LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Usenext

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
luke69
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mei 2010 13:06

Re: Usenext

Ongelezen bericht door luke69 »

@ J&A

dit briefje heb ik gestuurd;


Geachte Incassopartner,


Bij deze betwist ik de genoemde vordering .

UseNext levert wanprestatie, de logingegevens welke mij zijn opgezonden, werken niet zodat
er geen diensten afgenomen kunnen worden.

Zolang de prestatie niet is geleverd zal ik de betaling opschorten.

Mocht binnen 14 dagen geen prestatie geleverd zijn dan zal ik de overeenkomst eenzijdig ontbinden.

In afwachting van uw reactie

-----------------
Hun antwoord was:

Naar aanleiding van uw reactie berichten wij u als volgt.

U hebt uitgebreide bezwaren tegen de vordering van UseNeXT. Gezien de inhoud van deze bezwaren betwijfelen wij ten zeerste of wij een buitengerechtelijke oplossing met u kunnen bereiken. Gezien uw opstelling acht Incasso Partners Nederland het niet raadzaam om de buitengerechtelijke incassoprocedure tegen u voort te zetten.

Wij zullen het dossier sluiten en UseNeXT hierover informeren. Het staat hen vrij om een juridische procedure tegen u te starten teneinde betaling af te dwingen.

Ik vertrouw u hiermede voldoende te hebben geïnformeerd.
Hoogachtend,

Incasso Partners Nederland
-----------

Nadien heb ik niets meer vernomen.

koentje2
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 okt 2010 16:00

Re: Usenext

Ongelezen bericht door koentje2 »

Ik kreeg zojuist:
Geachte heer Wolting,

betreft: Usenext

Naar aanleiding van uw reactie kunnen wij u als volgt berichten.

Wij hebben uw verweer ontvangen. De door u gestelde bezwaren zijn echter niet steekhoudend.
Het al of niet gebruik maken van uw UseNeXT abonnement is niet relevant voor het voortduren van het abonnement. Bij een abonnement op een tijdschrift is immers ook niet van belang of u het tijdschrift ook daadwerkelijk leest. Wij verzoeken u dan ook om de vordering binnen 10 dagen te voldoen.

Het totaal verschuldigde bedrag ad € 158,12 dient u binnen 10 dagen na dagtekening bij te schrijven op onze derdenrekening: bankre keningnummer 60.30.56.164 ten name van ‘Stichting Beheer Derdengelden IPN’ onder vermelding van het betalingskenmerk: 12026452.

Bij gebreke van ontvangst van deze betaling acht opdrachtge ver zich vrij tot gerechtsmaatregelen over te gaan.

Ik vertrouw u hiermede voldoende te hebben geïnformeerd en zie uw betaling tegemoet.

Hoogachtend,
Incasso Partners Nederland

Meer informatie en doorgeven van reacties via de website.
Meer informatie over uw vordering kunt u vinden op onderstaande website. Hier kunt u ook uw reacties direct doorgeven aan de zaakbehandelaar. Op deze wijze kunnen wij u snel en goed van dienst zijn
.

Ik heb de brief van hierboven als verweer verstuurd en ben nu afwachtend.
Iemand nog advies tips!!
Laatst gewijzigd door koentje2 op 22 okt 2010 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.

koentje2
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 okt 2010 16:00

Re: Usenext

Ongelezen bericht door koentje2 »

Nou heb ik even wat zit zoeken op internet en op hun site.
Misschien kan iemand hier iets mee.
Site Incasso Partners Nederland

Bovendien zijn wij lid van de Nederlandse Vereniging voor Incasso ondernemingen NVI (brancheorganisatie voor incassobureaus)
site http://www.nvio.nl/
De Nederlandse Vereniging van Incasso-ondernemingen (NVI)

Doel
De NVI is in 1989 opgericht op initiatief van een aantal incasso-ondernemingen in Nederland bij gebrek aan regelgeving door de Nederlandse overheid. NVI-leden willen zich onderscheiden van organisaties en personen die een oneerlijke en ongeoorloofde incasso-praktijk beoefenen.De vereniging heeft zich ten doel gesteld een verantwoorde werkwijze van incasso-ondernemingen in het maatschappelijk bestel te bewerk-stelligen en de beroepsbelangen van incasso-ondernemingen in de meeste uitgebreide zin van het woord te behartigen. De NVI streeft naar een verdere professionalisering van de branche en het verbeteren van het imago.

Geassocieerd lidmaatschap NVI
Medio 2010 heeft de NVI besloten om ook geassocieerde leden toe te laten tot de vereniging. Voor het het geassocieerd lidmaatschap komen zowel ondernemingen als branche-organisaties in aanmerking. Door deze toelating kunnen geassocieerde leden onder andere de ontwikkelingen in de incassobranche volgen. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met het secretariaat [email protected] of op 035-6994210
Misschien kunnen allen gedupeerde een klacht bij deze vereniging indienen.
Ik zelf wil dit ook doen alleen heeft iemand een goed idee voor een brief?

Mvg,

Koen

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Usenext

Ongelezen bericht door Guardian72 »

koentje2 schreef: Misschien kunnen allen gedupeerde een klacht bij deze vereniging indienen.
Ik zelf wil dit ook doen alleen heeft iemand een goed idee voor een brief?

Mvg,

Koen
Koen,

ik begrijp van diverse anderen (zie topic incasso) dat dit geen zin heeft.
Men moet eerst betalen - en de uitspraak is bijna zonder uitzondering dat het incassoburo gelijk heeft, en het slachtoffer moet betalen.

antoinneta
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 dec 2008 09:43

Re: Usenext

Ongelezen bericht door antoinneta »

:?: :?: :?: Dit onderwerp toont aan,dat er héél wat menswen slachtoffer zijn geworden van deze oplichter...

Ik begrijp maar niet waarom RADAR ons in de KOU laat staan.
Oke, er zijn nog meer slachtoffers van andere zaken. maar als ik al zie hoe lang deze oplichter al bezig is.... begrijp ik niet dat RADAR niet ingrijpt.
Ook hier gaat het om VEEL geld.rek. 10x90=900
100x90=9000
Moet ik nog verder gaan......dacht het niet.

Die oplichter heeft zijn centjes lekker binnen, en op dit moment is er niemand die hen stopt..Misschien moeten WIJ gedupeerde ons ALLEMAAL samenpakken,en er ZELF mee,op t.v. gaan,of de kranten opzoeken.
Met de media sta je sterker..Want dit doet radar in principe ook.

En de reden waarom ik zélf niets van usenext had gehoord..
Blijkt dat deze firma nog in het week-end het geld van mijn autistische zoon,van de rek. had proberen te halen.
en dat de RABOBANK(omdat mijn zoon op ons advies zijn geld eraf had gehaald),dit geld vooruit had overgemaakt aan usenext..Terug halen kon ik niet meer, omdat mijn zoon,er te laat achter was gekomen.
Nu hangt hij tot volgend jaar November eraan vast.
De rek. van mijn zoon heb ik opgeheven,én er is al een opzeggingsmail naar usenext gegaan,en ik heb erbij gemaid,dat ze volgend jaar (mocht men het in het hoofd halen,om dit te gaan verlengen)ze geen geld zouden krijgen.

Hier wordt je ZIEK van......
RADAR ook BEDANKT. Hadden jullie op zu'n minst er even aandacht aan geschonken,waren er niet zoveel mensen de dupe geworden.
Nogmaals,dat jullie aandacht besteden aan tel.water/gas maatschap. etc..
Prima...maar laat er tussen door ook dit soort praktijken in de belangstelling komen,zodat er minder slachtoffers vallen dan nodig is.
Mensen komen toch op dit forum,om hulp te vragen...Het minst wat radar kan doen is er op reageren.Zodat men weet,of het doel heeft, om uberhaubt iets op een forum te zetten.
Op dit moment is het niet meer dan ZELFhulp...Vergis je niet, dat is ook prima,maar er moet toch wel wat meer gebeuren. Ervaring met de politie is gewoon dieptreurig.En als men dan ook nog eens geen belangenvereniging achter zich heeft staan kom je gewoon NERGENS.
Wat mij betreft...stop ik met dit forum van radar..want geholpen ben ik,en ook jullie en ook alle andere nog komende slachtoffers van usenext NIET..Je kan je hart hier opluchten(mits je dit zoekt) en anderzijds pech gehad.. :idea: MIJN TIP...Betaal nu maar braaf,mail alvast dat je na dit jaar NIET meer betaald (dus contract niet verlengd) dat je dus ook niets meer betaald,EN HEF vooral je rek. OP !!!!!!!!!!!!!!!!

Ik wens jullie allemaal héél véél wijsheid in deze, en de vriendelijke groeten

koentje2
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 okt 2010 16:00

Re: Usenext

Ongelezen bericht door koentje2 »

Ik raad iedereen aan om gewoon emails met bezwaren te sturen ook als ze het afwijzen daarna gewoon een nieuwe sturen.
Ik zou beginnen met heel dit topic te lezen er staan verschillende brieven.
Kijk welke ik heb gestuurd en dit is het resulataat.
Ik wil iedereen bedanken waarvan ik de brief van heb gebruikt :D

Eindelijk heb ik het verlossende emailtje gehad:


De heer K. Wolting

D ossiernummer: D091026452Leiden, 15 november 2010
Geachte heer Wolting,

Betreft: Usenext / 7359716



Naar aanleiding van uw reactie berichten wij u als volgt.

U hebt uitgebreide bezwaren tegen de vordering van UseNeXT . Gezien de inhoud van deze bezwaren betwijfelen wij ten zeerste of wij een buitengerechtelijke oplossing met u kunnen bereiken. Gezien uw opstelling acht Incasso Partners Nederland het niet raadzaam om de buitengerechtelijke incassoprocedure tegen u voort te zetten.

Wij zullen het dossier sluiten en UseNeXT hierover informeren. Het staat hen vrij om een juridische procedure tegen u te starten teneinde betaling af te dwingen.

Ik vertrouw u hiermede voldoende te hebben geïnformeerd.
Hoogachtend,

Incasso Partners Nederland


Meer informatie en doorgeven van reacties via de website.
Meer informatie over uw vordering kunt u vinden op onderstaande website. Hier kunt u ook uw reacties direct doorgeven aan de zaakbehandelaar. Op deze wijze kunnen wij u snel en goed van dienst zijn.

J&A
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 feb 2009 21:25

Re: Usenext

Ongelezen bericht door J&A »

Ook ik heb weer een reactie gehad.

RADAR wanneer gaan jullie ons nu eens helpen???

Dit is de reactie :
--------------------------------------------------------------------------------------
Naar aanleiding van uw reactie kunnen wij u als volgt berichten.

Wij hebben uw verweer ontvangen. De door u gestelde bezwaren zijn echter niet steekhoudend. Bij het aangaan van de overeenkomst met Usenext heeft u de algemene voorwaarden geaccepteerd waardoor u hieraan gebonden bent. Wij verzoeken u dan ook om de vordering binnen 10 dagen te voldoen.

Het totaal verschuldigde bedrag ad € 72,10 dient u binnen 10 dagen na dagtekening bij te schrijven op onze derdenrekening: bankrekeningnummer 60.30.56.164 ten name van ‘Stichting Beheer Derdengelden IPN’ onder vermelding van het betalingskenmerk: 12026076.

Bij gebreke van ontvangst van deze betaling acht opdrachtge ver zich vrij tot gerechtsmaatregelen over te gaan.

Ik vertrouw u hiermede voldoende te hebben geïnformeerd en zie uw betaling tegemoet.

Hoogachtend,
Incasso Partners Nederland

--------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb nu alle mogelijke brieven gestuurd en dit alles heeft niet mogen baten.
Wat moet ik in hemelsnaam nu nog schrijven om hier vanaf te komen?

J&A
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 feb 2009 21:25

Re: Usenext

Ongelezen bericht door J&A »

Beste Koentje,

Zou jij je brief kunnen posten die je gebruikt hebt zodat we die ook kunnen gebruiken?

koentje2
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 okt 2010 16:00

Re: Usenext

Ongelezen bericht door koentje2 »

@ J&A

dit briefje heb ik gestuurd;(met dank aan luke69)


Geachte Incassopartner,


Bij deze betwist ik de genoemde vordering .

UseNext levert wanprestatie, de logingegevens welke mij zijn opgezonden, werken niet zodat
er geen diensten afgenomen kunnen worden.

Zolang de prestatie niet is geleverd zal ik de betaling opschorten.

Mocht binnen 14 dagen geen prestatie geleverd zijn dan zal ik de overeenkomst eenzijdig ontbinden.

In afwachting van uw reactie

J&A
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 feb 2009 21:25

Re: Usenext

Ongelezen bericht door J&A »

Dit heb ik nogmaals gestuurd.

Incasso Partners Nederland

Bij deze wil ik nogmaals alle vorderingen van de hand doen.
Dit omdat het om Duits recht gaat en dat de buitengerechtelijke incassokosten niet mogen worden opgebracht.
Nogmaals verzoek ik u om alle gegevens uit uw systeem te verwijderen omdat ik geen gebruik maak van jullie diensten.
Ik heb geen machtiging ofwel een contract getekend.
Ook worden er te hoge bedragen gehanteerd voor de incasso kosten. De registratiekosten zitten in de buitengerechtelijke incassokosten dus deze mogen niet worden opgebracht.
Als het nu niet wordt opgelost en jullie blijven doorgaan schakel ik mijn advocaat in en ga ik aangifte doen bij de politie voor oplichting.
Het europees consumenten centrum heb ik al contact mee gehad en die gaan deze zaak ook oppakken.

Hopende dat het nu wordt opgelost verblijf ik met vriendelijke groet.

J&A
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 feb 2009 21:25

Re: Usenext

Ongelezen bericht door J&A »

Wat ik ook zat te denken is ; kunnen we niet allemaal contact opnemen met radar helpt?en formulier invullen zodat radar het toch gaat oppakken.
Als iedereen dit nu doet bereiken we misschien meer.

http://www.trosradar.nl/contactpagina/

Ttheunis
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2010 20:36

Re: Usenext

Ongelezen bericht door Ttheunis »

hallo,

dus als ik het goed begrijp loopt 1 contract dus maar 1 jaar?
omdat ik namelijk ook last heb van deze geld kloppers :S
maar het vreemde is ik kan niet met de gegegevens inloggen die
ik heb gekregen via de mail, ik krijg wel dreig mail van incasso partners
dat ik maar even 72.10 moet betalen binnen 10 dagen
die standaard mail dus maar loopt 1 contract maar 1 jaar of langer?
ik heb er nu al geen zin meer in namelijk....

mvg, Ttheunis

J&A
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 feb 2009 21:25

Re: Usenext

Ongelezen bericht door J&A »

Dat is een bekend probleem, ze willen alleen maar poen van je.
Trap er niet in en mail hun terug dat je alle vorderingen van de hand weist

J&A
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 feb 2009 21:25

Re: Usenext

Ongelezen bericht door J&A »

zo zie je maar, blijven volhouden en NIET betalen. ik ben er van af!
Geef ook duidelijk aan dat je met de inlog gegevens NIET kunt inloggen en dat je daarom het contract wegens wanprestaties eenzijdig ontbind
------------------------------------------------------------------------

Naar aanleiding van uw reactie berichten wij u als volgt.

U hebt uitgebreide bezwaren tegen de vordering van UseNeXT . Gezien de inhoud van deze bezwaren betwijfelen wij ten zeerste of wij een buitengerechtelijke oplossing met u kunnen bereiken. Gezien uw opstelling acht Incasso Partners Nederland het niet raadzaam om de buitengerechtelijke incassoprocedure tegen u voort te zetten.

Wij zullen het dossier sluiten en UseNeXT hierover informeren. Het staat hen vrij om een juridische procedure tegen u te starten teneinde betaling af te dwingen.

Ik vertrouw u hiermede voldoende te hebben geïnformeerd.
Hoogachtend,

Incasso Partners Nederland

------------------------------------------------------------------------------------

norbert2
Berichten: 38
Lid geworden op: 21 apr 2005 00:41

Re: Usenext

Ongelezen bericht door norbert2 »

Oei, dit ziet er slecht uit.
Vorig jaar kwam ik op de usenext.nl site om iets te downloaden.
Ik betaalde 1 euro voor 14 toegang maar het werkte niet, nooit weer naar gekeken.
Dit jaar zie ik ineens dat er een PayPal betaling van 95 euro is gedaan, ik heb helemaal geen betaling gedaan !.
Het word nog gekker, zie ik nu pas dat ik vorig jaar ook al 95 euro via paypal betaald heb, maar daar heb ik absoluut geen toestemming voor gegeven, en het bedrag was wel van mijn rekening afgeschreven grrrr.
Dat kan toch helemaal niet zomaar ?

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Usenext

Ongelezen bericht door Inter »

Het is bij mij stil geworden maar ze kunnen niks afschrijven .

Maar nogmaals Laat het een les zijn als iets echt gratis is waarom moeten ze dan je rekening hebben ?
Genoeg news providers die op prepaid werken .
Dus zonder contract .Geen zin meer dan stopt het vanzelf .
Laatst gewijzigd door Inter op 09 jun 2011 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.

RKU88
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jun 2011 20:26

Re: Usenext

Ongelezen bericht door RKU88 »

Goededag. Ik heb het zelfde probleem op dit moment. Ik heb me aangemeld en dacht voor een trial van 14 dagen ging, maar kreeg niet de kans eerder op te zeggen en ze hadden direct het geld van mijn rekening afgeschreven.

Tevens heb ik naar 2 mails al een incassomail ontvangen van Incasso partners te Leiden.

Ik heb de mail beantwoord en gezegd het hier niet mee eens te zijn.

Kan iemand mij aangeven hoe verder nu te handelen?

Alvast bedankt.

Rob

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Usenext

Ongelezen bericht door Inter »

Lees de verhalen van anderen hierboven .

En verder :
http://www.incassomachtigen.nl/Consumen ... ragen.aspx

Is een machtiging via internet geldig?
Kern van een geldige machtiging is dat deze ondertekend is door de indiener. Machtigingen via internet zijn dan ook alleen geldig als ze zijn uitgeprint, ondertekend en verzonden zijn naar de incassant.


Met andere woorden niet bang worden .Zo werken bijna alle dubieuze incassobureau`s ( ja helaas de politiek doet er niets aan ) Bij de meeste banken kan je online onterechte incasso`s steeds binnen een periode zelf terugboeken .Blijven ze aan de gang een klacht bij de bank indienen .

norbert2
Berichten: 38
Lid geworden op: 21 apr 2005 00:41

Re: Usenext

Ongelezen bericht door norbert2 »

norbert2 schreef:Oei, dit ziet er slecht uit.
Vorig jaar kwam ik op de usenext.nl site om iets te downloaden.
Ik betaalde 1 euro voor 14 toegang maar het werkte niet, nooit weer naar gekeken.
Dit jaar zie ik ineens dat er een PayPal betaling van 95 euro is gedaan, ik heb helemaal geen betaling gedaan !.
Het word nog gekker, zie ik nu pas dat ik vorig jaar ook al 95 euro via paypal betaald heb, maar daar heb ik absoluut geen toestemming voor gegeven, en het bedrag was wel van mijn rekening afgeschreven grrrr.
Dat kan toch helemaal niet zomaar ?
Ik heb via Paypal netjes 2 x 95 euro retour gehad ! ook de betaling van een jaar oud.

antico
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2012 18:39

Re: Usenext

Ongelezen bericht door antico »

Hallo,

Mijn ouders hebben ook problemen met Usenext. Vorige week ontdekten ze dat er al 3 maanden een bedrag van €9,95 van hun rekening is afgeschreven. Ze hebben nooit van Usenext gehoord, laat staan dat ze zich hierop hebben geabonneerd. Hoe komen ze in vredesnaam aan hun gegevens?
Ik heb een mail naar Usenext gestuurd dat ze direct moeten stoppen met de afschrijving en dat we eventueel juridische stappen ondernemen als dit niet gebeurd. We kregen een mail terug dat ik hieronder zal plaatsen.
Heb uitgebreid dit forum gelezen over alle problemen, maar dat gaat vooral over incasso's. Wie heeft er ervaring met ons probleem en heeft een advies wat we het beste kunnen doen?

mail van Usenext:
Hallo ,

Hartelijk dank voor uw aanvraag van 10.01.2012:

You have informed us about an unauthorized charge in your bank or PayPal account. We are gladly willing to solve this issue as soon as possible, preferably by phone.
However, we require your help. Please click here for the phone number of our customer support corresponding to your country: http://www.usenext.com/support/hotline/ .

It is also possible to contact us by our online contact form.

Please send us the following information:

- Your full name
- Your complete address
- Your phone number
- Your e-mail address
- Invoice number or transaction code of the amount charged
- Have you initiated a charge back?
- Is this your private bank account/credit card or a business account/credit card?
- If it is a business account/credit card, please send us the full name of your company.

We trust you will understand that we cannot solve this matter without the above-mentioned information.

Thank you for your help.


--------------------------------------------------------------
Wij willen u graag nog beter van dienst zijn, daarom is uw mening

voor ons bijzonder belangrijk.

Neem a.u.b. enkele seconden de tijd om een evaluatie te geven van dit antwoord.

Hiervoor klikt u a.u.b. hier:

http://usenext.nl/UseNextDE/Shopint/ind ... D8E181DFFA

Met vriendelijke groeten,

Uw
UseNeXT-team

==============================================================
http://www.usenext.nl - Next Generation Downloading ==============================================================

Antwoord a.u.b. NIET via het afzenderadres op dit bericht!
E-mails aan deze postbus worden niet bewaakt en u krijgt hierop geen antwoord.
Voor verdere supportvragen klik a.u.b. op http://usenext.nl/index.cfm?DL=sf

--------------------------------------------------------------
UseNeXT is een dienst van:

Aviteo Ltd.

Rechtsgeldig adres:

Aviteo Ltd. Filiaal
Josephspitalstraße 15
80331 Muenchen
Kantongerecht München; HRB: 153436
Directeur: Christian Robert Schuetze
--------------------------------------------------------------

Aviteo Ltd. - Gainsborough House
81 Oxford Street
London W1D 2EU - Great Britain
Comp. Registration Office Cardiff No. 5069029

Gesloten