LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reclamepost van de Lotto

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
tampie74
Berichten: 168
Lid geworden op: 23 jan 2009 13:14

Reclamepost van de Lotto

Ongelezen bericht door tampie74 »

Ik krijg regelmatig reclame post van de Lotto. Nu kreeg ik een voordeelpas van de Lotto. En wat ik daarmee moet. En dan wel op mijn meisjes naam, ik heb hier nooit om gevraagd. Hoe kan ik daar vanaf komen.

Ik heb het al regelmatig teruggestuurd want op de achterkant staat automatisch "indien onbestelbaar s.v.p. retourneren naar Lotto, Postbus 3074 2280 GB Rijswijk.
Daar stuur ik het naar terug met de mededeling adres onbekend, want mijn meisjesnaam gebruik ik haast niet. Ik gebruik mijn mans naam.
Hoe kom ik hier vanaf, ik heb me nog nooit aangemeld bij de Lotto en was het ook niet van plan om te doen. Ook deze brief van de lotto wordt weer retour gestuurd, want uiteindelijk is dit gewoon ongewenste reclame post van de Lotto.

haagse kakker
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 okt 2006 02:16

Re: Reclamepost van de Lotto

Ongelezen bericht door haagse kakker »

Vandaag ook post ontvangen van Lotto.

Eerst mijn nummers gecontroleerd, maar dat blijken niet de nummers te zijn waar ik al meespeel. Het gaat dus om een extra lot, maar dat zal voor veel mensen niet duidelijk zijn.

Leuk een voordeelpas dacht ik. Maar je kunt de voordeelpas alleen activeren via internet als je een extra lot bestelt. Ik heb al 2 loten, dus ik wil geen extra loten.

Vreemde actie van Lotto!

tampie74
Berichten: 168
Lid geworden op: 23 jan 2009 13:14

Re: Reclamepost van de Lotto

Ongelezen bericht door tampie74 »

Ik heb geen loten wil ook geen loten. Ik wil gewoon van dat gedonder af. Wie kan mij daarbij een sugestie geven.

svdmeer
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 jun 2006 13:25

Re: Reclamepost van de Lotto

Ongelezen bericht door svdmeer »

Meestal zit er een antwoord envelop bij. Alles (incl. de envelop waar alles in zat) in antwoordenvelop stoppen. Bij herhaling van zending er in het vervolg ook nog wat bij in kwijlen. Stoppen ze zomaar.

armiva
Berichten: 124
Lid geworden op: 20 sep 2006 16:36

Re: Reclamepost van de Lotto

Ongelezen bericht door armiva »

Je hoeft helemaal niets te doen. Dat lot kan je activeren, heb je dat nog niet gedaan dan kan het gewoon bij het oud papier.

Pietje46
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2009 11:42

Re: Reclamepost van de Lotto

Ongelezen bericht door Pietje46 »

Ook ik heb Lotto-voordeelpas ontvangen.
Het lijkt een leuke actie en ik speel al mee met 2 loten, dus gratis korting lijkt mij.
Niets hiervan. Oude bekende krijgen alleen het "voordeel"als ze nog een extra lot kopen.
Alleen activeren van pas kan niet zonder extra lot.
Schandalig

fronske
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2009 14:45

Re: Reclamepost van de Lotto

Ongelezen bericht door fronske »

Ik heb dat nummer gebeld om te eisen dat ze mijn gegevens uit hun database halen.
De dame vertelde mij dat zij bij de klantenservice werkte en ik geen klant was. Hierop vroeg ik uiteraard waarom ze mij dan in hemelsnaam die rommel toestuurde..

Na veel vijven en zessen vertelde ze me dat ik op www.infofilter.nl kon aangeven geen geadresseerde reklame te willen ontvangen.

Panthera tigris altaica
Berichten: 79
Lid geworden op: 19 jan 2009 19:01

Re: Reclamepost van de Lotto

Ongelezen bericht door Panthera tigris altaica »

Dat probleem had ik met Readers Digest. Veel geadresseerde ongevraagde post. Na een boze brief van mij, kreeg ik een brief terug: leuk dat u lid bent geworden.


Nog gebeld: of ze van de pot gerukt waren.

De reclame hield niet op. Ik heb het spelletje toen omgedraaid:

vond ergens een antwoordnummer en heb daar een hele doos oud papier heen gestuurd. Daar moeten zij de portokosten voor betalen. Briefje erbij dat hetgeen wat zij doen zo overkomt.

Nooit meer post gehad van Readers Digest!

Panthera tigris altaica
Berichten: 79
Lid geworden op: 19 jan 2009 19:01

Re: Reclamepost van de Lotto

Ongelezen bericht door Panthera tigris altaica »

Na veel vijven en zessen vertelde ze me dat ik op www.infofilter.nl kon aangeven geen geadresseerde reklame te willen ontvangen.
Hebben wij ook gedaan, maar werkt nog niet helemaal lekker. Als ik wil inloggen kent ie me ineens niet meer.

Panthera tigris altaica
Berichten: 79
Lid geworden op: 19 jan 2009 19:01

Re: Reclamepost van de Lotto

Ongelezen bericht door Panthera tigris altaica »

Geplaatst op 23 Jan 2009 20:26 door haagse kakker


--------------------------------------------------------------------------------

Vandaag ook post ontvangen van Lotto.

Eerst mijn nummers gecontroleerd, maar dat blijken niet de nummers te zijn waar ik al meespeel. Het gaat dus om een extra lot, maar dat zal voor veel mensen niet duidelijk zijn.

Leuk een voordeelpas dacht ik. Maar je kunt de voordeelpas alleen activeren via internet als je een extra lot bestelt. Ik heb al 2 loten, dus ik wil geen extra loten.

Vreemde actie van Lotto!
De postcode loterij heeft hier ook een handje van. Stuurt je post dat je een deelname nummer kunt checken op internet en ineens heb je een lot erbij.

Ik vraag me soms weleens af of dan niet duielijker gecommuniseerd moet worden. Het lijkt op een extra (gratis) kans op een extra prijs, maar eigenlijk stem je in met een extra lot.

Gewoon niet meespelen en dat geld op een spaarrekening zetten. Aan het eind van het jaar heb je ook prijs, niet zo hoog .. maar wel gegarandeerd :D

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Reclamepost van de Lotto

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

En weer is het:

Je krijgt die rommel toegestuurd wanneer niet bekend is dat je het niet wil hebben. Wederom een negatieve optie dus.

Het zou omgedraaid moeten worden, maar dat kan niet. Het zou als volgt moeten zijn: je speelt niet mee, tenzij je zelf aangeeft dat graag te willen. Maar daarmee haalt zoń instelling te weinig geld binnen. Te weinig? Ze kunnen van de rente die ze momenteel krijgen, al heel veel goede doelen helpen.

roland1971
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jan 2011 21:36

Re: Reclamepost van de Lotto

Ongelezen bericht door roland1971 »

Wat misschien helpt tegen de ongevraagde reclamerotzooi van Lotto, is om je oud papier of ander afval te sturen naar hun antwoordnummer.

Als het goed is, is dit hun antwoordnummer
LOTTO (Consumentenservice), Antwoordnummer 10043, 2280 VB Rijswijk

Dan ervaren ze zelf hoe het is om ongevraagd rotzooi in de 'brievenbus' te krijgen.

Ik heb zojuist ook de consumentenservice opgebeld (niet via hun 0900 nummer van 15cent per minuut maar via: 070-3216621 als je je vraag stelt wordt je doorverbonden). De dame aldaar zegt inderdaad dat ze niets kan doen en dat ik mij via bel-me-niet register moet registreren. Op mijn antwoord dat ik daar al geregistreerd sta, gaf ze aan dat ik dit nogmaal ook voor mijn vrouw moet doen (want daar is de nieuwe reclamerotzooi aan gericht).

Het is toch zeer opmerkelijk dat Lotto niet in staat is om te voorkomen dat mensen hun vervelende reclame niet krijgen.....

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Reclamepost van de Lotto

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Het beste voor je gemoedstoestand is domweg dit soort post te negeren en in de oud-papier bak te gooien. Die negatieve energie die het anders oplevert lost niks op.

kweeniet
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2011 16:39

Re: Reclamepost van de Lotto

Ongelezen bericht door kweeniet »

Lotto heeft weer wat bedacht. Mijn gegevens bij Airmiles "gekocht"??
Kreeg nooit post van de lotto, maar kan nu natuurlijk mijn borst nat maken.
De envelop is van airmiles, retouradres is van airmiles, die maak je open om de stand van je totaal te weten.
Zit er post in van de lotto.
Weet iemand van de radarclub of dit zomaar mag.
Groeten Henk.

roland1971
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jan 2011 21:36

Re: Reclamepost van de Lotto

Ongelezen bericht door roland1971 »

In de wet Bescherming Persoonsgegevens is het recht op verzet vastgelegd.

Het recht van verzet houdt in dat u het recht heeft bezwaar te maken (verzet aan te tekenen) tegen bepaalde vormen van gebruik van uw gegevens door een organisatie.

U kunt verzet aantekenen tegen het gebruik van uw gegevens voor direct-marketingdoeleinden. De organisatie moet dat gebruik dan altijd direct beëindigen. Een organisatie die persoonsgegevens gebruikt voor direct-marketingdoeleinden moet u informeren over het recht van verzet.

Het CBP (College bescherming persoonsgegevens) houdt toezicht op de naleving en toepassing van de WBP. Het CBP kan voor u bemiddelen indien uw rechten worden geschonden en kan voor u een klacht onderzoeken als een organisatie onzorgvuldig met uw gegevens omgaat.

Indien de Firma Lotto zich niet niet aan deze wet houdt, kunt u contact opnemen met CBP. 088 - 0 70 70 70
5 dagen per week van 8.30-17.30u, tarief 088-nummer
(bron: http://www.consuwijzer.nl/Over_ons/Same ... gevens_CBP)

corvanderlaak
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 feb 2008 14:06

Re: Reclamepost van de Lotto

Ongelezen bericht door corvanderlaak »

Infofilter werkt niet omdat het van de direct marketing sector zelf is en niet van Consuwijzer (overheid). Het is ook geen wettelijke regeling.
Ik laat mijn persoonsgegevens daar niet achter omdat de kans groot is dat je dan je gegevens precies aan die mensen geeft van wie je NIET wil dat ze het in handen krijgen.
Ik vind het idee van Panthera (hierboven) erg goed. Stuur Lotto gewoon alle oud papier op die je maar kunt vinden (naar antwoordnummer) en stop er een briefje bij dat je, net als zij, liever geen rommel ontvangt. Dan stoppen ze wel want ze moeten alle portokosten betalen van de troep die jij ze stuurt.
Dit is het antwoordnummer van Lotto: antwoordnummer 10121, 2400VB Alphen aan de Rijn.

FransenPetra
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 dec 2011 18:29

Re: Reclamepost van de Lotto

Ongelezen bericht door FransenPetra »

Ongewenste post van Lotto ondanks dat ik al diverse keren alles ongeopend retourneer en mij aangemeld heb om geen reklame post meer te ontvangen. Daarbij heb ik met name Lotto post aangevinkt als ongewenst.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Reclamepost van de Lotto

Ongelezen bericht door Chocomelk »

FransenPetra schreef:Ongewenste post van Lotto ondanks dat ik al diverse keren alles ongeopend retourneer en mij aangemeld heb om geen reklame post meer te ontvangen. Daarbij heb ik met name Lotto post aangevinkt als ongewenst.
En het heeft nog steeds niet geholpen ?

FransenPetra
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 dec 2011 18:29

Re: Reclamepost van de Lotto

Ongelezen bericht door FransenPetra »

Het heeft het vorig jaar geholpen na telfoontjes en brieven en ik weet niet wat allemaal maar nu lijkt het weer te beginnen ofwel dit is de eerste na een jaar. Ik vrees het ergste en ik heb me overal aangemeld dat ik deze post niet wil. Ze blijken machtiger dan de wet zou je zeggen.

stekel
Berichten: 298
Lid geworden op: 20 jun 2005 08:16

Re: Reclamepost van de Lotto

Ongelezen bericht door stekel »

corvanderlaak schreef: Dit is het antwoordnummer van Lotto: antwoordnummer 10121, 2400VB Alphen aan de Rijn.
Hier nog een adres van de Lotto: Antwoordnummer 10043, 2280VB Rijswijk.

Gesloten