LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afhandeling klachten KeukenConcurrent

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Rietjeria

Afhandeling klachten KeukenConcurrent

Ongelezen bericht door Rietjeria »

In apr. 2015 een keuken gekocht bij KeukenConcurrent.
Van klantgerichtheid en empathie hebben ze nooit gehoord.

1/7/2015: Montage van de keuken.
Probleem 1: Bovenkastjes en afzuiging kunnen niet geplaatst worden i.v.m. te grote/lange koof. De monteur heeft zijn leidinggevende gebeld, deze heeft direct akkoord gegeven voor het verwijderen van de koof. Gevolg: Open plafond. De monteur en de leidinggevende hebben gegarandeerd dit netjes op te zullen lossen en netjes dicht te maken.
2: De bovenkastjes passen niet allemaal. Gevolg: Monteur gaf aan dat het onmogelijk was om alle bovenkasten er af te halen en 3 cm op te schuiven. Enige oplossing was de muur verlengen of het kastje niet meer te plaatsen. .
3: Aansluiten van de apparatuur doet deze monteur niet. Hiervoor dient speciaal een servicemonteur langs te komen. Deze stond voor de volgende dag gepland, echter wisten wij er niets van.
2/7/2015: Aansluiten van de inbouwapparatuur.
Probleem: Servicemonteur was geweest, blijkt de oven niet aangesloten te zijn. De planning van KeukenConcurrent was totaal niet behulpzaam en meelevend om z.s.m. een monteur langs te sturen voor het aansluiten van de oven.
6/7/2015 t/m 10/7/2015: Maandag werden wij gebeld door de servicemonteur dat deze het niet ging redden en werd er gevraagd of deze dinsdag langs mocht komen. Vanaf dinsdag hebben wij zelf elke dag moeten bellen naar de KeukenConcurrent. Aan het einde van de week is er niemand geweest en werkt de oven nog steeds niet.
17/7/2015: Eindelijk komt er iemand langs om de oven aan te sluiten!
3/8/2015: Afspraak om de bovenkasten er af te halen en opnieuw te plaatsen (deze passen dus wel!) en het plafond in zijn geheel dicht te maken / af te werken. Eind van de ochtend had de monteur alle bovenkasten opnieuw opgehangen en kon deze niet verder, omdat de benodigde materialen nog in bestelling zijn voor het dichten van het plafond.
24/9/2015: Afspraak om de keuken af te werken en alles netjes dicht te timmeren. Deze monteur moest tot de conclusie komen dat hij het helemaal niet dicht kon timmeren zoals afgesproken was met de KeukenConcurrent. Vreemd, omdat de 2 keren daarvoor was toegezegd door monteurs dat het allemaal geen probleem was. Hij zou zijn best doen met het timmerwerk, maar kon het niet afwerken. Daarnaast kregen wij commentaar dat de afzuigkap schots en scheef hing (ook dit heeft de KeukenConcurrent gemonteerd) en dat er op diverse plekken nog potloodstrepen zichtbaar waren. Dit heeft de monteur geprobeerd te herstellen. Het antwoord wat wij van de betreffende monteur kregen was: 'Ik ben geen stucadoor, maar een timmerman'. We moesten zelf maar een stucadoor gaan vinden die de boel dicht maakt.
16/11/2015: Monteur voor het dichten van het plafond en het afkitten.
Deze beste man was ook al een keer eerder geweest. Zijn reactie was dan ook: 'Is de keuken nu nog niet klaar?'
Het was immers al bijna een half jaar geleden dat hij was geweest! Deze beste man vond het onbegrijpelijk dat deze punten niet eerder waren opgepakt door zijn collega's.
Jan. 2016: Stukje plafond is gestuct. KeukenConcurrent heeft de kosten vergoed van 75 euro.

Zaken waar wij tegenaan gelopen ben:
- Bij elke afspraak komt er weer een nieuwe monteur langs, terwijl de monteurs zelf aangaven dat ze mij zelf zouden helpen dat de keuken klaar kwam. Elke monteur moest eerst de keuken bestuderen wat er nu exact aan de hand was en wat er gepland stond. Zij zijn onvoldoende op de hoogte van de kwestie.
- Elke monteur zegt weer wat anders qua oplossingen en adviezen. Daarnaast sprak de houding van de laatste monteur boekdelen.
- Beloftes worden niet nagekomen, bijvoorbeeld afspraken voor een bezoek en met name de belofte dat alles netjes dichtgemaakt zou worden.
- Elke monteur die langs is geweest moppert over de drukke planning. Hier word je als klant niet vrolijk van.
- De wachttijden voor het inplannen van een bezoek zijn veel te lang. De reden van de zomervakantie mag hiervoor geen excuus zijn. Blijkbaar hebben problemen geen prioriteit. Ondertussen heb ik hier al de nodige vakantiedagen aan besteed, welgeteld 5 extra vakantiedagen.
- Slechte reclame voor de KeukenConcurrent, alle mensen die langskomen worden hiermee geconfronteerd en vinden het onvoorstelbaar. In juni maakten we nog het grapje dat de keuken met kerst klaar zou moeten zijn, dit is helaas realiteit geworden...

De aankoop van de keuken is niet goed gegaan, het inmeten is niet goed gegaan, de montage is niet goed gegaan, de service van het aansluiten is niet goed gegaan, er is slordig gewerkt, de afwerking is niet goed gegaan en het herstellen van fouten heeft 7 maanden geduurd! 7 maanden puinhoop en ellende!

Wij zijn van mening dat we recht hebben op korting, na alle ellende, gepruts, contact zoeken, stress en slapeloze nachten die we hebben meegemaakt in zo'n groot en lang tijdsbestek.
De KeukenConcurrent blijft bij hun standpunt van 150 euro aan VVV-bonnen, dit is toch niet realistisch? Wat kunnen we nog?

Vermetten
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 jun 2005 19:06

Re: Afhandeling klachten KeukenConcurrent

Ongelezen bericht door Vermetten »

Beste Rietjeria,

Wat een ellende allemaal.
Ik snap dat u niet tevreden bent en wat te klagen hebt.
Wat ik me alleen afvraag is waarom u een schadevergoeding/korting wilt??
Het probleem is opgelost en ja, het heeft lang geduurd.
Maar waarom dan een korting: dat verhelpt niets aan de ontstane situatie.
Ben blij dat alles opgelost is en vraag niet om geld.
(en let op: ik ben geen keukenverkoper!)

pedro714
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 dec 2008 11:47

Re: Afhandeling klachten KeukenConcurrent

Ongelezen bericht door pedro714 »

Ik blijf het vreemd vinden. Een keuken kopen bij de meest bekritiseerde zaak van Nederland ( mandemakersgroep). Barst van de klachten op de diverse forums en toch daar een keuken kopen. Meest vreemde is dat nu de problemen de pan uitrijzen weet je wel het forum te vinden. Ik waarschuw de mensen al jarenlang....en neig ernaar te gaan roepen.....dat je nu maar niet moet gaan janken...je was gewaarschuwd.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Afhandeling klachten KeukenConcurrent

Ongelezen bericht door crazyme »

Het is niet van een leien dakje gegaan, maar uw recht op korting volg ik ook niet.

KGG
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jun 2011 13:22

Re: Afhandeling klachten KeukenConcurrent

Ongelezen bericht door KGG »

U heeft bij Keukenconcurrent gekozen voor een low-budget keuken met een low-budget afhandeling.
Goedkoop is duurkoop.
Recht op korting heeft u niet. Wel heeft u recht op een correcte afhandeling en levering van dat wat in de order omschreven staat.

Keukenfanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 okt 2016 19:53

Re: Afhandeling klachten KeukenConcurrent

Ongelezen bericht door Keukenfanaat »

Ik ga waarschijnlijk mijn keuken in Duitsland kopen! Echt bagger hier in Nederland evenals de prijzen. Ich bin ein berliner

werkbladenspecialist
Berichten: 445
Lid geworden op: 12 apr 2011 11:53

Re: Afhandeling klachten KeukenConcurrent

Ongelezen bericht door werkbladenspecialist »

Keukenfanaat, de meeste in Nederland verkochte keukens zijn van Duitse makelij of je die in Duitsland of in Nederland koopt is voor de kwaliteit om het even. Voordeel in Duitsland is dat men vaker direct een goede prijs afgeeft maar er zitten ook wat nadelen aan:
Ten eerste juridisch als je koopt naar Duits recht zul je als dat nodig zijn ook daar moeten procederen, dat maakt het je recht halen een stuk complexer en duurder. Verder als je niet direct bij de grens woont zullen eventuele monteurs verder moeten reizen, de montage zal daardoor duurder moeten zijn.

Gesloten