LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] afzuigkap op centrale afzuiging aansluiten of recirculatie?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
marole45
Berichten: 47
Lid geworden op: 10 mei 2009 11:16

afzuigkap op centrale afzuiging aansluiten of recirculatie?

Ongelezen bericht door marole45 »

Ik heb voor in mijn nieuwe keuken een afzuigkap nodig. IK woon in een appartementencomplex waar je helaas geen doorvoer naar buiten door de muur/dak mag maken. Elk appartement (circa 240m 3) heeft wel een eigen centrale afzuiginstallatie (AWB warmte terug win unit, capaciteit circa 350m3 per uur) met een 3 standen schakelaar. Ik heb begrepen dat ik wel een motorloze kap op het centrale systeem kan aansluiten maar dat de afzuigkracht daarvan meestal niet voldoende is en dat je luchtkanalen en WTW unit smerig worden door vocht/vet enz. Het alternatief zou een recirculatiekap zijn. Welke van de 2 opties zouden jullie adviseren in mijn situatie. (of is er misschien een een andere goede optie.

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: afzuigkap op centrale afzuiging aansluiten of recirculatie?

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 12 feb 2010 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.

marole45
Berichten: 47
Lid geworden op: 10 mei 2009 11:16

Re: afzuigkap op centrale afzuiging aansluiten of recirculatie?

Ongelezen bericht door marole45 »

Bedankt voor de tips. de Berbel, moet ik die in recirculatieuitvoering nemen? Kom helaas niet erg veel info over modellen op hun site tegen. Ik ben ook de merken Wave design, Gutmann en Axair tegengekomen. Wat is de kwaliteit van hun recirculatiekappen? EEn kap moet gewoon goed zijn werk doen. budget voor de kap is iets van max 2400,-

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: afzuigkap op centrale afzuiging aansluiten of recirculatie?

Ongelezen bericht door legoleek »

wavedesign & axair zijn importeur/groothandel van diverse afzuigkap merken. veel design (dito prijs)
Gutmann is goed maar nog duurder

Berbel is ook mijn voorkeur. ja met koolstof filters.
simpel gezegd ze hebben een soort overstort ventiel, alles wat te veel aan lucht binnenkomt gaat via de kooklstof filter terug de ruimte in de rest gaat het afvoerkanaal in.

het atag centrallogic systeem is ook een goede oplossing, alleen vind ik de afwerking van atag over het algemeen slecht.

marole45
Berichten: 47
Lid geworden op: 10 mei 2009 11:16

Re: afzuigkap op centrale afzuiging aansluiten of recirculatie?

Ongelezen bericht door marole45 »

Ik moet zeggen dat als ik online een beetje je de prijzen vergelijk (helaas hebben weinig online winkels deze merken in huis) dat een Gutman kap vaak nog goedkoper is dan een Berbel kap. Berbel heeft helaas een stuk minder modellen waar je uit kunt kiezen. Iemand een idee waar ik veel Gutmann/Berbelkappen in het echt kan bewonderen/testen (wil ook goed technisch afzuigadvies zodat ik een goede kap koop voor mijn keuken situatie, (bij voorkeur in het zuiden des lands)

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: afzuigkap op centrale afzuiging aansluiten of recirculatie?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Is al eerder genoemd www.wavedesign.nl is zuiden des lands....

rvdb20
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 mei 2009 09:40

Re: afzuigkap op centrale afzuiging aansluiten of recirculatie?

Ongelezen bericht door rvdb20 »

Dus die Siemens afzuigkap die de keukenhandelaar me nu heeft geadviseerd kan ik beter niet doen??

marole45
Berichten: 47
Lid geworden op: 10 mei 2009 11:16

Re: afzuigkap op centrale afzuiging aansluiten of recirculatie?

Ongelezen bericht door marole45 »

Iemand een idee bij welke online winkel je Berbel afzuigkappen goedkoper kunt krijgen dan bij de reguliere keukenwinkel?

Emlichheimer
Berichten: 297
Lid geworden op: 29 nov 2005 10:19

Re: afzuigkap op centrale afzuiging aansluiten of recirculatie?

Ongelezen bericht door Emlichheimer »

voor Berbel zou je eens in duitsland moeten surfen, daar staan ze online ook wel te koop.

marole45
Berichten: 47
Lid geworden op: 10 mei 2009 11:16

Re: afzuigkap op centrale afzuiging aansluiten of recirculatie?

Ongelezen bericht door marole45 »

iemand ervaring met de volgende site www.dunstabzugshauben.de

Ben een beetje huiverig voor aankopen via internet voor dergelijke bedragen. Hebben ze in duitsland ook een soort website keurmerken en hoe zit het met de garantie op ht product?

Gesloten