LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aan Leveranciers: beste offerte = afspraak! (wie durft?)

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
brave
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 nov 2007 21:53

aan Leveranciers: beste offerte = afspraak! (wie durft?)

Ongelezen bericht door brave »

Heren keukenleveranciers. (Ik zie dat veel van hen ook hier samen komen)

Na een lange zoektocht zijn we eruit hoe we onze keuken willen hebben, namelijk zo. Nu nog de juiste (eerlijke) offerte en we zijn rond.
Onder een eerlijke offerte verstaan we dus niet 40-50% korting! Smijten met adviesprijzen heeft geen zin, daar prikken we zo doorheen. Zoals ik mag aannemen weet iedereen inmiddels hoe het er vaak in keukenland aan toe gaat ("teken vandaag","ik praat nog even met de bedrijfsleider", "morgen loopt deze actie af...", blablabla), en dan lopen wij eenvoudig weg, doen we niet aan mee.

Voor alle andere leveranciers die kwaliteit keukens leveren: Ik zou u graag willen uitnodigen een gespecificeerde offerte te maken voor een keuken zoals hieronder omschreven. Ook mijn eigen ontwerptekeningen zijn te bekijken om een indruk te krijgen.
Indien u zich geroepen voelt, en op basis van onderstaande gegevens een (globale) offerte durft te maken kunt u deze hieronder (openlijk) plaatsen. De, mijns inziens, beste offerte heeft zaterdag a.s. (3-11-07) of een week later een afspraak.

Gaarne geen andere berichten plaatsen in deze thread dan offertes of over de offertes.

Locatie: omgeving 's-Hertogenbosch (Rosmalen)

Waarom doe ik dit zo? Ik wordt enorm moe van de ellelange bezoeken aan de winkels, en heb zelden het gevoel eerlijk behandeld te zijn, dus tot op heden nog geen deal kunnen sluiten. Ik ga liever gericht naar één afspraak waar ik waarschijnlijk mijn keuken kan bestellen.

Welnu, onze wensen betreft de keuken:

Enkele zelfgemaakte 3D impressies:
Afbeelding---Afbeelding

Afbeelding---Afbeelding
(klik op de plaatjes voor grotere afbeeldingen)

in tekst:

#Wand A (3695mm):
T-keuken met schiereiland zónder bovenkastjes, maar met een legplank over de gehele lengte.
Van links naar rechts: *Vaatwasser - Kastje met spoelbak - Hoekkastje - Kook/Schiereiland met 'wang' - brede ladenkast*
In detail:
Blad: langs de wand composiet 12mm, met als onderbreking het blad van het schiereiland (Hout of hout gelijkend kunststof) van 60mm, deze laatste dient gelijk te zijn aan de 'wang' van het schiereiland.
het schiereiland steekt +/- 1260mm uit t.o.v. de kastjes aan de wand (incl. 60mm 'wang'). Breedte/Diepte van het schiereiland: +/- 895mm (blad) Indien mogelijk loopt het blad van het schiereiland helemaal door tot de wand, en wordt van hetzelfde materiaal een dunne plaat tegen de wand tot aan het plafond gezet (H=2650mm).

#Wand B (2660mm):
4 Hoge wandkasten (+/- 210cm), ingebouwd IN een (zelf nog te plaatsen) wand.
van links naar rechts: *Kast met Vrieskast - Kast met Combi oven - Kast met Stoomoven - Kast met koelkast*
Vries- en Koel kast dienen evenhoog te zijn (>=122cm) i.v.m. even hoge deuren. De horizontale lijnen dienen wel over alle 4 de hoge kasten mooi door te lopen! (Lukt niet met Nobilia en dat soort merken naar mijn beste weten).
Onderin ieder van de 4 kasteen diepe lades met soft-closing.

Apparatuur:
Alle apparatuur Siemens (of gelijkwaardig), m.u.v. de Koel- en Vrieskast: Liebherr
Art. nummers:
Combi-oven: Siemens HB86E560 (knoppen bovenaan!)
Stoom-oven: Siemens HB26D550 (knoppen bovenaan!)
Vaatwasser: Siemens SL66T373EU (volledige inbouw, deur op deur)
Kookplaat: Siemens Inductie EH777501E
Eilandschouw: Siemens LC92950 (mét motor)
Vrieskast: Liebherr (Type onbekend) >=120cm (volledige inbouw, deur op deur)
Koelkast: Liebherr (Type onbekend) >=120cm (volledige inbouw, deur op deur)

Verder:
- Alles deurtjes en laden hoogglans wit (gespoten, danwel volledig omtrokken folie met garantie) afgerond met een diameter van 3mm.
- Bij voorkeur de gehele keuken greeploos, maar wel zo dat met normale vingers alles te openen is (ik kom weleens wat anders tegen).
- Álle lades én alle deurtjes met soft-closing.
- U mag eventueel, onderbouwd, afwijken van bovenstaande maten en of merken, maar met name de apparatuur dient zeker minimaal gelijkwaardig te zijn.
- alle aansluitpunten worden op dit moment al voor 99% zeker op de juiste plaats aangebracht (Nieuwbouw). Er is al rekening gehouden met dit ontwerp. Dit geld ook voor de afzuiging en electra aan het plafond bij de afzuiging.

Budget: Ik heb een reële maximale, prijs in mijn hoofd, op basis van eerdere offertes en ervaringen. Om u niet 'naar de prijs toe te laten rekenen' zal ik u deze tijdens de afspraak mededelen.

Ik hoop dat hieruit enkele mooie gespecificeerde offertes kunnen komen, zoals gezegd, de beste(n) leiden automatisch tot een serieuze afspraak en een positieve vermelding op de diverse sites.

Voor vragen kunt u altijd contact opnemen: t.freriks at home.nl (at vanwege antispam).

Hopende op een gezonde, eerlijke samenwerking, :lol:

T. Freriks
Laatst gewijzigd door brave op 02 nov 2007 13:20, 3 keer totaal gewijzigd.

Pfffff

Re: aan Leveranciers: beste offerte = afspraak! (wie durft?)

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 09 nov 2007 00:45, 3 keer totaal gewijzigd.

kzin
Berichten: 216
Lid geworden op: 12 aug 2005 19:22

Re: aan Leveranciers: beste offerte = afspraak! (wie durft?)

Ongelezen bericht door kzin »

1)
(Lukt niet met Nobilia en dat soort merken naar mijn beste weten)
Mwah, val wel mee, 4 kasten met nis 122 onderin is niet moeilijk.

2) waar woont u? als u uit maastricht komt kunnen de dealers in den helder en noord oost groningen zich de moeite besparen. Echt waar, wat u zoekt is ook in een radius van 50km wel te vinden.

3) nis 122 en daarboven een combi cq stoomoven ? ik hoop dat u beiden minimaal 1.95 lang bent?


groeten Kzin

En nee ik maak geen offerte, ben al druk zat met mensen die wel de moeite nemen langs te komen 8) 8)


GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: aan Leveranciers: beste offerte = afspraak! (wie durft?)

Ongelezen bericht door GWTE »

Beste kerel,

Als dit je droom ontwerp is geworden zou ik zeggen, ga naar degenen die dit prachtige ontwerp voor je gemaakt heeft (zelf kun je dit waarschijnlijk niet) en koop daar die keuken. Hij heeft je tenslotte het vertrouwen gegeven en je het plaatje toevertrouwd…….anders noem dit diefstal. :x

MarcM
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 okt 2007 10:24

Re: aan Leveranciers: beste offerte = afspraak! (wie durft?)

Ongelezen bericht door MarcM »

brave schrijft toch het volgende :?
"Enkele zelfgemaakte 3D impressies zijn te bekijken op"

Kennelijk heeft brave deze impressies dus ZELF gemaakt :wink:

@brave:
Mooie poging trouwens, ben benieuwd :D

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: aan Leveranciers: beste offerte = afspraak! (wie durft?)

Ongelezen bericht door maxx »

Beste GWTE,

Wederom onderschat je de kundigheid van sommige klanten om zelf met een 3d te kunnen werken. Vorig jaar had ik hier een klant die als CAD-tekenaar werkzaam was. Ongelovelijk mooi en niet gejat.

Trouwens, als de topicstarter wel de tekeningen heeft gekregen en de maker heeft het vertrouwen van de klant kunnen winnen naast het aanbieden van een mooie prijs, dan zal de topicstarter vanzelf weer op dezelfde stoel terechtkomen.

We kunnen wel heftig gaan reageren met het schreeuwen van diefstal maar dat hoort nu eenmaal bij het ondernemen. Met wantrouwen win je geen vertrouwen, beste GWTE.

Nu snel aan het werk want het is al.....euhh....uur terug.....laat maar. :wink:


MVG

brave
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 nov 2007 21:53

Re: aan Leveranciers: beste offerte = afspraak! (wie durft?)

Ongelezen bericht door brave »

@GWTE:
(zelf kun je dit waarschijnlijk niet)
Ik hoef geen verantwoording af te leggen aan een leverancier, daar ik inderdaad, zoals reeds boven vermeld, de 3D tekeningen zélf heb gemaakt (Autocad). (= leuk werk twrns)

@maxx & MarcM: dank voor de complimenten

@mezorro: helaas is dit geen offerte, en voldoet dus niet aan de vraagstelling, maar ik zal de site zeker uitchecken! Ik heb me echter vastgelgd aan bovenstaande post, dus een gespecificeerde offerte zal zeker voorrang hebben op deze website.

@kzin: Inderdaad, ik dacht al dat ik wat vergeten was: 's-Hertogenbosch is de locatie (eigenlijk Rosmalen)! Ik zal de beginpost aanpassen indien nog mogelijk, bedankt voor de tip!
3) nis 122 en daarboven een combi cq stoomoven ? ik hoop dat u beiden minimaal 1.95 lang bent?
misschien was ik niet helemaal duidelijk, maar nis 122 zit in de linker en rechterkast, de stoom en combi ovens in de twee middelste kasten. Jammer dat je geen offerte wil maken.

@Pfffff: Zie in mijn eerste post:
Gaarne geen andere berichten plaatsen in deze thread dan offertes of over de offertes.
Onzin berichten helpen me niet. Start dan ajb je eigen discussie thread op.

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: aan Leveranciers: beste offerte = afspraak! (wie durft?)

Ongelezen bericht door loesjes »

mijn complimenten voor je onttwerp en zeer zeker voor de uitvoering die je gemaakt hebt in 3d.

Ik zal geen offerte hier plaatsen, omdat ik in het noorden des lands mijn winkel heb, maar wens je veel succes, als zal er denk ik weinig offertes hier geplaatst worden
misschien kun je je email vermelden, zodat verkopers hun offerte ook naar je kunnen mailen, wellicht dat dat iets meer zak opbrengen.

brave
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 nov 2007 21:53

Re: aan Leveranciers: beste offerte = afspraak! (wie durft?)

Ongelezen bericht door brave »

@loesjes:
Ook jij bedankt voor je compliment!
Mijn e-mailadres staat reeds vermeld: t.freriks at home.nl (at vanwege antispam).

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: aan Leveranciers: beste offerte = afspraak! (wie durft?)

Ongelezen bericht door GWTE »

Ik zei waarschijnlijk, dat is dus niet stellig, ik twijfel nog steeds ziet er uit als 20-20 Design (is een professioneel programma). Ik weet waar ik over praat maar kan me natuurlijk vergissen. Ik mag toch denken wat ik wil of niet. Je zou me kunnen overtuigen door bijvoorbeeld je versie van je tekenprogamma te vermelden..................maar dat wil je niet, oke. :)

scheuj
Berichten: 164
Lid geworden op: 19 mei 2006 09:36

Re: aan Leveranciers: beste offerte = afspraak! (wie durft?)

Ongelezen bericht door scheuj »

GWTE,

Je blijft een simpel verkopertje. Als je nu eens een klein beetje door zou denken (is lastig maar toch) dan merk je dat je terecht komt bij een CAD design bedrijf in Den Bosch. Was dat niet toevallig de plaats die brave heeft genoemd?? Kijk alweer een voorbeeld als je echt ergens verstand van hebt. En laat ik nou net wel genoeg vertrouwen in de consument hebben om er van uit te gaan dat hij de zaak niet in de maling neemt.

@brave

Goeie tekening trouwens.
Laatst gewijzigd door scheuj op 02 nov 2007 22:36, 2 keer totaal gewijzigd.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: aan Leveranciers: beste offerte = afspraak! (wie durft?)

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

20-20 Design (is een professioneel programma)
Whoe haaaahhahaha :D

On topic: als u het aandurft wil ik best een keer bij u langs komen om een idee en prijs te geven zit namelijk niet op onoverkomelijke afstand van Rosmalen.

Dan wil ik er tijd in steken omdat u dat dan ook doet.......

ik ben er ook geen voorstander van om via dit forum een offerte af te geven. En het blijft vrijblijvend!

Bovendien schitterende tekening, waren er maar meer mensen die hun keuken zo voorbereidden.

groeten zelfstandigste.

Pfffff

Re: aan Leveranciers: beste offerte = afspraak! (wie durft?)

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 07 nov 2007 01:02, 1 keer totaal gewijzigd.

nico_s
Berichten: 106
Lid geworden op: 25 jul 2007 15:06

Re: aan Leveranciers: beste offerte = afspraak! (wie durft?)

Ongelezen bericht door nico_s »

brave,

Leuk dat je zelf je keuken ontwerpt. Mooie tekeningen!
Zou je de combi-magnetron en de stoomoven wel zo hoog plaatsen? Mijn advies: plaats die apparatuur direct boven de laden.
Die laden zou je ook kunnen vervangen door een draaideur, met in de kast bijvoorbeeld drie binnenladen.

Pfffff

Re: aan Leveranciers: beste offerte = afspraak! (wie durft?)

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 06 nov 2007 00:24, 1 keer totaal gewijzigd.

scheuj
Berichten: 164
Lid geworden op: 19 mei 2006 09:36

Re: aan Leveranciers: beste offerte = afspraak! (wie durft?)

Ongelezen bericht door scheuj »

Waar gaan we spoelen, waar is de vaatwasser ?
Pffffffffffffff, moet ik je daar nu ook nog mee helpen, ik word er echt moedeloos van!!

Vermoedelijk gaat hier gespoeld worden
Wand A (3695mm):
T-keuken met schiereiland zónder bovenkastjes, Van links naar rechts: *Vaatwasser - Kastje met spoelbak
J :lol: ij bent je bod van 23500 echt waard

brave
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 nov 2007 21:53

Re: aan Leveranciers: beste offerte = afspraak! (wie durft?)

Ongelezen bericht door brave »

@scheuj: Bedankt, ik wilde dat net zelf zeggen, maar merkte dat jij het al voor me had opgenomen.
Pfffff hoeft wat mij betreft niet meer te reageren in deze thread, hij kan z'n ei ook best in andere threads kwijt.
Bovendien:
- Kan hij blijkbaar slecht lezen (stelt vragen die in de eerste post al beantwoord zijn)
- Heeft hij blijkbaar extreem hoge prijzen (M'n laagste offerte ligt nu op €12.000, scheelt nogal met zijn € 23.500)
- Heeft hij verder weinig anders te melden dan negatieve uitingen (zie de vele andere posts)
Verder zal ik hier geen woorden meer aan vuil maken, men mag zelf oordelen over wat Pfffff allemaal te melden heeft, zie al zijn posts op dit forum. (Waar haalt hij de tijd vandaan?)

@GWTE: Scheuj heeft gelijk, ik heb een Autocad engineering bedrijf(je), Autocad 2008 als je het wil weten. Betekent wel dat je alles vanaf het begin op moet zetten, geen standaard kastjes etc, maar plankje voor plankje... Zo heb ik m'n hele huis in 3D staan. 20-20 ken ik dus niet, ik kom niet uit de keukenwereld...

@zelfstandigste: Bedankt voor je aanbod, maar het was juist de bedoeling om offertes hier online (of via e-mail) te ontvangen, om ons beide een boel tijd te besparen (en mezelf de irritatie van de veel te hoge offerte prijzen te besparen welke vaak in eerste instantie worden gegeven). Goed bedoeld, ik weet het, maar toch bedankt.

@nico_s:
Mijn advies: plaats die apparatuur direct boven de laden.
Goede tip! Dáár hebben we tenminste iets aan... ik zal er naar kijken...

Nog meer mensen (positieve) suggesties/offertes?

Pfffff

Re: aan Leveranciers: beste offerte = afspraak! (wie durft?)

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 09 nov 2007 00:33, 1 keer totaal gewijzigd.

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: aan Leveranciers: beste offerte = afspraak! (wie durft?)

Ongelezen bericht door GWTE »

Heeft hij blijkbaar extreem hoge prijzen (M'n laagste offerte ligt nu op €12.000, scheelt nogal met zijn € 23.500)
Nou dat zal wel een top keukentje worden dan.. :) :o :lol: :D

Gesloten