LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] werving vriendeloterij

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Rijsbergen
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 nov 2005 19:03

werving vriendeloterij

Ongelezen bericht door Rijsbergen »

Ik ben de laatste week van juni gebeld door de vriendenloterij om de maand juli gratis met 2 loten mee te spelen tbv het astma fonds, aangezien mijn vrouw ook astma heeft leek me dit een goed doel en ben op het aanbod ingegaan.
Ik wil ook graag met één lot mee blijven spelen na de gratis maand, en ze vertelde mij toen dat ik wel op tijd op moet zeggen zodat ik niet voor een verrassing kom te staan.
Dus ik heb 2 dagen daarna gelijk een brief gestuurd om één lot op te zeggen. Nu bekijk ik mijn bankafschrift en is er voor de maand juli 22,- afgeschreven, dus ik boos de klantenservice opgebeld.
Die konden mij vertellen dat de vriendenloterij de maand juni had gebruikt voor mijn loten en hebben juli per direct geïncasseerd.
Dus ik had sowieso geen enkele tijd om een lot op te zeggen.
terwijl toch echt juli als mee te spelen maand was beloofd
Hiervoor zou de vriendenloterij zich moeten schamen, om mensen zo geld afhandig te maken, werkelijk schandalig
1 weekje voor het einde van de maand bellen om de volgende maand gratis mee te mogen spelen, en dan sneaky toch dezelfde maand gebruiken en het geld voor 2 loten afschrijven voor de beloofde maand
ik vind dit werkelijk schandalig om zo geld te moeten verdienen en dan het astma fonds als werving te gebruiken echt walgelijk

nu heb ik dus een klachtenbrief moeten sturen want via mail of telefonisch kan blijkbaar niet,
Maar jezelf lid maken kan wel via de telefoon.....................
Dus ik wachten en "heel toevallig" hebben ze mijn klachtenbrief niet ontvangen
echt een grote giller, ik hoop dat men er bij radar nogmaals aandacht aan besteedt.
wie heeft er ook ervaring met deze praktijken van de vriendeloterij

MAXIEM

Re: werving vriendeloterij

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Rijsbergen

Je zou hen kunnen berichten, dat je een formele klacht bij consuwijzer gaat indienen wegens het hanteren van oneerlijke handelspraktijken. Tien tegen een, dat ze dan wél reageren. Uiteraard eis je natuurlijk ook je geld terug.

Sukses, Maxiem.

Rijsbergen
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 nov 2005 19:03

Re: werving vriendeloterij

Ongelezen bericht door Rijsbergen »

Hoi Maxiem

dank je wel voor je reactie
ik heb geen ervaring met consuwijzer, maar ik ga het gelijk proberen,
ik hoop dat ze dan wel reageren

gr
Frank

kooskoekedoos
Berichten: 135
Lid geworden op: 28 jun 2010 12:21

Re: werving vriendeloterij

Ongelezen bericht door kooskoekedoos »

Wat je daarnaast ook nog kunt doen, is het astma fonds ook op de hoogte brengen van deze manier van werving. Niet om ze te beschuldigen, maar gewoon om aan te geven dat de vriendenloterij op een oneerlijke wijze producten aansmeert, en hierbij het astma fonds ook gebruikt om mensen over te halen. En dit laat je natuurlijk ook aan de vriendenloterij laten weten.

Goede doelen zijn er namelijk absoluut niet blij mee als hun goede naam gebruikt wordt bij dit soort praktijken. Onbewust krijgen veel mensen namelijk ook een slecht gevoel bij het Astmafonds.

VriendenLoterij
Berichten: 32
Lid geworden op: 17 feb 2011 14:02

Re: werving vriendeloterij

Ongelezen bericht door VriendenLoterij »

Beste de heer Rijsbergen,

Wij hebben u een privébericht gestuurd. Zodra wij uw gegevens ontvangen, zorgen wij dat er zo spoedig mogelijk contact met u wordt opgenomen.

Vriendelijke groet,

webcare team VriendenLoterij

MAXIEM

Re: werving vriendeloterij

Ongelezen bericht door MAXIEM »

VriendenLoterij

T'is natuurlijk wel dweilen met de kraan open, als de webcare de rotzooi kan/mag opruimen!

Maxiem.

Rijsbergen
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 nov 2005 19:03

Re: werving vriendeloterij

Ongelezen bericht door Rijsbergen »

Maxiem,

dat heb ik ook gezegd,
na 4 brieven en 2 telefoontjes hoor ik niks en nu ik het op radar heb gezet wordt er wel binnen 24 uur gebeld.

Ik had een hele vriendelijke man aan de telefoon en zoals het er nu naar uitziet is het voor mijn tevredenheid opgelost,
maar eerst zien of mijn geld volgende week weer op de rekening staat.

ik zal nooit de vriendeliterij aanraden bij iemand,
het is en blijft een rare nasmaak en dan druk ik me nog heel voorzichtig uit

Will50
Berichten: 44
Lid geworden op: 04 mar 2011 16:41

Re: werving vriendeloterij

Ongelezen bericht door Will50 »

Beste mensen het is weer zover.Ik ontving deze week via PostNL een persoonlijk lot van de Vriendenloterij...met let wel...een maand gratis deelname....stopt automatisch.!!!!!

Wel weer even activeren voor 15 augustus 2011,dus alle gegevens invullen inclusief Uw bankrekening nummer. Als U gewonnen hebt moet toch ergens Uw geld gestort kunnen worden.

Voor dat U het weet wordt geld van uw rekening afgeschreven en het is weer aan U om deze Vriendenloterij zover te krijgen om te luisteren en eventueel onrechtmatig geïncasseerde gelden terug te storten.

U BENT GEWAARSCHUWD!!!!!!!!!!!!!!!!!! BLIJF WAKKER !!!!!!!

Rijsbergen
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 nov 2005 19:03

Re: werving vriendeloterij

Ongelezen bericht door Rijsbergen »

Beste mensen

ik heb mijn geld inmiddels terug,
helaas kan het alleen als je melding maakt bij radar of consuwijzer.nl schijnbaar......

Als je zelf een brief stuurt interesseert het ze schijnbaar geen biet,
gelukkig ben ik helemaal weg bij de vriendenloterij en zal er ook nooit meer iets mee te maken willen hebben.
wel wil ik de mensen bedanken van de webcare afdeling van de vriendenloterij,
zaten zulke mensen ook maar op de klantenservice

VriendenLoterij
Berichten: 32
Lid geworden op: 17 feb 2011 14:02

Re: werving vriendeloterij

Ongelezen bericht door VriendenLoterij »

Beste Will50,

Het gratis lot stopt automatisch na een maand. Deze deelname is gratis en verplicht je tot niets.

Met vriendelijke groeten,

Webcare Team VriendenLoterij

Will50
Berichten: 44
Lid geworden op: 04 mar 2011 16:41

Re: werving vriendeloterij

Ongelezen bericht door Will50 »

Geacht Team van de Vriendenloterij.

U hebt genoeg mensen gepaaid met zogenaamde gratis loten. Er zijn nu nog mensen die daarvoor nog steeds de afschrijvingen ontvangen..De reden waarom weet U best wel. Ik ben blij dat U inderdaad aangeeft dat het de deelnemer tot niets verplicht.. Toch hebt U dat in het verleden via het callcenter ook gedaan ...ik hoor de woorden nog van een van u medewerksters....en toch schrijft U gewoon van de rekening af. Op brieven reageert U niet .Als ik bij de uitspraken van de Reclame Code commissie kijk wordt U telkens weer op de vingers getikt over praktijken die onbehoorlijk zijn. U hebt zelfs het fatsoen niet om betrokkenen rechtstreeks excuses aan te bieden voor Uw gedrag waarvoor U flink op de vingers wordt getikt.
Het is dan ook aan de mensen die eens beduveld zijn, de taak anderen daarvoor te waarschuwen. Men spreekt hier over het algemene belang.

En geacht team....De voorvallen hier omschreven in Trosradar spreken voor zich.

Ik gun iedereen een deelname aan een loterij maar doe het dan wel op een open en eerlijke manier.

Ik wil alleen nog zeggen dat mijn familie,vrienden, kenniskring nooit meer aan Uw loterij zal deelnemen. Die keuze wordt doelbewust gemaakt en dat hebt u aan U zelf te danken!!!!.

Groet
Will

VriendenLoterij
Berichten: 32
Lid geworden op: 17 feb 2011 14:02

Re: werving vriendeloterij

Ongelezen bericht door VriendenLoterij »

Beste Will50,

We vinden het vervelend dat u deze ervaring heeft. Zou u in een privebericht uw gegevens (naam, postcode, huis- en telefoonnummer) willen doorgeven? Dan kunnen we voor u nakijken wat er mis is gegaan.

Met vriendelijke groet,

Team webcare VriendenLoterij

tnt35
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 jul 2011 10:29

Re: werving vriendeloterij

Ongelezen bericht door tnt35 »

VriendenLoterij schreef:Beste Will50,

We vinden het vervelend dat u deze ervaring heeft. Zou u in een privebericht uw gegevens (naam, postcode, huis- en telefoonnummer) willen doorgeven? Dan kunnen we voor u nakijken wat er mis is gegaan.

Met vriendelijke groet,

Team webcare VriendenLoterij

@webcare

ik las iets over bingogetallen hier heb ik nooit iets van ontvangen?
ben gewoon meedoend lid bij de organisatie.

Will50
Berichten: 44
Lid geworden op: 04 mar 2011 16:41

Re: werving vriendeloterij

Ongelezen bericht door Will50 »

tnt35...

U stelt deze vraag aan mij? Ik weet niet wat U hiermee bedoeld?

Ik heb het team vandaag een privebericht gestuurd en verwezen naar mijn zaak die gediend heeft bij de Reclame Code Commissie en waarin een uitspraak is gedaan.
Grt.
Will50

tnt35
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 jul 2011 10:29

Re: werving vriendeloterij

Ongelezen bericht door tnt35 »

Will50 schreef:tnt35...

U stelt deze vraag aan mij? Ik weet niet wat U hiermee bedoeld?

Ik heb het team vandaag een privebericht gestuurd en verwezen naar mijn zaak die gediend heeft bij de Reclame Code Commissie en waarin een uitspraak is gedaan.
Grt.
Will50

aan de webcare
dat stond er ook

VriendenLoterij
Berichten: 32
Lid geworden op: 17 feb 2011 14:02

Re: werving vriendeloterij

Ongelezen bericht door VriendenLoterij »

Beste tnt35,

Elke week maakt u kans op een bingoprijs in de VriendenLoterij. Als u alle 15 getallen op uw bingokaart kan wegstrepen, wint u een prijs. Uw bingokaart kunt u hier vinden: https://www.vriendenloterij.nl/Bingo/Bi ... loaden.htm

Elke maand verloten we ook prijzen op lotnummer. De lotnummers waarmee u meespeelt, staan op uw rekeningafschrift vermeld.

Alle prijzen komen binnen 6 tot 8 weken automatisch naar u toe.

Met vriendelijke groet,

Team webcare

tnt35
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 jul 2011 10:29

Re: werving vriendeloterij

Ongelezen bericht door tnt35 »

VriendenLoterij schreef:Beste tnt35,

Elke week maakt u kans op een bingoprijs in de VriendenLoterij. Als u alle 15 getallen op uw bingokaart kan wegstrepen, wint u een prijs. Uw bingokaart kunt u hier vinden: https://www.vriendenloterij.nl/Bingo/Bi ... loaden.htm

Elke maand verloten we ook prijzen op lotnummer. De lotnummers waarmee u meespeelt, staan op uw rekeningafschrift vermeld.

Alle prijzen komen binnen 6 tot 8 weken automatisch naar u toe.

Met vriendelijke groet,

Team webcare

@webcare

Bedankt voor uw reactie
Het was mij totaal niet bekend waar je dit kan vinden.

Will50
Berichten: 44
Lid geworden op: 04 mar 2011 16:41

Re: werving vriendeloterij

Ongelezen bericht door Will50 »

Geacht webcare team Vriendenloterij.

Langs deze weg wil ik U ondanks mijn grieven, mijn dank uitbrengen voor de mooie bos bloemen met als boodschap, welgemeende excuses van de Vriendenloterij.

U hebt mijn boodschap heel goed begrepen en hebt zich in ieder geval te moeite genomen mijn zaak door te willen nemen.

Zo kan het ook. Ik begrijp alleen niet, dat het allemaal zo heeft moeten verlopen. Uw team zal daar niet verantwoordelijk voor zijn maar zoals het is gegaan met alle klachten, is niet goed te keuren.

Ik weet niet wat de mogelijke ommezwaai tot dit gedrag heeft doen aanzetten maar weet wel dat serieus omgaan met je mogelijke klanten uiteindelijk vruchten zal afwerpen.

Mogelijk hoor ik nog van U.

Groet Will 50

tnt35
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 jul 2011 10:29

Re: werving vriendeloterij

Ongelezen bericht door tnt35 »

VriendenLoterij schreef:Beste tnt35,

Elke week maakt u kans op een bingoprijs in de VriendenLoterij. Als u alle 15 getallen op uw bingokaart kan wegstrepen, wint u een prijs. Uw bingokaart kunt u hier vinden: https://www.vriendenloterij.nl/Bingo/Bi ... loaden.htm

Elke maand verloten we ook prijzen op lotnummer. De lotnummers waarmee u meespeelt, staan op uw rekeningafschrift vermeld.

Alle prijzen komen binnen 6 tot 8 weken automatisch naar u toe.

Met vriendelijke groet,

Team webcare

ik heb het ondertussen gevonden.
enkele maanden meegedaan,maar hier werd niks over verteld toendertijd.

ajmoraal
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 aug 2011 12:03

Re: werving vriendeloterij

Ongelezen bericht door ajmoraal »

Dat gratis lot van de PostNL is dus inderdaad misleidend.
Ondanks dat in de instructies letterlijk stond "Deelname is geheel gratis en het lot stopt automatisch", is er nu toch geld afgeschreven voor september.
Ik heb de klacht inmiddels bij Consuwijzer aangemeld.

Gesloten