LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Usenext

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Usenext

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Men vraagt voor het oplossen een aantal zaken:
- Your full name
- Your complete address
- Your phone number

- Your e-mail address
- Invoice number or transaction code of the amount charged
- Have you initiated a charge back?
- Is this your private bank account/credit card or a business account/credit card?
- If it is a business account/credit card, please send us the full name of your company.
Ik vraag me alleen af waarom adres en zo noodzakelijk is.
Je kan volstaan met de omschrijving bij de afschrijvingen - want daaruit kan men voldoende gegevens halen.

Daarnaast, niet jij moet met gegevens komen (vind ik) maar zij, als afschrijvende partij met bewijs dat JIJ (of de rekeninghouder) een machtiging op die rekening hebt afgegeven, en met welke gegevens.

Je zou ze kunnen antwoorden met:

Dear all,

You have requested information you do not need, name and address and phone number for example. You already have our email address from this communication.

Every month, our private account (rekeningnummer en banknaam) gets charged €9,95 for a service we do not use, nor have given direct debit authorization for.
The deductions have these descriptions :
<<<geef hier omschrijving van de afschrijving>>>.

As far as we can see, this has been going on since (datum eerste afschrijving) making it a total of (aantal afschrijvingen x €9,95) that you have illegally taken from our account.

We have the following demands:
- you reimburse the full amount mentioned above to this account, within 15 days. We have not yet initiated a charge-back, as we hope you will be able to solve this, but should we need to, we will not hesitate, but then also be forced to inform the bank of fraudulent actions and illegal debits committed by your company, and will have to file a report with the bank and the police about this.
- you provide us with details on who has given this bank account, and what name/address are connected to it. Failure to do so will result in an immediate report of theft and fraud with the police.

Again, we fail to see the need to provide full names and adresses to you.
We state the deductions are illegal/fraudulent - this means you either prove they are not, or refund everything.

Please note - in case of not refunding us in total in 15 days, we will initiate charge-back and file a direct-debit fraud complaint with the bank.

Awaiting your response and reimbursement of our money,

As this is an electronic mail, it is not signed.
<<<Naam rekeninghouder>>>


Het feit dat zij aangeven alle gegevens nodig te hebben is (nogmaals mijn mening) niet relevant. Jij, als (vertegenwoordiger van de)rekeninghouder geeft aan dat je geen toestemming hebt gegeven.
Als zij menen dat wel te hebben, dienen ZIJ dat aan te tonen.

Noem het paranoide, maar ik ben bang dat als ze alle gegevens hebben, ze hun zaakjes zodanig gaan aanpassen dat alles ineens wel op jullie naam staat.

antico
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2012 18:39

Re: Usenext

Ongelezen bericht door antico »

Hoi,

Bedankt voor je reactie. Je hebt absoluut gelijk over de onnodige gegegevens. Sterker nog. In mijn mail die ik verstuurd heb, heb ik al geschreven over welke betalingskenmerken het gaat en dat ik er twee heb kunnen laten terugstorten. Ze lezen dus gewoon echt niet. Ik ga jouw reactie naar ze sturen.
Ben benieuwd.

Trouwens ook gek dat ze geen mailadres vrijgeven. Alles moet via het contactformulier of telefoon.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Usenext

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Vraag in je tegenreactie om een mailadres zodat je "eventueel gescande kopieen van afschrijvingen kan zenden".

Telefonisch nooit iets doen - geen bewijs en zo :)

Coolbananas
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jan 2012 14:29

Re: Usenext

Ongelezen bericht door Coolbananas »

Dag mensen,

Heh ik heb een uur geleden een UseNeXT client gedownload als TRIAL (14d) voor €1 via PayPal.
Al snel kom ik op dit forum ivm met 'ervaringen' enz.
Ik merk al dat ik dat eerst had moeten doen. :oops:

Nu mijn trial-account is nu een uurtje oud... ik had meteen graag de juiste stappen ondernomen om van hun af te zijn. Eigenlijk wil ik gewoon normale nieuwsgroepen, het is gewoon al een 10-15 jaar geleden dat ik ze nog heb gebruikt.

Kan iemand me vertellen hoe ik best te werk ga?
De enige manier om deze mensen te contacteren is door dit formulier - JA ?
https://www.usenext.nl/support/contactformulier/

Indien er een andere weg is, feel free to share. Trouwens met welke woorden zou ik hun het beste duidelijk maken dat ik niet verder wil met UseNeXT?
Of is dat totaal niet te proberen via het contactformulier?

Indien ik posts heb gemist die dit probleem duidelijk weergeven had ik het ook graag gehoord. :-) De posts (ivm dit onderwerp) gaan terug tot 2005 ... tijden veranderen, nieuwe technieken worden geboren - op alle gebied.

Martofimas
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jan 2012 18:03

Re: Usenext

Ongelezen bericht door Martofimas »

:evil:
BOOS op usenet. Ik wordt onbeschoft behandeld via incassobureau Gothia voor een onterechte vordering. Een afschrijving wilde niet lukken. Heb hierover contact gezocht en kreeg alleen reactie te betalen wat gewoonweg niet lukte tot er een mail kwam. Terug gemaild dat vordering onterecht was. IK krijg vervolgens een brief van incassobureau GOTHIA waar de vordering van 11,99 is verhoogd naar 54,04.
Gezien de berichten op het forum zal ik nooit betalen! Ik laat het graag voor de rechter komen en jaag op deze manier usenet wel op kosten! Ik ben heel benieuwd of ze doorzetten. Overigens ben ik tot op heden netjes gebleven en heb ik argumenten aangedragen waarom de vordering onterecht is. Men gaat bij Gothia NIET in op argumenten en stuurt doodleuk een 2e incassobrief met dreigtaal over te gaan tot hardere maatregelen. ADVIES AAN IEDEREEN: NEEM NOOIT maar dan ook NOOIT een abonnement op USENET!!!! Ik zit nu bij Eweka en daar wordt je keurig netjes behandeld.

Leendert Roza

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Usenext

Ongelezen bericht door bprosman »

Het proefabonnement was stilzwijgend verlengd voor een jaar. (volgens de nederlandse wet verboden sinds 1 januari 2010)
Klopt maar Usenext zal vast geen Nederlands bedrijf zijn :wink:
Van paypal bleek al snel, dat ik niets te verwachten had, zij geven verkopers het voordeel van de twijfel, en deden er niets aan.
Grappig, in een ander topic beweert een "gedupeerde" het tegenovergestelde :)
En terecht... je bent acoord gegaan met de automatische verlenging.
Eigenlijk wil ik gewoon normale nieuwsgroepen, het is gewoon al een 10-15 jaar geleden dat ik ze nog heb gebruikt.
Neem dan usenetserver.com (per maand opzegbaar) of Eweka (idem en dichter bij huis).

Coolbananas
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jan 2012 14:29

Re: Usenext

Ongelezen bericht door Coolbananas »

Ik heb mijn 'trial'-account vroegtijdig afgezegd, als in: dezelfde dag door een mail te sturen met behulp van het 'contact-formulier' met de woorden:
Ik wil geen gebruik meer maken van USENEXT enz..

Ik heb na 2 dagen een mail terug gehad zeggende dat mijn account geschrapt is.

Xanthera
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2012 18:30

Re: Usenext

Ongelezen bericht door Xanthera »

Even een beetje googlen en je vind dan dat de wet van Dam welke per 25-10-2011 in werking is getreden van kracht is en die zegt dat:
Lidmaatschappen en abonnementen niet meer stilzwijgend verlengd mogen worden.

Gothia en Incassopartners zijn dus onterecht bezig en zullen dit bij elke rechtbank
dan ook verliezen (dit is in alle rechtbank uitspraken te lezen welke over deze zaken zijn gedaan)
Laat ze dus maar komen.

Hier een link naar deze wet van Dam.

http://blog.iusmentis.com/tag/verlengen

sabien1309
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 feb 2012 19:47

Re: Usenext

Ongelezen bericht door sabien1309 »

hallo,

ook ik heb hetzelfde probleem als antico, ineens kreeg ik een brief van mijn bank dat ze hadden geprobeerd 9,95 af te schrijven dat dit alleen geweigerd is omdat het een spaarrekening is. goddank!
het vreemde is dat dit een spaarloon rekening was die dus begin dit jaar is opgeheven omdat het spaarloon vrij gekomen was.

gebeld met globalcollect die heeeeel vaag waren en mij niks konden vertellen, en vervolgens gebeld met usenext die geen ned spreken en blijkbaar dus een buitenlands bedrijf zijn.
ik had nog nooit van ze gehoord.
ze konden mij vertellen dat mijn rek nr idd bij hun bekend was maar niet onder mijn naam. ze zouden dit per direct opheffen.
toch staat er 9,95 open en vraag ik me af of ze dit nog bij mij komen verhalen, en of ze ook netjes de account opheffen.
ik krijg (volgens hun) binnen 2 dagen bericht.. ik wacht af.

ik ben wel hiermee naar de politie geweest, maar die kunnen niks! nemen nog niet eens de aangifte op.

rcarvehard
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 mar 2012 20:21

Re: Usenext

Ongelezen bericht door rcarvehard »

Ook mijn zoon is "slachtoffer"geworden van UseNext. Heeft zijn abonnenment in juli 2011 opgezegd. Kreeg een bevestiging dat zijn abonnement m.i.v. 24-09-2011 waarschijnlijk (hoezo waarschijnlijk?) zou komen te vervallen. Kreeg hij eind februari 2012 de mededeling dat binnenkort een bedrag van ruim € 89,90 van zijn rekening zou worden afgeschreven i.v.m. zijn abonnement. Meteen gebeld naar de bank om het nummer van UseNext te blokkeren en een bezwaarmail gestuurd. Lekker klantvriendelijk trouwens! Kan alleen in het Engels, Duits, Spaans, enz. maar niet in het Nederlands. Ze kunnen wel een rekening in het Nederlands sturen.
Na veel heen en weer gemail, komt het erop neer, dat hij voor een bepaald account heeft opgezegd. Heeft hij plotseling - zonder dat hij het zelf weet, hij heeft zich nl. maar 1 x aangemeld - vanuit het niets nog een account......
Daarvoor moet hij nu betalen. Gemaild dat als hij zijn contract opzegt, dat dat betekent dat hij geen gebruik meer wil maken van de diensten van UseNext en dat het hem niet interesseert voor welke accounts (zo hij al zou weten dat hij 2 accounts heeft). Natuurlijk ook gemeld, dat de toestemming voor automatische afschrijving bij zijn bank is geblokkeerd en voor Usenext ook nooit meer zal worden gedeblokkeerd. Bleek het bedrag toch al te zijn afgeschreven, maar dat hebben we gelukkig ogenblikkelijk kunnen terugboeken. Kreeg hij natuurlijk een mail dat het niet was gelukt om het bedrag te innen. Nee, dat klopt, en dat zal ook nooit meer lukken, want we gaan zeker niet betalen. En dat hebben we nog maar eens schriftelijk aan UseNext bevestigd. Mijn zoon en ik wachten nu op de reactie van UseNext of van dat malafide "Incassopartners". We zijn tot de tanden gewapend en we lusten ze rauw! Laat ze maar komen die oplichters.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Usenext

Ongelezen bericht door dhc »

Uh...ik zou eerst uw forumnaam maar even aanpassen, of ben u dol op spam?

rcarvehard
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 mar 2012 20:21

Re: Usenext

Ongelezen bericht door rcarvehard »

Dank, dank, dank.

rcarvehard
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 mar 2012 20:21

Re: Usenext

Ongelezen bericht door rcarvehard »

Hoe doe je dat eigenlijk? Kan het niet vinden in het gebruikerspaneel.

kireihen
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2012 20:29

Re: Usenext

Ongelezen bericht door kireihen »

ook mijn zoon is in de val getrapt die Usenext opzet voor mensen,wij hebben het geld terug gevorderd via de bank. hierna krijgen wij dus een incassomail met daarop een bedrag van 157 euro ja dat ga ik dus niet betalen. heb een bezwaarschrift ingediend en wij wachten maar af. is wel een pittige brief geworden in ieder geval kan het nog niet plaatsen omdat ik nog even af wil wachten op een reactie vanaf hun kant.

bdb
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 dec 2010 14:34

Re: Usenext

Ongelezen bericht door bdb »

Ook ik ben slachtoffer van de bedriegelijke manier van ‘zaken doen’ van UseNext. Je gaat een gratis trial aan voor 14 dagen, enige voorwaarde is dat ze 1 euro van je creditcard afboeken. Vervolgens ineens een afboeking van EUR95,35 voor een dienst die ik helemaal niet wil. Je wordt er niet fatsoenlijk vooraf op geattendeerd of wat ook. Gebeld, haalt niks uit. Nu aan het kijken met de bank of ik de betaling kan blokkeren. Ben zelf academicus en webprofessional, maar heb dit niet zien aankomen, vermoedelijk gaan hele volksstammen het schip in, zie bijvoorbeeld http://www.usenetshack.com/usenext-scam ... -provider/ Ik hoop dat Radar hier een item van maakt.

pascal1975
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 mei 2012 10:39

Re: Usenext

Ongelezen bericht door pascal1975 »

ik zag vandaag dat er 9,95 door global collect was afgeschreven in opdracht van use next dit was de tweede keer al maar was me vorige maand ontglipt
ik weet niet eens wat dit bedrijf aanbiedt dus ook nooit een abb of iets dergelijk afgesloten
ik heb contact opgenomen met de ing de incasso stop laten zetten en de bedragen terug laten storten zowel deze als vorige maand
( weet niet of dit bekend is bij de gedupeerden dat dit dus kan)
ook heb ik een mail aan use next gestuurd met de vraag hoe zij aan mijn gegevens komen en wie hun toestemming heeft verleent een bedrag van mijn rekening te schrijven
zal mij benieuwen hoe dit afloopt ben ook wel erg nieuwschierig hoe dit is begonnen trouwens

henkpetersen
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2012 14:17

Re: Usenext

Ongelezen bericht door henkpetersen »

Heb er meer dan een jaar geleden ook last van gehad. Ik heb echter het geld via PayPal teruggeeist en nog een jaar gratis Usenet gehad ook :lol:. Wat een idioten.

pascal1975
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 mei 2012 10:39

Re: Usenext

Ongelezen bericht door pascal1975 »

ik weet niet wat use next is en wat ik er mee kan doen :?

Eeneigenhok
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jul 2008 11:30

Re: Usenext

Ongelezen bericht door Eeneigenhok »

Ook van onze stichting wordt steeds €9,95 afgeschreven en we hebben niets te maken met USENEXT.COM. We vroegen ons steeds af waar dit van was, er worden veel advertenties gezet, dus vermoede we dat het daar iets van was. Nu ik even aan het googlen ben, kom ik er achter dat het dus helemaal niet klopt. Op naar de bank dus en USENEXT.COM gaan blokkeren.
En zien of we alles wat afgeschreven is terug kunnen krijgen. Het is tenslotte zonder toestemming afgeschreven van de rekening van een non-profit stichting en dat vind ik helemaal een kwalijke zaak.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Usenext

Ongelezen bericht door bprosman »

En zien of we alles wat afgeschreven is terug kunnen krijgen. Het is tenslotte zonder toestemming afgeschreven van de rekening van een non-profit stichting en dat vind ik helemaal een kwalijke zaak.
Durf er een aardig flesje wijn om te verwedden dat een of andere medewerker van de stichting ooit "Ja" geklikt heeft bij het accepteren van de voorwaarden.

Gesloten