LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 10 a 12000 reeel? voor deze opstelling

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
suyker
Berichten: 79
Lid geworden op: 07 jan 2009 15:50

10 a 12000 reeel? voor deze opstelling

Ongelezen bericht door suyker »

ook wij zijn aan het kijken voor een nieuwe keuken.

Nu hebben we altijd een eiland willen hebben dus die moet er ook komen.

Uiteindelijk uitgekomen bij GRando waar ik een goed gevoel had. Geen gepush. Gewoon goed advies en geen poespas.

Ok wat willen wij.

De huidige woning bestaat uit een siergrindvloer met blok en eiland. Tevens gaan hier nieuwe vloertegels overheen.

Eerst de tegels dan de keuken?

Het betreft hier een een blok van 280 cm in hoogglans wit met zwart blad van 4 a 5 cm. Materiaal blad? ff kijekn nog

en een eiland van 180 bij 100cm met zitruimte aan de achterkant. Tevns zelfde kleur als blok en zelfde blad

Op het eiland moet komen enkel de gaskookplaat van bauknecht tgv 5590 Sw a plus minus 750,- denk ik. En schouw plus minus 550,-

opstelling blok links 2 kasten met daarin kast 1 oven en lades en kast 2 magentron en lades merk app Siemens HB 84k550N a plus minus 760,- en de Siemens HB 36 P 570 aanbieding voor 575,-

Verder met het blok. Naast de kasten een blad van plus minus 170cm met daarin vierkant spoelbak (400,-??) kraan d rect (375,-??) en vaatwasser (merk geen idee nog. Tevens in bestaande woning is nieuwe vaatwasser 2008 geplaatst in blok. Kan ik deze in de nieuwe keuken laten plaatsen?) Dat was het voor het blok. We hebben namelijk al een amerikaanse koelkast voor ernaast.

Totale app komt ongeveer uit (internet) op 3200,-. Dan heb ik dus nog zo'n 7 a 8000 voor het blad kasten en eiland.

Is dit reeel? Volgens mij is het de 6000 line. Tevens word hij greeploos

Alle opmerkingen welkom

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: 10 a 12000 reeel? voor deze opstelling

Ongelezen bericht door pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door pfffff op 12 feb 2009 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.

suyker
Berichten: 79
Lid geworden op: 07 jan 2009 15:50

Re: 10 a 12000 reeel? voor deze opstelling

Ongelezen bericht door suyker »

Je snapt de vraag wel als ik zeg dat ik de verkoper er nog niet naar gevraagd had.

Bedankt voor de info

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: 10 a 12000 reeel? voor deze opstelling

Ongelezen bericht door legoleek »

als je de apparatuur via internet laat komen zal dat wel kloppen. (siemens is overigens wel het oude model, geen verkeerd apparaat overigens)
reken er op dat de internet prijs niet gelijk is aan een fysieke winkelprijs.
(zoek in dit forum maar op de voors en tegens van internet winkels)

Alle opmerkingen welkom
hoogglans wit met zwart blad en greeploos.: is zo 2006
(deden wij in de jaren 80 overigens al, maar dat terzijde)
bauknecht gaskookplaat: neem liever een Atag,betere en sterkere branders
HB 36 P 570 a: als die nog leverbaar is.
7 a 8000 euro minus 1200 voor plaatsing

anti-pret
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 sep 2007 01:10

Re: 10 a 12000 reeel? voor deze opstelling

Ongelezen bericht door anti-pret »

Leek zegt: dit is zo 2006.
Kun jij me zeggen wat 2009 is.? (Kan ik altijd nog kijken of het mijn smaak is :wink: )

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: 10 a 12000 reeel? voor deze opstelling

Ongelezen bericht door sjoegel »

Als hij het in de jaren 80 verkocht en in 2006 nog, dan kun je rustig zeggen dat het tijdloos is. Vaak de verstandigste keuze. Ik vind het in elk geval erg mooi.

suyker
Berichten: 79
Lid geworden op: 07 jan 2009 15:50

Re: 10 a 12000 reeel? voor deze opstelling

Ongelezen bericht door suyker »

Bedankt Legoleek voor je mening en info.

Inderdaad zwart/wit is wat standaard. Ik zie zoveel moois dat ik ook telkens weer ga twijfelen ook betreffend de vloer.

Wat zou jij aanraden voor blad als de vloer hoogglans zwart 60x60cm en de fronten hoogglans wit. Zwart blad maakt het inderdaad een beet je eentonig. RVS misschien? En de trend voor dit jaar?

Dus jij zegt dat voor max 10000 incl plaatsen dit mogelijk moet zijjn met de apparatuur die ik opgegeven heb.

Over wat voor front en blad hebben we het dan?

Zitten ook over houtenblad te denken en houten vloer. Is tog net ff warmer dan alles hoogglans wat best koud overkomt. Tevens scheelt het met de vloer dan zo'n 1500,-

elianne
Berichten: 144
Lid geworden op: 15 aug 2006 00:01

Re: 10 a 12000 reeel? voor deze opstelling

Ongelezen bericht door elianne »

Wil je persé de vloer vrijwel hetzelfde als het blad? Nu geef je aan zwarte vloer en zwart blad of houtenvloer en houten blad. Waarom geen houten vloer en een zwart blad ofzo? Is wat levendiger/warmer qua vloer en een, naar mijn mening dan, praktischer blad. Ik ga er vanuit dat je voor een stenen blad gaat en niet voor kunststof. Nadeel van een houten vloer kan vocht zijn maar daar hebben ze ook weer speciale vloeren voor. Ik zou eerst gaan bedenken wat je qua kleuren wilt en daarna kijken wat voor keuze je dan hebt qua blad.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: 10 a 12000 reeel? voor deze opstelling

Ongelezen bericht door D1RK »

De Atag kookplaat heeft betere branders..

Een losse tussen plaatsbare vaatwasser is goedkoper dan inbouw en makkelijker te vervangen.

Een zwart blad van steen zal langer mee gaan dan hout.
Ook de RVS apparaten komen met zwart beter uit dan bij hout.

Een houten vloer, en als je water lekte?
Ik kies voor plavuizen en dan liefste met verwarming.
Geen witte want dan zie je alle vlekken...

Een keuken die al sinds 2006 leverbaar is zal waardevaster zijn laatste mode die korter mee gaat.

Het is Uw huis en keuze dus ik laat me daar liever niet over uit.

suyker
Berichten: 79
Lid geworden op: 07 jan 2009 15:50

Re: 10 a 12000 reeel? voor deze opstelling

Ongelezen bericht door suyker »

Beste mensen,

Bedankt voor jullie meningen en tips.

Vanmiddag weer 2uur gezeten bij de handelaar.

Enkele wijzigingen gedaan in de vorm van

- Composiet blad zowel eiland als blok
- Ik neem aan dat Bauknecht bij hun het meeste marge opleverd want daar gaf hij de meeste kortingen op. Dus alle apparatuur wordt van Bauknecht excl schouw dan.
- Front wordt van acryl
- Greeploos
- Volgens verkoper gaat het om een Hacker keuken. Hoe kan ik dit checken.
- Opstelling zal nu zijn 2 hoge kasten links met daarin kast 1 magnetron en lades, kast 2 koffie automaat met lades. Tegen kasten aan het blad van plus minus 170 cm met daarin spoelbak ( onderbouw of opbouw? wat is verstandig?) ONder blad komt uiterst rechts de vaatwasser en midden en links wederom lades. Kraan zal de newform drect worden RVS

Eiland zal 190 bij 110 worden met daarop gaskookplaat Bauknecht TGV 5596SN(zwart dus 90cm breed). Onder kookplaat zal de oven plaatsnemen Bauknecht bmze6205IN. Aan de andere zijde zal een zitgedeelte plaatsvinden. Blad is 4 cm en fronten 5cm. Schouw zal de GRando LUmen 90 ix zijn

Aan jullie dus de vraag.

Aan verkoper medegedeeld dat ik rond de 10000 te besteden heb.

Aan de hand van deze info is dit mogelijk of zal hij me een ander merk keuken proberen te verkopen.

Bedankt alvast

suyker
Berichten: 79
Lid geworden op: 07 jan 2009 15:50

Re: 10 a 12000 reeel? voor deze opstelling

Ongelezen bericht door suyker »

Als ik de forum eens teruglees zie ik rond 2006 2007 extreem veel klachten over bauknecht.

Is dit nog zo anno 2008/2009 anders ga ik voor een ander merk apparatuur. Logisch dat ze veel korting kunnne geven als je bij de leverancier elk jaar moet laten repareren

Wat is prijsvergelijkbaar met betere kwaliteit in jullie ogen. Anders wordt het Siemens ofzo

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: 10 a 12000 reeel? voor deze opstelling

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Als je het over de 6000 line (serie) hebt en greeploos dan is het waarschijnlijk inderdaad een Hacker (ook weleens Haecker of Häcker), een Hacker Systemat Edition, waarbij Edition voor het greeploze staat.
De Edition was/is bij DMG-zusje KeukenKampioen in ieder geval wel serie 6000. Waarbij dan "hoe hoger de serie hoe beter" als richtlijn geldt.

Op het forum zijn wel herkenningspunten te vinden voor een Hacker Systemat, de geruite korpusbinnenkant, de RVS bodemplaat in de spoelkast, korpus-/plinthoogte, rubberen fluisterprofiel, Hettich beslag etc.
..er vanuit gaande dat de 2009 collectie/benaming nog niet staat/wordt toegepast bij Grando. Want er is redelijk wat veranderd aan benamingen en uitvoeringen bij Hacker.
Een adviseur van hier zal je daar wel uitsluitsel/duidelijkheid over kunnen geven.

Wat betreft je apparatuur, enkel voor Bauknecht gaan vanwege de prijs/marge lijkt mij niet wijs gezien de klachten inderdaad. Neem genoegen met een kunsstof blad en ga dan bijv. voor Siemens of kies van ieder merk het beste (zoals hier te lezen is maakt niet ieder merk hun eigen spul en is de een beter in iets dan het andere merk). Dat kunsstof blad kan je na een jaartje of wat alsnog laten vervangen door een mooier blad?

Bovenstaande zijn slechts mijn ervaringen als keukenkopert (toevallig ook een Systemat Edition, KeukenKampioen).

janjansssen
Berichten: 51
Lid geworden op: 08 dec 2008 18:44

Re: 10 a 12000 reeel? voor deze opstelling

Ongelezen bericht door janjansssen »

Hoi,

leuke keuken! hier nog wat tips:
- koop geen bauknecht, slechte kwaliteit en DMG (ook grando) krijgt extra korting op bauknecht apparatuur.
- nooit je echte prijs vermelden, dus als je 10000 te besteden hebt, geef je 8000 euro aan. verkopers gaan altijd een paar duizend euro er boven zitten ( al zullen ze dit op het forum niet toegeven ;))
- 10000 euro moet makkelijk kunnen (incl plaatsen), is eigelijk nog te veel.
- Ga ook eens bij een andere (DMG) zaak langs

veel succes!

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: 10 a 12000 reeel? voor deze opstelling

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Topicstarter heeft al 2x gezeten met de verkoper én waarschijnlijk is er ook al een koopovereenkomst getekend nu er al over wijzigingen wordt gesproken? In meerdere opzichten not done dus om weg te lopen nu, tenzij de prijs absurd hoog is (eigen ervaring met projectleverancier, blij dat ik daarna het licht heb gezien en een aantal maandsalari heb bespaard en op de koop toe betere keuken).

Met 1 mailtje nach Hacker-verkaufend Deutschland weet de topicstarter gelijk ook of de prijs redelijk is, bij een andere DMG zaak mag je opnieuw het bos in.

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: 10 a 12000 reeel? voor deze opstelling

Ongelezen bericht door legoleek »

Wat zou jij aanraden
zo via een forum .... eigenlijk niks.. ik ken je smaak niet, hoe of wat je bent. maar bekijk de Zen- lijn van Silestone eens.

durf te combineren, licht front / donker blad is veilig. maar probeer eens licht op licht (witte kast met wit of licht grijs blad)

losse vaatwasser in een nieuwe keuken ? da's zo 1975 :wink:
Rvs apparaten komen met alles beter uit, zelfs op rvs

Een onderbouw spoelbak is fraaier, maar wel duurder vanwege de randafwerking en dat is tevens z'n zwakke punt. Mensen hebben de neiging om een pan af te gieten en deze te laten steunen op de rand van de bak, in geval dus de rand van het blad.

Bauknecht tja.. een simpele siemens of bosch is zelfs beter.

en voor de rest, ik heb niks/ geen mening over hekker of Grando

misschien de beste tip: ga eens langs bij een NIET DMG of ander keten bedrijf, maar bezoek eens een kleine keukenzaak. vaak net zo duur maar veel betere service en advies (had je deze vragen op deze site waarschijnlijk nooit gesteld)

Mini7
Berichten: 171
Lid geworden op: 02 mar 2008 23:10

Re: 10 a 12000 reeel? voor deze opstelling

Ongelezen bericht door Mini7 »

Hallo Suyker,

Met Bauknecht heb ik niet zo'n goede ervaring. Op zich werkt alles prima en het ziet er goed uit. Het is ook best gebruikersvriendelijk, al zijn de handleidingen erg slecht. Het resetten van de afzuigkap bijvoorbeeld wanneer het filter gereinigd is wordt domweg niet vermeld. Dat hebben we een keer aan een monteur moeten vragen.

Wij hebben echter al twee keer service nodig gehad aan de magnetron en twee keer aan de kookplaat. En daar gaat het dus mis.
De service is langzaam en niet erg efficiënt. Je moet bellen naar de klantenservice van Whirlpool, waar je eerst héél lang moet wachten om iemand aan de lijn te krijgen. De monteur had in ons geval een aantal keer het verkeerde onderdeel bij zich (voor niks een halve dag vrij genomen). We hebben zelfs al een keer drie(!) weken zonder kookplaat gezeten! Dan ben je de ovenschotels en magnetronhappen wel zat.

Als het kan zou ik één stapje betere apparaten proberen te kopen.

Veel succes met kiezen verder!

Hartelijke groet,

Mini7

suyker
Berichten: 79
Lid geworden op: 07 jan 2009 15:50

Re: 10 a 12000 reeel? voor deze opstelling

Ongelezen bericht door suyker »

Ok bedankt mensen.

Ff voor de duidelijkheid.

Ik ben nu voor de 2de keer geweest alleen om wijzigingen aan het ontwerp te geven en welke materialen ik wil. niks getekend dus

Budget mag ook 12000 zijn. Das niet zo'n probleem denk ik.

Begrijp dat de Hacker line best goed aangschreven staat.

Kwa apparatuur wordt het dan geen bauknecht, maar warschijnlijk siemens. Zal dit ongeveer rond de 1000 a 1200 hoger voor alle apparaten bij elkaar?

Verder ga ik tog eens bij een niet dmg langs voor een offerte.

Wat is daarbij de beste keuze in omgeving rotterdam? Begreep dat asta ook bij DMG hoort?

Hobbyistje
Berichten: 53
Lid geworden op: 05 jan 2009 13:32

Re: 10 a 12000 reeel? voor deze opstelling

Ongelezen bericht door Hobbyistje »

Waarom geen grijs werkblad in combinatie met 'n donkere vloertegel?

Is toch weer net even anders, dan het (bijna standaard) zwarte werkblad.

elianne
Berichten: 144
Lid geworden op: 15 aug 2006 00:01

Re: 10 a 12000 reeel? voor deze opstelling

Ongelezen bericht door elianne »

Ik heb een zwart hoogglans front met wit blad....supermooi(vind ik :wink: ) en zeker niet standaard. Ik had gedacht dat het donker zou ogen maar het tegendeel is waar. Oke, bij de hoge kasten(drie stuks) zie je natuurlijk direct het zwart maar de RVS oven en magnetron leiden af. Daarnaast 1.80 meter wit blad en aan de andere kant van de keuken nog 3.50 meter wit blad(incl. gootsteen en kookplaat). Het geheel bleek een stuk lichter te ogen dan witte fronten met zwartblad.

suyker
Berichten: 79
Lid geworden op: 07 jan 2009 15:50

Re: 10 a 12000 reeel? voor deze opstelling

Ongelezen bericht door suyker »

Is tog net ff wat anders inderdaad

Gesloten