LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] staatsloterij verandert mijn nummer

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

staatsloterij verandert mijn nummer

Ongelezen bericht door langste adem »

Ik speel al ongeveer 25 jaar maandelijks mee met de staatsloterij en had altijd hetzelfde lotnummer.
Nu kwam ik er achter dat ik afgelopen maand met een ander lotnummer had meegespeeld en heb vandaag de staatsloterij gecontacteerd daarover. De dame die ik sprak had het uitgezocht en wat bleek ? Een collega van haar had een tijdje geleden mijn loten omgezet naar XL loten en was toen ergens vergeten een vinkje aan of uit te zetten, waardoor ik nu een variabel lotnummer had gekregen.Ik vertelde dat ik graag mijn oude nummer terug wilde hebben. Dat kon niet meer omdat het al langer dan een maand geleden was veranderd, en men kon alleen een lotnummer aanbieden met dezelfde 2 eindcijfers.

Alleen, ik wil dat niet. Mijn oude vertrouwde lotnummer kende ik uit mijn hoofd, en ik heb dan ook mijn lidmaatschap opgezegd, en meteen ook maar die van de lottoballetjes. De medewerkster van de staatsloterij die ik sprak was overigens uiterst vriendelijk en behulpzaam. en ze vond het heel erg vervelend voor me dat dit niet meer teruggedraaid kan worden. Ze gaat me zelfs wat gratis loten toesturen omdat ze het allemaal zo vervelend vond. Wat dat betreft hulde aan de medewerkster. Eind goed , al goed zou je zeggen. Maar toch zit het me op een of andere manier niet lekker.

Ik doe nu nog 1x mee met de septembertrekking voordat het abonnement stopt, maar je zal net zien dat er dan opeens wel een grote prijs gaat vallen op mijn oude lotnummer. Of desnoods de maand daarna. Die kans is uiteraard uiterst klein en het zal statistisch ook wel een gedachtenkronkel zijn die nergens op slaat , maar stel nou dat het wel zo is ? Stom dat zoiets simpels niet teruggedraaid kan worden, anders had ik misschien nog wel 25 jaar lid gebleven,

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: staatsloterij verandert mijn nummer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je hebt de beste prijs gewonnen: het einde van je deelname.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: staatsloterij verandert mijn nummer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U krijgt gratis loten toegestuurd en wellicht valt daar het schip met geld op.

Hoe kunt u het zo treffen.

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: staatsloterij verandert mijn nummer

Ongelezen bericht door langste adem »

Misschien heb je gelijk. De kansen om rijk te worden zijn uiterst klein, en met een lot koop je dus eigenlijk gewoon een droom .
Opzeggen vond ik altijd wel een dingetje. Iedere maand is er toch weer iemand die een lekker bedrag wint, en de inleg wordt automatisch afgeschreven, wat je geeneens merkt. Juist ook het feit dat ik mijn lotnummer uit mijn hoofd ken weerhield me al die jaren altijd van opzeggen,

@Lady1234, de angst is eigenlijk dat er juist op het oude lotnr een grote prijs valt. Iets met story of my life`

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: staatsloterij verandert mijn nummer

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

25*12*€15,- = €4.500,-. En dan de extra trekkingen niet meegerekend. Geen idee of u in die afgelopen 25 jaar iets gewonnen heeft, maar anders namens de Staatsloterij met dank. En namens de Lotto ook natuurlijk. Voor welk bedrag heeft u hen gesponsord?

Alle loterijen zijn gebaseerd op angst. Stel dat die net op dat nummer valt. Maar al met al blijft het voor bijna iedereen bij die droom. Ik zou zeggen, gewoon afwachten tot de volgende trekking en genieten van het feit dat iemand anders met uw lotnummer niets gewonnen heeft.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: staatsloterij verandert mijn nummer

Ongelezen bericht door mahadma »

IK heb bij elke loterij altijd een eigen geld retour, ik speel niet mee.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: staatsloterij verandert mijn nummer

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Het belangrijkste is om niet meer de uitslag te bekijken!

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: staatsloterij verandert mijn nummer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik heb geen angst dat er op mijn lotnummer een grote prijs valt. Speel al een jaar of 50 niet meer mee.

Jark
Berichten: 115
Lid geworden op: 03 okt 2018 01:56

Re: staatsloterij verandert mijn nummer

Ongelezen bericht door Jark »

Ik heb vorig jaar 1 keer meegespeeld en won een ton.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: staatsloterij verandert mijn nummer

Ongelezen bericht door kweenie »

langste adem schreef:
23 aug 2019 22:29
je zal net zien dat er dan opeens wel een grote prijs gaat vallen op mijn oude lotnummer. Of desnoods de maand daarna. Die kans is uiteraard uiterst klein en het zal statistisch ook wel een gedachtenkronkel zijn die nergens op slaat , maar stel nou dat het wel zo is ? Stom dat zoiets simpels niet teruggedraaid kan worden, anders had ik misschien nog wel 25 jaar lid gebleven,
De kans is even groot als bij ieder ander nummer. Dus net zo goed als de kans op de hoofdprijs op bijvoorbeeld nummer 123456. Die angst is volgens mij ook de reden waarom veel mensen meedoen aan de postcodeloterij.

Overigens kon het dus wel teruggedraaid worden, zoals je zelf ook aangaf, maar niet tot in het oneindige.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: staatsloterij verandert mijn nummer

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

kweenie schreef:
24 aug 2019 08:34
Die angst is volgens mij ook de reden waarom veel mensen meedoen aan de postcodeloterij.
Daar is het psychologische aspect nog veel groter. Er wordt op je gevoel gespeeld dat de hele straat kan winnen en dat jij dan met lege handen blijft zitten. Een gemeen spelletje waar een hoop mensen intrappen.
Ik heb het geluk gehad heel dicht bij de €5.000.000 te zitten. Mijn achterbuurvrouw stond in de finale van miljoenenjacht. Uiteindelijk ging ze naar huis met €175.000 wat ook in de wijk verdeeld mocht worden. Ik kreeg een medewerker aan de deur met het verhaal dat het zo zonde was dat ik niet mee deed en dat ik nu een mooie prijs aan mij voorbij liet gaan. Ik moest maar snel lid worden, stel je voor dat het opnieuw raak was. Per lot bleef er nog geen €5.000 over, dat geld heb ik er al lang uit bespaard door niet mee te doen. Maar ja, voor de buurbouw klonk het zo lekker, een groot geldbedrag winnen. Ook al heeft ze dat zelf betaald.

BL2
Berichten: 4774
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: staatsloterij verandert mijn nummer

Ongelezen bericht door BL2 »

de hoofdprijs op bijvoorbeeld nummer 123456
Hallo, waarom wordt mijn lotnummer hier als voorbeeld gebruikt ?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: staatsloterij verandert mijn nummer

Ongelezen bericht door kweenie »

De Staatsloterij is in zijn algemeenheid inderdaad niet vergelijkbaar. Maar de 'angst' van TS, dat misschien de prijs wel valt op het bekende lotnummer, is wel enigszins vergelijkbaar. Wat als je ziet dat ineens de hoofdprijs op 'jouw' lotnummer is gevallen terwijl je net gestopt bent? Daarom is TS blijkbaar lang blijven meespelen.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: staatsloterij verandert mijn nummer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Volgens mij ben je ook als je de hoofdprijs in de postcodeloterij wint niet verplicht om Gaston binnen te laten.

BL2
Berichten: 4774
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: staatsloterij verandert mijn nummer

Ongelezen bericht door BL2 »

Zeker niet, zelfs de politie hoef je niet zomaar binnen te laten laat staan een omhoog gevallen presentator welke een toneelstukje komt opvoeren.

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: staatsloterij verandert mijn nummer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

BL2 schreef:
24 aug 2019 09:44
de hoofdprijs op bijvoorbeeld nummer 123456
Hallo, waarom wordt mijn lotnummer hier als voorbeeld gebruikt ?

Omdat het ook je standaard wachtwoord is? Handig zo'n all-in-one combi. :mrgreen:

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: staatsloterij verandert mijn nummer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Wat zijn we vanmorgen allemaal zuur. TS vraagt niet om een oordeel over loterijdeelname dus zijn in principe bijna alle reacties off topic

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: staatsloterij verandert mijn nummer

Ongelezen bericht door kweenie »

juliomariner schreef:
24 aug 2019 12:11
Wat zijn we vanmorgen allemaal zuur. TS vraagt niet om een oordeel over loterijdeelname dus zijn in principe bijna alle reacties off topic
Niet helemaal. De reacties over de angst om te weten dat je een prijs hebt misgelopen zijn wel degelijk on topic, omdat dit juist de reden was waarom TS per se het oude lotnummer terug wou.

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: staatsloterij verandert mijn nummer

Ongelezen bericht door langste adem »

inderdaad. statistisch gezien heb ik nu zelfs meer kans om te winnen dan voorheen met dat gratis lot wat ik krijg. Maar dat psychologische effect he...stel dat er wat valt op mn oudw lotnummer... Dat is hetzelfde effect als met de postcode loterij stoppen...Of als mensen verhuizen en een nieuwe postcode krijgen houden ze soms toch ook nog een lot aan met de oude postcode...

het beste is inderdaad om voorlopig gewoon geen trekkingsuitslagen te bekijken...

Ik vraag me alleen af... Hoe sterk had ik juridisch nou gestaan als er afgelopen maand wel een flinke prijs was gevallen op het oude lotnummer, zonder dat ik wist dat mijn nummer veranderd was en waar ik verder ook nooit om had gevraagd... En waar ik ook nooit over ben geïnformeerd.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: staatsloterij verandert mijn nummer

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo, ik denk dat u juridisch niet sterk staat. Hoe vervelend u de fout ook ervaart, u kon wel op de hoogte zijn van uw nieuwe lotnummers. U krijgt immers altijd loten (digitaal) toegestuurd.
Probeer het te laten rusten zou ik zeggen :wink:

Gesloten