Wie heeft een soortgelijke ervaring met de Vriendenloterij?

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
TychoS
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jul 2022 13:38

Wie heeft een soortgelijke ervaring met de Vriendenloterij?

Ongelezen bericht door TychoS »

Hallo Radar en lezers,

Ik vraag me iets af.
Wie heeft er ervaring met de vriendenloterij? En zo ja, hoe was deze ervaring?

Mijn vraag komt voort uit mijn eigen ervaring met de vriendenloterij die zeer negatief is.
Voor nu wil ik het even kort houden. Maar, mochten er meerderen zijn met negatieve ervaringen wil ik mijn verhaal wel verder uitwerken.

Ik ben een jaar of wat geleden aangesproken bij Ouwehands dierenpark om mee te doen aan de vriendenloterij. Ik heb ingestemd om mee te doen en een aardige tijd meegedaan. Ik kwam door mijn studie een beetje krap te zitten en kon iedere euro gebruiken en heb dus besloten mijn deelname stop te zetten. Dit heb ik telefonisch gedaan en na een mooi verkooppraatje zou de medewerker mijn deelname stop zetten.
Dit was niet gebeurt en ik heb vervolgens het bedrag bijna iedere maand terug geboekt. En uiteraard een slechte review geschreven. Daarnaast ontving ik zelfs nog een nieuw pasje van ze tussendoor en heb deze doorgeknipt en teruggestuurd. Na heel veel moeite en lang aan de telefoon te zitten is het nu (hopelijk) gelukt om uit te schrijven.

Ik heb wat reviews gelezen op trustpilot over de vriendenloterij en deze zijn niet mals. Ze hebben daar een score van 1.3/5. Normaal gesproken zou je bij een bedrijf met zo'n score zeggen: Dit is oplichting en zou gestraft moeten worden/offline gehaald moeten worden.
De vriendenloterij echter niet. Die kunnen gewoon hun "leuke" reclame spotjes maken met de gezellige BNers om mensen maar "in de val te lokken".

Ik zou graag willen dat hier meer aandacht voor zou komen net als de aandacht momenteel voor het voetbalgokken. Terwijl goksites als Toto en betcity op het matje geroepen worden (en terecht overigens) kan een bedrijf als de vriendenloterij gewoon lekker doorgaan met het aftroggelen van het geld van mensen die met heel veel moeite soms nog niet eens van hun inschrijving afkomen.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wie heeft een soortgelijke ervaring met de Vriendenloterij?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U moet die straatverkopers ook gewoon vriendelijk bedanken voor het aanbod en er niet op ingaan.

henk51
Berichten: 1676
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Wie heeft een soortgelijke ervaring met de Vriendenloterij?

Ongelezen bericht door henk51 »

Gewoon online opzeggen krijg je meteen een bevestiging en is het stopgezet zo heb ik het ook gedaan no problems
Ook als je het telefonisch doet meteen een bevestiging per mail daarvan vragen dat is met iedere loterij het beste heb je het zwart op wit.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Wie heeft een soortgelijke ervaring met de Vriendenloterij?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Overal kan iets fout gaan. Dus toen u geen bevestiging kreeg van de opzegging hebt u natuurlijk meteen contact opgenomen. Of niet? En toen er een betaling afgeboekt werd, hebt u natuurlijk weer contact opgenomen. Toch? En bij het nieuwe pasje is er ook geen lampje gaan branden?
Als u geen bewijs van opzegging heeft, dan is dat uw verantwoordelijkheid. Dan kunt u de zakelijke partij wel voor oplichter uitmaken, maar daar is geen enkel bewijs van.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Wie heeft een soortgelijke ervaring met de Vriendenloterij?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Lady1234 schreef:
02 jul 2022 17:29
U moet die straatverkopers ook gewoon vriendelijk bedanken voor het aanbod en er niet op ingaan.
Daar gaat het niet om in dit topic.

Bij de meeste bedrijven (ook bij de Vriendenloterij) kunt u online uitschrijven. U krijgt per mail een bewijs van uitschrijving.
Mocht u telefonisch of mondeling uitschrijven, vraag dan altijd om een bevestiging per post of mail.

Ga (bijna) nooit zomaar incasso's terugboeken, maar neem eerst contact op met het bedrijf.

HandigeHarrie
Berichten: 1359
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Wie heeft een soortgelijke ervaring met de Vriendenloterij?

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Bij onze krant kan je alleen telefonisch opzeggen, dan proberen ze je met een mooi aanbod als klant te behouden. Vragen om een bevestiging per mail is dan wel heel verstandig (en reageren als de opzegging kennelijk niet is verwerkt ook).

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Wie heeft een soortgelijke ervaring met de Vriendenloterij?

Ongelezen bericht door kuklos »

Seinhuis schreef:
02 jul 2022 22:38
Lady1234 schreef:
02 jul 2022 17:29
U moet die straatverkopers ook gewoon vriendelijk bedanken voor het aanbod en er niet op ingaan.
Daar gaat het niet om in dit topic.
Het is wel een goed algemeen advies: zeg nooit ja tegen een straatverkoper.

peter17111962
Berichten: 566
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Wie heeft een soortgelijke ervaring met de Vriendenloterij?

Ongelezen bericht door peter17111962 »

"Ik ben een jaar of wat geleden aangesproken bij Ouwehands dierenpark om mee te doen aan de vriendenloterij"
Die is iets wat ik waarschijnlijk wel nooit zal begrijpen, Iets doen wat van te voren niet mijn plan was.
Iets dergelijks kan ik zelfs helemaal niet. De reden waarvoor ik ergens naar toe ga is voor mij alles bepalend.
Als ik iets wil kopen dan ga ik recht naar die winkel, koop dat wat in nodig heb, (of ik koop niets als het niet
op voorraad is) en ben daar weer weg. Een straatverkoper??? Daar reageer ik nooit op, ik ben immers nog
nooit van huis gegaan met het idee van: Ik koop over een half uur iets van die straatverkoper die daar staat.
Ik wil best met iemand naar de stad, maar als die persoon van te voren verteld, "Ik wil dat ding gaan kopen"
en vervolgens iets anders koopt wat van te voren niet gepland is, dan is het de laatste keer dat ik met die
persoon weg ben geweest.

Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Wie heeft een soortgelijke ervaring met de Vriendenloterij?

Ongelezen bericht door Dirkie »

TychoS schreef:
02 jul 2022 13:56
.... Ik ben een jaar of wat geleden aangesproken bij Ouwehands dierenpark om mee te doen aan de vriendenloterij. Ik heb ingestemd ...
Dat is de eerste fout helaas. U bent een dagje uit, er wordt een vlot verhaal verteld, gouden bergen beloofd en U bent om en gaat meedoen. U kunt ook gewoon vriendelijk bedanken en doorlopen om verder te genieten van uw dagje uit.
Ik heb wat reviews gelezen op trustpilot over de vriendenloterij en deze zijn niet mals. Ze hebben daar een score van 1.3/5.
En dat is de tweede fout, die meer mensen maken. Reviews zijn er om vooraf te lezen zodat U vooraf weet wat U te wachten zou kunnen staan. Het achteraf lezen van reviews heb ik nooit helemaal begrepen.
Terwijl goksites als Toto en betcity op het matje geroepen worden (en terecht overigens) kan een bedrijf als de vriendenloterij gewoon lekker doorgaan met het aftroggelen van het geld van mensen die met heel veel moeite soms nog niet eens van hun inschrijving afkomen.
Dat zullen ze blijven doen omdat het loont (lees: mensen die erin trappen).

Nevyn
Berichten: 1279
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Wie heeft een soortgelijke ervaring met de Vriendenloterij?

Ongelezen bericht door Nevyn »

Voor straat verkopers altijd even tijd om te zeggen dat het zonde is van mijn tijd en hun tijd.

Aygulf
Berichten: 373
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Wie heeft een soortgelijke ervaring met de Vriendenloterij?

Ongelezen bericht door Aygulf »

TychoS schreef:
02 jul 2022 13:56
Hallo Radar en lezers,

Ik vraag me iets af.
Wie heeft er ervaring met de vriendenloterij? En zo ja, hoe was deze ervaring?

Mijn vraag komt voort uit mijn eigen ervaring met de vriendenloterij die zeer negatief is.
Voor nu wil ik het even kort houden. Maar, mochten er meerderen zijn met negatieve ervaringen wil ik mijn verhaal wel verder uitwerken.

Ik ben een jaar of wat geleden aangesproken bij Ouwehands dierenpark om mee te doen aan de vriendenloterij. Ik heb ingestemd om mee te doen en een aardige tijd meegedaan. Ik kwam door mijn studie een beetje krap te zitten en kon iedere euro gebruiken en heb dus besloten mijn deelname stop te zetten. Dit heb ik telefonisch gedaan en na een mooi verkooppraatje zou de medewerker mijn deelname stop zetten.
Dit was niet gebeurt en ik heb vervolgens het bedrag bijna iedere maand terug geboekt. En uiteraard een slechte review geschreven. Daarnaast ontving ik zelfs nog een nieuw pasje van ze tussendoor en heb deze doorgeknipt en teruggestuurd. Na heel veel moeite en lang aan de telefoon te zitten is het nu (hopelijk) gelukt om uit te schrijven.

Ik heb wat reviews gelezen op trustpilot over de vriendenloterij en deze zijn niet mals. Ze hebben daar een score van 1.3/5. Normaal gesproken zou je bij een bedrijf met zo'n score zeggen: Dit is oplichting en zou gestraft moeten worden/offline gehaald moeten worden.
De vriendenloterij echter niet. Die kunnen gewoon hun "leuke" reclame spotjes maken met de gezellige BNers om mensen maar "in de val te lokken".

Ik zou graag willen dat hier meer aandacht voor zou komen net als de aandacht momenteel voor het voetbalgokken. Terwijl goksites als Toto en betcity op het matje geroepen worden (en terecht overigens) kan een bedrijf als de vriendenloterij gewoon lekker doorgaan met het aftroggelen van het geld van mensen die met heel veel moeite soms nog niet eens van hun inschrijving afkomen.
Ik verbaas me er altijd over hoe ingewikkeld sommigen doen: iedere maand terugboeken, pasje doorknippen en terugsturen, lang aan de telefoon zitten enz. Waarom niet per mail opzeggen, heeft u meteen bewijs. De meeste abonnementen moet je sowieso schriftelijk opzeggen. Hoeveel jaar wilde u nog doorgaan met maandelijks terugboeken ...

adkoster
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 dec 2006 15:33

Re: Wie heeft een soortgelijke ervaring met de Vriendenloterij?

Ongelezen bericht door adkoster »

Een paar jaar geleden had ik een vergelijkbare ervaring met de Postcodeloterij. Dit is van de zelfde organisatie.
Na een aantal jaren te hebben meegespeeld, wou ik er van af, omdat ik doorkreeg dat ze Natuur Monumenten sponsorden.
Deze organisatie vernietigt in mijn woonplaats de natuur op vreselijke wijze, dus daar wil ik niet mijn geld aan besteden.

Ik belde op en er werd me gezegd dat ik een brief moest schrijven.
Dat heb ik gedaan en voor de zekerheid liet ik die aantekenen.
Tot mijn verbazing werd er echter de maand er op weer gewoon geld van mijn rekening geboekt en dat blijk je niet te kunnen terugboeken bij deze club. (Misschien nu wel, maar toen dus niet).
Ik heb toen weer gebeld en weer moest ik een brief schrijven. Die voor de 2e keer aangetekend verstuurd, maar de afschrijvingen gingen gewoon door.
Uiteindelijk heb ik ING gebeld en daar met een medewerker gesproken die me vertelde dat dit zeer vaak voorkwam.
Ze heeft toen mijn rekening geblokkeerd voor de Postcodeloterij.
Dat was bij mij dus de oplossing om er af te komen.

Ik heb toen nog enkele brieven van deze club gekregen, maar daar heb ik niet op gereageerd.

ruitenheer
Berichten: 431
Lid geworden op: 19 jun 2005 13:37

Re: Wie heeft een soortgelijke ervaring met de Vriendenloterij?

Ongelezen bericht door ruitenheer »

De makkelijkste manier om op te zeggen is via hun website. De pagina is goed verstopt en de url verandert regelmatig, maar op het ogenblik kun je via deze pagina's opzeggen:
https://www.postcodeloterij.nl/opzeggen ... ier-online
https://www.vriendenloterij.nl/over-opz ... gformulier
Je krijgt een bevestigingsmailtje en meestal gaat het goed.

J.Dubbeltje
Berichten: 69
Lid geworden op: 24 nov 2008 17:26

Re: Wie heeft een soortgelijke ervaring met de Vriendenloterij?

Ongelezen bericht door J.Dubbeltje »

VriendenLoterij bood een maand gratis meespelen aan, ik ben hierop ingegaan de callcentrum medewerker had stiekem mijn voor 2 loten per maand ingezet .
Heb naar de afdeling manager gesproken zij zei dat ik ook naar een maand weer op kon zeggen , maar ik was nergens mee akkoord gegaan dan alleen 1 Maand gratis meespelen zonder voorwaarden.
Ik heb meteen ING gebeld en zij konden niets doen , eigen verantwoordelijkheid zeiden ze .
Ik heb het geld wat men afgeschreven had gestorneerd , het rekening nummer hadden ze nodig om bij prijs
dit over te kunnen maken .
Wat een oplichters , voor mij mag het VRIENDEN er wel af .

Jan Wijn
Berichten: 60
Lid geworden op: 05 jan 2022 11:57

Re: Wie heeft een soortgelijke ervaring met de Vriendenloterij?

Ongelezen bericht door Jan Wijn »

Nooit geen loterij abonnement aangaan, wanneer je graag gokt koop dan een lot van de Staatsloterij in de supermarkt: dan zit je nergens aan vast, het is ook nog anoniem. Niet steeds geadresseerde post in je brievenbus van loterijen wanneer je een keer een lot hebt gekocht.

ateurlings
Berichten: 80
Lid geworden op: 24 nov 2010 17:14

Re: Wie heeft een soortgelijke ervaring met de Vriendenloterij?

Ongelezen bericht door ateurlings »

https://www.vriendenloterij.nl/over-opz ... ormulier-b

Ik had ook mijn loten via een straatverkopers gekocht en thuis meteen online gezegd. 1 gratis trekking meegedaan (dat was het aanbod), leuke prijs gewonnen, pasje ontvangen en door geknipt. Geen problemen gehad.

Plaats reactie