LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Puzzelparty Oplichters

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
kris1981
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mar 2006 18:25

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door kris1981 »

help!!
in december ben ik door puzzelparty opgebeld omdat ik bijna een minicouper had gewonnen bla bla bla en net zoals andere kon ik eenmalig voor 4,95 de puzzelparty krijgen i p v 30 euro. ik nog vragen geen verplichtingen en is het echt maar 1 xtje? ja nou 1 x voor 4,95 dus geen ramp maar toen begonnen ze in januari 30 euro van me rekening af te schrijven dus ik gebeld en zou direct uit het systeem gehaald worden maar wordt nog steeds 30 euro van me rekening gehaald en kreeg weer zown vlut boekje.. ik wil het helemaal niet! wat moet ik nu doen?? :(

mendie
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mar 2006 22:44

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door mendie »

hey

Ik ook ik kreeg een telefoontje dat ik in de laatste ronde zou zitten en zou alleen 4,95 hoeven te betalen voor verzend kosten.
Ik kreeg het boekje thuis en er werd inderdaat 4,95 afgeschreven. Maar ik keek op internetn want ik miste ineens 29,95 en zag dat ze er geld af hadden gehaald ik heb daar NOOIT toestemming voor gegeven. NOOIT iets getekend.

Dit kunnen ze toch niet maken.

IK werk me kapot voor em geld en dan denken ze er zomaar geld af te halen. WIE kan mij helpen hoe krijg ik het zo snel mogelijk terug en hoe blokeer ik hun.
Ik ben bij de rabobank zijn er mensen die me kunnen helpen.
IK heb dat geld echt nodig.
*** afzetters *** global ****...

ronan
Berichten: 125
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:42

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door ronan »

lees de verhalen hierboven dan vind je het antwoord vast 8)

Tanto
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 apr 2006 17:04

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door Tanto »

Ik heb ook een brief gekregen van puzzelparty. Ik had meteen de vraag hoe ze aan mijn gegevens kwamen omdat ik niet in het telefoon boek sta (ik woon nog bij mijn ouders) Dus ik belde het (gratis) nummer.

Ik werd meteen gevraagd om mijn persoonlijke code in de brief, deze heb ik niet gegeven omdat ik het nie vertrouwde. Mijn eerste vraag was dus hoe ze aan mijn gegevens kwamen maar hier kwam geen duidelijkheid in want de (onvriendelijke) vrouw aan de andere kant vertelde alleen dat ze de gegevens van kpn hadden opgekocht.

mijn 2e vraag was zit ik dan aan een abbonement vast ? nee was het antwoord ik kreeg het gratis nummer thuis gestuurd (niet gratis kost alsnog 4.95 euro) MAAR ik moest daarna dan wel bellen om me af te melden. Je zit dan TOCH vast aan een abbonement. Dus mijn vraag was wat gaat het mij dan kosten en het antwoord was dat het mij niets zou gaan kosten omdat ik geen abbonnee zou zijn. waarom zou ik me dan moeten afmelden?

ik vertrouwde het hele zaakje niet en heb dus opgehangen.

batavusfool
Berichten: 19
Lid geworden op: 16 jul 2005 09:43

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door batavusfool »

Hoi,,

ik kreeg net ook een brief van Puzzelparty,, dat ik uit duizenden personen ben geselecteerd en krijg als primeur HET NIEUWSTE PUZZELMAGAZINE VAN NEDERLAND de "puzzelparty" van hen cadeau. Zomaar! Uw eerste exemplaar ligt hier HELEMAAL GRATIS* voor u klaar!

Tja,,,dat staat er...

Maar als ik een prijs win hoef ik normaal geen verzendkosten te betalen, zit normaal niet vast aan een abbonnement van 29,95 per maand, Als iets HELEMAAL GRATIS is,,kunnen er nog zoveel sterretjes achterstaan, maar dan hoef je NIKS te betalen. Als lokkertje staat er nog bij dat ik een droom auto ter waarde van 25.000€ kan winnen.

Heb net het gratis nr gebeld, word eerst gevraagd, mag ik uw persoonlijke nummer noteren,,,NOU NEE! Ik wil alleen graag weten welke gegevens u over mij heeft en hoe u eraan komt...

Zegt ze waarom dan,,,dus ik,,,heb net gegoogled op puzzelparty en krijg 22.000 hits! waarvan de meeste zeeeeer verontrustend zijn, dat het bekend staat als oplichting. Dus zegt ze,,mevrouw dat is helemaal nieuw voor mij...
Heb haar vriendelijk geadviseerd om zodra ze thuis is eens op haar pc bij google te zoeken op PUZZELPARTY..
Zegt ze, mevrouw ik zit hier normaal niet voor, dus heb haar aangeraden voortaan eerst te gaan kijken voor wat voor bedrijf je werkt, dat ik prima snap dat ze geld moet verdienen, maar dat werken bij oplichters toch ook niet echt goed op je CV staat.
Ze vond het allemaal wel grappig. Gelukkig wisten ze alleen mijn naam en adres, geen telefoonnummer,geb. datum of bankgegevens.

STELLETJE SUKKELS daar.

Ik ben er niet ingetrapt maar snap echt niet dat zo'n bedrijf altijd maar door kan gaan.

mariekedepieke
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 apr 2006 14:44

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door mariekedepieke »

Hoi Stezie,

Ik reageer op je mailtje omdat ik prezies dezelfde brief heb ontvangen.
Puzzelparty zegt heel leuk dat ik in de prijzen ben gevallen en een gratis blad krijg,maar ondertussen moet je de verzendkosten zelf betalen. Ook beldde ze mij dat ik nog steeds in de race zit voor die Audi-tt. Ik geloof er helemaal niks van en trap er dus ook maar niet in!

groetjes Marieke

Stezie
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 feb 2006 19:44

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door Stezie »

Hoi Mariekedepieke,

Het telefoon gesprek wat ik met hun had liep niet vlekkeloos naar hun zin (je waren ge irriteerd dat ik geen rekening nr door de telefoon wilde zeggen)
Daar haalde ik meteen uit dat dit niet goed kan zijn.

Als zij beweren dat ik een prijs heb gewonnen mogen zij het opsturen

(en dan zijn de kosten natuurlijk ook voor hun en niet voor mij. Anders is het geen prijs)

een vergelijking:
je wint een geld bedrag bij de staatsloterij. en de verkoop punt houdt van je gewonnen geld een X bedrag in voor administratie kosten.
daar ga je dan toch ook niet mee accoord.

groetjes Stezie

mariekedepieke
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 apr 2006 14:44

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door mariekedepieke »

Hoi Stezie,

Bedankt voor je reactie!
En ik ga dus verder helemaal niks met puzzel party doen.

Ik hoop dat er nog meer mensen zijn die hiervoor kunnen waarschuwen!

Groetjes Marieke

Casall
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2006 13:22

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door Casall »

ik ben net naar de bank weest om iets te kopen (bestellen) van een online spel genaamd ran-online.het spel gaat via e-games,een bedrijfje ergens in malaysie.via hun website kun je e-points kopen en daar betaal je voor 1000 points 26 euro.ik had (gelukkig) geen creditcard..Dus ik dacht doe het via Bank Wire.ik me aangemeld krijg een REF nummer.dat moet ik door geven aan de abnamro in amsterdam.ik naar de abn bij ons in het dorp,ik zeg ik wil graag geld over storten,ik had alle gegevens op een briefje geschreven.Ze zei:dat bedrijf ken ik niet.(Global Collect) en liep naar haar collegas.een gigantise rij achter me.ik dacht **** heb ik nog niet mijn e-points
maar ik wou toch een credit card aanvragen dus ik vroeg of ik met iemand dat kon regelen.nou ok wij zo een hokje in alles geregeld,ik zeg hoe zit het nu met dat Global Colect.en toen lieten ze me net,uurtje geleden.alles zien op google van Global Collect.ik was zooo blij dat hij me dat liet zien anders had ik mijn credit card gebruikt.daardoor kom ik nu ook op deze site terecht.
Maar het verbaast me dat Global Connect ook al in de Game Wereld zit.het zit echt overall.je hoeft je adress gegevens maar in te vullen en dan krijg je een bank van jou toegewezen waar je het geld kan storten..ik ben blij dat ik er optijd ben achter gekomen.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Global Connect zit overal?


Goh, hoe kan het ook anders met een naam zoals deze.

Coentjuh
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 apr 2006 14:48

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door Coentjuh »

Ik ben vandaag ook gebeld door zoiets, ja denk dat het dit was ja..

Mijn moeder heeft de tel. opgenomen (ik ben vandaag ziek en heb totaal geen stem, kan echt alleen fluisteren!)..

Ja ik had mee gedaan met een 1 of andere puzzel.. zou idd best kunnen, doe met veel dingen mee haha..

Ik was geselecteerd voor de laatste ronde en had 70% kans op een audi tt (klinkt natuurlijk erg leuk) en de winnaar maken ze op 30 april bekend via email :roll:

Ik kon een troostprijs krijgen, een puzzelboek uiteraard t.w.v. 29,95. Ik moest dan wel 5 euro verzendkosten zelf betalen.. Mijn moeder tegen die vent aan de lijn, ja hallo u biedt mij een troostprijs aan en ik moet zelf de verzendkosten gaan betalen. En mijn dochter heeft geen interesse in een puzzelboek, maar de Audi TT zou wel leuk zijn..

Toen opeens ging de telefoon storen ofzo, gooiden ze hem (of perongeluk) er af.. en hebben niet terug gebeld...

Maar ja ben benieuwd 30 april, of ie op de pad staat 8)

Janet72
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 apr 2006 20:16

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door Janet72 »

Ik las vandaag op forum over deze oplichters, dit kwam omdat ik WEER post van Puzzelparty heb gekregen, wilde n.l. hun telefoonnummer opzoeken om mijn naam en naw gegevens uit hun bestand te laten halen, maar las allemaal negatieve dingen.

Ik ben direct naar de bank gegaan om tegen te gaan dat ze nog geld van mijn rekening kunnen afhalen (de 4,95 kon ik helaas niet terug halen moest binnen 30 dagen).

Mijn vraag wordt er eigenlijk ook nog iets gedaan aan deze oplichters? En hoe kan ik er voor zorgen dat mijn gegevens uit hun bestand wordt gehaald??

Ja is balen, maar ook ik leer hier weer van, een ezel stoot ......


Dus mensen pas op.

Fidje
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 apr 2006 09:44

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door Fidje »

Ook ik ben dus door deze firma benaderd. Vorige week werd ik om het half uur opgebeld op mijn 06 nummer door een afgeschermd nummer. Aangezien ik op mijn stage mijn mobiel niet opneem kreeg ik 's avonds een dame aan de lijn.

Het verhaal was dat ik mee gedaan had aan een enquete op internet en dat je daarbij een audi tt kon winnnen. Nu had ik geluk want ik behoorde nog steeds tot de kanshebbers die op 30 april een audi tt kon winnen. Daarnaast had ze ook nog een aanbieding voor me betreffende het blad puzzelparty. Aangezien ik totaal niet van de puzzels ben heb ik dat aanbod geweigerd. Het aanbod was ook iets van gratis en dan verzendkosten betalen.

Omdat ik totaal geen idee had wie ik aan de lijn had, er werd geen naam vermeld aan het begin van het gesprek, vroeg ik hoe ze aan mijn gegevens kwam en via welke enquete o.i.d dat was geweest. Het antwoord bevestigde mijn gevoel dat ik juist zat hier niet op in te gaan. Er werd verteld gewoon een enquete op internet, na doorvragen was het iets met taarten gooien maar erg duidelijk werd het niet. Ik werd in ieder geval bedankt voor mijn tijd en een prettige avond gewenst.

Mede door een ervaring op mijn stage, met bedrijven die advertenties afgaan en dan je bellen om de gegevnes te controlerne zodat zij, ongewild je advertentie plaatsen, gingen bij mij de alarmbellen rinkelen. Nu lees ik dus dat, dat niet onterecht is geweest.

De Audi TT zal ik wel niet winnen, dat is wel jammer, maar gelukkig heb ik mijn geld nog!

vjenne
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 apr 2006 16:45

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door vjenne »

Hai,

Ik ben in september ook benaders via de telefoon door puzzelparty. Helaas ben ik er ook ingetrapt.... Mij werd vertelt dat ik in de laatste ronde zat om een audi tt te winnen, en dat ik een puzzelboekje kon krijgen dan moest ik alleen de verzendkosten betalen.
In eerste instantie dacht ik er nie bij na, maar nu ik dit allemaal zo zie :shock: op internet baal ik er toch behoorlijk van!!
Bij mij hebben ze alleen nog geen geld van de rekening gehaald en een paar dagen geleden kreeg ik een mailtje dat ze de winnaar van de audi tt binnen kort bekend gingen maken........ nu ik dit zo lees geloof ik er natuurlijk geen ene bal meer van. Ook kreeg ik een paar dagen een brief van hun dat ik weer een gratis puzzelblaadje had gewonnen en dat ik binnen 3 dagen moest reageren! Gelukkig heb ik dat niet gedaan!!!
Maar het zal mij benieuwen of ik straks in die audi tt rond scheur maar ik geloof er eigenlijk niks meer van.........
Belachelijk trouwens dat mensen dit zomaar kunnen doen!! :twisted:

groetjes Natalie

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door Jonjo »

Natalie, mag ik dan een stukje meerijden?

vjenne
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 apr 2006 16:45

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door vjenne »

haha ja hoor dat mag.......... :wink:

Sam83
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 apr 2006 17:43

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door Sam83 »

Ik ben dus zo iemand die bij een callcenter werkt. En ik heb ook voor puzzelparty gebeld :oops: :oops:
Er was ons verteld tijdens de briefing (dan wordt er verteld waarvoor je moet bellen en wat het ongeveer is) dat wij mensen puzzelparty aanbieden en dat ze alleen de verzendkosten moeten betalen. Als ze er vanaf willen hoeven ze alleen maar naar de klantenservice te bellen en dan zijn ze er vanaf. Ik geloofde dit dus en heb mensen gebeld en heel veel mensen hebben er in toegestemd. Ik ben iemand met principes en ik vond dit toch wel een leuke aanbieding. Er was mij verteld en gegarandeerd door mijn werkgever dat het geheel vrijblijvend was en dus heb ik daar voor gebeld zonder mij er schuldig over te voelen. Maar toch vond ik het een beetje vreemd en ben ik gaan kijken op het internet en toen heb ik dit allemaal gevonden. Ik heb mijn baas er meerdere malen mee geconfronteerd, maar die reageert er gewoon niet op. Ik weiger nog te bellen voor puzzelparty, omdat ik geen mensen in de problemen wil helpen. Ik ga morgen ook op zoek naar een andere baan, want ik zit echt heel erg met een schuldgevoel. Ik wil alleen dat iedereen weet dat de meeste mensen die hier voor bellen zelf ook denken dat het wel goed zit. Ik vind het schandalig dat dit zo gebeurd en ik wil bij deze ook mijn excuses aanbieden aan alle gedupeerden.
En ook nog een advies van iemand die bij een callcenter werkt: Je moet nooit iets kopen of ergens in toestemmen wat je via telemarketing aangeboden wordt!! Echt niet, er zitten altijd addertjes onder het gras en alles wordt zo geformuleerd dat "de klant" er altijd de dupe van wordt. Ik kan hier ontzettend veel problemen mee krijgen (lees:ontslag), maar ik wil het toch even zeggen.

vjenne
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 apr 2006 16:45

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door vjenne »

hey, hartstikke goed van je dat je dit er zo neer durft te zetten. Ik hoop natuurlijk dat je niet word ontslagen....... :) Jullie kunnen er natuurlijk niets aan doen, jullie doen ook maar alleen je werk!

Succes met het zoeken naar een andere baan!

groetjesssssssssss

marga bandsma
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 apr 2005 22:21

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door marga bandsma »

Het blad puzzelparty timmert nogal aan de weg.
Er wordt geld van je rekening afgehaald en vervolgens hoor je niets meer. Bij ons is er nog niets afgehaald, maar toch.
Wij hebben een selectieve blokkade gelegd voor dit "bedrijf ".
Er kan dus niets worden afgehaald totdat de blokkade is opgeheven.
Het gaat om het rekeningnummer 433776927 en staat op naam van Global collect te Ulvenhout.
De brief is ondertekend met de naam Wilma huizinga.

mvg.

marga Bandsma-Staal
[email protected]
0505343815

monro
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 apr 2006 23:31

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door monro »

Hallo ik heb ook ervaring met puzzelparty. Nu ik werk ook benaderd en ben erop in gegaan. Nou ik kreeg dus wel het boekje thuis en heb mij binnen de op gegeven tijd afgrmeld. Ik heb dus wel iemand gesproken om mij aftemelden dus ik dacht dus dat is dan geregeld. Nu nee dus een maand later werd er dus gewoon geld van mijn rekening afgeschreven. Heb dus direct de bank gebeld en en het terug laten boeken en er een blokkade erop gezet dat ze dus nooit meer geld kunnen afschrijven. En ik heb dus ook geprobeert om iemand te spreken van Puzzelparty maar zo als velen kon ik ze dus ook niet meer bereiken. Ik kreeg iedere keer een bandje dat de telefoonnistes in gesprek waren en mijn verbinding werd verbroken. Nou toen maar is het internet op en ja hoor ik las dat ook iedere keer het zelfde verhaal van anderen die het ook was over komen.

Nou daar sta je dan. Ik denk dat het enige wat je kunt doen is er bekendheid aan geven dat een ieder ander er gewaarschuwd voor is dan houd het wel een keer op verder kun je niets onder nemen.

Gesloten