LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] werving vriendeloterij

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
VriendenLoterij
Berichten: 32
Lid geworden op: 17 feb 2011 14:02

Re: werving vriendeloterij

Ongelezen bericht door VriendenLoterij »

Beste ajmoraal,

Dat is vervelend. Zou je in een privebericht je gegevens (naam, postcode, huis- en telefoonnummer) willen doorgeven? Dan kunnen we voor je nakijken wat er mis is gegaan.

Met vriendelijke groet,

Webcare Team VriendenLoterij

bartbrom821
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 aug 2011 21:16

Re: werving vriendeloterij

Ongelezen bericht door bartbrom821 »

Ook ik heb me in juli opgegeven voor het 1 maand-gratis-deelname, stopt automatisch- lot. Er stond aan de achterkant duidelijk vermeld dat het na een maand automatisch stopt, je hoeft er niets aan te doen!

Het is gewoonweg schandalig. Ik ga ook eisen dat de 8,80 euro wordt teruggeboekt naar mijn rekening. Dit riekt naar oplichting! De bank kan het niet terugboeken, want het is een loterijmachtiging. Blijkbaar hebben deze loterijen speciale afspraken met banken.

Ik zou als bank zijnde deze partijen maar eens goed onder de loep nemen. Geld afschrijven zonder handtekeningen/telefonische toezeggingen. Dubieus!

mave07690
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 aug 2011 14:15

Re: werving vriendeloterij

Ongelezen bericht door mave07690 »

Bij ons precies hetzelfde verhaal. Gratis lot, stopt automatisch na een maand. Maar nee hoor, er is gewoon € 8,80 afgeschreven.
Jammer, want ik vond het zo'n leuke loterij. We hebben namelijk regelmatig prijs en het is zo leuk om dezelfde prijs ook nog eens aan je vrienden weg te kunnen geven.

Will50
Berichten: 44
Lid geworden op: 04 mar 2011 16:41

Re: werving vriendeloterij

Ongelezen bericht door Will50 »

Beste Mensen,... en webcare vriendeloterij.

Lees mijn bericht in dit onderdeel over het zogenaamde gratis lot en stopt automatisch. Lees ook het antwoord van webcare vriendenloterij.

Ik kan alleen maar zeggen wie heeft er gelijk????

Waarom bent U eigenlijk in dit forum webcare???? . Om de mensen rustig te houden of zo??

Veel succes.. Jullie overstelpen me weer met loten zowel van de BankGiro en Vriendenloterij.....en weet je
Ik heb een open haard.... die regelmatig brandt ook in de zomertijd.

celke
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 sep 2011 10:53

Re: werving vriendeloterij

Ongelezen bericht door celke »

Ik heb ook precies hetzelfde meegemaakt, dacht nog (met mijn stomme kop, ik moet ook beter naar mijn man luisteren): leuk, ik doe eens mee... Nou, inderdaad het zogenaamde gratis lot dat automatisch zou stoppen na een maand is dus niet gratis, 8,80 euro afgeschreven en bellen kost een vermogen waar je dus weet ik hoe lang in de wacht hangt..., storneren is inderdaad geen optie :evil: .
Dus ik heb direct een brief gestuurd met en mijn woede geuit (en het geld terugeis), je raadt het al: ook daarop geen reactie.
Ik ga straks naar de bank om melding hiervan te maken, ik vind het echt zo schandalig.
PostNL die de gratis loten verstrekte zal zich toch ook kapot schamen. Ga hun ook maar eens benaderen, wellicht haalt dat wat uit.

wwijnands
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 sep 2011 11:56

Re: werving vriendeloterij

Ongelezen bericht door wwijnands »

Helaas moet ook ik mij aansluiten bij het rijtje die in deze "goede" actie van de Vriendenloterij is getrapt. Nadat ik dacht zeer oplettend de site te hebben ingevuld en er toch echt 100% zeker van te zijn nergens op ja te hebben geklikt zodat ik aan een abonnement vast zat, krijg ook ik via mijn rekening te zien dat ik lid ben geworden.
Zojuist gebeld met een duur telefoonnummer en te horen gekregen dat dit absoluut hun bedoeling niet is, maar dat het aan mij ligt en de manier waarop ik hun site heb doorlopen. Op de vraag aan wie het dan ligt, aan mij en vele andere of aan de site, werd ik toch echt boos. Want ik zou niet hebben opgelet...
Ik moet maar even een briefje schrijven, want het kan niet op een andere manier.

Ik noem dit echt oplichting en zie dit als een misdrijf, genoemd in ons wetboek van strafrecht onder artikel 326 (Hij die, met het oogmerk om zich of een ander wederrechtelijk te bevoordelen, hetzij door het aannemen van een valse naam of van een valse hoedanigheid, hetzij door listige kunstgrepen, hetzij door een samenweefsel van verdichtsels, iemand beweegt tot de afgifte van enig goed, tot het ter beschikking stellen van gegevens met geldswaarde in het handelsverkeer, tot het aangaan van een schuld of tot het teniet doen van een inschuld, wordt, als schuldig aan oplichting, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste 4 jaren of geldboete van de vijfde categorie.).

VriendenLoterij
Berichten: 32
Lid geworden op: 17 feb 2011 14:02

Re: werving vriendeloterij

Ongelezen bericht door VriendenLoterij »

Beste Cilke en wwijnands,

Dat is vervelend! We hebben jullie per privebericht om jullie gegevens gevraagd zodat we voor jullie kunnen nagaan wat er precies is gebeurd.

Met vriendelijke groet,

webcare team

ludique
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jan 2011 10:19

Re: werving vriendeloterij

Ongelezen bericht door ludique »

Stapelgek word je van die Vriendenloterij, de Bankgiroloterij en/of de Postcodeloterij. Je wordt doodgegooid met een dagelijkse diaree aan emailtjes en of je die nu blokkeert of niet, ze blijven domweg komen. Hoe is dat in Godsvredesnaam eigenlijk mogelijk???? Heb je ooit (dom!) eens meegedaan en zegt het conform hun regels op, dan gaat de incasso t.l.v. je bankrekening gewoon door. Bij ons eens 9 maanden lang. Uiteindelijk wel teruggestort gekregen. Na lang zeuren, schrijven en bellen. Oplichtersbende. Gewone ordinaire mafia. Rampen!

ajmoraal
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 aug 2011 12:03

Re: werving vriendeloterij

Ongelezen bericht door ajmoraal »

Die 'prive-berichten' naar webcare werken dus ook niet.
Twee weken geleden een brief gestuurd over het terugboeken van de illegaal geincasserde bedragen. Geen reactie ontvangen. Een week geleden een prive-bericht naar webcare met vraag naar de status. Geen reactie ontvangen. Tijd om een jurist in te schakelen, dat is blijkbaar de enige manier.

VriendenLoterij
Berichten: 32
Lid geworden op: 17 feb 2011 14:02

Re: werving vriendeloterij

Ongelezen bericht door VriendenLoterij »

Beste meneer Moraal,

Excuses voor onze late reactie. Wij hebben u een privebericht gestuurd. Mocht u nog verdere vragen hebben, dan horen wij dat graag.

Vriendelijke groeten,

Team webcare VriendenLoterij

tnt35
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 jul 2011 10:29

Re: werving vriendeloterij

Ongelezen bericht door tnt35 »

VriendenLoterij schreef:Beste meneer Moraal,

Excuses voor onze late reactie. Wij hebben u een privebericht gestuurd. Mocht u nog verdere vragen hebben, dan horen wij dat graag.

Vriendelijke groeten,

Team webcare VriendenLoterij

zonet heeft u van mij een pb ontavangen!!

VriendenLoterij
Berichten: 32
Lid geworden op: 17 feb 2011 14:02

Re: werving vriendeloterij

Ongelezen bericht door VriendenLoterij »

Beste tnt35,

Zou je in een privebericht je gegevens (achternaam, postcode en huisnummer) willen sturen? Dan kijken we het voor je na.

Vriendelijke groeten,

Team webcare

tnt35
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 jul 2011 10:29

Re: werving vriendeloterij

Ongelezen bericht door tnt35 »

VriendenLoterij schreef:Beste tnt35,

Zou je in een privebericht je gegevens (achternaam, postcode en huisnummer) willen sturen? Dan kijken we het voor je na.

Vriendelijke groeten,

Team webcare

is gebeurd

veentje
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2011 09:59

Re: werving vriendeloterij

Ongelezen bericht door veentje »

Hmmmmmm,

Ook maar eens een PB proberen te versturen.
Gratis lot voor 15 augustus activeren en stopt automatisch na 1 maand.
Toch jammer dat ze dat niet voor elkaar krijgen.

michaelz1981
Berichten: 224
Lid geworden op: 24 jun 2006 21:47

Re: werving vriendeloterij

Ongelezen bericht door michaelz1981 »

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. eerst werd je met een brief gepaaid voor een gratis deelname wat automatisch stopt. Daarna ben ik nog gebeld over mijn deelname en interesse om nog een lot te activeren wat automatisch zal stoppen. En tot mijn verbazing is er toch deze maand 22 euro afgeschreven.

Schijnbaar hebben ze een brief nagestuurd met de bevestiging van mijn deelname en dat dit tot wederopzegging was tenzij ik dit binnen 7 dagen stopzet.

Ik vind dit uiterst asociale wervingsactie van deelnemers aan de Vriendenloterij. Eenmalig deelname bij de Vriendenloterij is dus niet zo eenmalig en ik raad het ook ten zeerste af om aan deze loterij mee te doen. Ik doe wel vaker mee aan loterijen , maar dit vind ik misbruik maken van de situatie. Als ze een brief hebben nagestuurd voor een verdere deelname vond ik netter geweest.

Ik zal dan ook niemand aanraden om mee te doen!!

michaelz1981
Berichten: 224
Lid geworden op: 24 jun 2006 21:47

Re: werving vriendeloterij

Ongelezen bericht door michaelz1981 »

Heeft iemand nog zo advertentie van de Vriendenloterij die we misschien naar Radar of Kassa kunnen sturen. Misschien kunnen ze hier de wanpraktijken aan de kaak stellen. Want misschien kunnen we zo wel gratis reclame maken voor de Vriendenloterij, want daar denken ze toch dat een slecht uitgevoerd reclamestunt ook reclame is.

VriendenLoterij
Berichten: 32
Lid geworden op: 17 feb 2011 14:02

Re: werving vriendeloterij

Ongelezen bericht door VriendenLoterij »

Beste michaelz1981,

Wil je in een privebericht je gegevens (achternaam, postcode en huisnummer) sturen? Dan kunnen we het voor je uitzoeken.

Met vriendelijke groet,

team webcare

Rienk131
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 sep 2011 11:02

Re: werving vriendeloterij

Ongelezen bericht door Rienk131 »

Hallo,

Hier nog een slachtoffer van de vrolijke vrienden van de vriendenloterij. Ik was ingegaan op een aanbod van Post.nl om 1 maand gratis mee te spelen met een automatische opzegging. Nadat ik zorgvuldig alle voorwaarden op de site had doorgenomen, zag ik geen addertjes en ben dus doorgegaan.

Tot mijn stomme verbazing zie ik afgelopen week toch 11 EURO afgeschreven worden van mijn rekening. Dus ik bellen met de klantenservice, hoe dit toch mogelijk is. Volgens hen, heb ik ergens op de site mijn akkoord gegeven om na de eerste maand wel met 1 lot verder te spelen, terwijl ik 100% zeker ben, dat ik niets daarover gelezen heb, laat staan mijn akkoord voor gegeven. Maar ja, hoe toon je nu achteraf je gelijk aan? Alsnog de internetpagina terughalen, waarop je alles hebt ingevuld kan natuurlijk niet. Dus is het wederom mijn woord tegen de hunne en omdat ze de bewijslast doodleuk bij de consument laten, zit er weer niets anders op dan een opzegbrief (jawel, allen schriftelijk is mogelijk omdat je handtekening eronder moet staan) te schrijven en de loterij stop te zetten. Wanneer komt de overheid nu eindelijk eens met wetgeving die dit omdraait, ofwel de vriendenloterij toont mij schriftelijk aan, dat ik akkoord heb gegeven voor het meespelen. Iets voor een item in TROS Radar?

Groet,

Rienk Schepers
Een wederom teleurgesteld consument

Will50
Berichten: 44
Lid geworden op: 04 mar 2011 16:41

Re: werving vriendeloterij

Ongelezen bericht door Will50 »

Beste Rienk en andere slachtoffers. Lees dit berich dat ik op 31 jul dit jaar plaatste:

Re: werving vriendeloterij - 31 jul 2011 14:26
Beste mensen het is weer zover.Ik ontving deze week via PostNL een persoonlijk lot van de Vriendenloterij...met let wel...een maand gratis deelname....stopt automatisch.!!!!!

Wel weer even activeren voor 15 augustus 2011,dus alle gegevens invullen inclusief Uw bankrekening nummer. Als U gewonnen hebt moet toch ergens Uw geld gestort kunnen worden.

Voor dat U het weet wordt geld van uw rekening afgeschreven en het is weer aan U om deze Vriendenloterij zover te krijgen om te luisteren en eventueel onrechtmatig geïncasseerde gelden terug te storten.

U BENT GEWAARSCHUWD!!!!!!!!!!!!!!!!!! BLIJF WAKKER !!!!!!!

en tevens de reactie van vriendenloterij webcare daarop.

Lees hoeveel mensen gewoon beduveld worden!!! en nog iets:Deze week zoals gewoonlijk weer onze Becel boter gekocht omdat gewoon een gezonde zaak is.
En raad eens??????

Becel verleend de medewerking aan de Hartstichting aan de Vriendenloterij om weer een maand GRATIS mee te spelen.Natuurlijk weer een UNIEKE code die geactiveert moet worden. Natuurlijk weer je banknummer invullen en je raad het al over een korte periode verschijnen hier weer andere slachtoffers die gedupeerd worden.
Maar kennelijk mag dit allemaal van Justitie.Veel geschreeuw in de kamer over dergelijke misleidende reclame maar iets doen ho maar. Tros radar stelt mij ook zeer teleur in deze.
En: Webcare vriendenloterij moet toch ook werk houden toch?

Altijd jammer dat de Hartstichting en Becel hieraan hun medewerking verlenen. Kennelijk kijken ze alleen maar naar het zogenaamde goede doel maar lezen niet op welke wijze dit wordt vergaart.

U bent weer GEWAARSCHUWD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

electomonteur
Berichten: 358
Lid geworden op: 06 jul 2011 12:16

Re: werving vriendeloterij

Ongelezen bericht door electomonteur »

Is er geen wettelijke regel dat dit soort praktijken direct gestopt kunnen worden??

Volgens mij is er maar 1 optie
Direct het hele bedrijf en aan verwante aanhangsels uit hun pand zetten en Beslag laten legen door de staat op alle tegoeden

Oplichting en valsheid in geschrifte is zeker door dit soort instanties verboden en zeer misselijk
Daar ook de namen van de goede doelen te grabbel worden gegooid

Ook zouden we alle goede doelen moeten benaderen en melden dat hun naam word gebruikt door oplichters instantie die ook valsheid in geschrifte pleegt met de dubieuze naam vrienden loterij

De enige die er wijze van worden zijn de directie en hun vrienden

Heb nog nooit enig bewijs gezien van hun dat de goede doelen er wijzer van worden dan hun zelf
En als die bewijzen er zijn wil ik ze wel goed tegen het licht houden want mogelijk zit er nog een gaatje in om geld weg te sluizen
Hoe dicht het ook word gemaakt overal komt wel iets door heen

Gesloten