LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aanschaf keuken voor nieuwbouwwoning, maar.......

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
shason
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 okt 2005 14:12

Aanschaf keuken voor nieuwbouwwoning, maar.......

Ongelezen bericht door shason »

Hallo mede forummers,

Ik ben de trotse eigenaar van een nieuwbouwwoning alleen er moet nog een keuken in. Via de keukenleverancier van de projectontwikkelaar kunnen we de keuken aanschaffen. Nu hebben wen een offerte op laten maken bij de project keukenleverancier. Omdat we een andere keuken ipv standaard aan willen schaffen krijgen wij €2500,- terug op de stelpost. Alleen dit willen ze onderbrengen op het meerwerk. Wij willen eigenlijk geen extra meerwerk. Dus vraag ik mij af of dit mag?? Heb namelijk ook weleens gehoord dat je gewoon € 2500,- teruggestort krijgt op je rekening. Maar wat is de juiste manier? en ziiter er nog voor- of nadelen aan?

MvG

ShaSon

bla_bla_bla
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 okt 2005 16:38

Re: Aanschaf keuken voor nieuwbouwwoning, maar.......

Ongelezen bericht door bla_bla_bla »

Ligt eraan wat er bij de stelpostberekening is aangegeven. Iedere ontwikkelaar geeft er wel zijn eigen draai aan, en die is meestal in haar eigen voordeel.

Meestal krijg je de stelpost bij weglaten van de keuken terug of in sommige gevallen de helft. Maar verrekening met het meerwerk in het huis is mij onbekend, maar klinkt niet geheel onlogisch. Kan me voorstellen dat dit ook best interessant kan zijn als je meerwerk uitvoert. Dan kan je namelijk dit hele bedrag dat bedoelt was voor de keuken verrekenen op andere uitgaven.

mar53
Berichten: 370
Lid geworden op: 16 feb 2005 22:09

Re: Aanschaf keuken voor nieuwbouwwoning, maar.......

Ongelezen bericht door mar53 »

]lees even " VIA EEN AANNEMER"

habe
Berichten: 122
Lid geworden op: 24 jul 2005 21:40

Re: Aanschaf keuken voor nieuwbouwwoning, maar.......

Ongelezen bericht door habe »

shason,
Het is bij nieuwbouwwoningen zeer gebruikelijk dat het meer-met het minderwerk wordt verekend. Voordat je de sleutel krijgt moet alles, behalve de laatste termijn, betaald zijn. Als je helemaal geen meerwerk hebt, verkenen je de minderprijsprijs van de keuken gewoon met de laatste termijn.

shahram
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 okt 2005 10:38

Re: Aanschaf keuken voor nieuwbouwwoning, maar.......

Ongelezen bericht door shahram »

ik ben ook trotse eigenaar van een nieuwbouw in Hoofddorp. Ik heb ook een waardebon van 2500 euro gekrijgen. ik moet alleen bij bruynzeel of simatic keuken uitzoeken. nou we weten allemal dat je voor 2500 euro niks kan kopen bij die 2. en als je niks koopt bij die 2 dan vervalt het waardebon en je hebt pech. het is eigenlijk diefstal. want ik heb hem al betaald in mijn koopsom, en ik wil hem niet gebruiken. dit is echt belachelijk. ik krijgt ook niks als minderwerk terug.

Adje Viseur
Berichten: 71
Lid geworden op: 06 okt 2005 23:04

Re: Aanschaf keuken voor nieuwbouwwoning, maar.......

Ongelezen bericht door Adje Viseur »

Waarschijnlijk ben je uiteindelijk als je die bon niet gebruikt toch veel goedkoper uit, niet gebruiken dus!!!
Bij die twee zaken moet je misschien 15000 bijbetalen voor een keuken die elders gewoon al voor 10000 verkocht kan worden....

forrelletje
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 dec 2004 20:54

Re: Aanschaf keuken voor nieuwbouwwoning, maar.......

Ongelezen bericht door forrelletje »

Ook wij hebben een nieuwbouwwoning,en nemen de keuken niet af.We hebben de keuken elders gekocht ,en voor het bedrag wat wij terug krijgen(of wel te besteden bij de keukenleverancier van de woning) hebben wij een vaatwasser gekocht om toch het bedrag te krijgen wat er voor staat.
Kadootjes geef ik l;iever zelf weg.

M.vr.Gr.Marijke

shahram
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 okt 2005 10:38

Re: Aanschaf keuken voor nieuwbouwwoning, maar.......

Ongelezen bericht door shahram »

wij waren voor een greeploze keuken ongeveer 26000 euro kwijt bij bruynzeel en er ging nog die 2500 euro van af. het zelfde opstelling kost bij een andere ong. 12500 euro. maar waar het om gaat dat ik het bedrag van 2500 euro al betaald heb, en als je het niet gebruikt ,vervalt het waarde bedrag.

forrelletje
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 dec 2004 20:54

Re: Aanschaf keuken voor nieuwbouwwoning, maar.......

Ongelezen bericht door forrelletje »

hoi bestel voor dat bedrag dan alleen een apparaat hebben wij ook gedaan

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Aanschaf keuken voor nieuwbouwwoning, maar.......

Ongelezen bericht door bot321 »

Ben toch wel benieuwd wat voor een vaatwasser
dat was voor € 2500.
Is wel goed opgelost natuurlijk maar een vaatwasser
voor 2500?

forrelletje
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 dec 2004 20:54

Re: Aanschaf keuken voor nieuwbouwwoning, maar.......

Ongelezen bericht door forrelletje »

Goed lezen ik zeg niet dat wij 2500 euro konden besteden.Dat is het bedag dat shahram aan een waardebon had.
Wij konden volgens de projectontwikkelaar 1200 euri besteden bij de keukenboer,en daar hebben wij een miele afwasmachine voor gekocht bij hun.
De keuken is in Duitsland gekocht.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Aanschaf keuken voor nieuwbouwwoning, maar.......

Ongelezen bericht door bot321 »

sorry :oops:

onderzoeker
Berichten: 51
Lid geworden op: 08 jul 2005 16:07

Re: Aanschaf keuken voor nieuwbouwwoning, maar.......

Ongelezen bericht door onderzoeker »

He wat slim! Helaas voor ons te laat. We heben de keuken laten vervallen. We mochten bij bouwbedrijf een keuken van 5000 euro uitzoeken. Deden we dat niet dan kregen we 2500 terug maar werden ook de aansluitingen niet gedaan. We moeten zelfs betalen voor het gat van de afzuigkap. Dit hebben we dus gedaan omdat de keuken ons daar helemaal niet aan stonden. Maar een goede tip voor nieuwe nieuwbouwers.

mar53
Berichten: 370
Lid geworden op: 16 feb 2005 22:09

Re: Aanschaf keuken voor nieuwbouwwoning, maar.......

Ongelezen bericht door mar53 »

Super,

Eindelijk een topic waarbij de z.g. Nieuwbouw keukenkoper wat aan heeft.

Via "DE AANNEMER" een keuken kopen bij het door hem aangewezen bedrijf.
Kijk uit, De aannemer krijgt de korting die jij normaal krijgt, op ZIJN bankrekening bijgeschreven en je mag nog fors betalen voor het meerwerk.
Hiervoor kun je ook de Cheque gebruiken die je van je keukenzaak krijgt.

Ik noem dit PURE koppelverkoop!!!!!!!!!!

Heel veel aannemers laten de keuken uit het plan, de huizenkoper mag zelf beslissen waar hij zijn droomkeuken koopt.

Als je dan ook technische tekeningen aanlevert zorgt DEZE aannemer ook dat de leidingen op de juiste plaats komen.
Natuurlijk moet je hiervoor wel extra betalen.

WAAROM ? :

Jij wilt alleen maar een vaatwasser en voor de rest alles vrij simpel.

Jullie nieuwe buren willen : natuurlijk ook een vaatwasser maaaaaaar;
een Combimagnatron, Siemens/Bosch, even groot als een oven.
Inductie Koken ( 5 zone´s Atag) Grill , Gagganau, Quooker, Boiler
(anders duurt het te lang voordat het hete water door de kraan stroomt)
en natuurlijk een electrische KickSpace ( anders wordt het te koud )

Ga jij dan voor je buren betalen?
Jij hebt 1 extra groep in de meterkast nodig.
Je nieuwe buren: 8, ja je leest het goed ACHT. Plus nog ± 3 extra aardlekschakelaars.

Laat altijd door je keukenleverancier een tegenofferte maken.
( Het lijkt wel een keuken )
Wellicht doet hij het voordeliger dan de bouwer.

Succes, en laat je ook hier weer niet dwingen.

mar53

Gesloten