LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] advies gezocht inbouwapparatuur

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
karin2groups
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 okt 2005 14:54

advies gezocht inbouwapparatuur

Ongelezen bericht door karin2groups »

We staan op het punt een keuken te kopen en moeten ook beslissen van welk merk we de apparatuur willen hebben. Het gaat om een koelkast, afzuigkap, oven, magnetron, vaatwasser en brede kookplaat met wokbrander. De verkoper legt wat keuzes voor: de goedkopere oplossing met vooral Whirlpool apparatuur en een kookplaat van Etna. Volgens hem is de kwaliteit dan redelijk, maar moet je er op rekenen dat er wel eens wat aan gaat mankeren.
Of overstappen naar het duurdere segment en dan alles van Siemens, maar de kookplaat van Atag. In dat geval was het kwalitatief prima en kon het de keuken overleven. Maar....Siemens zou voor oven en magnetron geen gelijk uiterlijk hebben (ze worden boven elkaar geplaatst) maar alleen een (erg dure) combimagnetron gecombineerd met een losse oven.

Mijn gevoel zegt me meer uit te geven en goede (Siemens) apparatuur te kopen. Maar een combimagnetron hebben we met de oven niet nodig, toch wil ik dat alles ook bij elkaar past. Mijn vraag is tweeledig:
wat zijn jullie ervaringen met apparatuur van Whirlpool en Siemens, en is er wellicht nog een ander merk zoals bijv. Bosch, dat wellicht kwalitatief ook goed is en minder duur dan Siemens?

Alvast bedankt voor het meedenken,
Karin

ReVolpe
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 okt 2005 08:53

Re: advies gezocht inbouwapparatuur

Ongelezen bericht door ReVolpe »

Karin,

Ik zou voor het duurdere segment gaan. Zelf ben ik helemaal idolaat van Neff. Neff is het goedkopere tweelingzusje van Bosch.
Neffapparaten kun je qua uiterlijk goed met elkaar combineren.
Ze heeft een mooie brede gas-op-glas kookplaat.
Qua luxe kun je het bij dat merk zo gek maken als je zelf wilt.
Je kunt bij Neff terecht voor basis apparatuur tot de luxe apparatuur afhankelijk hoe je budget en je wensen zijn.

Als je een open keuken hebt die aan de woonkamer grenst zou ik zeker adviseren voor de luxere apparatuur te gaan gezien het feit dat deze gewoon wat minder geluid maken dan de instapmodellen.
Momenteel heb ik een keuken van 3-4 jaar oud die ik ga vervangen omdat de Whirpool en Zanussi kwaliteit me goed de neus uitkomen.

happy4you2
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 sep 2005 14:45

Re: advies gezocht inbouwapparatuur

Ongelezen bericht door happy4you2 »

Wel eens nagedacht over een boretti en meer informatie over inbouwapparatuur vind je ook bij het onderwerp "internetsites inbouwapparatuur" op pag.3 van dit forum.

Gr. Happy

omerobbie
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 jun 2005 20:05

Re: advies gezocht inbouwapparatuur

Ongelezen bericht door omerobbie »

Ik heb allemaal Siemensapparuur gekozen en liep ertegen aan dat de combi-oven en de magentron verschilde qua hoogte. Ik heb staan foeteren in de Siemens showroom in Zoetermeer. T'is toch belachelijk dat men maar los van elkaar ontwerpt. En de gewone magnetrons met ombouw zien er al helemaal niet uit. Het is dat ik het ontwerp mooi blijf vinden en een goede prijs voor Siemens apparatuur kon krijgen, anders was ik overgestapt. Belachelijk dat het onder elkaar moet; in een kastenwand is juist horizontaal erg mooi.

Ik ben uitgekomen op de HB P570N gecombineerd met de HB84K550N; deze zijn tesamen 84 liter en zijn wel op elkaar uitgelijnd.

Andere opties zijn de Atag en Miele die keurige horizontaal uitgelijnde ovens, magentrons, combi's etc hebben. Beide merken zijn net zo goed als Siemens.

Suc6

gummetje
Berichten: 54
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:29

Re: advies gezocht inbouwapparatuur

Ongelezen bericht door gummetje »

Let er bij de wokbrander op dat deze aan de zijkant zit. Bij veel kookplaten zit deze namelijk in het midden, als je dan een wat grotere wok gebruikt kun je de rest van de pitten eromheen niet gebruiken.

Probeer dit ook gewoon uit in een winkel, er zal vast wel ergens een wok staan.

karin2groups
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 okt 2005 14:54

Re: advies gezocht inbouwapparatuur

Ongelezen bericht door karin2groups »

Allemaal bedankt voor het meedenken. De wokbrander moet inderdaad aan de zijkant komen, daar hadden we al rekening mee gehouden. Inmiddels zijn we in het bezit van het Bosch, en AEG boek, Neff moet ik nog zien op te duikelen.
Wat denken jullie van AEG? Wij kregen dat advies als zijnde een merk dat zich qua prijs tussen whirlpool en Siemens in bevind, maar zich wel tegen het siemens en Bosch segment kan aanhouden. Mee eens wat die kwaliteit betreft?

Keukenboer
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 okt 2005 20:09

Re: advies gezocht inbouwapparatuur

Ongelezen bericht door Keukenboer »

Informeer naar de aanbieding die Siemens heeft van een heteluchtoven met combimagnetron, deze lijn strookt namelijk wel.
Daarnaast is het belangrijk om te weten hoe breed je de kookplaat wilt hebben, want bij een 90 cm brede kookplaat is het wel goed mogelijk om de wokbrander in het midden te hebben, en tevens is dit beter voor het afzuig resultaat, want stoom en warmte gaan namelijk niet recht omhoog, maar lichtelijk zijwaards, en als er dan kastjes naast de afzuigkap zitten kunnen deze warm worden en bij foliefronten is het mogelijk dat de folie dan los laat.
De nieuwe lijn van Atag ( leverbaar vanaf December 2005) strooky ook in lijn.
Informeer bij de betere keukenvakhandel en dan kan soms de prijs ook nog meevallen.

bert407
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 okt 2005 23:51

Re: advies gezocht inbouwapparatuur

Ongelezen bericht door bert407 »

M-systems heeft een glas kookplaat van ca 80 cm breed met
de wokbrander aan de zijkant.

ReVolpe
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 okt 2005 08:53

Re: advies gezocht inbouwapparatuur

Ongelezen bericht door ReVolpe »

Als je een goede afzuigkap hebt gaat de warmte wel omhoog hoor. :wink:

Ook bij 90cm kookplaten wil je je wokbrander niet in het midden hebben. Bij een grote wokpan heb je dan niets meer aan de omliggende pitten. Terwijl je bij die andere nog gebruik kunt maken van de buitenste 2 pitten.

ReVolpe
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 okt 2005 08:53

Re: advies gezocht inbouwapparatuur

Ongelezen bericht door ReVolpe »

Ik vind persoonlijk de AEG lijn nogal "gevaarlijk" de roosters zijn dusdanig smal dat bij per ongeluk stoten tegen een pan deze eraf kan vallen. Ik denk niet dat je dat wil met een pan vol kokend water. Misschien dat je dat wilt/kunt testen in de showroom.

Gesloten