LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] advies offerte next keuken

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
keukenkopertje
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 jan 2007 21:16

advies offerte next keuken

Ongelezen bericht door keukenkopertje »

Wij hebben in dord een offerte gekregen voor een next keuken.
Wij zijn een paar zaken afgeweest maar hebben het idee dat dit en mn de apparatuur aan de dure kant is.
Misschien wil iemand voor ons naar deze offerte kijken?
De apparatuur is allemaal van siemens;

siemens combi oven hb 86p570n euro 2035

kookplaat ind eh 77q501e euro 1740
schouwwasemkap lc46956 euro 999
vaatwasser SL 63M330Eu euro 1240
koel vriescombi KL38VA50 euro 1480
stelpost mengkraan euro 270

Op alles krijgen we 25 procent korting


Dan willen we graag een next 125 keuken magn wit
3 meter breed met lades
kastjes erboven
koof voor de afzuigkap
aanrechtblad van kunststof

aan de overkant komen 3 kasten van 1.93
met daarin de koelkast en combi oven

De prijs van bovenstaande (alleen de meubels!) is 4375 euro en daar is de korting al vanaf

kunststof blad type erbi multiplex werkblad met hpl toplaag randafwerking 6k 3 meter breed plaat en achterwand 1195 euro

Hierbij is het plaatsen etc niet meegerekend.
Ons budget is 10.000 euro voor de meubels; next en siemens app.
Weet iemand of dit te doen is'?

stogias4
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 dec 2006 23:11

Re: advies offerte next keuken

Ongelezen bericht door stogias4 »

Zoek de apparaten op internet en vergelijk de prijzen, www.kieskeurig.nl volgens mij kan nog 5 a 10 % korting bij. Ik denk dat je een flinke korting hebt gehad op de kasten en nu moet het verschil gecompenseerd worden.

Toevallig heb ik ook een offerte aangevraagd in Dord voor een vergelijkbare keuken en de kasten werden voor €12.000 aangeboden.

Tja, ik ben het spoor bijster met de prijzen die gevraagd worden.

Stuur mij ff een e-mail met het bedrijf waar je geweest bent. Ik ben ook op zoek naar een Next125 keuken.

Pfffff

Re: advies offerte next keuken

Ongelezen bericht door Pfffff »

Blijf toch niet zeuren over internetprijzen voor apparatuur, koop een compleet plaatje. Als je keuken koopt zonder apparatuur dan gaat juist de korting op de kasten omlaag en met blad idem dito.
En als je dat niet snapt gewoon lekker naar de afhaalchinees gaan.

Wilt U menu ?
Nou, eerst even eten hoor

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: advies offerte next keuken

Ongelezen bericht door 16again »

als je dat niet snapt gewoon lekker naar de afhaalchinees gaan
Wat leer je daar dan? Die afhaalchinees werkt gewoon met vaste prijzen, Bij bestelling van 2 nasi speciaal krijg je geen tjap tjoy voor half geld.

stogias4
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 dec 2006 23:11

Re: advies offerte next keuken

Ongelezen bericht door stogias4 »

Pfffff, ik zou graag willen weten waarom het allemaal zo duur moet. Je kunt meerdere keukens verkopen met een normale marge dan mensen uit de zaak wegjagen met toren hoge prijzen.

Wat is eigenlijk de marge in keukenland? Pfffff...

Gr. Stogias4

P.S. wat is jouw advies trouwens op zijn . haar vraag?

Pfffff

Re: advies offerte next keuken

Ongelezen bericht door Pfffff »

Tja, wat is duur ? Een gezonde marge is 30 % bruto, hier zal zo,n 12 % netto aan overblijven. ( indicatief !! )
Ken NEXT wel, maar qua prijs niet echt, moet zo,n 25 % goedkoper of minder duur zijn dan bv Poggenpohl en Siematic.

Even een voorbeeld van een verkochte keuken.

Een kleine zaak die met eerlijke brutoprijzen werkt.
Bruto kastprijzen 22000
Bruto app. 9000
Werkblad 10250

Totaal 41250 -/- 25 % geeft netto 30937.
Klant wil toch nog iets onderhandelen en de koop wordt gesloten op 30250

Een kleine zaak die met eerlijke brutoprijzen werkt, maar die in de advertenties schermt met wel 40 % korting op apparatuur.

Bruto kastprijzen 22000 -/- 15 % = 18700
Bruto app 9000 -/- 40 % = 5400
Bruto werkblad 10250 -/- 20 % = 8200

Totaal "netto" 35100 !!!!!
Klant krijgt nog een beslis vandaag korting overall van 10 % en gaat fluitend naar huis met een keuken van 31590 !
Wat een koopman is ie toch, goed dat ie niet naar die eerste zaak is gegaan, want die geeft maar 25 % op apparatuur ! En nu 40 en dan nog eens 10 %, nou hij heeft op de eerstvolgende verjaardag een mooi verhaal te vertellen, is hij toch even het heertje.Nee, ze hoeven hem niets wijs te maken hoor :lol:

Dus algemeen advies, schreeuwende advertenties met hoge kortingen is een goede lokker, maar vaar er niet blind op.
U is zo koopman kak :lol:

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: advies offerte next keuken

Ongelezen bericht door maxx »

De oplossing is toch simpel....

Vraag naar het verkoopboek waar de prijzen in staan ter referentie. Krijg je geen inzage dan kun je altijd nog de keuze maken om verder te zoeken.

Wij hebben de verkoopboeken, ter inzage, in de winkel staan en als de klant het echt aandurft mag hij/zij zelf de keuken uitrekenen. Bespaart ons een berg tijd. Het gebeurt bijna nooit maar indien gewenst mogen ze van mij een dagje met de calculator aan de slag.

Ik neem aan dat wij niet de enigen zijn met zo'n mooie boekenkast.

4375,= voor keukenmeubelen is echt niet uitzonderlijk, vooral als er veel laden worden gebruikt icm hoogglans lakwerk of massief hout. Een keuken is een samenstelling van onderdelen. Hoe hoger de eisen, hoe hoger de prijzen. Zo makkelijk is het.

Kortingen zijn heel mooi, maar kijk naar de prijs onder de streep. Welke kortingen er ook gegeven worden, het bedrag onderaan de offerte is degene welke wordt betaald. Vraag een open offerte met prijzen etc. Moet het snel genoeg duidelijk worden.

MVG

Pfffff

Re: advies offerte next keuken

Ongelezen bericht door Pfffff »

Vraag naar het verkoopboek waar de prijzen in staan ter referentie
Is mooi streven, maar er worden overwegend punten genoemt in verkoopboeken, hier dien je dan weer factor op los te laten ??

Umwoning
Berichten: 102
Lid geworden op: 18 aug 2006 20:12

Re: advies offerte next keuken

Ongelezen bericht door Umwoning »

Wat betreft de apparaten merk ik tot nu toe het volgende.

Ik heb het Siemens boekje meegekregen bijvoorbeeld.

De inductieplaat die jij hebt opgeschreven staat daarin voor 1749 euro.
Type het typenummer in op www.kieskeurig.nl, dan krijg je een vanaf prijs van 924 euro.

Een verschil van 825 euro op 1 apparaat.

Ik vind het erg mooi dat je ergens een totaaloplossing kunt nemen, maar een verschil van 825 euro op 1 apparaat en geloof me, bij de andere apparaten krijg je net zulke gigantische verschillen, wordt me toch iets te veel.

Dit verschil geeft toch echt naar mijn mening aan, dat er iets heel goed mis is.

Pfffff

Re: advies offerte next keuken

Ongelezen bericht door Pfffff »

Nou vooruit , nog even voor Umwoning

Die 1749 is BRUTO, neem het 2de voorbeeld
1749 minus 40 % korting maakt 1050, minus die extra korting van 10 geeft een netto bedrag van 945 euro.
Verschil is nu te verwaarlozen he ?
Dus toch gewoon naar een totaal concept gaan.

Stel mijn voorbeeld 2, klant koopt apparatuur via internet.
Was BRUTO 9000 minus 53 % ( internetprijs ) geeft een netto prijs van 4230.
Tel daarbij de nettoprijs van de kasten ( 18700 ) en werkblad ( 8200 )
bij op en je koopt de keuken voor 31130. Die 10 % extra zul je nu dus NIET krijgen.

En waarempel, de eindprijs is zowat gelijk. Dus lekker alles in 1 hand houden en voor een totaalconcept gaan.
( in mijn voorbeeld ben je met die 25 % overall korting nog steeds het voordeligst uit )

Nu alleen nog die winkels vinden die met eerlijke brutoprijzen werken, maar das een ander hoofdstuk

stogias4
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 dec 2006 23:11

Re: advies offerte next keuken

Ongelezen bericht door stogias4 »

Eerlijke Prijzen?

De keuken fabrikanten en importeurs moeten maar ook begrijpen dat de onduidelijkheid moet stoppen, kritische potentiële kopers worden zo naar Duitsland gedreven.

Neem als voorbeeld een elektronica importeur, je kijkt op hun website en je vind een mooie TV dan zie je direct wat het advies prijs is.

Bij een merk Keuken is het net zo, de keuken worden op basis van standaard elementen gebouwd. Als ik fabrikant / importeur was had ik de prijzen op mijn website gezet.

Pfffff

Re: advies offerte next keuken

Ongelezen bericht door Pfffff »

Komt wellicht ook nog wel eens. ( hoop het overigens van niet )

Maar in Duitsland werken ze bijna exact hetzelfde hoor :D
Laatst gewijzigd door Pfffff op 15 jan 2007 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.

stogias4
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 dec 2006 23:11

Re: advies offerte next keuken

Ongelezen bericht door stogias4 »

Onder de streep is het bedrag toch lager... raar hé

Pfffff

Re: advies offerte next keuken

Ongelezen bericht door Pfffff »

Dat kan, maar dan zijn ze niet bij mij geweest :lol:
Wij zullen altijd iets duurder zijn dan Duitsland, maar we verliezen er nauwelijks orders mee. Omdat dit verschil altijd wel te verklaren is.

stogias4
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 dec 2006 23:11

Re: advies offerte next keuken

Ongelezen bericht door stogias4 »

Als je Next verkoopt wil ik graag dat jij een offerte voor mij maakt. En als de prijs goed is hebben we een deal.

Gebruik mijn e-mail voor meer info

Pfffff

Re: advies offerte next keuken

Ongelezen bericht door Pfffff »

Sorry Stogias, ik ben en geen verkoper en zit niet in het middensegment, dus qua offerte kan ik niet helpen.

keukenkopertje
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 jan 2007 21:16

Re: advies offerte next keuken

Ongelezen bericht door keukenkopertje »

nee hoor pfff, het is geen massief hout of hoogglans. Gewoon kunststof en ook een kunststof blad. Hieruit begrijp ik dat het toch aan de dure kant is???
Als ik op internet incl brengen voor 3500 al deze apparatuur heb en in de winkel 2000 euro duurder uit ben begin ik mij wel af te vragen...
Ik begrijp dat een winkel zijn winst moet hebben. Maar dit is wel ruim.
Daarbij komt dat ik het liever mijn apparatuur in de keukenzaak koop.
Maar het scheelt gewoon net teveel!
Weet nog iemand een goede keukenzaak omg dord die next verkoopt?
Mag ook een merk zijn dat er op lijkt.
Bedankt weer.

roland48
Berichten: 216
Lid geworden op: 16 dec 2006 15:50

Re: advies offerte next keuken

Ongelezen bericht door roland48 »

Op die apparatuurprijzen moet ik toch even reageren.

1 offerte die ik heb gehad voor een L-keuken was netjes uitgewerkt. Door het beperkte budget en de LEICHT kueken (kwaliteit?), zou de apparatuur allemaal Etna worden.

Even afgezien van het mindere merk stonden de apparatuurprijzen op de offerte vermeld, en stuk voor stuk 25% onder de laagste kieskeurigprijs. Met de vermelding dat er van de prijs niks af kon, vond ik het toch een uitzonderlijk goede prijs voor de apparatuur.

PS: dit is hem niet geworden.

Pfffff

Re: advies offerte next keuken

Ongelezen bericht door Pfffff »

nee hoor pfff, het is geen massief hout of hoogglans. Gewoon kunststof en ook een kunststof blad. Hieruit begrijp ik dat het toch aan de dure kant is???
Ik probeerde alleen even uit te leggen hoe het in elkaar steekt, zonder specifiek op jou keuken in te gaan.

[

keukenkopertje
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 jan 2007 21:16

Re: advies offerte next keuken

Ongelezen bericht door keukenkopertje »

Heeft iemand nog tips mbt goede keukenzaak in de omgeving van dord?
Eentje die ook goed is in het plaatsen van bv een koof boven de kastjes?

Bedankt!

Gesloten