LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Postcodeloterij verlopen prijzen i.v.m. Covid

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
gerritvanee
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 apr 2009 22:58

Postcodeloterij verlopen prijzen i.v.m. Covid

Ongelezen bericht door gerritvanee »

Goedemiddag,

Ik al diverse prijzen gewonnen bij de postcodeloterij, zoals b.v. "uitjes naar keuze" etc.
Maar i.v.m. de corona kunnen we al bijna een jaar nergens naar toe.
Wij hebben een leeftijd die tot de grote risicogroep behoord en wij hebben helaas nog geen uitzicht op een vaccinatie.
Dus wanneer wij gevaccineerd worden is nog steeds niet duidelijk
Nu heb ik al diverse keren duidelijk gemaakt aan de postcodeloterij organisatie, dat ze beter kunnen stoppen met het uitgeven van dit soort prijzen en zeker nu we al een jaar op gehokt zitten. Mijn "uitjes" zijn inmiddels verlopen en na e-mail contact met de postcodeloterij willen ze de door mij gewonnen prijs (voor 4 personen naar keuze" verlengen t/m 30 juni 2021 verlengen.
Hierop heb ik al geantwoord dat dit geen passend aanbod is, omdat wij dan zeer waarschijnlijk nog steeds niet gevaccineerd zullen zijn zoals het er nu uit ziet. En wij zitten op dit moment ook niet te springen om het risico te lopen om besmet te geraken omdat we zo nodig voor de 30e juni onze gewonnen prijs op moeten maken.
Dus mijn vraag is, hoeveel spelers bij de postcodeloterij welke een prijs hebben gewonnen hier ook problemen mee hebben om hun prijs te verzilveren voor een paar tickets in deze corona crisis tijd en wat de postcodeloterij hun als alternatief te bieden had.
Want ik neem aan dat we toch recht hebben op onze prijzen, ondanks de crisis. Of kan de postcodeloterij organisatie hier zo maar weg komen omdat de prijzen dan gewoon verlopen. Dus ik zou graag willen weten om hoeveel winnaars het gaat die de prijzen niet hebben kunnen verzilveren en wat gebeurd er daarna met het prijzengeld.

Lady1234
Berichten: 27120
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Postcodeloterij verlopen prijzen i.v.m. Covid

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Geef ze weg of ga gewoon.

gerritvanee
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 apr 2009 22:58

Re: Postcodeloterij verlopen prijzen i.v.m. Covid

Ongelezen bericht door gerritvanee »

Dit is geen antwoord op mijn vraag dacht ik.

gerritvanee
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 apr 2009 22:58

Re: Postcodeloterij verlopen prijzen i.v.m. Covid

Ongelezen bericht door gerritvanee »

Wellicht kan RADAR dit onderwerp eens grondig onderzoeken en onder de aandacht brengen in een uitzending.
Anders blijven ze door gaan met dit soort acties.

Lady1234
Berichten: 27120
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Postcodeloterij verlopen prijzen i.v.m. Covid

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U kunt ook stoppen met die Postcodeloterij, dan wint u niet meer van die nutteloze prijsjes.

En het is nog lang geen 30 juni.

De prijzen van de staatsloterij vervallen ook na één jaar.

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Postcodeloterij verlopen prijzen i.v.m. Covid

Ongelezen bericht door Nijogeth »

gerritvanee schreef:
08 mar 2021 17:34
Anders blijven ze door gaan met dit soort acties.
En wat is daar mis mee? Ik ken mensen die aardig wat plezier hebben van zulke acties.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Postcodeloterij verlopen prijzen i.v.m. Covid

Ongelezen bericht door D34M0N »

gerritvanee schreef:
08 mar 2021 17:34
Wellicht kan RADAR dit onderwerp eens grondig onderzoeken en onder de aandacht brengen in een uitzending.
Anders blijven ze door gaan met dit soort acties.
Waarom blijf je eigenlijk meedoen met de loterij als je zo ontevreden bent over de prijzen?

gerritvanee
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 apr 2009 22:58

Re: Postcodeloterij verlopen prijzen i.v.m. Covid

Ongelezen bericht door gerritvanee »

Nogmaals, dit was niet mijn vraag.
Er worden nu veel winnaars benadeeld en ik ben er slechts 1 van.
Dus dit een probleem welke nu aan de orde is, dus dit moet gewoon opgelost worden.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Postcodeloterij verlopen prijzen i.v.m. Covid

Ongelezen bericht door D34M0N »

gerritvanee schreef:
08 mar 2021 19:00
Nogmaals, dit was niet mijn vraag.
Er worden nu veel winnaars benadeeld en ik ben er slechts 1 van.
Dus dit een probleem welke nu aan de orde is, dus dit moet gewoon opgelost worden.
De beste manier om dat op te lossen, is door aan te geven dat je stopt met meespelen als ze het prijsbeleid niet aanpassen, en dan vervolgens ook stoppen met meespelen. Als genoeg mensen dat doen, dan zal de postcodeloterij hun prijsbeleid wel moeten aanpassen, als ze niet failliet willen gaan.

Zolang je vrolijk mee blijft spelen verandert er natuurlijk niets.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Postcodeloterij verlopen prijzen i.v.m. Covid

Ongelezen bericht door sylvesterb »

gerritvanee schreef:
08 mar 2021 16:29
Wij hebben een leeftijd die tot de grote risicogroep behoord en wij hebben helaas nog geen uitzicht op een vaccinatie.
Miljoenen mensen lijden om de maatregelen rond Corona en dit om een kleine groep te beschermen en nu wilt u als die kleine groep ook nog eens de prijzen van de Postcode loterij afnemen omdat u als risicogroep hier geen gebruik van kan maken?

Ik steun alle maatregelen en snap ze, het leven/gezondheid van de risicogroepen is het waard om door deze crisis te gaan.

U levert wat in om uw gezondheid te waarborgen dat is uw keus, wanneer u de "prijsjes" van de postcode loterij niet waardeert kunt u gewoon opzeggen, dit is niet verboden, maar ze afnemen van de mensen die al zo beperkt worden om een kleine groep in onze samenleving te beschermen vind ik persoonlijk heel egoïstisch.

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Postcodeloterij verlopen prijzen i.v.m. Covid

Ongelezen bericht door Nijogeth »

gerritvanee schreef:
08 mar 2021 19:00
Nogmaals, dit was niet mijn vraag.
Er worden nu veel winnaars benadeeld en ik ben er slechts 1 van.
Dus dit een probleem welke nu aan de orde is, dus dit moet gewoon opgelost worden.
Niemand wordt benadeeld, dat doen ze toch echt zelf. Volgens mij zijn er in de zomer vele mogelijkheden geweest en komen deze er binnenkort ook weer aan. Ik zou zeggen 'pluk de dag'.

Lady1234
Berichten: 27120
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Postcodeloterij verlopen prijzen i.v.m. Covid

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En de Ts heeft nog 3,5 maand. Dus uitjes maken.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Postcodeloterij verlopen prijzen i.v.m. Covid

Ongelezen bericht door Revoked »

PCLoterij. Opgericht om zoveel mogelijk geld binnen te harken, en met schimmige constructies zo min mogelijk belasting af te dragen, zodat er heel veel aan de strijkstokken blijft hangen. Die halve gare prijzen zijn leuk af te boeken van de bruto winst, dat de "winnaars" er niks mee kunnen/doen is bijzaak.
Ik kan en mag me er niet verder over uitweiden, maar echt heel koosjer is het niet. Toch blijven er mensen intrappen, en dat baart me zorgen.
Gewonnen prijs niet te gebruiken? Jammer dan. Op papier klopt het, daar gaat het om.

peter17111962
Berichten: 578
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Postcodeloterij verlopen prijzen i.v.m. Covid

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Ik zou best willen dat de lokale supermarkt uitjes naar keuze weg ging geven. lekker om te bakken. :lol:

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Postcodeloterij verlopen prijzen i.v.m. Covid

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Revoked schreef:
08 mar 2021 20:07
PCLoterij. Opgericht om zoveel mogelijk geld binnen te harken, en met schimmige constructies zo min mogelijk belasting af te dragen, zodat er heel veel aan de strijkstokken blijft hangen. Die halve gare prijzen zijn leuk af te boeken van de bruto winst, dat de "winnaars" er niks mee kunnen/doen is bijzaak.
Ik kan en mag me er niet verder over uitweiden, maar echt heel koosjer is het niet. Toch blijven er mensen intrappen, en dat baart me zorgen.
Gewonnen prijs niet te gebruiken? Jammer dan. Op papier klopt het, daar gaat het om.
Heel veel woorden en weinig feiten of bronnen. Ben zelf geen fan van de postcodeloterij omdat je bij deze loterij weet dat je verloren hebt, snap ook niet echt waarom de overheid deze vorm van loterijen toestaat.

Gesloten