LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Advies gevraagd

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
pvklink
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 aug 2008 15:38

Advies gevraagd

Ongelezen bericht door pvklink »

Hoi allemaal,

Heb me suf gezocht naar mooie, en betaalbare keukens.
De offerte die me momenteel het beste lijkt is de volgende:

L-Keuken met een 3*90 blok tegenover de L. Ruimte is 255 bij 360.

Kleine deel van de L staat onder het raam. Bestaande uit 3 * 60 en 1* 60 voo het hoekkastje. uiteraard met wat pas-stukjes ertussen. Dit heeft als apparaten: een vaatwasser, een spoelbak, kraan. In de plint komt een 5 lt keuken-bolier.

Lange kant kent drie maal 90 kasten en 60 cm voor het hoekkastje.
De drie maal 90 kasten hebben alle twee schuifladen en twee daarvan een besteklade. Op de zichtkant komt een bredere wang van 2.5 cm.
Apparaten: Schouw, inductie

Tegenover de lange wand plaatsen we drie maal een kast van 60cm, en zo 148,5 hoog. Hier komt bovenin het middendeel een magnetron, daaronder vier-lade vriezer en rechts komt een 120 koelkast. Links wordt een servieskast. ook hier bredere wangen.

Keukenblad word een composietblad met een facetgeslepen bredere rand van zo'n 4 cm. Keuken is van Nobilia en is van folie (geen naad aan de voorzijde). Spoelkast heeft een metalenbodemplaat.
Koelkast krijgt deur op deurschanieren. Alle kastjes demping.

Offerte is incl. plaatsen.

Apparaten:
Etna inductie A380ZT
siemens Schouw LC46954
siemens combi oven HB 84K550N
siemens koelkast KI 24RA50
constructa vaatwasser CG442V5
constructa vriezer CE61242
Daalderop 5 lt bolier 330046
dekorado rvs pietro kraan

Prijs €10.500 incl plaatsen. Kan evt ook met merk Ballerina, voor eenzelfde prijs.

Heb als tweede offerte de volgende:
Prijs 16.500 verschil: keukenmerk Nueva Cocina.
Verschil is dat zij lak offreren ipv folie en de siemens-variant kiezen voor de constructa. Mijn berekening is dat de verschillen zo'n € 3000 euro mogen kosten. Daarmee lijkt deze 3000 duurder, dat zou dan in de kwaliteit van het kast en plaatmateriaal moeten zitten!

Kortom graag jullie advies, of alternatief. Wil voor dit geld wel fatsoenlijk materiaal hebben dat 10-15 jaar meegaat....

polpol
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 jul 2005 21:39

Re: Advies gevraagd

Ongelezen bericht door polpol »

Ballerina en Nobillia is rotzooi, valt na 5 jaar uit elkaar van ellende. Bodem van de markt. Afschuwelijk lelijk afgewerkte details... Veel plastic ipv metaal, laden zien er niet uit, ook bepaalde grepen zijn lachwekkend. Folie is ook rotzooi. Lak veeeeeeeeeeeeeeel mooier en kwalitatief veel beter.

Dat andere merk ken ik niet. Er zijn zoveel mooiere keukens dan die 2 van je offerte!!!

pvklink
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 aug 2008 15:38

Re: Advies gevraagd

Ongelezen bericht door pvklink »

Ok, dat is duidelijke taal. Als je kijkt naar de wensen, en jouw kwaliteitsnormen in overweging neemt, welk merk zou je dan adviseren voor de corpus en de deuren?

Wat zou ik voor een betere corpus met lak kwijt zijn?

gast286
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 jun 2005 14:40

Re: Advies gevraagd

Ongelezen bericht door gast286 »

Ok, dat is duidelijke taal.
Wel duidelijk, alleen onzinnig.

pvklink
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 aug 2008 15:38

Re: Advies gevraagd

Ongelezen bericht door pvklink »

Kritiek is prima, wel effe onderbouwen anders heeft dit forum geen enkele zin, en schiet ik er als consument niets mee op....

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Advies gevraagd

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Ballerina en Nobillia is rotzooi, valt na 5 jaar uit elkaar van ellende. Bodem van de markt. Afschuwelijk lelijk afgewerkte details... Veel plastic ipv metaal, laden zien er niet uit, ook bepaalde grepen zijn lachwekkend. Folie is ook rotzooi. Lak veeeeeeeeeeeeeeel mooier en kwalitatief veel beter.
Dat andere merk ken ik niet. Er zijn zoveel mooiere keukens dan die 2 van je offerte!!!
Kijk, zo´n reactie zegt toch al genoeg?

* Ballerina en Nobilia hebben als één van de weinige fabrikanten in het afgelopen jaar een groei meegemaakt en zijn flink uitgebreid.
* Nobilia is op dit moment de grootste keukenfabrikant ter wereld!
* De prijs kwaliteit verhouding ligt bij deze merken gewoon goed, natuurlijk is er beter maar daar betaalt u in de regel dan ook meer voor. In een vergelijking is er geen kwalitatief betere voor eenzelfde- of lagere- prijs te vinden!!
* Lak, veel mooier.......DAT zijn nou juist de hardlopers van de genoemde merken.

En door zo te reageren, erkent polpol zijn onkunde......

pvklink,

De Nobilia zou iets voordeliger moeten zijn dan een Ballerina (zit 'm in de aantallen....) als ze voor dezelfde prijs aangeboden zouden worden zou ik voor de Ballerina gaan vanwege de hogere korpusmaat 780mm.

Een financieël verschil van 3000 euro is de nouvo cucina absoluut niet waard! Probeer wel wat duidelijke afspraken te maken over details. U heeft al gesproken over de demping op de deuren en de bodemplaat in de spoelkast, maar let ook op bijvoorbeeld plaatsing van boiler, achterwand in spoelkast, lade onder inductie e.d. .....

Ik zou zondermeer beweren-/garantie geven dat de keuken zeker 10 jaar volstaat, mits ook door ons geplaatst en aangesloten.

Laat polpol maar lekker z'n eigen merken promoten :wink:

pvklink
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 aug 2008 15:38

Re: Advies gevraagd

Ongelezen bericht door pvklink »

Betekent een hogere korpusmaat dat je meer kastruime krijgt en minder ruimte/lagere plint? Past een boiler en/of plintverwarming dan nog wel?

en waar moet ik op letten bij de achterwand in spoelkast, lade onder inductie ?

By the way: keurig advies, daar kan ik wat mee.....
Heb je ook een website of mag ik dat niet vragen?

splinter2000
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 aug 2008 21:05

Re: Advies gevraagd

Ongelezen bericht door splinter2000 »

Ik denk dat polpol je gaat vertellen dat Rotpunkt een hele goede keuken is........
Klopt wel want zit in hetzelfde segment als Ballerina.
Kwaliteit maakt niet uit want het geeft toch niet uit met welke fabrikant je belt als de keuken na het plaatsen gebreken vertoont binnen 5 jaar.
(zie forum garantie keukens)
Helpt wel als je vroeger duits in je pakket had.
Ga zelf komend weekend weer een bezoek brengen aan een keukenzaak, vind Siematic erg mooi maar volgens mij is er ook wel iets vergelijkbaars te koop van een goede kwaliteit zonder al die mooie catalogici mede te financieren.

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Advies gevraagd

Ongelezen bericht door pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door pfffff op 22 sep 2008 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Advies gevraagd

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

In een vergelijking is er geen kwalitatief betere voor eenzelfde- of lagere- prijs te vinden!!
De één koopt een skoda de ander een mercedes, de interpretatie van wat GOED is ligt bij beide anders..............

Iets van die strekking werd er bedoeld.

Ik zeg niet wat ik van de keukens vind maar geef antwoord op de vraag en reageerde op de onnozelheid van polpol. (Ik twijfel niet (of weinig :wink: ) aan de deskundigheid van pfff).
En over Nobilia, dat merk blijft voorlopig een van de beste prijs/kwaliteit keukens leveren omdat het een héél groot en héél gezond bedrijf is, dat kan je van een aantal "topmerken" niet zeggen.........Als pff mij een mailtje stuurt zal ik gegevens aan hem sturen om zijn mening pogen te veranderen. :)

@pvklink; envelopje naast "zelfstandigste" is mijn e-mail; vraag maar....

mtallih
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 aug 2008 01:16

Re: Advies gevraagd

Ongelezen bericht door mtallih »

Ook ik heb een offerte van een ballerina keuken.
Het is een greeploze keuken, gelakt hoogglans wit, zonder apparatuur.
De keuken bestaat uit 4 hoge kasten van 60cm.
Met 5cm stollenwand van 218cm hoog.
Waarvan 2 kasten voor apparatuur en een uitsparing van 90cm waar een Amerikaanse koekast in past.
Een eiland van 250cm bij 100cm. Die bestaat uit 2 kasten van 60cm en 1 van 120cm, en graniet blad van 2 cm dik die opgedikt wordt tot 5cm.

Volgens de verkoper is het blad te groot om uit 1 stuk gemaakt te worden en worden het twee stukken die aan elkaar gezet worden.

Offerte na korting 12.000 euro.

Ik vind de prijs aan de hoge kant, maar ben een volslagen leek op keukengebied.

polpol
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 jul 2005 21:39

Re: Advies gevraagd

Ongelezen bericht door polpol »

Ik zeg niet wat ik van de keukens vind maar geef antwoord op de vraag en reageerde op de onnozelheid van polpol. (Ik twijfel niet (of weinig ) aan de deskundigheid van pfff).
En over Nobilia, dat merk blijft voorlopig een van de beste prijs/kwaliteit keukens leveren omdat het een héél groot en héél gezond bedrijf is, dat kan je van een aantal "topmerken" niet zeggen.........
Dit slaat echt kant nog wal... Omdat het een groot en gezond bedrijf is, is automatisch de kwaliteit goed.... dit is onnozelheid.

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: Advies gevraagd

Ongelezen bericht door legoleek »

@mtallih
heb geen oordeel cq. verstand van stand ballarina, mogen anderen op reageren.
maar..
een graniet blad 2500 x 1000 uit twee stukken ?
"normaal" worden deze platen aangeleverd 3000 mm. dus als het om de maat gaat zou het blad uit 1 geheel moeten kunnen. Maarrrr wellicht uit bescherming van de monteurs gedaan, mijn monteurs zijn ook niet blij met zo'n groot blad. (maar dan helpen we (vk'rs en klant gewoon even mee),
Niet fijn voor de monteurs,wel voor klant er komen langere lengtes graniet op de markt (composiet heeft al 3270mm)

mtallih
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 aug 2008 01:16

Re: Advies gevraagd

Ongelezen bericht door mtallih »

legoleek, bedankt voor je reactie!

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Advies gevraagd

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

@ polpol ........de prijs/kwaliteits verhouding is goed, wel lezen hoor en niet gelijk reageren alsof u op de tenen getrapt bent.

Al met al heeft de keuken een waarde die de gebruiker er aan geeft, ik heb nog nimmer een verschil van gerechten meegemaakt die ook afhankelijk is van de kwaliteit van de kasten.........de keuken is het estetische jasje van de apparatuur, en daar werkt u mee!

@mtallih, een blad van 250x100cm is gewoon leverbaar, inderdaad alleen rekening houden met levering/plaatsing gezien grootte en gewicht.

mtallih
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 aug 2008 01:16

Re: Advies gevraagd

Ongelezen bericht door mtallih »

Ik ga dus geen genoegen nemen met een blad dat uit twee stukken bestaat!

En wat de prijs betreft, kan iemand mij hierover iets zeggen?

SvS
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 sep 2008 14:10

Re: Advies gevraagd

Ongelezen bericht door SvS »

Ben zelf ook op keukenonderzoek geweest voor de aanschaf van mijn nieuwe keuken.
Ben een aantal bekende keukenboeren langsgeweest, maar hetgeen mij als eerste tegenviel was de slechte service is de keukenzaken. Daarbij kwam nog dat de gemiddelde keukenboer voor een folie hoogglans dezelfde dure prijzen rekende als een gerenomeerde keukenzaak. Uiteindelijk dus een Siematic keuken gekocht voor een Siematic prijs.
Waarschijnlijk zal ik nooit weten voor welke prijs ik hem had kunnen krijgen. Weet alleen dat de korting die ik heb bedongen erop neerkomt dat ik alle 7 Siemens apparaten (obv Siemens brochure) voor nop heb gekregen. Wel een fors bedrag dus.
Van kennissen heb ik vernomen dat je wel op 50% van de prijs kunt gaan zitten als dat de keukenboer je in eerste instantie offreert.
Succes allen!

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Advies gevraagd

Ongelezen bericht door pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door pfffff op 22 sep 2008 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Treasa77
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 mei 2008 13:15

Re: Advies gevraagd

Ongelezen bericht door Treasa77 »

Moet eigenlijk gelijk aan het Sprookjesbos in Kaatsheuvel denken...

Gesloten