LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] STOP DE POSTCODELOTERIJ !!!!

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Alex-emmen
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 mar 2006 20:04

STOP DE POSTCODELOTERIJ !!!!

Ongelezen bericht door Alex-emmen »

Ik wil dat de Postcodeloterij stopt!!!!

Ik heb er nooit om gevraagd of toestemming gegeven om van mijn postcode een lotnummer te maken.
Ik doe niet mee aan deze loterij en zal dat ook nooit doen, omdat je eigenlijk wordt gedwongen om mee te doen....

Als je niet meedoet kan er toch een prijs op je postcode vallen, en als je dan niet meedoet krijg je niks.

Als ik er voor kies om niet mee te doen met de bank/giro loterij hoef ik ook niet bang te zijn dat er een prijs op valt op mijn gironummer met de mededeling:"Als u had meegedaan had u dit bedrag gewonnen !"

De Postcodeloterij is de enige loterij die mensen gelukkig, maar ook ongelukkig maakt. Stel je doet jaren mee en verhuisd, vervolgens valt een maand later de jackpot op je oude postcode... was je een maand later verhuisd was je miljonair geweest.

Ik wil dat deze loterij stopt!!!!!

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: STOP DE POSTCODELOTERIJ !!!!

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Waarom zouden ze moeten stoppen? Meedoen is nog altijd een vrijwillige keuze en geen verplichting. Het is alleen zuur als de hele buurt geld krijgt en jij niet, maar ja dat is dan zo.

Je wordt dus absoluut niet gedwongen om mee te doen, dat slaat echt nergens op. De laatste keer dat ik keek woonden we in een democratisch land, dus meedoen is een keuze geen verplichting.

Ik doe al jaren mee met de Postcodeloterij (geheel vrijwillig) en heb op zijn hoogst een keer 30 gulden (in die tijd gewonnen). Maar met mijn inleg worden wel vele goede doelen ondersteund en ook dat is belangrijk denk ik. Die 8 euro per maand lig ik niet wakker van.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: STOP DE POSTCODELOTERIJ !!!!

Ongelezen bericht door Bailey »

Joh...Alex, ga emigreren, dan weet je zeker dat je niet mee doet met de Nederlandse postcodeloterij.

Wat een geouwehoer zeg, als je niet mee wilt doen, niet mee doen maar dan ook niet zeuren. En alle post die je krijgt van de Postcodeloterij ongelezen weggooien. Waar een mens zich druk om kan maken zeg.

donkeys
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mar 2006 09:50

Re: STOP DE POSTCODELOTERIJ !!!!

Ongelezen bericht door donkeys »

Wij krijgen ook veel post van de postcodeloterij ,en ik erger me daar ook altijd aan .
Tegenwoordig maak ik de brieven niet meer open maar gaan retour afzender weer in de brievenbus .

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: STOP DE POSTCODELOTERIJ !!!!

Ongelezen bericht door Bailey »

En jij denkt dat dat helpt? Gewoon op de oud papier stapel en je er niet druk over maken.

Alex-emmen
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 mar 2006 20:04

Re: STOP DE POSTCODELOTERIJ !!!!

Ongelezen bericht door Alex-emmen »

Bailey,
je doet vast mee met de Postcode loterij!!!

Dat ik post van ze krijg vindt ik niet erg, en dat ze goede doelen steunen is prima natuurlijk !!!

Maar dat er een prijs op mijn postcode kan vallen en dat ze dan aan je deur komen met de mededeling "Had u meegedaan dan had u dit gewonnnen" daar zit ik niet op te wachten. En jij ook niet !!!

En dat is ook de angst waar de Postcode loterij op inspeelt in zijn reclame campagne... en met succes, want ik ken maar weinig mensen die net als ik NIET meedoen.

Dan hoor ik dat ze de inleg ongevraagd weer verhoogd hebben...

Maar goed, Bailey ik gun je van harte een hele grote prijs op je oude postcode, net nadat je verhuisd bent. Of op je huidige postcode als je onverhoopt toch niet meedoet met de Postcode loterij.

Een prettig weekend

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: STOP DE POSTCODELOTERIJ !!!!

Ongelezen bericht door Bailey »

Ja, ik doe mee, maar dat heeft niets met de post te maken. Post die ik krijg gaat meteen de oudpapierbak in. Ik snap niet dat mensen zich daar zo druk op maken.

En als ik verhuis dan geef ik gewoon mijn nieuwe postcode op en als er iets zou vallen op de oude postcode dan is het pech. Je kan het ook niet doorgeven en er valt wat op je nieuwe postcode, dat is ook pech.

Het is net zoiets als de Lotto. Je kan jarenlang meespelen met dezelfde cijfers en niets winnen. En dan besluiten te stoppen en net nadat je gestopt bent valt de hoofdprijs op die cijfers waar jij jaren meegespeeld hebt. Ja...dat is botte pech, maar dat is dan niet anders, dat is het risico dat je neemt.

Overigens ken ik genoeg mensen die niet meedoen hoor. Je hoeft niet overal aan mee te doen. En daarbij verwacht ik toch geen grote prijs, dan kan het altijd alleen maar meevallen.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: STOP DE POSTCODELOTERIJ !!!!

Ongelezen bericht door Bailey »

Maar dat er een prijs op mijn postcode kan vallen en dat ze dan aan je deur komen met de mededeling "Had u meegedaan dan had u dit gewonnnen" daar zit ik niet op te wachten. En jij ook niet !!!
En als ze dit zouden doen, zouden ze een knal krijgen! :D

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: STOP DE POSTCODELOTERIJ !!!!

Ongelezen bericht door NAK »

Als je niet meedoet kan er toch een prijs op je postcode vallen, en als je dan niet meedoet krijg je niks.
Dat is in de rest van Nederland en omstreken heel normaal :lol: :oops: :lol:
En dat is ook de angst waar de Postcode loterij op inspeelt
Dan ben jij waarschijnlijk de enige die daar bang voor is.

Hé Alex, als je morgen weer alleen thuis in emmen bent niet stiekem de tv aanzetten en naar kabouter Plop gaan zitten kijken want die heeft een verhaaltje over een loterij en dat is veel te spannend voor jou.

mal
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 nov 2005 11:52

Re: STOP DE POSTCODELOTERIJ !!!!

Ongelezen bericht door mal »

jullie kunnen die post niet erg vinden. Ik wel. Zonde van het geld, daar zouden ze veel andere mensen mee kunnen helpen ipv veel andere mensen te irriteren.
Ooit heb ik eens als studentje 10 gulden gestort op de rekening van het lilianafonds (oid) vervolgens kreeg ik nog 4 jaar lang post van de groep. Zonde van het geld.
Vind ik van de postcodeloterij trouwens ook. Je kan wel zeggen dat het geld naar een goed doel gaat, maar het geld gaat eerst naar de directeur, dan naar tv programma's dan naar de reclame en het beetje wat overblijft naar het goede doel.
En wie zit er nou op van die stomme spelletjes te wachten. Ik kwam gisteren toevallig erlangs gezapt. Staat er een blonde doos een minuut te wachten voor een deur om te kijken of iemand het open doet. Vervolgens gaat ze vragen waarom ze niet open doen. Ten eerste moet ze eerst aanbellen wil je dat de deur open gaat (bij ons wel de gewoonte) en ten tweede doe ik echt niet meer open als het donker is. Niet als alleenwoonende vrouw, in een zeer landelijke straat met recentelijk al die overvallen in huis. Echt niet

idi
Berichten: 41
Lid geworden op: 29 nov 2005 13:51

Re: STOP DE POSTCODELOTERIJ !!!!

Ongelezen bericht door idi »

Als jullier toch zo begaan zijn met het steunen van goede doelen, stort dan direct je donatie op het banknummer van dat betreffende goede doel. Dan weet je zeker dat het meeste geld daar komt waar je het wilt hebben.
De Postcodeloterij organisatie vult eerst hun eigen zakken en als die overlopen dan gaat de rest pas naar het zogeheten goede doel wat ZIJ uitkiezen en niet jullie.
Die kale presentator (Gaston heet ie) is er al miljonair van geworden en heeft een dikke villa in Spanje er aan overgehouden. Wat een goed doel is dat zeg!

ROnvdN
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mar 2006 21:02

Re: STOP DE POSTCODELOTERIJ !!!!

Ongelezen bericht door ROnvdN »

Ik ben het geheel met Alex eens.

Al van het begin af aan verbaast het mij dat een dergelijke loterij in Nederland toegestaan is. Tijdens de uitrijking van de straatprijs worden niet alleen de winnaars uitgebreid in beeld gebracht, ook de verliezers (en dan het liefst diegene die gestopt zijn met de loterij, niet gek als het financieel wat minder gaat) krijgen ruimschoots zendtijd toebedeeld.

Verder wordt er vooral ook aandacht geschonken aan het aantal loten, wat invloed heeft op de hoogte van de eventueel te winnen prijs. Valt er weer zo'n enveloppe in de bus en dan sturen vele die weer in. Hierdoor zijn er mensen in mijn familie (tantes op leeftijd) die vele loten hebben.

Verder heb ik het idee dat mensen die het financieel wat minder hebben vaak gokken op loterijen. Het is niet aanvaardbaar dat het kan dat deze mensen, gepushed door de postcodeloterij propaganda, maandelijks veel geld afdragen aan de loterij. Dit terwijl van regeringszijde allerlei stappen worden ondernomen om de gokverslaving tegen te gaan.

En nu niet gaan beginnen over emigreren, eigen verantwoordelijkheid etc... Ik denk dat een onderzoek het vorenstaande zal bevestigen.

Kortom, weg met de postcodeloterij...

Gr. ROn...

PS: Ik heb zelf één lot en zeg die niet op, al zou ik het principieel eigenlijk wel willen doen...

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: STOP DE POSTCODELOTERIJ !!!!

Ongelezen bericht door NAK »

ROnvdN,

Typische schreeuwer die tegen de postcode loterij is maar toch stiekem een lot heeft voor het geval dat.

Onvoorstelbaar wat een labiele figuren lopen er toch rond :twisted:

ontwakend
Berichten: 36
Lid geworden op: 15 jan 2006 11:18

Re: STOP DE POSTCODELOTERIJ !!!!

Ongelezen bericht door ontwakend »

de postcodes gelegen in brabant worden het meest getrokken!

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: STOP DE POSTCODELOTERIJ !!!!

Ongelezen bericht door NAK »

Daar woont ook "verrektes goei volluk wà"

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: STOP DE POSTCODELOTERIJ !!!!

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Het belangrijkste waar ik me bij de Postcodelotery aan stoor is de enorme hoop mailings en de misleidigstactieken van deze mailings.
Men durft glashard te beweren dat de winstkans hoger wordt als je maar meer loten koopt.Het aantal postcodes blijft echter gelijk en alle loten die je koopt staan op de zelfde postcode.Je kan dus wel meer winnen,maar de kans wordt absoluut niet groter,en dat maakt men opzettelijk zo onduidelijk als mogelijk is.Misleiding is bij wet verboden,maar dagelijks worden we allemaal geconfronteerd met meerdere vormen van misleiding omdat niemand er iets aan durft te doen.Je moet het hier wel heel erg bont maken voor er iemand iets tegen doet. :(

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: STOP DE POSTCODELOTERIJ !!!!

Ongelezen bericht door karr-2 »

Het is heel simpel hoor. Ik heb 1 lot, alle reclame die binnenkomt flikker ik meteen in de papierbak en al die domme tv programmas kijk ik nooit naar. Mocht ik een prijs winnen dan staan ze vanzelf wel aan de deur of vind ik het op mijn bankrekening. Verder heb ik er helemaal niets mee te maken.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: STOP DE POSTCODELOTERIJ !!!!

Ongelezen bericht door Bailey »

Ben het niet vaak met Karr eens, maar nu denk ik er precies hetzelfde over!

Fair
Berichten: 87
Lid geworden op: 01 feb 2006 20:52

Re: STOP DE POSTCODELOTERIJ !!!!

Ongelezen bericht door Fair »

Direkt kappen met die volksverlakkerij.
Een veel te groot deel verdwijnt in de zakken van de organisatie zelf.
Luxe reisjes om te gaan kijken wel een goed doel er wel gesteund wordt.
Volgevreten artiesten naar de derde wereld sturen om te kijken.
Dure shows produceren.
Als je dan toch wilt helpen doe het dan rechtstreeks

Walgelijk

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: STOP DE POSTCODELOTERIJ !!!!

Ongelezen bericht door JH »

Helaas maar al te waar dat de opbrengsten van bv de postcodeloterij de beoogde goede doelen nooit bereiken. Maar helaas mensen blijven dom en willen graag belazerd worden zodat zij de traditie van de klagende nederlander in ere kunnen houden.

Gesloten