LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afzuigkappen

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
SimonP
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 jul 2006 10:21

Re: Afzuigkappen

Ongelezen bericht door SimonP »

werkt de itho piccolo 90cm ook goewd boven een 77cm inductie kookplaat?
Laatst gewijzigd door SimonP op 14 jul 2006 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.

joost28
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 jun 2006 15:51

Re: Afzuigkappen

Ongelezen bericht door joost28 »

llewelyn:

Kun je uitleggen hoe optie 3 werkt? Wij zitten met een gebalanceerde WTW installatie, daar kun je niet zomaar een buis van loskoppelen volgens mij.

Heeft die motor op zolder nog wel voldoende zuigkracht als de afzuigkap dan beneden hangt?

llewelyn
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 jan 2006 22:42

Re: Afzuigkappen

Ongelezen bericht door llewelyn »

Helemaal zeker bij een WTW install. ben ik niet; maar je kunt wellicht de WTW-buis vanuit de keuken ontkoppelen om hieraan een externe motor te plaatsen.
Deze motor heeft tot wel 900M3 zuigkracht en dat is erg veel. Meer dan in verhouding tot een motor met dezelfde capacitieit die het omhoog moet stuwen; zuigen is beter!!!
Neem voor alle zekerheid eens contact op met Itho of Atag Nederland; zij kunnen je hierover alles vertellen; hun zijn tenslotte marktleider in deze tak van afzuigingen.
Succes!

llewelyn
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 jan 2006 22:42

Re: Afzuigkappen

Ongelezen bericht door llewelyn »

SimonP
Geplaatst op: 14 Jul 2006 21:06 Onderwerp:



werkt de itho piccolo 90cm ook goewd boven een 77cm inductie kookplaat?


Uiteraard werk de Piccolo 90cm perfect boven een 77 ind. kookplaat, temeer daar bij koken op electra veel minder vocht vrijkomt;
Bij koken op gas komt er veel meer vocht/condens vrij vanaf het vuur.
Ik kan je deze afzuiger prima adviseren boven deze kookplaat.
succes !!

PS: let wel op een goede hanghoogte tussen de 50 en 65 cm. boven de kookplaat; LET WEL ALLEEN BIJ INDUCTIE !!!
Keramisch tussen de 55 en 60 cm
Gas tussen de 65 en 75 cm( met wok )

Gesloten