LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bitcoin laat me in de steek

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
blont007
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 sep 2018 20:24

Bitcoin laat me in de steek

Ongelezen bericht door blont007 »

Verdorie nog eens aan toe zeg, heb ik op het juiste moment Bitcoins gekocht en nog wat Ripple en deze koers wil maar niet omhoog. Wat is er aan de hand met deze digitale munten.

Of moeten we geduldig wachten tot aan het eind van 2018 en dan zou de Bitcoin weer op 20.000 euro kunnen staan. Ik had het liever wat eerdere gewild.

Wie weet wat er loos is met cryptocurrency? Velen particulieren en consumenten geloven niet in de negatieve rente natuurlijk, en proberen op deze manier de Euro er wat vrolijker uit te laten zien. Ik persoonlijk denk dat er toch een ommekeer zal plaats vinden, wanneer? dat is de vraag.

jonis
Berichten: 2714
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45
Beste antwoord
Gekozen door blont007

Re: Bitcoin laat me in de steek

door jonis » 18 nov 2018 10:45

blont007 schreef:
18 nov 2018 10:35
Waarom denkt u dat het dieptepunt nog niet is bereikt? Ik zal zeker uitkijken naar de beste opleving en verkopen en een beetje winst nemen of een klein beetje verlies. Ik denk ook inderdaad dat de tijd nog niet daar is.

marijuana stocks are the new bitcoin
Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Bitcoin laat me in de steek

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

U geeft het zelf al aan: Bitcoin is een kansspel. Ook wel fool's gold genoemd. Tulpenbollen.
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 08 sep 2018 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.

fritsfrits
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 aug 2018 23:59

Re: Bitcoin laat me in de steek

Ongelezen bericht door fritsfrits »

blont007 schreef:
08 sep 2018 20:09
heb ik op het juiste moment Bitcoins gekocht en nog wat Ripple en deze koers wil maar niet omhoog.
Dan heeft u ze dus juist niet op het goede moment gekocht. Wellicht een lesje voor de volgende keer, om eerst zelf uw ''Due Diligence'' te doen alvorens zo maar geld naar een goed verhaal te smijten.

Oh, en ik zou die voorstelde ommekeer ook maar uit uw hoofd zetten, dat gaat niet gebeuren, en al helemaal niet met BTC en XRP.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bitcoin laat me in de steek

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

blont007 schreef:
08 sep 2018 20:09
Verdorie nog eens aan toe zeg, heb ik op het juiste moment Bitcoins gekocht en nog wat Ripple en deze koers wil maar niet omhoog. Wat is er aan de hand met deze digitale munten.

Of moeten we geduldig wachten tot aan het eind van 2018 en dan zou de Bitcoin weer op 20.000 euro kunnen staan. Ik had het liever wat eerdere gewild.

Wie weet wat er loos is met cryptocurrency? Velen particulieren en consumenten geloven niet in de negatieve rente natuurlijk, en proberen op deze manier de Euro er wat vrolijker uit te laten zien. Ik persoonlijk denk dat er toch een ommekeer zal plaats vinden, wanneer? dat is de vraag.
Ook ik wil dat alle aandelen weer de lucht in vliegen. Alleen hebben wij niets in de hand. Maar negatieve rente is er niet en speculeren geeft altijd risico. Alleen als u het met beleid doet zal de schade kunnen meevallen. Dus niet zoals een inmiddels ex collega van mij die in 2 dagen € 100.000,- verloren is door de bitcoins. Op korte termijn scoren en rijk worden kan niet.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Bitcoin laat me in de steek

Ongelezen bericht door 16again »

blont007 schreef:
08 sep 2018 20:09
Verdorie nog eens aan toe zeg, heb ik op het juiste moment Bitcoins gekocht en nog wat Ripple en deze koers wil maar niet omhoog.
Waarom noem je het dan "het juiste moment?"

sylvesterb
Berichten: 5047
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Bitcoin laat me in de steek

Ongelezen bericht door sylvesterb »

blont007 schreef:
08 sep 2018 20:09
Wie weet wat er loos is met cryptocurrency?
De verwachting is niet dat de koers ooit weer op de € 20.000 komt, hij zal eerder verder zakken.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Bitcoin laat me in de steek

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

"Zakt de komende 10 jaar naar $100"

https://www.express.co.uk/finance/city/ ... h-Stiglitz

fritsfrits
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 aug 2018 23:59

Re: Bitcoin laat me in de steek

Ongelezen bericht door fritsfrits »

Bob Schurkjens schreef:
08 sep 2018 23:32
"Zakt de komende 10 jaar naar $100"

https://www.express.co.uk/finance/city/ ... h-Stiglitz
Er zijn ook zat artikelen te vinden die iets heel anders zeggen... Zo maar willekeurige nietszeggende linkjes plaatsen schiet dus echt helemaal niemand iets mee op...

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Bitcoin laat me in de steek

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Hoezo willekeurig en nietszeggend? Zo zou ik Stiglitz niet willen omschrijven.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Bitcoin laat me in de steek

Ongelezen bericht door Revoked »

Ik heb er 10 gemined. Verder boeide het me niet zo. Nog steeds niet. Het was meer de uitdaging om alle machines op kantoor in de weekenden te laten minen. Het kopieerapparaat had de beste snelheid, best geinig. Maar werd ook het warmst. Nog nooit zoveel uitroeptekens in 1 display gezien..lol

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Bitcoin laat me in de steek

Ongelezen bericht door kuklos »

blont007 schreef:
08 sep 2018 20:09
Verdorie nog eens aan toe zeg, heb ik op het juiste moment Bitcoins gekocht en nog wat Ripple en deze koers wil maar niet omhoog. Wat is er aan de hand met deze digitale munten.

Of moeten we geduldig wachten tot aan het eind van 2018 en dan zou de Bitcoin weer op 20.000 euro kunnen staan. Ik had het liever wat eerdere gewild.

Wie weet wat er loos is met cryptocurrency? Velen particulieren en consumenten geloven niet in de negatieve rente natuurlijk, en proberen op deze manier de Euro er wat vrolijker uit te laten zien. Ik persoonlijk denk dat er toch een ommekeer zal plaats vinden, wanneer? dat is de vraag.
Ligt het aan mij of snap ik van dit gehele stukje niks?
Op het juiste moment kopen, maar klagen dat de koers niet stijgt, verwachten dat je als individuele "belegger" kan kiezen wanneer het "beleggingsobject" een bepaalde koers bereikt, eigenlijk niet snappen wat een cryptocurrency is, iets bazelen over negatieve rente, en dan denken dat er een ommekeer plaats zal vinden, maar niet uitleggen op grond waarvan je dat denkt.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Bitcoin laat me in de steek

Ongelezen bericht door kweenie »

Als zulk soort mensen, die geen idee hebben wat het eigenlijk over gaat, in een beleggingsproduct instappen, dan is dat voor serieuze beleggers en extra indicatie dat er een flinke bubbel in zit en een krach op handen is

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Bitcoin laat me in de steek

Ongelezen bericht door kuklos »

NeoDutchio schreef:
08 sep 2018 20:16
Dus niet zoals een inmiddels ex collega van mij die in 2 dagen € 100.000,- verloren is door de bitcoins.
Hoe krijg je in hemelsnaam zoiets voor elkaar? in 2 dagen €100.000 verliezen met bitcoins?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Bitcoin laat me in de steek

Ongelezen bericht door renewouters »

Er moeten gewoon overheidsregels komen om de bitcoin te reguleren. En een garantiefonds voor gedupeerden. Oh wacht, dat willen de cryptogoeroes niet.....

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Bitcoin laat me in de steek

Ongelezen bericht door 16again »

Revoked schreef:
09 sep 2018 01:11
Het kopieerapparaat had de beste snelheid, best geinig. Maar werd ook het warmst. Nog nooit zoveel uitroeptekens in 1 display gezien..lol
Opmerkelijk. Zit daar dan zo'n zware CPU in?

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bitcoin laat me in de steek

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

kuklos schreef:
09 sep 2018 08:31
NeoDutchio schreef:
08 sep 2018 20:16
Dus niet zoals een inmiddels ex collega van mij die in 2 dagen € 100.000,- verloren is door de bitcoins.
Hoe krijg je in hemelsnaam zoiets voor elkaar? in 2 dagen €100.000 verliezen met bitcoins?
Al je geld plus een lening in bitcoins omzetten, dan een leuke winst gemaakt, maar niet op tijd er uit gestapt. Net zoals TS hopen op een verdere stijging wat dus een daling werd.

blont007
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 sep 2018 20:24

Re: Bitcoin laat me in de steek

Ongelezen bericht door blont007 »

Wonderlijke reactie`s, ik heb ze op 5.800 euro gekocht en heb nog steeds geen verlies. Ik had ze ook op 8.200 euro kunnen verkopen maar ik wacht nog even af, vandaag gaan ze weer omhoog.

Door het lezen wat er achter het crypto gebeuren zit, dan spelen er veel belangrijke factoren mee van het stijgen en dalen van de waarde van deze munten. Vraag en aanbod gewoon en diplomatieke problemen tussen landen.

Ik was meer benieuwd wie mij meer kon vertellen wat het probleem is dat de Bitcoin of andere munten even in een dip zitten. Als u de grafieken ziet van de schommelingen van plus naar min en omgekeerd, dat moet toch ongetwijfeld te beredeneren zijn.

Ik las eens ergens dat de helft van de Nederlanders wel wat met Bitcoin te maken heeft of gehad, dus die aantrekkings kracht is er wel en ook het geloof er in, nog even kijken....ja hoor hij gaat weer met 0.16 % omhoog. Ik verdien.

blont007
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 sep 2018 20:24

Re: Bitcoin laat me in de steek

Ongelezen bericht door blont007 »

renewouters schreef:
09 sep 2018 08:32
Er moeten gewoon overheidsregels komen om de bitcoin te reguleren. En een garantiefonds voor gedupeerden. Oh wacht, dat willen de cryptogoeroes niet.....
Wat ze wel willen is dat banken de munt gewoon erkennen, Oh wacht, dat willen de banken niet....

Zombiemaster
Berichten: 449
Lid geworden op: 10 feb 2015 19:12

Re: Bitcoin laat me in de steek

Ongelezen bericht door Zombiemaster »

Als iedereen nou loodgieter of taxichauffeur wordt, gaat de koers wel omhoog. Als de loodgieters en taxichauffeurs op zijn, stort de koers in.....

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Bitcoin laat me in de steek

Ongelezen bericht door renewouters »

blont007 schreef:
09 sep 2018 10:39
Wonderlijke reactie`s, ik heb ze op 5.800 euro gekocht en heb nog steeds geen verlies. Ik had ze ook op 8.200 euro kunnen verkopen maar ik wacht nog even af, vandaag gaan ze weer omhoog.

Door het lezen wat er achter het crypto gebeuren zit, dan spelen er veel belangrijke factoren mee van het stijgen en dalen van de waarde van deze munten. Vraag en aanbod gewoon en diplomatieke problemen tussen landen.

Ik was meer benieuwd wie mij meer kon vertellen wat het probleem is dat de Bitcoin of andere munten even in een dip zitten. Als u de grafieken ziet van de schommelingen van plus naar min en omgekeerd, dat moet toch ongetwijfeld te beredeneren zijn.

Ik las eens ergens dat de helft van de Nederlanders wel wat met Bitcoin te maken heeft of gehad, dus die aantrekkings kracht is er wel en ook het geloof er in, nog even kijken....ja hoor hij gaat weer met 0.16 % omhoog. Ik verdien.
Maar het blijft gebakken lucht. Normale munten (en aandelen) zijn gebaseerd op een onderliggende waarde. Kijk naar de munt van Venezuela en je ziet wat het effect is als de onderliggende economie weg valt. En ja, er worden extra Euro's aangemaakt, maar die houden redelijk hun waarde om de EU economie sterk genoeg is. Maar wat is de onderliggende waarde van een bitcoin? Uiteindelijk zal de waarde van een bitcoin gelijk moeten zijn aan de energiekosten die je hebt om een bitcoin te minen. En dat is ook nog eens de meeste vreselijke energieverspilling die je kunt bedenken, maar dit terzijde.

Gesloten