LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Advies gevraagd

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Emi
Berichten: 56
Lid geworden op: 05 mei 2009 14:44

Advies gevraagd

Ongelezen bericht door Emi »

Hallo,
Ik ben nieuw hier.
We zijn op zoek naar een keuken. Ik ben al druk bezig om me in te lezen maar het is echt een oerwoud van informatie.

Wellicht hebben er mensen tips voor me
Wat ik wil:

L vormige keuken 210 x 365
Apparatuur: afzuigkap, inductie 3 pitten, stoomoven, combi oven/magnetron, vaatwasser, koelvries combi.

keuken die 15 jaar meegaat, Goede prijs kwaliteit verhouding
(kwaliteit mag wat kosten maar wil niet voor merknaam betalen - geld ook voor apparatuur)

Gebruiksvriendelijk in onderhoud, schoonmaken.
Ergonomisch ingedeeld (praktisch is belangrijker dan uiterlijk na de laatste mode)
grote lades ipv kastjes. goede oplossing voor in de hoek, geintegreerdafval systeem, goede ladeindeling/opbergsysteem

Neutrale uitstraling, lichte kleur

geen: hoogglans, apothekerskast, greeploze keuken, graniet werkblad.

Heeft er iemand tips en adviezen ?

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: Advies gevraagd

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Een LeMans systeem voor in je hoekkast, daar even een maat voor bepalen (er is een minimum frontmaat van 50 dacht ik voor?) en vanuit daar verder links en rechts je kasten bepalen.

Deskundige77
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 apr 2009 08:19

Re: Advies gevraagd

Ongelezen bericht door Deskundige77 »

Voordat je gata uitzoeken is het belangrijk om j budget vast te stellen. Op basis hiervan maak je je keuze.

Je kunt het vergelijken met het kopen van eenauto. Er is al een auto voor € 1500,- en een auto van € 150.000,-,

Je kunt pas een advies geven als je weet wat je wilt uitgeven.

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: Advies gevraagd

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

TS is gebaat bij prijsindicaties van deze keuken in kastmerk A en kastmerk Z zeg maar.

TS reikt tevens goede wensen/eisen aan, lijkt mij dus meer relevant om of een indicatie te geven of daadwerkelijk mee te denken.

Gokje om het topic te bevorderen: TS zal bereid zijn tussen 10k en 20k uit te geven, afhankelijk van het geleverde, zijn indruk van de keukenzaak en het vertrouwen in een goede levering/after sales.

Emi
Berichten: 56
Lid geworden op: 05 mei 2009 14:44

Re: Advies gevraagd

Ongelezen bericht door Emi »

budget is 15.000 ongeveer
Dit forum doorgespit op zoek naar goede keuken merken.
We zijn laatst gaan praten bij klein bedrijf dat rational keukens heeft.
Offerte is gemaakt - die komt deze week met de post.
Even afwachten....nu...hoe duur deze uitvalt

wel bijzonder is dat er niet naar ons budget gevraagd werd. Offerte wordt gewoon opgestuurd. De offerte staat uitgesplitst in kosten voor apparatuur, werkblad en keuken kastjes etc. Ook komt er een 3d tekening bij.
ben heel benieuwd

Treasa77
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 mei 2008 13:15

Re: Advies gevraagd

Ongelezen bericht door Treasa77 »

wel bijzonder is dat er niet naar ons budget gevraagd werd. Offerte wordt gewoon opgestuurd. De offerte staat uitgesplitst in kosten voor apparatuur, werkblad en keuken kastjes etc. Ook komt er een 3d tekening bij.
Waarom zou dat bijzonder moeten zijn?
Zo hoort het toch? :idea:

Emi
Berichten: 56
Lid geworden op: 05 mei 2009 14:44

Re: Advies gevraagd

Ongelezen bericht door Emi »

Tsja misschien teveel op dit forum gelezen...
Ik heb vrijdag een afspraak bij brugman - ga eens kijken of alles wat ik hier gelezen heb klopt

maar hebben er mensen nog tips over een handige indeling ?

janjansssen
Berichten: 51
Lid geworden op: 08 dec 2008 18:44

Re: Advies gevraagd

Ongelezen bericht door janjansssen »

Ik heb vrijdag een afspraak bij brugman - ga eens kijken of alles wat ik hier gelezen heb klopt
Ja klopt :D
Waarom zou dat bijzonder moeten zijn?
Zo hoort het toch?
Tja als je de hoofdprijs voor je keuken wil betalen.

Gewoon rustig kijken, en vooral vergelijken vergelijken vergelijken.

Deskundige77
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 apr 2009 08:19

Re: Advies gevraagd

Ongelezen bericht door Deskundige77 »

Het merk Rational is een keurige keuken. Is is een eer oud gerenomeerd produkt. Het is echter wel erg duur als je vergelijks wat je ervoor krijgt.

In dezelfde prijscategogie valt NEXT125 en Häcker Activ (vroeger Systemat). Bij deze keukens krijg je voor hetzelfde geld meer keukenkwaliteit. Een beter lade en een mooiere belijning in de hoogtemaatvoering van fronten.

Met een budget van € 15000,- kun je erg veel. Je kunt nu ook makkelijk kijken naar apparatuur van bijvoorbeeld Bosch of Siemens.

Voor dit gedl kun je ook makkelijk een grenieten wekblad uitzoeken.

Pas met kleine bedrijven nu wel op i.v.m. de recessie. De bedrijven zijn vaak erg klantgericht, maar op dit moment gana er in Nederland iedere week 6 keukenzaken failliet. Van de 6 keukenzaken zijn er 5 kleintjes bij.........
De persoonlijke aandacht is bij een klein bedrijf natuurlijk beter dan bij een groter bedrijf.
Ook een nadeel is dat je bij een klein bedrijf vaak ook iets meer moet betalen.

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Advies gevraagd

Ongelezen bericht door pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door pfffff op 16 jul 2009 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Advies gevraagd

Ongelezen bericht door maxx »

Pas met kleine bedrijven nu wel op i.v.m. de recessie. De bedrijven zijn vaak erg klantgericht, maar op dit moment gana er in Nederland iedere week 6 keukenzaken failliet. Van de 6 keukenzaken zijn er 5 kleintjes bij.........
De persoonlijke aandacht is bij een klein bedrijf natuurlijk beter dan bij een groter bedrijf.
Ook een nadeel is dat je bij een klein bedrijf vaak ook iets meer moet betalen.

Tuurlijk........ Neem nog een biertje, zou ik zeggen.....
Voor dit gedl kun je ook makkelijk een grenieten wekblad uitzoeken.

Oh sorry, je hebt al genoeg op zie ik :lol:



Deskundige, deskundige..... waarom moet je bij een kleintje meer betalen? Er worden daar toch minder kosten gemaakt die de prijs kunnen opdrijven. In de regel heb je minder communicatieproblemen omdat je vaker dezelfde persoon spreekt.

Dat er keukenzaken in de problemen komen door de economische stand van zaken is een feit maar hier hebben grote en kleine bedrijven last van. 6 in de week is mij niet bekend.

Eet smakelijk allemaal....


MVG

Deskundige77
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 apr 2009 08:19

Re: Advies gevraagd

Ongelezen bericht door Deskundige77 »

6 keukenzaken per week is op dit moment een feit. Boven elke keukenzaak staat vaak een Holding of heeft het bedrijf een andere BV naam. Je ziet dus niet alles op faillissementen.com.

Het inkoopvolume speelt in de keukenbranche een erg grote rol. Alleen voor de merken Itho en Miele speelt dit geen rol. Bij alle andere merken is het de wet van de grote getallen.

Er zijn zelfs erg grote bedrijven die bepaalde artikelen in andere landen van Europa kopen (parallelimport). Dit zijn dan gewoon de bekende merken, maar zeker 20 - 30% onder de normale verkoopprijs (let op verkoopprijs is iets anders dan de bruto prijs). Je moet er goed op letten dat je wel een typenummer koopt dat in Nederland door de fabrikant ook wordt aangeboden. Dit i.v.m. je garantie.

Zo kan ik nog wel een behoorlijk aantal verschillen opnoemen tussen grote en kleine bedrijven.....
maar als je mijn stuk goed hebt gezelen geef ik ook aan dat kleine keukenzaken ook voordelen hebben, alleen in de regel zijn ze wel duurder.

Treasa77
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 mei 2008 13:15

Re: Advies gevraagd

Ongelezen bericht door Treasa77 »

Tja als je de hoofdprijs voor je keuken wil betalen.

Gewoon rustig kijken, en vooral vergelijken vergelijken vergelijken.
Ik begrijp jou punten niet???
Alle punten kloppen gewoon zoals het hoort.
Waarom zou je dan de hoofdprijs gaan betalen volgens jou?
Er bestaat nog steeds de mogelijkheid om rustig verder te kijken en te vergelijken.
Beter kan het dus niet.

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Advies gevraagd

Ongelezen bericht door pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door pfffff op 16 jul 2009 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Advies gevraagd

Ongelezen bericht door pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door pfffff op 16 jul 2009 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.

H.C.Lof
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mei 2009 22:27

Re: Advies gevraagd

Ongelezen bericht door H.C.Lof »

Bi luf
Wie heeft er ervaring met een italiaanse hoogglans keuken van TOP keukens.
wat zijn de beste stoomcombiovens met gril/ inductie kookplaten en wie heeft er ervaring met een ingebouwde koffiemachine bv. ATAQ cafe Max
welk advies geeft je me mee voor de aanschaf van een goede keuken en bij wie in NoordHolland

m monteur
Berichten: 43
Lid geworden op: 27 jul 2007 11:57

Re: Advies gevraagd

Ongelezen bericht door m monteur »

kom maar langs.koffie app van miele/siemens zijn goed alleen is het niet zo dat de koffie die eruit komt ook de doorslag moet geven.dit is ervaring van klanten en niet van mij (geen koffie drinker).bauknecht heeft een goede technologie voor inductie.en atag is daar ook goed in.
gr m monteur hoogkarspel(nh)

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Advies gevraagd

Ongelezen bericht door kweenie »

alleen is het niet zo dat de koffie die eruit komt ook de doorslag moet geven
Wat moet ik me hierbij voorstellen? Moet je een apparaat kopen dat vieze koffie geeft, omdat die er mooier uitziet, of zo? Het lijkt mij dat je juist een duur (inbouw)koffieapparaat koopt omdat je van die senseo-bagger af wilt zijn, en dus dat je een lekkere kop koffie wilt hebben.

ice1982
Berichten: 129
Lid geworden op: 29 nov 2007 22:33

Re: Advies gevraagd

Ongelezen bericht door ice1982 »

De koffie uit deze apparaten smaakt altijd goed. Het belangrijkste is de techniek welke gebruikt word in het apparaat! Kan een hoop ellende schelen in elk geval.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Advies gevraagd

Ongelezen bericht door kweenie »

Ah, dat bedoel je.

Ik zou in elk geval aanraden om, als je regelmatig koffie drinkt, geen apparaat te nemen dat Nespresso-cups gebruikt. Die cups zijn gruwelijk duur, zodat je na een paar jaar aan de extra kosten van de cups meer kwijt bent dan aan het hele apparaat. (En als je niet regelmatig koffie drinkt, dan zou ik niet zo'n inbouwapparaat nemen...)

Gesloten