LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vriendenloterij

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Peet21
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 jan 2006 16:18

Vriendenloterij

Ongelezen bericht door Peet21 »

Vorige week werd ik gebeld met de mededeling dat ik 2 keer gratis mag meespelen met de vriendenloterij. Dit werd mij aangeboden, omdat ik in het afgelopen jaar maandelijks geld doneerde aan 'Artsen zonder Grenzen'. Het leek mij prima om mee te doen, want de voorwaarden, die werden voorgelezen en opgenomen, leken mij prima in orde. Ik zou 2 keer meedoen en daarvan zou ik een bevestiging krijgen. Het zou zonder verdere verplichtingen zijn.
Het probleem:
Ik heb geen bevestiging gekregen.
Er is vandaag 17,60 euro afgeschreven van mijn rekening (2 loten x 4 weken x 2,20 per trekking in de maand februari), terwijl ik daar bij mijn weten geen toestemming voor heb gegeven.

Hebben meer mensen hier ervaring mee?

Vriendelijke groet.

roosterhaven
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2011 09:50

Re: Vriendenloterij

Ongelezen bericht door roosterhaven »

Goedendag Peet21,

Ik werk als fondsenwerver bij Artsen zonder Grenzen en schrok toen ik je bericht las.
Artsen zonder Grenzen verkoopt nooit adresgegevens van haar donateurs aan andere partijen, dus ik vind het vreemd dat een medewerker bij een callcenter jou dit verhaal vertelt.

Zou je contact met me willen opnemen zodat ik dit verder uit kan zoeken en actie kan ondernemen?
Je kan me bereiken op: [email protected] of 020-5208703

Bij voorbaat dank,

Robert Jan Oosterhaven

GGG
Berichten: 193
Lid geworden op: 08 jan 2007 18:11

Re: Vriendenloterij

Ongelezen bericht door GGG »

De Vriendenloterij is (ondanks de vriendelijke klinkende naam) gewoon de zoveelste afdeling van de Postcodeloterij. En die organisatie is berucht om zijn uiterst agressieve wervingsmethoden.
Kennelijk gaan ze nu zo ver dat ze de belangen van goede doelen gaan schaden!
Sterkte Robert Jan...

040Niek
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jan 2011 09:48

Re: Vriendenloterij

Ongelezen bericht door 040Niek »

Vorig jaar soortgelijk meegemaakt.

Ook gebeld om met 3 gratis loten in de maand december te spelen. Meteen gevraagd wat de verdere kosten zouden zijn want ik had al mijn twijfels. Gesprek was opgenomen en de medewerkster zei dat er verder geen kosten waren. Op de vraag of ik er dan meteen een jaar lang voor 3 loten extra inhing werd verbaasde gereageerd en ik kreeg het antwoord: Nee meneer, natuurlijk niet.

Gevolg: december inderdaad met 4 loten gespeeld en in Januari werd er vrolijk voor 4 loten afgeschreven. Ik meteen gebeld en natuurlijk boos. Op mijn vraag waarom er ineens geld af werd geschreven terwijl ik nadrukkelijk had gevraagd of er verdere kosten kwamen en of ik er voor een jaar aanvast zat werd vrolijk gezegd: Meneer, u heeft in december toch met 3 gratis loten gespeeld? En verder zijn de loten per maand opzegbaar dus u zit er geen jaar aanvast.

Kortom, misschien had ik specifieker moeten vragen maar ik vond het een onjuiste voorlichting.

astridvanwe
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2011 15:09

Re: Vriendenloterij

Ongelezen bericht door astridvanwe »

Dag lotgenoten,

Ik zie net op mijn rekeningoverzicht dat ik "meedoe" aan de Vriendenloterij - er is geld van mijn rekening afgeschreven - maar van aanmelding kan ik mij helemaal niets herinneren.

Op het afschrift staat een telefoonnummer vermeld dat ik al bijna een half jaar nauwelijks meer gebruik. Heeft iemand een soortgelijke ervaring?
Vervolgens kost bellen naar de organisatie me 20 cent per minuut. En het ministerie heeft haar goedkeuring aan deze organisatie gegeven ... waardeloos.

Groeten, Astrid

MAXIEM

Re: Vriendenloterij

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

Uit de 4 voorgaande berichten, zou je de konklusie kunnen trekken, dat deze nieuwe organisatie NIET te vertrouwen is. Ik ben benieuwd of de 3 integere ambassadeurs van de misleidende acquisitie op de hoogte zijn.

Maxiem.

Peet21
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 jan 2006 16:18

Re: Vriendenloterij

Ongelezen bericht door Peet21 »

Bedankt voor jullie reacties. Het zijn inderdaad flauwe trucjes die uit worden gehaald door goede doelen hierbij te betrekken. Erg vervelend allemaal. Wel een opluchting dat ik niet de enige 'oen' ben die hier intrapt. Sorry :-)

@ Robert Jan Oosterhaven
Deze week stuur ik een mail met daarin specifiekere gegevens van 'het voorval'
Ik geloof ook dat Artsen zonder Grenzen hier geen schuld aan heeft, maar wel vervelend dat het gebeurt. Desalniettemin baal ik zelf ook dat ik toch in ben gegaan op het mooie aanbod dat ze mij boden. Te mooi, achteraf.

Vriendelijke groet,

Peter

stap50per
Berichten: 88
Lid geworden op: 03 mar 2006 13:12

Re: Vriendenloterij

Ongelezen bericht door stap50per »

vriendenloterij ....was voorheen sponsorloterij

Peet21
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 jan 2006 16:18

Re: Vriendenloterij

Ongelezen bericht door Peet21 »

Dames en heren en vooral Robert Jan,

'Tot mijn spijt' ben ik erachter gekomen dat ik ook nog een ander goed doel heb gesteund. Tsja, het is erg om het zo te moeten noemen. Bij dezen wil ik mijn excuses aanbieden aan Robert Jan (en de organisatie AzG), omdat ik Artsen zonder Grenzen misschien in een kwaad daglicht heb gesteld door dit forumbericht. Dit was overigens niet mijn intensie, want ik ben een voorstander van het werk dat deze organisatie doet!
Het zou best kunnen zijn, dat het goede doel dat in het telefoongesprek werd genoemd, de actie van 3FM betrof. Serious Request had ook een goed doel en daar heb ik ook wat geld aan over gemaakt. Daar heb ik niet meer aan gedacht, dus dan denk ik dat mijn gegevens door die gift bij het callcenter terecht zijn gekomen.
Dat neemt niet weg dat de Vriendenloterij zijn gegevens gebruikt om mensen om de tuin te leiden en zich aan hen te binden.

Nogmaals excuses Robert Jan!

Vriendelijke groet,

Peter

jbsta
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2011 20:46

Re: Vriendenloterij

Ongelezen bericht door jbsta »

Ook ik ben in december of begin januari gebeld met de mededeling dat ik een maand gratis mee mocht spelen met de vriendenloterij. De voorwaarden die werden voorgelezen en opgenomen, leken ook mij in orde. Ik was me er niet van bewust dat ik met twee loten mee zou doen. Ik zou ook een bevestiging krijgen.

Het zou zonder verdere verplichtingen zijn.

De bevestiging heb ik nooit gekregen.
Verder vraag ik mij af welke van mijn vrienden in een eventuele prijs zullen delen. Ik heb nooit namen van vrienden door gegeven.

Er is 25 januari 17,60 euro afgeschreven van mijn rekening (2 loten x 4 weken x 2,20 per trekking in de maand februari), terwijl ik daar bij mijn weten geen toestemming voor heb gegeven.

Een zeer agressieve club waar wat tegen gedaan zou moet worden.

Will50
Berichten: 44
Lid geworden op: 04 mar 2011 16:41

Re: Vriendenloterij

Ongelezen bericht door Will50 »

Ook ik werd laatst december 2010 gebeld. Zeer vriendelijke damesstem. De vriendelijkheid droop er van af. Zij begon over loten die ik van V en D had gekregen en had geacciveert. Daarom had ik nu recht op 2 gratis loten en werd zelfs gefeliciteerd. Zij vroeg of ik met die gratis loten wilde meespelen.Ook duidelijk gevraagd wat dit inhield enz enz net zoals de andere forumdeelnemers. Telkens werd gezegd het verplicht U tot niets, is geheel gratis, en verdere deelname is uitgesloten. Om met die 2 gratis loten te kunnen deelnemen waren wat gegevens nodig die op band werden vastgelegd. Tijdens deze bandopname nog eens duidelijk medegedeeld dat verdere deelname uitgesloten was en dat ik ook niets hoefde te ondernemen als ik bevestiging thuis zou krijgen.. 2 weken later bevestiging..en met kleine letters dat ik me had aangemeld en wilde ik er van af komen moest ik maar hun nummer bellen. 20 cent per min tot een maximum van € 10, . Hoewel ik totaal misleid was en ben heb ik getracht dit nummer te bellen maar er nam niemand op. Wel werden de telefoonkosten afgeschreven.
Maar waarom zou ik verdere stappen ondernemen? Ik had me NIET aangemeld.
Januari werd niets afgeschreven (gratis loten toch?) Maar in februari was het zover. €17,60 kassa.

Een lang verhaal kort maken. Heb de zognaamde deelname onmiddellijk schriftelijk beëindigd. Heb hun rekeningnummer gelijk laten blokkeren bij de bank. Daar werd mij al verteld dat men het gewoon weer via een ander rekening nummer gaat afschrijven enz.

Dit is echt de reinste MISLEIDING en OPLICHTING!!! die door Overheid en de Banken ook nog wordt ondersteund.! De banken zeggen immers het is een overeenkomst tussen Loterij en deelnemer terwijl ik geen deelnemer wilde zijn.
Erger nog dit MISSELIJK gedrag van de Vriendenloterij gaat over de rug van het Nationale Fonds Kinderhulp.... BAH!!!!!

Mogelijk kunnen we hier banknummers uitwisselen waar de vriendenloterij op kasseert zodat we uit zelfredzaamheid deze nummers bij onze bank kunnen laten blokkeren. Al is het maar voor de volgende de wordt misleidt toch?

Kunnen we in ieder geval iets doen.

Tros Radar wat doet u aan deze praktijken en justitie waar blijft U veranwoordelijkheid?

GGG
Berichten: 193
Lid geworden op: 08 jan 2007 18:11

Re: Vriendenloterij

Ongelezen bericht door GGG »

Will50 schreef: Mogelijk kunnen we hier banknummers uitwisselen waar de vriendenloterij op kasseert zodat we uit zelfredzaamheid deze nummers bij onze bank kunnen laten blokkeren. Al is het maar voor de volgende de wordt misleidt toch?
Dat lijkt me een uitstekend idee :!:

Ik stel voor dat jij het nummer dat jij hebt laten blokkeren hier onder plaatst en dat anderen dan de bij hen bekende nummers plaatsen.

Will50
Berichten: 44
Lid geworden op: 04 mar 2011 16:41

Re: Vriendenloterij

Ongelezen bericht door Will50 »

Oke.. daar gaan we dan:

p000002162

GGG
Berichten: 193
Lid geworden op: 08 jan 2007 18:11

Re: Vriendenloterij

Ongelezen bericht door GGG »

Mooi. wie vult dit aan?

hans2311
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 sep 2010 08:42

Re: Vriendenloterij

Ongelezen bericht door hans2311 »

Ja, vriendenloterij;
De website is goed dichtgetimmerd, contact kan alleen via een duur 0900 nummer ; het klachtenformulier of je moet even in de kamer van koophandel kijken daar staat een goedkoop 020 nummer. Klachten gaan alleen via de directie en die beslist, dus de slager keurt zijn eigen vlees en dat is altijd lekker :lol:. En de persoonlijke pagina openen dat lukt dus niet met de toegestuurde gegevens want: "het opgegeven emailadres bestaat niet of geeft fouten . . . " Waarbij dan weer de vraag rijst: Hoe kunnen ze mij dan al die reclame toesturen op mijn emailadres?? Maar goed ik ga vandaag maar eens kijken wat er allemaal aan te doen is en of ik daarna de klacht doorzet, dat denk ik wel want dit slaat dus nergens op. Het lijkt er op dat er een worst wordt voorgehouden. Ben trouwens benieuwd of je de gewonnen prijs naar jezelf als vriend mag doorsturen.
Wordt vervolgd . . . .

Will50
Berichten: 44
Lid geworden op: 04 mar 2011 16:41

Re: Vriendenloterij

Ongelezen bericht door Will50 »

Hoi...
Beste mensen kijk eens naar deze links:

http://www.actiecode.nl/acties/actie/vd-prijzencircus

http://www.actiecode.nl/acties/actie/vd ... tion_all=1

Dit is ons ook overkomen.
Kennelijk werkt V en D ook mee met dit spel..!!!!!!!!! Mensen blij maken met ee dode mus. Door de loten te activeren heeft de VRIENDENLOTERIJ jouw telefoonnummer gekregen die eigenlijk voor dergelijke zaken niet toegangelijk zijn. (zie www.bel me niet .nl)
De inhoud van deze links spreekt voor zich.

Mensen ben gewaarschuwd..!!!!!!!!!

Jammer dat dit eigenlijk allemaal voor de ruggen van de zogenaamde GOEDE DOELEN moet.

We schreeuwen allemaal dat het ons slechter gaat...maar het ergste is dat de mensen die het net niet kunnen redden gepaaid worden met zogenaamde GRATIS LOTEN en besodemietert worden waar ze bij staan.

En zo´n instelling, die op zo´n listige en misleidende manier te werk gaat krijgt ook nog eens een uitzending op de TV... om vooral aan te tonen hoe "Goed?" dat ze bezig zijn.

Peet21
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 jan 2006 16:18

Re: Vriendenloterij

Ongelezen bericht door Peet21 »

Opzegging van het lidmaatschap van de Vriendenloterij:

In de reglementen op de site is het volgende hierover te vinden:

12. Beëindiging van deelname kan uitsluitend schriftelijk (per brief of fax, voorzien van een handtekening van de deelnemer) geschieden; onder intrekking van de door hem eerder verstrekte machtiging en onder vermelding van zijn lotnummer(s).

Vraagje: (onder intrekking van de door hem eerder verstrekte machtiging) Dit is telefonisch gedaan, dus dit kan ik niet aantonen in een brief of fax. Ik ben benieuwd of ze een brief of fax goedkeuren.

Groeten.


P.S. Nog niets gewonnen in de afgelopen 2 maanden :(

Will50
Berichten: 44
Lid geworden op: 04 mar 2011 16:41

Re: Vriendenloterij

Ongelezen bericht door Will50 »

Beste mensen..

V en D is weer gestart met hun "Prijzencircus" . Het eerste lot heb ik al weer binnen om te activeren en jawel hoor bij de Vriendenloterij!!!

Vorig jaar was het nog de Sponsorloterij..
Ik wil jullie beide links van vorig jaar over deze actie niet onthouden.
http://www.actiecode.nl/acties/actie/vd-prijzencircus

http://www.actiecode.nl/acties/actie/vd ... tion_all=1

Lees vooral de opmerkingen van mensen die activeren..

U BENT GEWAARSCHUWD !!!

stekel
Berichten: 298
Lid geworden op: 20 jun 2005 08:16

Re: Vriendenloterij

Ongelezen bericht door stekel »

Ik kreeg gister ook een mail van V&D.nl, en ik zag het logo van de vriendenloterij, ik heb gelijk mijn mail adres bij V&D uit laten schrijven.

hans2311
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 sep 2010 08:42

Re: Vriendenloterij

Ongelezen bericht door hans2311 »

vriendenloterij - 10 maart 2011 09:07
Het vervolg van het verhaal is zowel lachwekkend als om boos over te worden. Gisteren eerst eens netjes gebeld met het 0900 - nummer, dat dure, na een minuut of 3 zo kort voor de kar sta ik, heb ik maar het 020 nummer gebeld en kreeg daar een heel vriendelijke mevrouw aan de telefoon. Haar uitgelegd dat ik haar maar belde ipv het 0900- nummer omdat dat lang duurde en kreeg het volgende antwoord: " Dat is vreemd want ik zie dat er nu maar 2 gesprekken bezig zijn, de wachttijd bedraagt maar 80 seconden. Ik begrijp dat niet.." Ik begreep het ook niet. Ik heb haar in het kort uitgelegd wat het probleem was nl het niet kunnen activeren van de persoonlijke pagina en de foutmelding van het emailadres. Ja, daar kon zij zo niets aan doen en dat was waarschijnlijk een storing geweest. Na het bedankje en de verzekering dat de wachttijd toch maar echt 80 seconden hooguit was, het ging nog steeds vriendelijk, maar weer het 0900 - nummer gebeld. Warempel nu binnen een minuut een mens aan de telefoon. Hoe is het mogelijk dacht ik bij mezelf. Eerst zo' n 3 minuten wachten met allerlei onzin ertussen door en kosten maken en nu . . . Degene die mij hielp was heel behulpzaam, begreep er werkelijk niets van; het email adres klopte verdere gegevens ook onbegrijpelijk . . . .gewoon. Maar geen nood een nieuw wachtwoord werd verkregen, zo door de telefoon niet per email of zo maar gewoon . . . (lek in de procedure??). Op zich te begrijpen maar niet goed want ik had ook een ander kunnen zijn. De gebruikersnaam bleef gelijk. Ik kon dit niet direct proberen en heb naar huis gebeld om het uit te proberen en wat dacht je . . . . . WERKTE voor geen meter, dezelfde fout. Daarna heeft mijn vrouw gebeld en via de telefoon, ja het dure nummer, is een en ander waarschijnlijk opgelost. Vermoedelijk een storing van de ict. Als advocaat van de duivel zou ik zeggen, neen vooropgezet want nu moet iedereen het dure nummer bellen en dat levert inkomsten op!!!! Niets internet niks niet nee dat is goedkoop voor de klanten het geld moet binnen stromen links- of rechtsom dat maakt niet uit. Internet is alleen voor aanmelden en voor meer loten bestellen voor de rest en dat merk je al direct moet alles via de telefoon en sms gaan. Duur betaald en inkomsten voor de organisatie . .
Ik ben benieuwd of de prijs nog komt wordt dus nog tenminste 1x vervolgd.

Gesloten