LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Advies type inductieplaat

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
marole45
Berichten: 47
Lid geworden op: 10 mei 2009 11:16

Advies type inductieplaat

Ongelezen bericht door marole45 »

Ik wil in mijn nieuwe keuken een 5 pits - 90cm brede inductieplaat plaatsen maar loop vast wat betreft het kiezen van het juiste merk/type. Is er een top 5 van beste merken? Welke heeft de meeste defecten?

Ik zit zelf tussen de onderstaande te twijfelen:

Siemens EH975MK21E

of

AEG 98131KF (zou dmv crosstouch zone vrij koken mogelijk moeten maken maar ik vraag mij af of dit in de praktijk ook goed werkt)

Graag advies in deze

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: Advies type inductieplaat

Ongelezen bericht door Chief »

Wat de top 5 is zou ik niet weten maar zelf kook ik nu bijna een jaar op de ATAG IG 9071M deze is wel met een wokbrander ik ben daar zeer tevreden over.

Deskundige77
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 apr 2009 08:19

Re: Advies type inductieplaat

Ongelezen bericht door Deskundige77 »

Er is weinig kwalitietsverschil tussen alle inductiekookplaten. Het enige verschil is de laagste en de hoogste stand.

De voordelige platen kunnen geen hele lage standen (saus opwarmen) of hoge standen bereiken (biefstuk klaarmaken). De luxere platen kunnen dat wel.

Daarnaast is er een verschil tussen gekoppelde zones en onafhankelijke zones.

De ATAG, Siemens en de AEG ziin bijna gezelfde platen.

De platen die eruit schieten: Miele, Bauknecht, Whirlpool, Ignis (bij Ikea verkrijgbaar als "from Whirlpool for Ikea")
Deze platen kunnen van heel laag tot heel hoog (typenummer afhankelijk) en hebben onafhankelijke zones. De kwaliteit is identiek, de platen komen uit dezelfde fabriek
Deze platen hebben ook een beter koelsysteem, hierdoor heb je weinig last van hitteafgifte naar de lade beneden. De platen kunnen dus ook boven een oven of combimagnetron worden gemonteerd (mits goede mantelkoeling). De Atag, Siemens en AEG hebben deze eigenschappen niet. De Siemens geeft de meeste problemen.

Je kunt een keer gaan testen bij het Miele infocentrum in Vianen (zij zullen natuurlijk wel ontkennen dat de Whirlpool, Bauknecht en Ignis dezelfde zijn)

Succes ermee!!

Emlichheimer
Berichten: 297
Lid geworden op: 29 nov 2005 10:19

Re: Advies type inductieplaat

Ongelezen bericht door Emlichheimer »

Wij hebben een NEFF T44T90N0, geweldig apparaat en volgens mij baugleich aan die van Siemens die je noemt.

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: Advies type inductieplaat

Ongelezen bericht door hark »

Ik zou het wel weten.......

Neem een Smeg plaat SE2951ID1

Mooi en super goed ding !! :lol:

marole45
Berichten: 47
Lid geworden op: 10 mei 2009 11:16

Re: Advies type inductieplaat

Ongelezen bericht door marole45 »

Hoe denken jullie over een Miele KM5993? ( 5 pits inductie)

Annia
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 mei 2009 13:17

Re: Advies type inductieplaat

Ongelezen bericht door Annia »

Ik kook al een tijdje op een Siemens inductieplaat met 5 zones (4 plus een warmhoudzone). Ben er uitermate tevreden over moet ik zeggen. het is heerlijk zoveel ruimte te hebben voor je pannen. De lampjes zijn helder, touchscreen reageert goed. Meteen onder de kookplaat hebben we de besteklade. geen hitteoverdracht gemerkt. Verder kun je van een zeer lage stand tot hoog, dus ook dat zit goed.

Ik zou zelf niet snel apparatuur van IKEA kopen. wij hebben alle apparatuur tegelijk gekocht van Siemens, tijdens een aktiedag. Kregen we er 5 jaar gratis garantie bij. Scheelde 40% op de aanschafprijs. Keuken gewoon van IKEA qua kasten. Bij anderen wel de vaatwasser, etc, van IKEA gezien en dat leek vergeleken met Siemens toch echt een forse kwaliteit minder. Van de kookplaten bij IKEA heb ik geen verstand.

Gesloten