LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Advies gevraagd

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
ice1982
Berichten: 129
Lid geworden op: 29 nov 2007 22:33

Re: Advies gevraagd

Ongelezen bericht door ice1982 »

Ik zou je juist aanraden wanneer je veel koffie drinkt om WEL een Nespresso apparaat te nemen! Het grote voordeel van Nespresso vind ik dat je wanneer je maar wilt zelf je smaak koffie kunt kiezen. Bij een bonenmachine kan je weliswaar de sterkte van de koffie variëren, maar het grootste deel van de smaak word echt bepaald door de soort bonen welke je gebruikt! Het is ondoenlijk om telkens het hele bonenreservoir leeg te halen en te wisselen voor de bonenvariant die je op dat moment wenst. Over de prijs an de Nespresso cups... JIJ vind ze gruwelijk door... Ik vind ze hun geld waard ;)

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Advies gevraagd

Ongelezen bericht door kweenie »

Zo zie je, smaken verschillen. Laat ik het dan zo zeggen, Nespresso capsules kosten zo'n 30 ct per stuk, wat overeen komt met zo'n 40-45 euro per kilo.

Een bonenmachine moet je misschien vaker reinigen (ik weet eigenlijk niet zeker of dat moet), maar ook als je de kosten voor reinigingstabletten etc. meerekent, ben je voor goede bonenkoffie nog zo'n 15 ct per kopje goedkoper uit.

Als je gemiddeld dagelijks zo'n 6 à 7 kopjes zet (2 personen, 's ochtends en 's avonds, in de weekends vaker, af en toe mensen op bezoek), dan ben je dus per dag een euro extra kwijt. Na 3 jaar heb je dus 1000 euro extra verdronken.

Je hebt inderdaad wel per kopje de keuze welke smaak je wilt. Met een bonenmachine heb je dan weer veel meer keuze uit soorten bonen. Maar die kun je weer niet per kopje varieren.

Het kan een keus zijn, maar het moet wel een bewuste keus zijn. Wees je er dus bewust van dat het Nespresso systeem veel duurder is dan een bonensysteem.

Overigens zou ik voor een Nespresso machine juist geen inbouw nemen, omdat de losse Nespresso apparaten veel compacter en 'designer' zijn dan losse bonenmachines (en inbouwapparaten). Bovendien zijn losse Nespressoapparaten erg voordelig, zowel in vergelijking met losse bonenapparaten als in vergelijking met een inbouwmachine.

Tenslotte, volgens mij (ik kan het mis hebben) is er alleen van Miele een inbouw Nespresso machine. Dat moet bij de rest van je apparatuur passen (en dus ook je budget...).

Daantje71
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jun 2009 12:46

Re: Advies gevraagd

Ongelezen bericht door Daantje71 »

Hallo,

Naar aanleiding van de vraag over ervaring met de ATAG Cafemax:
Wij zijn sinds een tijd in bezit van de ATAG cafemax en zijn zeer teleurgesteld in de temperatuur van de koffie. Deze komt meestal niet boven de 64-66 graden Celsius uit. Wij hebben een ander apparaat ontvangen van de ATAG ondanks dat er geen storing was (erg netjes). Ook dit apparaat geeft, naar onze mening, te koude koffie (bv. Siemens en Miele hebben koffie met een temp van ca. 76 graden celsius). De ATAG zegt nu; pech gehad, het apparaat is OK, het ligt aan jullie.
Dus: prima apparataat als je niet van hete koffie houdt, anders is het een dure miskoop.

Gesloten