening te halen voor een de niet gewenste voortzetting resulteerde..... Ja, u raad het al natuurlijk in.......... een afschrijving!! Begin februari en wel met : "Gefeliciteerd!!!")

Nou, die Postcodeloterij heeft 2 dagen lang zijn fax maar afgeschermd tegen verdere binnenkomende faxen nadat zij mijn boze fax ontvangen had = veel zwart, een beetje wit en héél, héél boos!! Wellicht een vastgelopen faxapparaat ook, kreeg ik een reactie.

Ze storten nu die € 8,50 WEL terug!!

Wat een kl*** zooi daar in die van Eeghenstraat 70 te Amsterdam.

vind Grootvader.

nongwill
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 feb 2007 20:09

Re: postcodeloterij

Ongelezen bericht door nongwill »

en nu blijkt maar weer dat de postcode loterij oplichting is want deze maand is er weer een lot getrokken dat nooit verkocht zal worden.
1791 AE 492 is het winnende postcodelot.
Het kan gewoon niet zijn dat de pl. niet weet dat deze nooit verkocht zal worden. Minder dan 5% van de aangeboden loten zijn verkocht. Ooit zal deze oplichting stoppen.

AAAA
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 mar 2007 09:54

Re: postcodeloterij

Ongelezen bericht door AAAA »

In week 8 heeft Groningen gewonnen 9728 NM ( klik maar op het archief).Maar op de homepagina stond 4 weken lang dat 5627EV in Eindhoven had gewonnen. Dat is dus tot week 12. In week twaalf blijkt ineens 5627EV in Eindhoven(weer) de straatprijs te winnen. Dus maandag en dinsdag(26 en 27-03-2007) staat dat de straatprijs in week 8 en week 12 is gevallen op 5627EV in Eindhoven. Op 28-03-2007 hebben ze dat veranderd en wel; de straatprijs is nu gevallen, in week 8, in 6998CH Laag keppel. Terwijl in het archief staat dat de prijs in Groningen is gevallen.
Wel toevallig dat een fout vermeld nummer 4 weken later ineens die prijs wel krijgt. hoe groot is die kans?

GGG
Berichten: 193
Lid geworden op: 08 jan 2007 18:11

Re: postcodeloterij

Ongelezen bericht door GGG »

Die kans is ongeveer 1 op 6.250.000

Is dat echt gebeurd? Bijna niet te geloven...

Gert

AAAA
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 mar 2007 09:54

Re: postcodeloterij

Ongelezen bericht door AAAA »

jazeker, ik zie net dat ze het weer veranderd hebben. Nu staat er wel Groningen. ben benieuwd of de straatprijs binnenkort op 6998CH Laag keppel valt.

Gesloten