LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aanbetaling

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
rruiter
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 feb 2006 14:05

Aanbetaling

Ongelezen bericht door rruiter »

Ik heb een probleem met mijn keukenwinkel. Nu staat er in hun contract dat het volledige bedrag 12 dagen voor levering moet zijn gestort. Volgens mij mag dit wettelijk 50% zijn en de rest na levering. Mochten ze dit niet accepteren dan overtreden ze toch de wet en heb ik een reden om van de ***-firma af te komen zonder kosten?

Gaarne antwoord want ik wil heel graag op een normale wijze een keuken uitkiezen en er een goed gevoel aan overhouden!

Bij voorbaat dank voor de reacties.

antenne
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jan 2006 09:59

Re: Aanbetaling

Ongelezen bericht door antenne »

Als dit in hun contract staat, dan bent u verplicht, indien u getekend heeft, om het bedrag 12 dagen van tevoren te betalen.
Als u nog niet getekend heeft, en u kunt zich hier niet in vinden, dan gaat u op zoek naar een leverancier die een andere betalingswijze hanteerd.

rruiter
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 feb 2006 14:05

Re: Aanbetaling

Ongelezen bericht door rruiter »

In de algemene voorwaarden CBW staat volgens mij ook wat anders dan de volledige vooruitbetaling, namelijk contante betaling bij aflevering. Dat is dus een conflict in het contract: je tekent voor de algemene voorwaarden en tegelijkertijd zijn er andere condities opeens geldig. Vrij verwarrend denk ik. Hoe ligt de zaak dan?

antenne
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jan 2006 09:59

Re: Aanbetaling

Ongelezen bericht door antenne »

Als er op hetzelfde contract staat dat er binnen 12 dagen betaald moet worden voor levering, en er staat dat het onder CBW voorwaarden valt, ben ik ook erg benieuwd wat rechtsgeldig is.

Heb je dat contract al getekend dan?

Pfffff

Re: Aanbetaling

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 12 nov 2007 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.

rruiter
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 feb 2006 14:05

Re: Aanbetaling

Ongelezen bericht door rruiter »

We hebben (onder druk en in een vlaag van verstandsverbijstering) helaas getekend. Er is een financiele oplossing aanstaande (gesprek over 2 weken met regiomanager) maar er blijft een zeer onbevredigend gevoel over. Daarom ben ik aan het onderzoeken of ik hier iets mee kan en het gesprek over 2 weken kort kan houden en deze meneer hiermee om de oren slaan.

We zijn overigens gedupeerde van de Keukenconcurrent en doordat we een kortingsactie hadden ondertekend moesten we de keuken daar afnemen. Bij het intekenen van de keuken bleek de prijs veel hoger dan het budget en lager kon echt niet.

Na een telefoontje aan de directeur was een gesprek mogelijk en bleek de verkoper een "foutje" te hebben gemaakt van 30% in ons nadeel.
De regiomanager gaat alles nu uitleggen, maar ik wil alles gespecificeerd en meekijken in de prijsboeken. Ik denk dat er nog wel meer te bedingen is. Bewijzen worden al vezameld (prijslijsten van andere zaken die beduidend lager zijn en waaruit blijkt dat de korting een sigaar uit eigen doos is.)

Mocht ik hier een argument hebben, dan kunnen we het kort houden en de overeenkomst verscheuren. Als dit namelijk een hiaat is, dan heeft de Keukenconcurrent een heel groot probleem. Er zijn er een heleboel mensen gedupeerd voor wie dit uitkomst biedt!

Pfffff

Re: Aanbetaling

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 12 nov 2007 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Aanbetaling

Ongelezen bericht door loesjes »

Wat ik nou niet kan begrijpen is dat U toch zelf heeft getekend? en nu noemt U zich gedupeerd???

U wil nu eenzijdig veranderingen aanbrengen in de koopopdracht. Wat nou als de keukenboer veranderingen wil aanbrengen in de koopopdracht??? vind U dan ook dat U dat maar gemakkelijk moet accepteren?

IK vind het gewoon dom van U dat U iets tekent terwijl U niet eens weet wat U tekent kennelijk. U gaat nu in het zielige hoekje zitten, sorry hoor, maar ik heb geen medelijden met U.

U hebt zelf de handtekening gezet hoor.

als er in de koopopdracht staat dat U 12 dagen voor levering moet betalen, dan moet U niet piepen als U eenmaal de handtekening hebt gezet, dat had je vooraf moeten doen.

Ik ben beslist geen mandemakers fan, ( waaronder KC valt) ik vind het een stelletje oplichters. Maar ik kan ook de klanten niet begrijpen die zich zo gemakkelijk laten oplichten. en wat ik dan ook belachelijk vind is dat als ze eenmaal hebben getekend ze een beetje zielig gaan lopen doen... nee hoor, je bent zelf "zo slim"geweest om te tekenen. dan ook accepteren wat er op de koopopdracht staat....cést simple...

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Aanbetaling

Ongelezen bericht door 16again »

Belangrijk:
is er voor of na 1-12-2005 getekend? Na 1-12-2005 gelden nieuwe CBW voorwaarden.

Volgens de nieuwe voorwaarden dient betaling bij aflevering plaats te vinden.
De oude voorwaarden had een extra regeltje "tenzij anders is overeengekomen." Dit gaf de keukenwinkel de ruimte om 100% vooruitbetaling via de overeenkomst te bedingen. (waar wettelijk maximaal 50% is toegestaan!)

Indien nieuwe voorwaarden van kracht zijn:
Stel KC voor om pas bij oplevering te betalen. Indien KC daar niet mee accoord gaat kun je aangeven dit bij de geschillencommissie voor te willen leggen. Voor de geschillencommissie is KC vrijwel kansloos: Deze commissie haalt namelijk een streep door elk beding op de overeenkomst dat in ongunstige zin afwijkt van de CBW voorwaarden.


Indien de oude voorwaarden van kracht zijn:
Stel KC voor om maar 50% vooruit te betalen.
Zie ook:
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_ ... mber=14441

Pfffff

Re: Aanbetaling

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 12 nov 2007 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Aanbetaling

Ongelezen bericht door caruso »

Even voor alle duidelijkheid:
De wet gaat voor! Je kunt wel van alles in een contract zetten, maar als het tegen een wet ingaat, dan geldt de term "onredelijk bezwarend" en hoef je daar niet aan te voldoen!
Ik zou zeker niet het volledige bedrag voor de keuken vooraf betalen. Hou een deel in depot en spreek met de ondernemer af dat je het restant betaalt als alles in orde is. Gaat hij daar niet mee accoord dan moet je lekker bij een ander een keuken uitzoeken. Maar ik begrijp dat dat in dit geval niet mogelijk is. Zorg in ieder geval dat U weet wat Uw rechten zijn!

Verkoperzoveel
Berichten: 47
Lid geworden op: 16 sep 2005 16:33

Re: Aanbetaling

Ongelezen bericht door Verkoperzoveel »

werkt niet. bij montage gaat altijd wat fout. klanten zijn dan onredelijk over wat ze achterhouden. daarnaast als het op betalen aankomt als je al iets hebt; gebuert niet he. trouwens alle keukenklanten zijn klootzakken! wilde ik nog even kwijt.

Vermetten
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 jun 2005 19:06

Re: Aanbetaling

Ongelezen bericht door Vermetten »

Verkoper zoveel,
ben je niet goed bij je hoofd?
Jij bent geen verkoper maar een zielige, niet presterende, spoedig werkloze, gefrusteerde klantenhelper.
Als je ZO met je klanten moet omgaan hoop ik dat je snel naar ander werk moet zoeken!

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Aanbetaling

Ongelezen bericht door loesjes »

Ook de verkopende partij heeft rechten hoor

afspraken worden gemaakt, vastgelegd op papier, ondertekend door beide partijen en mijn inziens is het heel normaal dat BEIDE PARTIJEN zich er dan aan houden

Als U niet een een voorwaarde voldoet die op de verkoopbevestiging staat waarom moet de verkopende partij het dan wel

waarom maken we dan in godsnaam nog bevestigingen?????
die door BEIDEN worden ondertekend. de keukenzaak tekent voor levering van de goederen die op het formulier staat en U tekent voor de betaling en de betalingsvoorwaarden die er op staan
als U het er niet mee eens bent had U niet moeten tekenen

niet piepen na de tijd...

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Aanbetaling

Ongelezen bericht door caruso »

Loesje: natuurlijk moeten beide partijen zich aan de wet houden.
Het wordt anders als één van de partijen bepalingen in een contract opnemen die wettelijk niet zijn toegestaan. Je hoeft je er dan niet aan te houden. Stel je voor: je hebt rijles en je instructeur vertelt je dat je 140 km/uur mag rijden, dat wil je best maarhet mag van de wet niet!
Nogmaals, wetten gaan boven contracten.

Herrie2
Berichten: 59
Lid geworden op: 13 dec 2005 18:05

Re: Aanbetaling

Ongelezen bericht door Herrie2 »

Ikzelf heb wel mijn keuken volledig vooruit betaald, maar pas na onderzoek van de financiële gezondheid van het bedrijf. Een omzet van 8-9 miljoen euro, met ruim 8 ton NETTO winst op jaarbasis gaf mij voldoende vertrouwen.

Je kan de betaling 1-2 dagen voor levering als spoedbetaling maken (kost ca. 3-5 euro afhankelijk van je bank), dan staat het geld nog dezelfde dag op de rekening.

ronan
Berichten: 125
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:42

Re: Aanbetaling

Ongelezen bericht door ronan »

sorry hoor maar ik zie geen verschil hoor of je nou 30,10 of 2 dagen van te voren betaald

eagle
Berichten: 48
Lid geworden op: 21 sep 2005 12:51

Re: Aanbetaling

Ongelezen bericht door eagle »

2 dagen van te voren betalen is geen probleem, de keuken staat dan wel al in het magazijn van je leverancier. mocht die onverhoopt plotseling failliet gaan dan ben jij al eigenaar van de keuken. als mijn informatie goed is kan geen enkele curator je tegenhouden om je eigendom op te halen, zit je alleen nog met het plaatsen als je dit door je leverancier zou laten doen. wanneer mijn verhaal niet klopt dan hoor ik dit graag!

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Aanbetaling

Ongelezen bericht door 16again »

Eagle,

Horn en Verkerk gedupeerden zijn erachter gekomen dat dit helaas niet waar is.
De curator rekent de complete inhoud van het magazijn tot de boedel. Of spullen al door de klant betaald waren maaktte niet uit.
Vervolgens probeert de curator inhoud van het magazijn zo duur mogelijk te verkopen.

Geheel vooruit betalen is af te raden, ook slechts 2 dagen van te voren:

Gesloten