LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] apparaten bij veiligkopen.nu van B-kwaliteit?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
fuzzybear
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 mei 2006 14:01

apparaten bij veiligkopen.nu van B-kwaliteit?

Ongelezen bericht door fuzzybear »

Er is mij verteld door een ander internetbedrijf(ben de naam zo even kwijt) dat we met de lage prijs die wij kregen in de offerte van veiligkopen, dat we uit moesten kijken dat we geen B-kwaliteit kregen. Het gaat om een Bosch koelkast model KGP39391NL. Catalogusprijs is €1349, in de winkel kunnen we "m kopen voor €1200 en bij veiligkopen voor €1015. Is het mogelijk dat het dan slechtere kwaliteit is? Het lijkt mij dat bij een bepaald typenummer gewoon die koelkast hoort en dat er verder geen gradaties zijn in kwaliteit. Wie kan mij hier meer over vertellen?

Pfffff

Re: apparaten bij veiligkopen.nu van B-kwaliteit?

Ongelezen bericht door Pfffff »

Hoort dus niet bij keukens thuis, is een vrijstaand apparaat, maar lijkt me sterk dat er verschil in zit.
En heren-dames verkopers, stond vandaag in de krant he, met humor verkoop je meer !!
Dus weg met die serieuze smoeltjes boven die streepjespakken :lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 12 mei 2006 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.

fuzzybear
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 mei 2006 14:01

Re: apparaten bij veiligkopen.nu van B-kwaliteit?

Ongelezen bericht door fuzzybear »

Bedankt voor deze opbouwende kritiek maar als ik de zoekfunctie gebruik en veiligkopen intoets kom ik toch echt de meeste topics tegen bij de rubriek keukens. Maar nu weet ik nog steeds niks over de kwaliteit van hun apparaten dus hoop ik dat er nog reacties komen die wel iets zinnigs te zeggen hebben

ronan
Berichten: 125
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:42

Re: apparaten bij veiligkopen.nu van B-kwaliteit?

Ongelezen bericht door ronan »

wat verstaat deze internet winkel dan onder b kwaliteit

Pfffff

Re: apparaten bij veiligkopen.nu van B-kwaliteit?

Ongelezen bericht door Pfffff »

Ook bij pollepel zal je uiteindelijk in een topic over keukens terecht komen.

Maareh, deze geweldige dozenschuivers kunnen je toch wel al de goede raad en adviezen geven ?

Kortom een Bosch is een Bosch.

fuzzybear
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 mei 2006 14:01

Re: apparaten bij veiligkopen.nu van B-kwaliteit?

Ongelezen bericht door fuzzybear »

De betreffende internetsite (keukenloods trouwens) heeft mij het volgende mailtje gestuurd toen ik aangeklikt had dat ik het elders goedkoper kon krijgen.
"Let er wel op dat u geen B-keuze apparatuur geleverd krijgt of hoge bezorgkosten.
Let tevens op of u geen buitenlandse modellen geleverd krijgt.
Dit ivm de Nederlandse garantie".
Wat ze dus met B-kwaliteit/keuze bedoelen weet ik dus niet precies, ik hoopte daar op deze manier dus achter te komen want ik ging er gewoon van uit dat wat pfffff ook zegt, dat een Bosch gewoon een Bosch is. En klopt het ook wat betreft die buitenlandse modellen, dat deze anders zijn en dat er dan geen garantie op zou zitten?

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: apparaten bij veiligkopen.nu van B-kwaliteit?

Ongelezen bericht door 16again »

Op internet is het makkelijk checken wie de goedkoopste is.
En als je zelf dus niet de goedkoopste bent, dan moet je een goede smoes hebben....

ronan
Berichten: 125
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:42

Re: apparaten bij veiligkopen.nu van B-kwaliteit?

Ongelezen bericht door ronan »

ok,bedoel je het zo
ik kan je in ieder geval vertellen dat ze gewoon de orginele apparatuur verkopen en zeker de goedkoopste zijn,misschien niet in alle artikelen en de service is ook goed.
ik zelf heb ook wel eens wat besteld en ben zeer tevreden

fuzzybear
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 mei 2006 14:01

Re: apparaten bij veiligkopen.nu van B-kwaliteit?

Ongelezen bericht door fuzzybear »

Hartstikke bedankt allemaal! Ik weet nu in elk geval dat veiligkopen geen troep verkoopt en ga nu maar even voor mezelf beslissen of ik het daar bestel of toch die €1200 bij de witgoedzaak hier in de stad ga neerleggen(waarvan ik uit ervaring weet dat ze een uitmuntende service hebben die natuurlijk ook wat waard is). Heb intussen wel met een gerust hart een Boretti gasfornuis bij Veiligkopen besteld want dat scheelde me ruim €900 met de catalogusprijs :D .Ik laat nog wel weten wat ik besloten heb over de koelkast en hoe het verder afloopt met de Boretti.

ALAINVU
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2007 21:16

Re: apparaten bij veiligkopen.nu van B-kwaliteit?

Ongelezen bericht door ALAINVU »

iK heb dit eens gecheckt. Wij zijn van plan om in onze keuken AEG te plaatsen. ik heb naar de hoofdzetel gebeld.
B kwaliteit bestaat niet voor AEG; Zelfde toestelnummer = zelfde toestel.
Zal voor andere merken ook wel zo zijn anders is een merk geen garantie meer voor kwaliteit.

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: apparaten bij veiligkopen.nu van B-kwaliteit?

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Misschien leveren ze een showroommodel, opgekocht partijtje met lichte krasjes van een failliete concullega, of refurbished?

hans en ria
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jan 2007 22:27

Re: apparaten bij veiligkopen.nu van B-kwaliteit?

Ongelezen bericht door hans en ria »

Showroom of b keus is absoluut onzin, wij hebben ook apparatuur besteld werd netjes nieuw in doos geleverd. Betaling was ook geen probleem moesten pinnen aan de deur dus ook geen enkel risico

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: apparaten bij veiligkopen.nu van B-kwaliteit?

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Ik deed enkel een gok naar wat B-kwaliteit zou kunnen zijn bij een dozenschuiver..

Sjoerd15
Berichten: 243
Lid geworden op: 13 sep 2006 00:13

Re: apparaten bij veiligkopen.nu van B-kwaliteit?

Ongelezen bericht door Sjoerd15 »

Bij bepaalde apparatuur kan het zijn dat een nederlands typenr. in het buitenland een ander model is, ik meen mij te herrinneren dat dit bij o.a. Whirlpool het geval was,maar pin mij op het merk niet vast.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: apparaten bij veiligkopen.nu van B-kwaliteit?

Ongelezen bericht door kweenie »

Bij veel apparaten is volgens mij het typenummer van Nederlandse en buitenlandse modellen ('EU-model') gelijk. Maar bij een buitenlands model kan het wel zijn dat de informatie die op je apparaat staat niet in het Nederlands is.

Bij veel apparaten is dat niet erg, als de teksten allemaal electronisch zijn (of als er geen teksten op staan...), maar als je bv. een wasdroger hebt waar de programma's in het duits op staan, dan lijkt met dat wel vervelend. Dat is bij sommige apparaten wel aan te passen (bv. met een meegeleverd inschuifbaar 'tekstvel'), maar dat weet je niet van tevoren.

Ook de garantie kan inderdaad problemen opleveren, omdat je dan soms naar de buitenlandse vestiging moet sturen en misschien ook andere voorwaarden hebt.

Ik let er zelf dus altijd op dat het een Nederlands model is. Dat kan iets duurder zijn, maar scheelt meestal niet heel veel.

Over B-kwaliteit, er zijn een paar webwinkels die specifiek b-kwaliteit leveren, maar dan ook tegen een B-kwaliteit prijs. Het gaat dan om showmodellen, modellen met krasjes, geruilde artikelen (bv van postorder) en zovoorts. Maar daar staat wel altijd expliciet bij dat het om tweede kwaliteit gaat. (Bovendien is dat ook hun lokmiddel om zich te onderscheiden: hier kun je extra goedkope apparaten kopen, maar dan moet je wel concessies doen.)

Het is dus vooral bangmakerij van mensen die niet willen dat je naar de concurrent gaat.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: apparaten bij veiligkopen.nu van B-kwaliteit?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

De apparaten worden onder 1 noemer gezet "B-kwaliteit" maar kunnen van verschillende kanalen komen nl;

* Apparatuur opgekocht bij fabrikant omdat het model uit de catalogus gaat verdwijnen.
* Gerepareerde of retour genomen apparatuur per pallet opgekocht (al zijn er niet veel fabrikanten meer die dit nog doen)
* Apparatuur via parallel-import, uit ander eu land (o.a. Frankrijk/duitsland/polen/portugal/italië)

Natuurlijk zijn er ook nog winkels die gewoon nieuwe apparaten in flinke hoeveelheden inkopen.
Laatst gewijzigd door zelfstandigste op 08 nov 2007 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: apparaten bij veiligkopen.nu van B-kwaliteit?

Ongelezen bericht door kweenie »

Het is dan wel raar/gemeen dat ze producten via parallel-import of van producten die uit productie gaan B-kwaliteit noemen. De kwaliteit van parallel-import is immers bijna altijd identiek aan die van de officiele import en ook met producten die uit productie gaan hoeft niets mis te zijn.

En als je een bepaald typenummer wilt en deze bij de ene winkel goedkoper is omdat dat typenummer uit productie gaat, dan zou het raar zijn als het zelfde typenummer elders veel duurder zou moeten zijn.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: apparaten bij veiligkopen.nu van B-kwaliteit?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

@ kweenie

De parallel-import en niet meer geproduceerde modellen worden dan ook enkel door "concullega's" een B-keuze genoemd; het is inderdaad dus niet zo dat je een kwalitatief minder apparaat koopt; enkel bij gas-toestellen is het opletten geblazen omdat de gasdruk per land varieert.

De gerepareerde apparaten kunnen ook nog zeer degelijk zijn; daarvoor zou je eens naar de berichtjes van "toolboy" in het forumhoofdstuk "huishoudelijke apparaten" moeten zoeken.

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: apparaten bij veiligkopen.nu van B-kwaliteit?

Ongelezen bericht door cybertomaat »

off topic/nvt ... sorry :oops:

MATTTT
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:04

Re: apparaten bij veiligkopen.nu van B-kwaliteit?

Ongelezen bericht door MATTTT »

vandaag mijn bestelde koelkast binnen gekregen van bestellen tot aflevering binnen 1 week
wel een beetje gehanes met aflever tijd maar voor de rest zeer tevreden ik zeg top bedrijf!

Gesloten