LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Puzzelparty Oplichters

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Joanie25
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 okt 2005 21:21

Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door Joanie25 »

Ik ben in september benaderd door een bedrijf die mij een eenmalig boekje aanboden voor alleen de kosten van 4,95 en ik binnen 3 weken moest reageren als ik hier niet aan mee wou doen. Nou binnen 3 weken reageren als het boek pas 4,5 week later binnen komt. Maar d8 bewaar het maar goed.

Kijk ik vandaag op mijn rekening zie ik tot mijn grote verbazing dat er van Global Collect 29.95 van mijn rekening gehouden is onder vermelding van Puzzelparty. Ik dacht ja dat gaat dus even lekker niet door. Heb gelijk de bank gebeld om dat geld te laten stoneren. Heb ik geprobeerd Global Collect The Netherlands:
Transpolis Building
Polaris Avenue 41-43
2132 JH Hoofddorp
The Netherlands
tel: +31 (0) 23 567 1500
fax: +31 (0) 23 554 8666
email: [email protected]
te bellen antwoordapparaat. S' avonds thuis de papieren gepakt die ik van puzzelparty had ik gebeld op (040) 230 24 50 geen gehoor. Nou erg lekker is dat allemaal. Ik ga hier zeker werk van maken want straks houden ze weer dat bedrag van mijn rekening af. Wie heeft hier nog meer ervaringen mee?

Want wil van die onzin af. Werd later op de dag gebeld voor een vakantiekaart met 5% korting op vakantie reizen nou 1 ding ik doe dus nergens meer aan mee stelletje oplichters.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door NAK »

Je hebt toch het adres.
Dus een aangetekende brief sturen dat je nooit voor de puzzelparty gekozen hebt.

Verwijs maar naar dat telefoon gesprek.

Geen reactie van hun ga dan naar de www.stichtingdeombudsman.nl
en kijk wat zij voor je kunnen doen.

Joanie25
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 okt 2005 21:21

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door Joanie25 »

Ja heb het allemaal geregeld. Hebben mij bij puzzelparty uit het systeem gehaald. Nu maar even afwachten of ze dat daadwerkelijk gedaan hebben merk ik vanzelf als ze het weer van mijn rekening afhouden maar dan ga ik natuurlijk verdere stappen ondernemen. Heb een schoonbroer die advocaat is dus ja :lol:

kirstie
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 okt 2005 20:11

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door kirstie »

deze berichten verontrusten mij nogal , ik ben namelijk net opgebeld met dat ik in de laatste ronde zat voor een prijsvraag die ik gehaddan had. En omdat ik in de laatste ronde zat kreeg ik het aanbod dat ik voor 4,95 puzzelparty kon krijgen ipv 25 euro en dan als ik t na 1 nr niet meer wilde de klantenservice kon bellen.
Ik heb toen ja gezegd. Maar achteraf dacht ik waarom heb ik dit gedaan dit is vast oplichterij wat je altijd hoort.
Dus ik hoop dat ik t makkelijk kan opzeggen.

leonbroeke
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 okt 2005 18:03

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door leonbroeke »

Ook ik werd gebeld, dat ik gebruik kon maken v/h speciale aanbod om 1 gratis proefnummer te ontvangen voor slechts 4,95 euro. Zonder enige verplichting.Ik heb hier nadrukkelijk naar gevraagd.. Geen kleine letters meneer, en ik kan nooit meer dan 4,95 afboeken. Ik hoefde niet bang te zijn voor adertjes onder het gras.

Wat gebeurd er Global Collect BV boekt 29,95 euro van mijn rekening, het proefnummer ontvang ik 5 weken na telefonisch akkoord te waren gegaan voor het ontvangen van dit proefnummer.

Ik ben naar de bank gegaan, en heb direct een selektieve incasso blokkade er op laten zetten. En het bedrag terug laten storten, dit was gelukkig geen probleem. Ik betaal nu na dit wangedrag het proefnummer van 4,95 euro niet. Verder is het een waardeloos tijdschrift van amper 25 pagina's. Een blad vol met fouten, mag nooit 25 euro per nummer kosten. Hieruit kan een ieder zien dat dit echte oplichters zijn. Ik heb via internet vernomen dat een Erik de Vlieger erachter zit. Ik weet niet of dit zo is ?

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

gebeld worden met de mededeling dat je voor 4,95 een boekje krijgt, en als je dat niet wil, moet je actie ondernemen? Wat een fleuwekul, ze kunnen je daar niet toe verplichten.

Wanneer zij jou een boekje sturen, waar zij 4,95 voor willen hebben, kunnen ze hoog of laag springen, maar je hoeft daar niets voor te betalen. Hebben zij een door jou ondertekende opdrachtbon? Nee? Hebben ze geen poot om op te staan.

Wanneer jij geen overeenkomst met ze hebt, gaat het om toezending die je ''om niet'' mag behouden. Je hoeft ze niet eens te laten weten dat je verder geen belangstelling hebt, en mag alles gewoon houden.

Het gaat van hun uit dat jij die spullen, waar je niet om vraagt (vervolgzendingen na een proefnummer, daar geef je immers geen stilzwijgende toestemming voor), krijgt toegezonden.

Waarom gaat dat soort bedrijfjes nou niet eens een keer op een eerlijke manier aan hun geld komen, ik word er af en toe zo moedeloos van.

ekiaam
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 okt 2005 21:05

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door ekiaam »

Tijd voor een baksteen! Of eigenlijk een heleboel!

Ik heb vandaag post van ze gekregen dat ik een prijs heb gewonnen. Bull **** dus. Het adres is:
Puzzelparty
Antwoordnummer 25509
4850 WH Ulvenhout

Reken maar dat ze je dan met rust laten.

Ps iets anders zwaars kan natuurlijk ook! Voor zover ik weet mag het niet zwaarder dan een bepaald aantal kilo zijn, maar weet niet meer precies hoeveel. Een baksteen mag iig wel.

susan86
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 okt 2005 11:37

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door susan86 »

Hallo allemaal

Ik heb gister een brief gekregen dat ik 15,000 euro had gewonnen en binnen 7 dagen moet reageren om het te krijgen.
Een paar weken ervoor kreeg ik van de geluksbode ook een brief waarin ook stond dat ik 15,000 euro had gewonnen.
Mensen trap er niet in !!!!
Kunnen we hier helemaal niks aandoen??
Mensen met ideen ik hoor het graag

Groeten susan :)

royanneke
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 okt 2005 19:17

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door royanneke »

Heb ook hetzelfde met puzzelparty meegemaakt. :evil:
Ben naar de bank gegaan en heb het gehele bedrag 29,95 terug laten storten op de rekening van puzzelparty en het nummer laten blokkeren voor mijn rekening. Verder mijn 2e toegezonden boekje retour gestuurd met een mededeling dat ik niets meer van hen wens te ontvangen,anders neem ik juridische stappen. Stelletje oplichters, zo vertrouw je straks geen mens meer natuurlijk.
Succes

scenic
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 nov 2005 14:06

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door scenic »

JA, ook ik ben benaderd door deze gasten, na een abonnement te hebben genomen op Het Beste van Readers Digest. De eerste keer heb ik niets ondernomen, totdat ik weer z'n brief kreeg. Ik heb samen met mijn vrouw deze brief aandachtig gelezen en heb deze ingestuurd (was een klein beetje nieuwsgierig), zonder vermelding van mijn adres gegevens en mijn bankrekeningnummer. Dit laatste schijnt voor deze jongens erg aantrekkelijk te zijn. Ik las ook ergens op het internet over deze praktijken van FIRST IMPRESSIONS en hoe deze het geld uit je zakken weet te troggelen. In de eerste instantie had ik er spijt van maar mijn nieuwsgierigheid won het van alles.

Ik was dus winnaar van 15.000 euro stond er in de eerste brief en had nog niet gereageert, maar moest binnen 24 uur reageren, anders maakte ik geen kans. Er stond nog steeds een prijs van eerder genoemd bedrag open op mijn naam, zoals er in de brief geschreven stond, dus ging ik alvast dromen. Dromen van een prijs die ik toch nooit zou krijgen. Totdat......

Ja, totdat ik deze week een brief kreeg dat ik een geld bedrag had gewonnen van 1 euro, en of ik maar ffies mijn bankrekeningnummer wilde invullen. NO WAY. Dat is dus de truc van deze mensen om aan geld te komen. Leuk geprobeert, maar de volgende keer verdwijnt elke prijsvraag van wie dan ook in de PRULLENMAND :twisted: .

Als de regering deze onzin nu eens aan zouden pakken, dan zouden er heel veel mensen in mijn optiek gelukkiger zijn en minder bedrogen uitkomen.

angelmelody
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2005 19:08

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door angelmelody »

Nou ik heb laatst 4 krasloten toegestuurd gekregen van de puzzelparty, (geheel vrijblijvend natuurlijk ;)
en op 1 lot had ik 1 euro gewonnen, en op het andere lot 10.000 euro.
Ik was vreselijk blij. Er stond nadrukkelijk bij dat het geheel vrijblijvend was, en ik heb van de krasloten zelf EN de brief copietjes gemaakt.
Want ik had toch een bedrukkend gevoel haha.
Nu ben ik lid (dus ja er is ook een bedrag van 29,95 van mijn rekening afgehaald en uiteraard door mij persoonlijk de volgende dag weer netjes teruggeboekt)
Nu is die ene euro wel uitgekeerd maar die 10,000 euro niet.
Ik heb net een email gestuurd met de vraag wanneer ik mijn 10.000 euro kan ontvangen, maar denk niet dat dat dit gaat gebeuren.

Weet iemand of ze niet verplicht zijn een gewonnen bedrag uit te keren? Zeker omdat ik gewoon het bewijs heb?

Groetjes Denise

Inge73
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jan 2006 14:00

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door Inge73 »

Ik ben in december j.l. telefonisch benaderd om PuzzelParty tegen verzendkosten (= 4,95) een keer uit te proberen. Ik zou nergens aan vast zitten; het zou éénmalig zijn. Dus ik ben er in getrapt!

Ik schrok ten eerste omdat het blad er uit zag als een dun tijdschrift (qua dikte) en ten tweede omdat er vanaf 11 februari a.s. iedere maand automatisch het betreffende bedrag van mijn rekening zou worden afgeschreven. :shock:

Dit noem ik toch echte oplichting:
- het zou 1-malig zijn!
- in de brief staat niet om welk bedrag het gaat; (ik weet inmiddels dat het om 25 euro gaat, maar dat hebben zij mij niet verteld)!
- voor bedragen BOVEN de 5 euro hebben ze een handtekening nodig en die heb ik NERGENS hoeven zetten! :evil: :evil:

Ik heb gelijk dezelfde dag nog gebeld en na lang (heel lang) volhouden, kreeg ik toch iemand aan de lijn en heb ik me toch kunnen afmelden.
Nu moet ik alleen nog mijn bankrekening in de gaten houden, om te zien of er inderdaad niets afgehouden wordt.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

angelmelody:

er zijn nieuwe richtlijnen, met betrekking tot dit soort praktijken. Doen zij het voorkomen dat jij 10.000 euro hebt gewonnen, dan hebben ze vanaf 1 januari mooi pech, dan kun jij hen gewoon dwingen dat geld uit te keren.

Ze zullen er wel weer iets op vinden, want het zijn gewiekste oplichters, die de tekst van zo'n sweepstake opstellen. Ze weten goed hoe ze iets moeten formuleren, zodat het lijkt of jij vet in de prijzen bent gevallen, maar wanneer jij daar dan op ingaat, blijkt de prijs net niet door jou te zijn gewonnen.

Houd het er maar op dat ze helemaal geen prijzen weg te geven hebben. Ja, hier en daar die ene euro, maar die hebben ze op een andere manier al dubbel en dwars eruit.

Ben echt benieuwd waar ze nu mee komen, ik heb al heel lang geen envelop van een of ander prijzenfestival meer in mijn brievenbus aangetroffen.

robert 074
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 feb 2006 22:08

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door robert 074 »

Ook ik ben in oktober benaderd door een bedrijf die mij een eenmalig boekje aanboden voor alleen de kosten van 4,95
Eind november het kenningsmakingsblad gekregen.
Begin December gebeld met de vraag hoe kom ik hier van af/, Dit kon telefoninsch en na vemelding van het lidschapsnummer zou alles geregeld zijn.
13-01-2006 wordt er 29,95 afgeboekt, en op 03-02-2006 valt het tweede exemplaar van puzzelparty op de mat.
Toch nog steeds lid blijkbaar van iets wat ik niet wil en nooit geen toestemming toe gegeven heb, alleen voor het kennismakingsnummer.

joyce86
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 feb 2006 21:07

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door joyce86 »

Ik ben net gebeld door Puzzelparty. Mij werd het blad Puzzelparty voor slechts €4,95 aangeboden. Normaal gesproken kost het blad € 29,95 werd mij verteld. Had ik het wel eens gekocht? Dat vroeg ze voordat ik de prijs van het blad hoorde. Ja, ik denk het wel. Maar ECHT NIET dus. En een puzzelblad kopen voor € 29,95, wie doet dat? Volgens de vrouw aan de lijn zat ik in de laatste ronde voor een minicouper en had ik al veel mensen achter me gelaten. Als ik gewonnen heb, zou ik het midden april horen. Ja, hoor, tuurlijk.
Natuurlijk ben ik niet in dit verkooptrucje getrapt. En gelukkig maar, want als ik 'puzzelparty' via google zoek, vind ik nare dingen over het blad.

Pas op: ze zijn dus weer actief!

Stezie
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 feb 2006 19:44

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door Stezie »

Mij hebben ze 8 Feb gebeld met de mededeling dat ik in de laatste ronde zit voor een Audi. Door dat ik in de laatste ronde zit hadden ze voor mij een speciale aanbod. gratis een maal de PuzzelParty hoefde alleen maar de verzend kosten te betalen heb gezecht dit is dan niet gratis. Heb ze toen ook medegedeeld dat ik telefonisch geen rekening nr bekend maak en niet van hun aanbod wil in gaan. (hij melde mij toen ook niet van te voren dat het gesprek op genomen werd wat in zijn werk wel van belang is.)

Nu krijg ik vandaag plotseling een brief van ze dat ik in de prijzen ben gevallen (waar ik zelf de verzend kosten aan heb wat een prijs)
Als ik de prijs wilde hebben moest ik maar gaan bellen met
0800 - 23 55 435 (gratis)

met als onder annde brief een melding van:
Deze aanbieding is geldig t/m 4 dagen na poststempel.

Zo slim dat ze zijn bij zakelijke post zit geen post stempel op.

Ook na aanleiding van deze brief wil ik mijn prijs niet te hebben.

Ik hoop dan ook dat na aanleiding van mijn schrijven er iets aan gedaan word tegen dit soort oplichting.

heyk
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 okt 2005 14:07

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door heyk »

Ik kreeg een brief dat ik geen geldbedrag of auto had gewonnen, alleen dat ik een gratis proefnummer van een puzzelblad had gewonnen en dat ik een 0800 nummer moest bellen.
Heb ik gedaan kreeg ik een Belg aan de lijn die mij zei dat ik mijn geluksnummer wat in de brief stond moest opgeven en mijn bankrekening,telefoonnummer moest geven en dat er € 29,95 zou worden overgemaakt. moest het voor de 10de van de maand opzeggen als ik geen interesse had op een speciaal nummer. maar nou las ik dat het pure oplichterij is. En ik hoop dat ik wel voor de 1ode een puzzelblad krijg anders laat ik gewoon het bedrag blokkeren via de bank.

Groetjes Hanneke

ammie.x
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2006 23:53

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door ammie.x »

helaas ik ben dus wel erin getrapt. :cry: ik werd een tijd geleden gebeld door iemand die mij een puzzelboek aanbood voor 4,95, omdat ik nog steeds in de race zat voor een auto winnen konden ze mij dit aanbieden. dit zou normaal 29,95 kosten. ik heb heel duidelijk gevraagd of er verder nog iets aan verbonden zou zitten maar dat zou absoluut niet zo zijn, het was zonder verdere verplichtingen. ik gaf toestemming om het puzzelboek van 4,95 te kopen. dit zou opgestuurd worden, maar ik heb nog steeds niets binnen, terwijl ze het geld al wel van mijn rekening hadden afgehaald.

inmiddels kreeg ik vandaag mijn bankafschrift waarop stond dat ze ineens 29,95 van mijn rekening af hadden gehaald. ik heb hier nooit toestemming voor gegeven en voel mij heel erg genept. ik moet zeggen dat ik hierdoor weinig vertrouwen meer in mensen heb. ik probeer nu via de bank het geld zo snel mogelijk terug te laten storten en hun te blokkeren zodat zij nooit meer geld van mijn rekening kunnen halen!!!!

dus mensen: pas op!!!!

ik voel me ontzettend dom dat ik in het verkooptruucje ben gestonken en weet zeker dat ik er nooit meer intrap!!! helaas zag ik alle ellende die door global collect bv is aangericht te laat hier op het internet staan, ik hoop dat anderen dit wel op tijd lezen voor ze er in trappen!!!!!

ik snap sowieso niet hoe zo'n bedrijf dit bij zo veel mensen kan doen en zomaar zoveel geld van ieders bankrekening afhalen :?
stelletje oplichters :(

Stezie
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 feb 2006 19:44

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door Stezie »

Ik wil een ieder die dit leest er op wijzen dat je telefonische geen rekening nr moet door geven.
Hoe mooi het dan ook lijkt wat men je aanbied.

(let op!! Elk bedrijf dat je beld moet van te voren toestemming vragen of je gesprek opgenomen mag worden.)

Aneosh
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mar 2006 08:58

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door Aneosh »

Heb dat 040 nummer gebeld en kreeg meteen iemand aan de telefoon die mij aangaf dat ik meteen uit het systeem gehaald word...
Ook heb ik mijn bank meteen de 29,95 terug laten boeken.

Hoop voor ze dat dit goed gaat anders :evil:

Gesloten