LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Usenext

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Eeneigenhok
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jul 2008 11:30

Re: Usenext

Ongelezen bericht door Eeneigenhok »

ik zou niet weten waar het vandaan komt, de bankgegevens nakijkend kom ik er achter dat dit al speelt vanaf begin 2011! Dat is al zo'n €179,10...
We gaan zien wat we er aan kunnen doen. Ik vind overigens geen e-mailadres op de site van Usenext...?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Usenext

Ongelezen bericht door bprosman »


Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Usenext

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Eeneigenhok schreef:Ook van onze stichting wordt steeds €9,95 afgeschreven en we hebben niets te maken met USENEXT.COM. We vroegen ons steeds af waar dit van was, er worden veel advertenties gezet, dus vermoede we dat het daar iets van was. Nu ik even aan het googlen ben, kom ik er achter dat het dus helemaal niet klopt. Op naar de bank dus en USENEXT.COM gaan blokkeren.
En zien of we alles wat afgeschreven is terug kunnen krijgen. Het is tenslotte zonder toestemming afgeschreven van de rekening van een non-profit stichting en dat vind ik helemaal een kwalijke zaak.
Usenext aanschrijven - en melden dat jullie alles terug willen, en als zij niet binnen 30 dagen alle onterechte bedragen terugstorten, volgt aangifte en een juridische procedure om alles terug te halen, waarbij de extra kosten voor hen zijn.

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Usenext

Ongelezen bericht door Inter »

@ Guardian72

Dat is het belachelijke .Als iemand anders een bestaand rekeningnummer opgeeft dan gaat er daar gewoon geld van af .
Maar dat is het verleden elders ook al gebeurd Als iemand zijn rekening niet goed nakijkt kan dit jaren zo doorgaan .

Ik zelf al een tijdje niet meer van dat dubieuze incassobureau ( een paar keer ze als spammer gemeld ) gehoord maar heb toen geen rekeningnummer ingevuld .

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Usenext

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Inter schreef:@ Guardian72

Dat is het belachelijke .Als iemand anders een bestaand rekeningnummer opgeeft dan gaat er daar gewoon geld van af .
Maar dat is het verleden elders ook al gebeurd Als iemand zijn rekening niet goed nakijkt kan dit jaren zo doorgaan .

Ik zelf al een tijdje niet meer van dat dubieuze incassobureau ( een paar keer ze als spammer gemeld ) gehoord maar heb toen geen rekeningnummer ingevuld .
In principe is het hele systeem van machtigingen en automatische incasso zo lek als een mandje.
Geen controle door banken of bedrijf X voor meneer A wel een machtiging heeft, nee - die controle ligt bij meneer A.

Ik adviseer zowiezo om in elk geval elke week de stand van zaken op de bankrekening(en) te controleren - juist omdat er relatief veel 'administratieve foutjes' zijn, die onschuldigen benadelen.

Hoe eerder je erbij bent, hoe minder schade je oploopt.
En, banken zouden bedrijven waarover meer dan 10 klachten over komen in verband met onrechtmatige incasso eens moeten doorlichten - of per incasso een bewijs vragen gedurende een X periode.

lotgenoot010812
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 aug 2012 15:12

Re: Usenext

Ongelezen bericht door lotgenoot010812 »

Ik heb nu hetzelfde als antico, sabien1309, pascal 1975, en Eeneigenhok.

Er wordt sinds April '12, maandelijks een bedrag afgeschreven van 9,95 Euro door Global Collect BV tbv Usenext.

Global Collect verwijst mij rustig door naar Usenext, en wassen hun handen in onschuld, net zoals mijn bank trouwens.

Ik ken het bedrijf Usenext niet, en maak geen gebruik van hun dienst, wat dat ook moge zijn! Het liefst blijf ik er ook zo ver mogelijk vandaan.

Ben benieuwd of jullie het al hebben opgelost en hoe? Hebben jullie nog verdere reacties gehad van dit zgn. bedrijf?

@sabien 1975, ik heb wel aangifte gedaan bij de politie van oplichting/ fraude, en ze zijn het ook verplicht om dat op te nemen, aangezien het een strafzaak is.

@iedereen, wellicht verstandig om überhaupt aangifte te doen. Politie zal (sneller) actie ondernemen, zodra er meer aangiften binnen komen.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Usenext

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ lotgenoot,

heb je ook al gestorneerd, en een MOI bij de bank gedaan?
Zo nee, alsnog doen - en eisen dat alles terugkomt.

Aangifte tegen global collect- zij handelen zonder machtiging (=fraude en diefstal) en tegen usenext (doorgeven jouw rekeningnummer, en frauduleus handelen)

Daarnaast een selectieve blokkade tegen dit rekeningnummer (hoe meer, hoe groter de kans dat hun vergunning voor incasso word ingetrokken)

lotgenoot010812
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 aug 2012 15:12

Re: Usenext

Ongelezen bericht door lotgenoot010812 »

@ Guardian, blokkade is geactiveerd en bedrag kunnen storneren. Aangifte gedaan bij de politie tegen zowel Global Collect BV als Usenext.

Belangrijk is dat meer mensen aangifte doen, zodat de politie dit sneller oppakt.

Man123
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 nov 2012 18:31

Re: Usenext

Ongelezen bericht door Man123 »

Volgens mij herhaalt dit zich weer. Ik heb opgezegd, maar nu krijg ik de incasso op mijn dak, terwijl ik nooit gebruik heb gemaakt van hun diensten.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Usenext

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Man123 schreef:Volgens mij herhaalt dit zich weer. Ik heb opgezegd, maar nu krijg ik de incasso op mijn dak, terwijl ik nooit gebruik heb gemaakt van hun diensten.
Eenmalig dat incassocowboytje aanschrijven (mail, fax) en melden dat er geen overeenkomst is tussen jou en de eiser. Verzoek ze deze vordering te staken.

Bewaar wel alles.

Heksjeheks
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jan 2013 16:01

Re: Usenext

Ongelezen bericht door Heksjeheks »

Ik heb ook een mail gehad van hun. En ook ik heb de aanmelding afgekapt. Ik zie dit als spam want ze hebben zonder mij toestemming mijn gegevens gebruik om je toch nog iets aan te smeren. Ik heb daarom ook een klacht ingediend bij OPTA. En eens kijken of die iets gaan zeggen. Verder bewaar ik die mail erg goed om zo in de toekomst te kunnen aan tonen dat ik nergens om gevraagd heb. Bewaar alles gewoon goed dan sta je altijd sterk

soppe69
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2014 12:08

Re: Usenext

Ongelezen bericht door soppe69 »

ik ben blijkbaar door een ander lid gemaakt, nu kan ik alleen onder voorwaarde van bedrag uit komen als ik aangifte doe bij de politie, dus ik ga dat doen, alleen om de aangifte te doen heb gegevens nodig van usenet, en deze worden niet verstrekt door hun , wat het ipadres was bij aanmelding, wat mijn laatste 4 cijfers van mijn rekeningnr. en een kopie van schrijftelijkheidsvereiste, Usenet blijft moeilijk doen verstrekt niet de gegevens maar willen wel dat je betaalt als er geen aangifte doet, heeft iemand anders een idee wat ik moet doen, of kan tros radar hier eens wat aan doen, politie zegt ook dat usenet en dat incasso bureau zich niet aan de nederlandse regels houden. ik zie genoeg verhalen staan op dit forum.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Usenext

Ongelezen bericht door berndv »

soppe69 schreef:ik ben blijkbaar door een ander lid gemaakt, nu kan ik alleen onder voorwaarde van bedrag uit komen als ik aangifte doe bij de politie, dus ik ga dat doen, alleen om de aangifte te doen heb gegevens nodig van usenet, en deze worden niet verstrekt door hun , wat het ipadres was bij aanmelding, wat mijn laatste 4 cijfers van mijn rekeningnr. en een kopie van schrijftelijkheidsvereiste, Usenet blijft moeilijk doen verstrekt niet de gegevens maar willen wel dat je betaalt als er geen aangifte doet, heeft iemand anders een idee wat ik moet doen, of kan tros radar hier eens wat aan doen, politie zegt ook dat usenet en dat incasso bureau zich niet aan de nederlandse regels houden. ik zie genoeg verhalen staan op dit forum.
Als u er zeker van bent dat u zichzelf niet heeft aangemeld gewoon laten blaffen. Ik zie dat ze een incassobureau hebben ingeschakeld, als die iets meer wil dan dreigen zullen ze het voor de rechter moeten brengen, en als zij niet kunnen bewijzen dat u de aanmelding heeft gedaan, zal een rechter het direct afwijzen.

Daarnaast is het antwoord van de politie ook vreemd, u moet zo te zien eigenlijk hun werk doen. Mag ik vragen waar u aangifte wilde doen? Het lijkt namelijk op diefstal van persoonsgegevens.

margreet_k
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 okt 2009 09:03

Re: Usenext

Ongelezen bericht door margreet_k »

Als ik je een advies mag geven: incasso rekening laten blokkeren en zo mogelijk bedrag(en) laten storneren, en aanmaningen van incassobureau naast je neerleggen en negeren. Het stop vanzelf (is ook onze ervaring!)

Ghost1990
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 sep 2012 16:56

Re: Usenext

Ongelezen bericht door Ghost1990 »

heb zelf ook dit probleem gehad een proef versie van usenext betaling van 1 euro ofzo en dan ook allemaal kosten waar ze pas na 1 jaar mee langs komen van tegen 173 euro

JanvanderSteen2
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2017 09:04
Contacteer:

Re: Usenext

Ongelezen bericht door JanvanderSteen2 »

Nu, 7 jaar later, is usenext nog steeds bezig met deze oplichting. Ze werken nu via een ander incassobureau die nog aggresiever is om aan het geld te komen. Ook negeren heeft geen zin, ze blijven brieven sturen. Ik houd mijn hart vast...

JJM69
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2018 11:45

Re: Usenext

Ongelezen bericht door JJM69 »

Hallo Janvandersteen2 hoe is het afgelopen heb hetzelfde probleem

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Usenext

Ongelezen bericht door yan »

Bericht is reeds een jaar oud.,

Maar indien u niets besteld/gekocht heeft.
éénmaal dit in een reactie vermelden en aangeven dat u verder niet meer zult reageren.

ArthurVH
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mar 2019 16:38

Re: Usenext

Ongelezen bericht door ArthurVH »

Mijn dochter heeft vorig jaar (2018) via een 'gratis' app een gratis periode afgesloten bij Usenext.

Toen ze daar achter kwam was het al te laat en moest ze geld gaan betalen voor het 'gebruik' daarvan omdat ze met Usenext een overeenkomst heeft afgesloten (????) Usenext probeert geld van haar rekening af te schrijven maar dat lukt niet (ze heeft gelukkig geen saldo)

Sinds die tijd dreigt Usenext haar met een incasso bureau en een opgelopen rekening van ruim 170 euro.

Ze had zelf al een mailtje gestuurd om de overeenkomst (die ze zij niet eens getekend heeft) direct stop te zetten omdat ze
a) niet getekend heeft en
b) nog (steeds) geen 18 jaar is (word ze dit jaar)

Maar niets mag baten. Wat te doen als ouders??

1) meteen betalen ?? Doen we niet gezien de reputatie van Usenext
2) Afwachten tot er een incassobureau voorbij komt?
3) Een mail/brief sturen en daarna alles negeren??
4) rechtsbijstand inschakelen?

Laatste dreigbrief verloopt op 21 maart dus ik ben ERG benieuwd naar goede tips



Arthur

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Usenext

Ongelezen bericht door Brainless »

Voor iemand van 17 is dit geen rare aankoop welke niet zou horen bij de leeftijd.
Ook iemand van 16 mag een overeenkomst aan gaan mits dit past qua type bij die leeftijd.

Het gaat om bedrag van 7.95 per maand, dus geen rare/dure uitgave voor een puber.
U kunt UseNeXT30 dagen gratis testen en op elk moment opzeggen. Als u binnen de testperiode niet annuleert en geen ander UseNeXT-pakket kiest, dan verkrijgt u hieropvolgend automatisch en zonder problemen ons aantrekkelijke Smart+ tarief (30 GB für 7,95€/mnd., somit 95,35€/jaar, inkl. MwSt.).
Ik, als ouder van 3 pubers, zou als de wiedeweerga de factuur betalen; het abonnement opzeggen en het geld terughalen bij mijn kind.
Of via het zakgeld of via extra werkzaamheden (vakantiebaantje).

Gesloten